Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te, jotka ette ole facebookissa! Olisi kysyttävää.

Vierailija
22.07.2013 |

Miten perustelisitte sen, ettette ole facebookissa? Kertokaa vähän, millaisia ihmisiä olette, onko teillä ystäviä, harrastuksia, millainen työ, onko perhettä, sosiaalista elämää? Oletteko ulospäinsuuntautuneita vai enempi sisäänpäinkääntyneitä?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 19:51"]

Koska en keksi yhtään hyvää syytä liittyä...

- Ei ole ylimääräistä aikaa kirjoittaa tyhjänpäiväisyyksiä / kytätä muiden tekemisiä

- En tarvitse aktiivisessa harrastuksien täyttämässä arjessani virtuaalielämää erikseen. Olen tyytyväinen oikeaan elämääni

- En välitä siitä, että joku instanssi määrittelee mitä voi kirjoittaa ja kuka sen näkee. Lähetän viestini juuri heille, keille haluankin.

Olen reilu nelikymppinen, täyttä elämää nauttiva perusjätkä, joka tykkää sekä istua mökkisaunan terassilla silkkiuikkuja katselemassa tai valloittaa Kilimanjaroa Afrikan sydämessä. Kummatkin kokemukset jaan perheen kanssa hyvän punaviinilasillisen ääressä ennen kuin mellastan jossain virtaalimaailmassa.

Elä unelmaasi - älä unelmoi eläväsi!

[/quote]

Ihana!. Juuri nappiin kaikki, niinkuin itsekin ajattelen.

Vierailija
22/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:49"]

Uskomatonta, että joku TOIMITTAJA ei ole facebookissa nykyaikana! Huh huh. 

[/quote]

Miten niin? Pitäisikö toimittajan kirjoitella juttuja lähipiirinsä päivityksistä? 

[/quote]

No ei se nyt ehkä IHAN siihen liity. :D 

Jestas, mitä dorkia täällä tosiaan pyörii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en periaattesta liity amerikkalaisen pörssiyrityksen (enkä muunkaanmaalaisen) sponssaamiseen, ja ihmettelen suuresti, että esim.YLE kehtaa mainostaa yritystä lähetyksissään. Miltä kuullostaisi "Voit antaa palautetta esimerkiksi Iphonella ja Samsungilla" tms. Eikö jengi tajua, että tässä puhutaan brändätystä, pörssinoteraatusta suuryrityksestä eikä mistään maailmaasyleilevästä "haluamma auttaa teitä aivan pyytetttömästi kommunikoimaan" jupakasta?

Vierailija
24/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kanssa ymmärrä, että miksi sitä pitäisi edes jotenkin perustella. Facebook ei kiinnosta minua, se on hyvin yksinkertaisesti se syy. Samalla tavalla kuin kaikkia ei kiinnosta käydä baarissa, elokuvissa tai harrastaa liikuntaa, ei minua kiinnosta facebook pätkääkään. En koe tarpeelliseksi liittyä sinne miellyttääkseni muita, kuten minäkään en pakota ystäviäni tekemään sellaista mistä he eivät lainkaan välitä.

Vierailija
25/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelen omalla mielenterveydelläni, facebook masensi mua ihan älyttömästi. Ehdin olla siellä 2007-2009 ja saada nelisenkymmentä "ystävää". Kukaan heistä ei ikinä kommentoinut mitään juttujani, ja sitten lisäksi se kun jouduin aina vain lukemaan sieltä miten kivaa kaikilla muilla oli omaan paskaan elämääni verrattuna.

Joo myönnetään: minulla on aspergerin syndrooma, oikeita ystäviä on vain yksi, harrastuksia ei ole, työ on satunnaista keikkaa pahimmalla paskaduunialalla ja näin kesällä ei sitäkään, perhe löytyy mutta sosiaalista elämää ei muuta kuin perhe ja tuo yksi ainoa kaveri joka hänkin on kaikella kunnioituksella maailman tylsin tyyppi ja muutenkin säälittävä tapaus, minulta puuttuu kokonaan kyky tutustua ihmisiin. Joten mitäpä minä facebookissa tekisin.

Vierailija
26/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 21:36"]

[/quote]

Miten niin? Pitäisikö toimittajan kirjoitella juttuja lähipiirinsä päivityksistä? 

[/quote]

[/quote]

No mitä erityistä hyötyä toimittajalle on olla facebookissa? Uutisia ja maailman tapahtumia voi seurata muualtakin. Ei kaikki toimittajat kirjoita juoruista.

Vierailija
27/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 21:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mitä erityistä hyötyä toimittajalle on olla facebookissa? Uutisia ja maailman tapahtumia voi seurata muualtakin. Ei kaikki toimittajat kirjoita juoruista.

