Onko nykyajan ihmiselle sosiaaliset suhteet aivan yhdentekeviä?
Mikä on kun ei nykyään pidetä enää muita tärkeinä? Ei jakseta vastata viesteihin, käyttäydytään aivan miten sattuu?
Onko nykyään täysin ok satuttaa muita?
Kommentit (13)
No mulle on. Ehkä meitä erakkoluonteita on enemmänkin joille sosiaalisuudeksi riiittää työ + satunnainen someilu?
Minä yritän pitää vain sellaisia ystäviä jotka on yhtä välinpitämättömiä. Toivon myös että ystävilläni on paljon muita tärkeämpiä ystäviä, jotta en joudu kantamaan mitään taakkaa ystävyyden suhteen. En tietenkään halua satuttaa ketään.
Ihmiset tykittävät viestejä joka tuutista nykyään, kaikki aika ja energia menee niihin vastaamiseen. Ei jaksa nähdä ketään enää kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tykittävät viestejä joka tuutista nykyään, kaikki aika ja energia menee niihin vastaamiseen. Ei jaksa nähdä ketään enää kasvotusten.
Juuri näin. Ei lankapuhelinten aikaan soitettu joka asiasta heti ja monta kertaa päivässä ystäville ja kavereille. Eikä lähetetty kissan, täytekakun, viinilasin tms valokuvia kirjekuoressa toisille ja sitten odotettu, että toinen vastaa saamaansa postiin. Ihmissuhteet on ihan kivoja, mutta liika on liikaa.
Nimenomaan, liika on liikaa. En jaksa jatkuvaa jokapäiväistä viestittelyä. Työasiat toki, muuten yritän rajoittaa.
Jos joka työpäivä jo vastailee sataan sähköpostiin yms viestiin, ymmärtäkää ettei huvita enää vapaa-aikaa viettää samalla tavalla.
Sosiaalisista suhteista on tullut liiaan tiiviitä, kun odotetaan että se toinen on aina saatavilla. Eli niitäkin ohjaa se liika itsekyys.
On myös yhdentekevää minulle.
Viihdyn omissa oloissani ja olen todella itsenäinen, koiran voisin ehkä hankkia.
En ole edes koskaan ollut parisuhteessa koska tylsistyn herkästi muihin ihmisiin ja en jaksaisi sitä että taloudessani asuu muita.
Välillä pidän yhteyttä ystäviini ja käyn kahvilla heidän kanssa.
Töissä viihdyn hyvin.
Olen 29v mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ei lankapuhelinten aikaan soitettu joka asiasta heti ja monta kertaa päivässä ystäville ja kavereille. Eikä lähetetty kissan, täytekakun, viinilasin tms valokuvia kirjekuoressa toisille ja sitten odotettu, että toinen vastaa saamaansa postiin. Ihmissuhteet on ihan kivoja, mutta liika on liikaa.
Niinpä Ei soinut puhelin, että hei haluatko tulla katsomaan mun ruokaa ennen kuin syön sen? Sitten avauduttu joka pienimmästäkin tekemisestä mitä on ollut tai tulossa päivän aikana.
No mulla ei oo yhtään ainutta some tiliä, ei nyt eikä koskaan. Haluaisinko ystävän jonka kanssa tehdä kaikkea? No haluaisin. Mua on kiusattu läpi elämän, ja luottamus ihmisiin on nollassa. Olen maailman epäsosiaalisin ihminen, olen arka, pelokas ja varautunut uusien ihmisten suhteen. Olen kyllästynyt jatkuvaan valehteluun, minäminäminä asenteeseen, selkäänpuukotukseen, kaksnaamasuuteen ja pettämiseen. Ja en tarkoita pettämisellä nyt mitään suhdetta vaan sanojensa pitämistä, jos luvataan jotain se myös pidetään. Mun puhelimessa on 0 yhteystietoo, mielelläni sinne lisäisin yhden tosi ystävän puhelinnumeron.
34v mies turusta.
up