Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?

Vierailija
14.07.2020 |

Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?

Kommentit (622)

Vierailija
121/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty käyttämään rannekelloja koska mun ranne on tosi kapee, kaikki rannekellot tuottaa suurta kipua mun ranteeseen ja kämmeneen. Puhelin mulla on aina mukana. Oon työttömänä ja mulla ei oo tietokonetta, puhelin on siis ainut viihde mulle ja puhelin onkin mun kädessä sen 12 tuntii joka päivä joskus kauemminkin. Puhelimen akut kyllä kestää hyvinkin kauan, mulla on iPhone 11 Pro Max ja testasin akunkestoa niin kesti yli 4 päivää yhdellä latauksella.

Vierailija
122/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote=Vierailija Rannekellon viisareista voi myös määrittää ilmansuunnat, kun aurinko on näkyvillä

Miten voi määrittää ilmansuunnat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanniskele kännykkää koko ajan mukana, kello/älyranneke (joka mittaa askeleet ja sykkeen ja unenlaadun yms) minulla on sen sijaan ranteessa koko ajan. Siinä se vastaus olikin, koetapa ap päätellä itse....

Vierailija
124/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän ihmistä hieman junttina jos ei omista rannekelloa..

Vierailija
125/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekelloa helpompi kuljettaa joka paikkaan, ja omani on kaunis kuin koru, joten toimittaa rannerenkaankin virkaa. Ei lopu akku eikä jää matkasta kovin usein.

Olen saanut tämän arvokkaan, arvonsa pitävän kelloni lahjaksi vanhemmiltani aikanaan, enkä aio sitä jättää pöytälaatikkoon koskaan.

Hieno kello viimeistelee pukeutumisen varsinkin miehillä, kyllä se vaikuttaa naisellakin.

Vierailija
126/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin rannekello statussymboli vähän kuin joillekin tietyt automerkit tai se että on omakotitalo ja kaksi lasta

Vierailija
127/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekello on turvallisempi valinta. Kelloa ei voi varastaa yhtä helposti kuin kännykkää.

Ihmiset kulkevat kaupungilla kännykkä kädessä ja sitten valittavat, että ohikulkija (rikoksia tekevä nuorisojengi) nappasi kännykän suoraan kädestä. Siitähän se kännykkä on helppo varastaa, kun on kaiken aikaa näytillä. Ohikulkija voi vaikka ottaa pari juoksuaskelta, että pääsee varmasti pakoon. Toki voi käyttää myös sähköskootteria tai polkupyörää, että pääsee vielä nopeammin pakoon. 

Rannekellon arvo on vähäinen (maksaa uutena noin 20 euroa) ja kellosta voi tarkistaa ajan. Kätevää, kun ei tarvitse kaivaa kännykkää esille (povitaskusta, laukusta) ja viestittää kaikille ohikulkijoille, että tässä olisi nyt uusi iphone valmiina, tulkaa pöllimään.

Vierailija
128/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekellosta näkee helposti paljonko on aikaa jäljellä, kun antaa netti-nadjalle kyytiä, koko rahan edestä. Kännykkä on silloin kiinni, ettei avovaimo soita kesken kaiken.

Vierailija
129/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rannekellosta ajan näkee helposti, ei tarvitse kaivella puhelinta esiin laukusta. Minä laitan aina rannekellon ranteeseen kun lähden postilaatikkoa kauemmaksi.

Mutta kun nämä nykyajan kellottomat nuoret naiset kulkevat se puhelin koko ajan kädessä. Siitä voi ajan tarkistaa helposti. Tosin itse mieluummin pidän kelloa ranteessa kuin puhelinta koko ajan kädessä. 😂

Vierailija
130/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polarin sykemittari kellona. Junttia katsoa puhelimesta kello.

Vierailija
131/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä puhelinta 24/7 ja saatan lähteä esim. lenkille ilman puhelinta, tai katsoa puhelinta lomalla ollessani tai viikonloppuisin vain kerran vuorokaudessa. Kellonajan haluan kuitenkin tietää vaikka puhelin ei olekaan kädessä tai mukana.

Vierailija
132/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen, et miks ihmiset raahaa mukanaan isoa älypuhelinta, kun älykelloissa on nykyään puhelin.

Vierailija
133/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranne tulee aina mukana(toivottavasti) toisin kun joku älypuhelin. Ei varmaan ole uusi tieto ettei kaikki istu nenä kiinni ruudussa, varsinkaan aikuiset.

Vierailija
134/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on mahtavaa liikkua ilman puhelinta. Mikä vapauden tunne.

Vierailija
135/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ihmiset ovat niin tyhmiä, että joutuvat tehtailemaan näitä "Miksi jotkut ihmiset tekevät asiaa X" aloituksia? Onko tälle jokin oma diagnoosi? Miten voi selvitä arkielämässä lainkaan, jos ei kykene ymmärtämään toisten ihmisten toimintaa eikä keksimään syitä, miksi joku toimii tai ajattelee toisin kuin itse?

Koska nämä kyselijät ovat lapsia, lomat nääs : )

Vierailija
136/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelin, Apple-watch ja Cartierin kello.

Katson ajan puhelimesta jos en halua kantaa mitään ranteessa. Apple watchia taas käytän jos urheilen tai kävelen paljon, siitä voin kätevästi seurata kaloreita, sykettä ja kilometrejä.

Cartierin laitan ranteeseen jos haluan näyttää tyylikkäämmältä ja jos se sattuu sopiimaan hyvin muihin asusteisiin.

Vierailija
137/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on asuste, keräilyesine jne...miksi käyttää käsilaukkua kun kamat saa taskuunkin...ööö

Vierailija
138/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello viestii ja herättää huomiota.

139/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompi katsoa aika rannekellosta, varsinkin kävelylenkillä. Oli rannekellon ranneke rikki niin olipa tympeää kaivaa aina puhelin taskusta esille. Kello on Eco-drive eli lataa itsensä auringon valossa..

Vierailija
140/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun digitaaliset kellot tulivat markinoille, kaikkien piti saada sellainen. Sitten vähitellen suosio hiipui ja alettiin siirtyä uudelleen viisarinäyttöisiin kelloihin.

Huomattiin, että ihminen harvoin haluaa tietää paljonko kello on siis esim. 13:46, vaan se katsoo kellosta, milloinka on kahvitauko tms.  ja sen näkee suoraan viisarikellosta. Vaikkei laskutoimitus ole kummoinen, niin monesti joutuu numeronäyttöisestä kelloa katsomaan kahdesti, ennenkuin se kellon katsomisen tarve on tyydytetty.