[/quote]

Tämä on sellainen asia, mitä en tosiaankaan jaksa ruveta sulle selittämään, jos olet noin pihalla. Mutta älä välitä, ei tämä sun elämää varmasti koske. Joku jäärätoimittaja voi vielä tosiaan pysytellä somen ulkopuolella, esim. jonkin paikallis-, sidosryhmälehden tai maakuntalehden ei niin keskeisessä roolissa oleva toimittaja. Jos olisit itse alalla ja noin ulkona, niin hyvällä säkällä sut pidetäänkin hommissa, joissa voit rauhassa olla pihalla. Tai sitten ei, mutta se on sen ajan murhe.

Vierailija
28/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Facebookissa enkä muussa sosiaalisessa mediassa. Olen keski-ikäinen IT-alan ammattilainen. Olen sisäänpäinkääntynyt eikä minulla ole live-elämässäkään ystäviä, enkä niitä kaipaa. Mitäpä minä siis siellä fb:ssä tekisin, kun en ole muista ihmisistä juurikaan kiinnostunut.

Vierailija
29/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinkertaisesti kiinnosta. Tili löytyy mutta en vain jaksa sitä karseeta mainos-, kuva- ja tekstisaastetta mikä lävähtää ensimmäiseksi naamalle kun sinne kirjautuu. Jotenkin tuntuu että ihmiset ovat hieman tyhmenneet Facebookin myötä, osa päivityksistä aiheuttaa todellista myötähäpeää. Voisin aktivoida tilini mutta en jaksa eikä pahemmin kiinnosta. Pitäisi deletoida noin 100 henkilöä ja perehtyä paremmin Facebookin käyttöön. Mieluummin kulutan aikani johonkin järkevään.

Vierailija
30/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:15"]

Miten perustelisitte sen, ettette ole facebookissa? Kertokaa vähän, millaisia ihmisiä olette, onko teillä ystäviä, harrastuksia, millainen työ, onko perhettä, sosiaalista elämää? Oletteko ulospäinsuuntautuneita vai enempi sisäänpäinkääntyneitä?

[/quote]

Tietoturvasyistä. En luota facebookiin. En kerro itsestäni tässäkään sen enempää.

Vierailija
31/78 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmyyteni mutta minäkin tahtoisin todella tiettää, miksi toimittajan on välttämätöntä olla facessa ihan oikeasti? Minä kysyn tätä faceen kuulumattomana alle 30-vuotiaana ihan vilpittömästi, sillä kaikki "kyllä minun asemassani facebookkiin kuuluminen on täysin välttätöntä koska..." väitteet ovat olleet tähän mennessä erittäin pinnallisia.

Vierailija
32/78 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä kerran, mutta en mä siellä mitään nähnyt, pelkkää tyhjää vain. Olisi vaatinut enemmän asian opiskelemista kuin mihin olin valmis. En jaksanut alkaa opettelemaan.

Vierailija
34/78 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua mitä ihmiset jotka eivät ole facessa, luulevat facen olevan. En muista koskaan lukeneeni kenenkään päivitystä vessahädästä :-D. Ja miksi joku luulee että facessa oleva ei osaa pitää muulla tavoin yhteyttä? 

Minä sovin tapaamiset useimmiten puhelimitse. 

Facehan ei siis sulje pois mitään muuta sosiaalista elämää. Se on vain lisä. Minulla on pari faceen ylimielisesti suhtautuvaa ystävää. Vähän sitä ylimielisyyttä ihmettelen. En minä arvostele ketään siksi etteivät he ole facessa ja siksi ihmettelen mikä heitä facessa kiukuttaa. Juuri viime viikolla tämä vastustajatuttu harmitteli kun missasi tutun soittokeikan. Ilmeisesti tutun pitäis nakuttaa kaikille ihmisille tekstari tulevasta keikastaan? Juuri tuollaisia tapahtumia siellä pystyy kätevästi jakamaan. Ei sinne tarvitse päivittää yhtään mitään jos siellä on. Mutta saa tiedon asioista joilla voi olla merkitystä.

Onneksi itse pystyn olemaan facessa vaikka elän ihan normaalia elämää ja tapaan ihmisiä aivan oikeasti. Tuntuu että tekisin elämästäni hankalampaa olemalla kauhean ennakkoluuloinen tai jörkyttymällä jos joku tekee siirappisen päivityksen.

Vierailija
35/78 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 21:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämä on sellainen asia, mitä en tosiaankaan jaksa ruveta sulle selittämään, jos olet noin pihalla. Mutta älä välitä, ei tämä sun elämää varmasti koske. Joku jäärätoimittaja voi vielä tosiaan pysytellä somen ulkopuolella, esim. jonkin paikallis-, sidosryhmälehden tai maakuntalehden ei niin keskeisessä roolissa oleva toimittaja. Jos olisit itse alalla ja noin ulkona, niin hyvällä säkällä sut pidetäänkin hommissa, joissa voit rauhassa olla pihalla. Tai sitten ei, mutta se on sen ajan murhe.

