Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku kyseli ravintolaruoista, mutta mitä ruokaa itse olet laittanut "alusta asti" viimeksi?

Vierailija
14.02.2026 |

Kauan meni aloituksesta pöytään? Mikä oli työläin vaihe?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasegnetteä, huomenna teen marry me -kanaa oman itämaisen version riisin kanssa

Vierailija
2/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa. Tein taikinan jo eilen jääkaappiin ja nyt paistettiin leivinuunissa jossa lämpöä yli 300C. Tuli hyvät pizzat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästäminen ja suolistaminen.

Vierailija
4/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Igorin kanaa riisillä ja lisäksi vihersalaatti.

Aloitin noin klo 9.00 aamulla nostamalla kananfileeet huoneen lämpöön ja pöydässä ruoka oli noin klo 13.

Sipuleiden ja paprikoiden pilkkominen oli työläin, muttei sekään kovin työläs. Tosta neljästä tunnista meni ehkä tunti varsinaiseen työhön ja muu oli tarkkailua.

Vierailija
5/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen Linssilasagnette, safutofukiusaus, Nyhtökaura pizza. Kyllähän noihin aikaa meni muutama tunti, mutta pakkasessa ja jääkaapissa on loppukuulle ruokaa ettei juurikaan kokkailla tarvitse

Vierailija
6/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa ja sienikastiketta. Meni noin 20 minuuttia. Työläintä oli sipulin pilkkominen.

Vierailija
7/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten tein Tikka Masalaa. Kanan marinointi etukäteen, valmistelut vartti ja yön yli jääkaapissa. Kanojen grillaus uunissa ja samalla kastikkeen teko seuraavana päivänä, noin tunnin puuhastelu, riisin keittäminen. 

Tämän lisäksi naan-leivän leipominen. Taikinan teko vartti, nostatus. Kauliminen uunipellille ja uunissa muutama minuutti. Kaikkineen puolisentoista tuntia.

Työläintä on lähinnä suuren maustemäärän mittaus.

Vierailija
8/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tuosta pihalta fasaanin kiinni, juotin sille pullon punaviiniä ja heitin uuniin. Tuli hyvää viinikukkoa.

Vierailija
9/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tein lihapullia ja keitin spagettia. Ei ole mitään mielikuvaa, paljonko meni aikaa kokkaamiseen, kun asia tapahtui noin 90-luvun puolivälissä. Sitten siirryin valmiseineksiin.

Vierailija
10/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullia ja perunamuusia sekä salaattia ja herkkutattikastiketta. Herkkutatit oli kuivattuja viime syksynä poimittuja. Perunat ja jauheliha kaupasta.

Hyvää oli ja jäi vielä seuraavaksi kerraksi. Laitoin pakkaseen.

Vierailija
11/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oon tehnyt vasta brunssille tohdin kasvis-juustomunakkaan (frittatan). Oiskohan mennyt joku 20 - 30 min. Ei siinä oikein työläitä vaiheita ollut, vähän vihannesten pilkkomista. Vaikein vaihe varmaan munakkaan liu'uttaminen lautaselle ja siitä pannulle kääntäminen, kun pannussani on turhan jyrkät reunat. 

Vierailija
12/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyselin ravintolaruokien tilaamisesta. 😁

Teen kerran viikossa kolme ruokaa kerralla joita sit syödään viikolla, ja osa laitetaan pakkaseen. 

Viimeksi tein makaronilaatikkoa, makkarakastiketta ja kanakastiketta. 

En laskenut kauanko meni, teen rauhakseen maanantaisin ja katson samalla La Promesaa, kun silloin tulee uudet jaksot Areenaan. 

Noissa perusruoissa ei mun mielestä ole mitään mainittavia työläitä vaiheita. 

Vierailija
13/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt lasketaan alusta asti? Vitello tonnaton tein viime viikonloppuna. Oli vasikan picanha ja tonnikala tarjouksessa. Liha 4 tuntia sous vide kypsennyksessä ja kokeilin voiko majoneesin tehdä 3 minuutin kananmunasta. Tuli hyvää.

14/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spaghetti Bolognese ,Olipa hyvää.

Vierailija
15/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kanakeittoa. Kaikki matskut vain kattilaan ja levy päälle. Se oli HHH.

Vierailija
16/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä miten pitkälle alkuun asti pitää mennä, mutta lähimmäs varmaan pääsen kalahampurilaisilla joihin olen itse leiponut sämpylät, kasvattanut salaatit ja suolakurkut sekä tehnyt majoneesit. Kalat ostin naapurilta kuten myös kananmunat, nekin toki voisi itse hoitaa.

Vierailija
17/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta Bolognese. Siihen ei kuulu spaghetti, vaan tagliatelle jossa on 19% kananmunaa. Keittoaika 2-3  min.

Selleriä, porkkana ja sipuli ensin kuullotetaan hitaasti pannulla voissa. Lisätään luomunaudanlihaa 200g. Lihan ruskistuttua lisätään muutama desi ketsupin ja paseeratun tomaatin sekoitusta. Lopussa lisään savustettua paprikajauhetta, jauhelihamaustetta ja hieman jalapenoa. 

Vierailija
18/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä teen ruokaa ihan alusta asti, hyvin harvoin tulee käytettyä mitään puolivalmisteita, lähinnä joskus jotain vegepyöryköitä tai vegemakkaroita, ja joskus tilataan woltista. Eineksiä ei tule käytettyä, paitsi noita joitain puolivalmisteita. 

Vierailija
19/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäinen Saucisse avec bière

valmistusaika sen mitä kestää paketti avata.

työläintä oli kantaa tarpeet biitsille.

Vierailija
20/35 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alusta?

Eilen tein kaalivuokaa kaalista ja linsseistä ja muista aineista. Aika 5h jääkaapista pöytään - mutta en mä niitä kaaleja itse kasvattanut.

Toissapäivänä tein makaronilaatikkoa, aika kaapista pöytään 45 min, mutta edelleen en kasvattanut vehnää ja tehnyt siitä itse pastaa, enkä vasikkaa josta jauhelihaa jne.

Tänään uunissa on sämpylöitä. Aika kaapista lautaselle noin 20h sillä taikina tekeytyi yön yli, mutta tehollinen työaika noin. 5min taikinan sekoittamiseen, 5 min sämpylöiden nosteluun pellille ja 20 min uunissa. Edelleenkään en ole kasvattanut vehnää ja oalsternakkaa itse vaan ostanut kaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme