Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Olet siis moukka joka tilanteesta riippumatta kulkee koko ajan älypuhelin kädessään? Kyllä minun elämässäni on paljon tilanteita joissa en voi räplätä puhelinta. Tai siis jos olisin epäkohtelias enkä osaisi tulkita ja lukea tilannetta niin ehkä sen puhelimen voisi ottaa esille mutta onneksi minulla on käytöstavat ja tilannetajua. Ja eihän oikeasti esimerkiksi töissä saisi omaa puhelinta pitää muualla kuin pukukaapissa tms.
Kyllästyin kaivelemaan kännykkää laukun kännykkätaskusta (on vielä sellainen että oikeasti täytyy vähän nähdä vaivaa että puhelimen saa takaisin sinne taskuun, nykypuhelimet on liian isoja..). Paljon helpompaa vilkaista kellonaika ranteesta. Nyt tosin tämä vammainen polarin ignite ei ymmärrä koska sitä katsotaan, ja aina pitää painaa nappia jotta saa näytön päälle. Olen harkinnut vaihtavani takaisin tavalliseen rannekelloon.
Vierailija kirjoitti:
Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.
Höpö höpö. Nuo eivät auta mitään, jos miehellä ei ole kunnollista akateemista tutkintoa ja hyvää työpaikkaa. Isukin rahat, mutta silti huono ja narsistinen luonne, eivät kiihota.
Vierailija kirjoitti:
Rannekello pitää riisua myös turvatarkastuksessa (jos metallia), eli siitäkin aiheutuu vaivaa ja viivästystä. Rannekello on myös bakteeripesäke.
Puhelinhan se vasta bakteeripesäke onkin, eli ne sais suosiolla heivata kaikiltä mäkeen.
Itse käytän rannekelloa, enkä voi käsittää miksi joku ei käytä. Minulla on tapana tuota aikaa katsoa vähän väliä, ja se on siitä ranteesta katsottuna miljoona kertaa kätevämpää kuin se että rupeaisi aina etsimään puhelinta että missä se nyt milloinkin on. Siitä vaan vähän kääntää rannettaan, niin asia on hoidettu mikrosekunnissa. Minulla on tapana myös usein lähteä ulos kävelylle ilman että otan puhelinta mukaan. Entä sitten jos on jossain tilaisuudessa, missä puhelinta ei voi pitää päällä? Eikä se rannekellon käytöstä ole myöskään mitään haittaa, ei se paina mitään, eikä sitä edes huomaa että se kädessä.
On se nyt vähän hölmöä räpeltää kännykkää esim. tapaamisessa, kokouksessa, liikenteen seassa puikkelehtiessa. Rannekelloa vilkaisee helposti.
Lisäksi rannekello on paljon persoonallisempi ja esteettisempi kapistus kuin kännykkä.
Minulla on vanhemmilta saatu TAGHEUER. Se on aina kädessä. Mulle samalla tavalla raskas kuin vihkisormus.
Vierailija kirjoitti:
On tää kyllä ihme palsta... Antakaa nyt ihmisten käyttää rannekelloa jos ne haluaa! Päässäs on bakteeripesäke.
Meinasin just kommentoida, että housuissas on😁
Miksi haluat jutella ystäväsi kanssa kasvokkain vaikka sinulla on älypuhelin, jolla voisit soittaa hänelle?
En halua koko ajan katsoa puhelinta, pidän äänettömällä jos voin ja esim viikonloppuisin saatan katsoa sitä vasta alkuillasta. Pihalla touhuan kännykkä sisällä mutta tarvittaessa kello ranteessa(esim. sovittu meno samana päivänä tulossa)
Koska haluavat näyttää klassisilta ja rikkailta. Ei se 20e rolex tarkoita, että olisi rikas xd.
Rannekellot ovat siis täysin antiikkeja, pahempi kuin simpukkapuhelimen omistus :O
On olemassa ihmisiä, jotka eivät vain osaa luopua vanhoista asioista. Nämä kuuluvat myös ns. hamstraaja riskiryhmään.
Jos sinulta löytyy joku näistä: Rannekello, pöytätietokone, näppäinpuhelin, digiboxi tai mp3-soitin, heitä ne menemään! Kyllä sinä pystyt siihen!
Kello voi olla myös asuste, tai koru.
Itse en käytä kelloa kotona, koska meillä on jokaisessa huoneessa vähintään yksi seinäkello ja kellonajan näkee myös tietokoneelta. Kaupassa tmv ollessani katson tietenkin puhelimesta kellonajan, tai sitten auton kellosta. Mutta reissussa, kun auto ei ole mukana, niin rannekello on oiva juttu mukana. En ole muutenkaan luuri kädessä kuleva ja näin korona aikana sen puhelimen näpelöinti ei ole muutenkaan kovin järkevää esim. kauppakeskuksissa tmv.
Harvemmin minulla on puhelin mukana kun olen tuolla jossain. Kello on aina.
Siinäpä on ap:lla pohdittavaa vaikka koko kesäksi ja vielä pitkälle syksyyn.