[/quote]

Eli ei ole mitään oikeata syytä miksi pitäisi olla facebookissa, kunhan meuhkat.

Vierailija
36/78 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enemmän sisäänpäin kääntynyt ja suurin syy miksi poistuin facebookista oli se että facebookin käyttöehdot ovat törkeät ja tietojani saatetaan käyttää ihan missä tahansa. Törkeää stalkkausta suurelta yritykseltä.

Vierailija
37/78 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehdi

Vierailija
38/78 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:41"]

Anteeksi tyhmyyteni mutta minäkin tahtoisin todella tiettää, miksi toimittajan on välttämätöntä olla facessa ihan oikeasti?

[/quote]

Koska tänä päivänä siellä oikeasti on aika paljon tietoa ja tieto leviää siellä nopeasti. Twitter on toimittajilla aika samanlainen juttu.

Facebook ei lisäksi toimi niillä, joilla ei ole tiliä vaikka esim. firman sivut olisivat muka avoimet. Sivuilla voi olla vähän aikaa, mutta parin klikkauksen jälkeen käyttö estyy ellei kirjaudu sisään. Eli helposti saattaa toimittajakin törmätä asiaan, johon tarvitsee esim. lisätietoa jonkun kotisivuilta ja nykyään monet kotisivut on siirretty pelkästään Facebookiin.

Tuo on ainoa syy miksi itsekin olen harkinnut facebookiin liittymistä, mutta tullut sitten siihen tulokseen, että jos ei kerta firmaa kiinnosta kuin ne asiakkaat, jotka haluavat tukea Facebook-yritystä, niin ehkä saan tarvitsemani tuotteen siinä kohtaa jostain muualtakin, jostain, joita kiinnostaa asiakkaat.

Vierailija
39/78 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:01"]

Te jotka ette ole facebookissa, niin koetteko jonkinmoista ylemmyydentunnetta, kun ette sinne ole liittyneet? Vastauksistanne saa vain hieman sellaisen käsityksen. Myönnän toki että sellaiset ylisiirappiset "päivitykset" facebookissa ovat hieman ärsyttäviä, kun niitä tulee tietyiltä ihmisiltä jatkuvasti. Mielestäni kuitenkin on helppo tapa sopia esimerkiksi kaveriporukan kanssa siellä tapaamisia ja illanviettoja. Sieltähän voi itse suodattaa mitä näkee ja mitä ei ym. Eikä siellä ole pakko päivitellä mitään juttuja itsestään julkisesti jos ei halua :)

Mutta tosiaan, kaikki tietenkin itse päättävät haluavatko facebookia käyttää vai ei. Kumpikaan valinta ei ole toistaan parempi.

[/quote]

Miksi pitäisi kokea ylemmyydentuntoa. Minulla oli tili jonakin aikaa ja totesin homman turhaksi. Minä nyt vain olen niin itsekäs, etten jaksa tuhlata aikaa konella lukien, kuinka on tänään leivotu pipareita ja kuinka Ilari oli tänään reipas kun kävi kakalla. Minua nyt ei vain kiinnosta sellaiset uutiset.

Toiseksi, minä en jaksanut päivitellä jotain arkisia asioita. Ja jos sattui jotain erikoista, en halunnut niitä kirjoitella nettiin.

Kolmanneksi en ole niin utelias ihmisten elämästä, että jaksaisi kiinnostaa kaikki.

Elän ihan hyvää elämää ilman fb.täkin. Se ei vain ollut mun juttu. Turhaa pitää tilia auki, kun en jaksanut siellä edes käydä kovin usein.

Vierailija
40/78 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 07:59"]

Hassua mitä ihmiset jotka eivät ole facessa, luulevat facen olevan. En muista koskaan lukeneeni kenenkään päivitystä vessahädästä :-D. Ja miksi joku luulee että facessa oleva ei osaa pitää muulla tavoin yhteyttä?

[/quote]

Koska hämmentävän usein se on juuri noin. Olin itse aktiivikäyttäjä monta vuotta ja kyllä mä ainakin sain lukea sieltä paljon sellaista tietoa, jota en olisi halunnut tietää.

Ja monta juttua oli juuri sellaisia, että yhteyttä pidettiin vain sitä kautta, ihmiset ainakin tuolloin sekosivat ihan täysin. Facebookin kautta laitettiin viestiä "mitä teet tunnin päästä?" ja sitten oltiin vihaisia, kun ei vastannut :-o

Nykyään se on käsittääkseni vähän rauhoittunut, sieltä on sen verran paljon lähtenyt aktiivikäyttäjiä pois ,noiden tietovuotojen takia, lähivuosien aikana, että ihmiset ovat taas ymmärtäneet, että mikäli todella haluavat jonkun kiinni, pitää käyttää jotain henkilökohtaisempaa kanavaa, esim. puhelinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme