Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Armeijassa piti käyttää. Ei oikein ole sopivaa pitää puhelinta kädessä kesken hyökkäyksen, kun odottaa kellonaikaan, jolloin tykistökeskitys loppuu.
Nykyisin puhelimet on niin suuria ja päällä viellä avattavat suojakuoret, että ei niitä jaksa koko ajan kaivella vain siksi että katsoisi kelloin. Toinen juttu on se että näissä älyluureissa ei tahdo akut kestää koko päivää, ei varsinkaan jos sitä hipelöi koko ajan. Paljon helpompi vilkaista aika ranteesta. Itsekkin lopetin kelloin käytön 90-luvun lopussa, mutta noin 10 vuoden kellottomuuden jälkeen palasin käyttämään rannekelloa, koska se on kätevämpi. Ja monellahan se rannekello on myös älylaite, eli se mittaa sykkeet ja askeleet ja sillä voi jopa suunnistaa tai siinä voi näyttää ties mitä appeja.
Ite ostin kellon töihin kun alko ärsyttää se että aina jäi epähuomiossa yliaikaa töihin tai piti kokoajan ravata tietokoneelta/taukotilasta katsomassa kelloa (meillä ei saa pitää kännykkää työaikana). Ranteesta ajan näkee nopeasti vaikka olis kädet käytössä eikä turhauta tehdä ilmasta tai tehotonta työtä.
Käytän rannekelloa, koska työskentelen psyk. poliklinikalla ja työ on keskustelua ja hankalien asioiden käsittelyä. Jossain huoneissa meillä on kello, jota voin seinältä asiakkaan ohi vilkaista, mutta ei kaikissa. Joskus seinäkello on minun selkäni takana, ei sitä ole kohteliasta kesken istunnon kääntyillä tuolissaan kokonaan katsomaan paljon kello kun toinen itkee penkissä masennustaan. Sessio ei voi olla pidempi kuin 45-60 min, eikä puhelinta voi alkaa kaivella kelloa katsoakseen. Tietenkin käytän rannekelloa, jotta pystyn seuraamaan ajan kulkua ja organisoimaan työni.
Vaan köyhillä ei oo kunnon rannekelloo. Kunnon rannekelloja on esim rolex, omega, tag heure, patek philippe jne. Kaikilla kunnon miehillä on tollane hyvä kello!
Vierailija kirjoitti:
Tykkäävät siitä asusteena?
Ei, vaan siitä katsotaan paljonko on kello. Esimerkiksi minua ärsyttää jos joudun tuijottamaan puhelinta.
känkkäränkkä kirjoitti:
Vanhoista tavosta ja tottumuksista on vaikea päästä eron. Helpommin ja nopsammin katson ajan rannekellosta, kun alan kaivamaan kännykkää repun pohjalta. Varsinkin fillaroidessa rannekello on kätevämpi. Minä en kulje ympäriinsä kännykkä kourassa.
Odotan aina että nuo älypuhelin kourassa pyöräilevät ääliöt ajaisivat ojaan tai auton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vaan köyhillä ei oo kunnon rannekelloo. Kunnon rannekelloja on esim rolex, omega, tag heure, patek philippe jne. Kaikilla kunnon miehillä on tollane hyvä kello!
Hyvä rapala...
tag heureja saa varmaan aika halvalla, eikä Tag Heuerkaan ihan kuulu samaan sarjaan noiden kanssa. Ja itse asiassa Patek vastaavasti noita muita aika paljon ylempänä.
Mutta hienoja kaikki ja lisäävät kyllä miehen markkina-arvoa.
Vielä tänä päivänäkään kaikilla ei ole älypuhelin kasvanut käteen kiinni. Ehkä vain noin puolella väestöstä?
Oma kännykkäni kulkee usein esim. repun taskussa, ja reppu selässä. Paljon nopeampi vilkaista aika rannekellosta kuin kaivaa puhelin repusta. Kännykkä minulla aina joskus sammuu kun en ole muistanut ladata, rannekello ei koskaan.
Älypuhelimeni on halpa kapistus n.1400€ mutta rannekelloni maksaa n.45000€ Kumpaa mahtaa olla mukavampi katsoa?
Vierailija kirjoitti:
En luopuisi kalliista kellostani mitenkään, mieheni ostama ja todella tyylikäs.
Eli pakko pitää koska mies osti. Tyypillistä.
En hyväksy miehellä kallista rannekelloa, halpis saa olla. Kalliit rannekellot, kuten kalliit autot ja veneet on naurettavia statussymboleita.
Rannekello on ahdistavan ja epämukavan tuntuinen. Olen paljon mielummin ilman ja katson kellonajan kännykästä, seinäkellosta tms. Hoitajana en voi edes käyttää töissä rannekelloa ja mulla on sellainen ns. hoitajien kello joka on paidassa rinnuksessa kiinni ja siitä näkee nopeasti vilkaisemalla kellonajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäävät siitä asusteena?
Ei, vaan siitä katsotaan paljonko on kello. Esimerkiksi minua ärsyttää jos joudun tuijottamaan puhelinta.
https://www.taivaanvahti.fi/locations/browse/map
Kannattaa opetella ajantaju kun katsoo ylös. Kyllä sen sieltäkin näkee, jos on asettanut sopivat merkit maahan, esim aurinkokello on kätevä:-)
Onhan se kymppitonnin Rolex Submariner paljon mukavampi ranteessa ja siitä kellonaika katsoa, kuin kaivaa parin satasen jumittava kiinanihme-android taskusta ja koittaa tihrustaa auringonvalossa kellonaikaa.
Hoitoalalla kirjoitti:
Rannekello on ahdistavan ja epämukavan tuntuinen. Olen paljon mielummin ilman ja katson kellonajan kännykästä, seinäkellosta tms. Hoitajana en voi edes käyttää töissä rannekelloa ja mulla on sellainen ns. hoitajien kello joka on paidassa rinnuksessa kiinni ja siitä näkee nopeasti vilkaisemalla kellonajan.
Siis--- eihän sellaista voi pestä??????
https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=2617432
Sullekin luettavaa, mut sitten kotona vasta, kun ei tarvi töitä tehdä;-)
En luopuisi kalliista kellostani mitenkään, mieheni ostama ja todella tyylikäs.