Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä noin 70v oletko jo tehnyt kuolinsiivouksen?

Vierailija
10.10.2026 |

Saa kertoa rehellisesti.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, paitsi omaisuuteni olen jo osin jakanut lapsille. Loput on testamentattu. En oikein tajua tätä kuolinsiivousta; perilliset voivat palkata jonkun siivomaaan/tyhjentämään asunnon, kun ovat ottaneet haluamansa.

N69

Vierailija
2/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarpeeton viety pois.

Vierailija
4/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kymmenen vuotta nuorempi. Olen aloittanut raivaamaan turhaa tavaraa ja papereita sekä vaatteita. Edelliset vuodet meni raivatessa äitini kuolinpesän tavarat. Aivan järkyttävän paljon oli sälää kaapit ja varastot täynnä.Siinä tuli eräskin roskasäkillinen ja peräkärryllinen roudattua tavaraa pois.

Vierailija
5/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein jo alle 60 v.

Hävitin kaikki paperit, joita en tarvitse enää. Tarpeelliset kahdessa mapissa.

Vierailija
6/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi sekin vaiva nähdä ja tehdä, nuorempien ja terveempien puolesta. Jotain rajaa tähän itsekkyyteen ja avuttomuuteen. Perintö nettona kelpaisi sitten vain. Hohhoijaa.

Vierailija
7/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt enkä aiokaan tehdä. Piste. 76 v.

Vierailija
8/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi sekin vaiva nähdä ja tehdä, nuorempien ja terveempien puolesta. Jotain rajaa tähän itsekkyyteen ja avuttomuuteen. Perintö nettona kelpaisi sitten vain. Hohhoijaa.

Tämä. Toivon, että lapseni muistelivat minua käydessään läpi tavaroitani. Edes silloin muistelisivat.

Vierailija
9/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt enkä aiokaan tehdä. Piste. 76 v.

Hyvä, pidä toi! 👍🏼

Vierailija
10/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika pessimistin aloitukselta.

Vierailija
11/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein jo alle 60 v.

Hävitin kaikki paperit, joita en tarvitse enää. Tarpeelliset kahdessa mapissa.

Minä silppusin myös papereita tolkuttomasti. Ostin lopulta paperisilppurin. Puolisollani oli myös järkky määrä paperia. Kaikki iloisesti alkuperäisissä avatuissa kirjekuorissa ja tuhannen sekaisin.

Vierailija
12/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanuolet todistavat mielipiteeni oikeaksi, heh.

Vierailija
13/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aloitin 2 vuotta sitten, kun jäin eläkkeelle. Siinä on iso työ, parempi aloittaa ajoissa.

Vierailija
14/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä 70 pakkomielteinen, miksi et mene hoitoon?

Vierailija
15/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika pessimistin aloitukselta.

Ei ole pessimismiä. Minä ostin vanhempieni kuoltua kuolinpesältä vanhempieni talon. Tänne meinasi suorastaan tukehtua siihen tavaramäärään, jota oli. Kamala työmaa saada kuljetettua tavarat ja vaatteet pois täältä. Vaatteitakin oli jostain 70-luvulta saakka. Minkä tahansa laatikon tai kaapin avasin, niin ne pursui ääriään myöten kaatistavaraa

Vierailija
16/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuttanut niin useasti, ja tod näk muutan vieläkin, niin tarpeeton sälä on poistunut sitä kautta.  Eipä sitä kaksioon kauheasti mahdukaan. Toista olisi ison omakotitalon tyhjennys. En muutenkaan säästele papereita, eipä niitä enää nykyisin paljon tulekaan, kun melkein kaikki on sähköisenä.

Vierailija
17/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja ens viikolla ajattelin siirtyä hankkimaani arkkuun makoilemaan, odottamaan sitä, että kansi suljetaan.

Vierailija
18/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, paitsi omaisuuteni olen jo osin jakanut lapsille. Loput on testamentattu. En oikein tajua tätä kuolinsiivousta; perilliset voivat palkata jonkun siivomaaan/tyhjentämään asunnon, kun ovat ottaneet haluamansa.

N69

Kaikilla ei ole perillisiä siivoamassa.

Vierailija
19/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivosin perijät elämästäni. 

Vierailija
20/35 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tähän syssyyn kysyä, että jokos olette tehneet hautaussopimuksen ennakkoon? -ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän