Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?

Vierailija
14.07.2020 |

Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?

Kommentit (622)

Vierailija
101/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi hevosen selässä on aika hankala alkaa kaivelemaan puhelinta ratsastushousujen taskusta. Rannekello on huomattavasti toimivampi ja helpompi ajanseurantaväline.

Vierailija
102/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Lakkasin käyttämästä kelloa jo ennen kännyköitä ja siihen aikaan se oli kuitenkin hiukan haastavaa. Ranteet vapaiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeilyä harrastavana olen aina omistanut rannekellon. Pitkillä vaelluksilla - etenkin talvella - kännykkää ei pidetä päällä ajan tarkistamista varten. Kaupunkielämässäkin kello on minusta näppärämpi ja nykyään ranteessa on sykemittari, josta näkee ajan.

Vierailija
104/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu porukkaan joka kulkee kännykkä kourassa. Se on repussa ja aika hankala aina kaivaa esiin kun haluan vain tarkistaa ajan tai päivämäärän. Kellosta näkee sekunnissa.

Kännykän kaivan esiin vain jos se soi.

Vierailija
105/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska rannekello on keksitty.

Se kun joutui aikaa vilkaistakseen  kaivamaan taskusta 'taskunauriin'

( =vanh. aik. taskukello) ei ollut kovin nopeaa,eikä kätevää .

Koska se oli muodoltaan pyöreä ja kooltaan suht' pieni sen sai kuitenkin vielä  paljon helpommin esille kuin nykyaikaisen kännykän . 

Kännykän käyttö ajannäyttö- ja tarkistusvälineenä on siis suurinpiirtein yhtä kätevää, kuin kantaisi siihen tarkoitukseen jatkuvasti herätyskelloa taskussaan.

Joskus vanha konsti tosiaankin on parempi kuin uusi. 

Vierailija
106/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä rannekellon puute hiukan kielii vähävaraisuudesta.

No jaa...

Omani (ihan hienon näköinen 'Vitalas'-merkkinen, kullattu taulua myöten)   ostin kellosepältä hintaan 15e. 

Vierailija
107/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan käytännön syistä, en voi töissä pitää puhelinta taskussa vaan se on kaapissa ja työ kuitenkin sen luonteista että kello määrittää tiukasti päivää (päiväkodissa siis töissä). Pakko ulkoillessa esim tietää milloin lähdetään sisälle ja mistäs sen katsoisi ellei rannekellosta.

Vierailija
108/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 50 - luvun rannekello. vedettävä. sveitsiläinen koneisto. pelittää. en tarvitse kännykkää mihinkään.

Vierailija
109/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ihmettele kun yleisillä paikoilla on kelloja? Eihän niitäkään tarvita kun kaikilla on kännykkä. Kaupoilla yms on kiva nähdä aika liikkeen kellosta ettei tarvitse sitä kännykkää kaivaa mistään etenkin kun kädet ovat jo täynnä kasseja.

Kuten monet muutkin, käytän kelloa koska en halua aina kaivaa puhelinta esille vain ajan tarkistamista varten, ranteesta sen näkee nopeasti. Lisäksi on mainittu, että ei ole kohteliasta joka paikassa vilkuilla sitä puhelinta esim työhaastattelussa. Kotona puhelin on yleensä jossain kuten myös kun puuhailen ulkona. En siis ole puhelimen orja, jolla pitää puhelin olla aina viekussa.

Vierailija
110/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällainen trolli on nostettu ylös ja esim. presidentti Niinistön puheet Ylen SuomiAreenassa vaiennetaan? Onko palsta todella vajonnut näin pohjamutiin?

Vierailija
111/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.

Kyllä minunkin jos baarin seinästä tulee audi sisään. Vaikka olen mies.

Vierailija
112/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekellosta on hyvä katsoa aika.

Itse en edes kanna puhelinta aina mukanani.

Parempi kysymys voisi olla miksi ihmiset kantaa puhelinta aina mukana?

Vierailija
113/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kymppitonnin Rolex Submariner paljon mukavampi ranteessa ja siitä kellonaika katsoa, kuin kaivaa parin satasen jumittava kiinanihme-android taskusta ja koittaa tihrustaa auringonvalossa kellonaikaa.

Em kommentin kirjoittaja tuskin omistaa/käyttää ko kelloa, sellaisen omistava ei kirjoita noin alatyylisesti.

Vierailija
114/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täsmällinen ihminen, siksi minulla on kello aina ranteessa. Puhelin ei yleensä ole vapaa-ajalla mukana.

Vierailija
115/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.

Joo, ne baarissa pyörivät naiset varmaan etsivätkin juuri sellaista miestä, joka elvistelee kellollaan ja autollaan. Mies, joka yrittää noin epätoivoisesti esitellä rahojaan, on henkisesti epävarma.

Huvittavaa kyllä, tuollaisten miesten kellot ja autot usein katoavat näkyvistä (mies muutuu "työttömäksi ja varattomaksi") heti kun yhden illan seksiuhde johtaa vahinkoraskauteen. Jos nainen vaatii elatusmaksuja, mies huriutuu ja esittää olevansa työtön, alkoholisoitunut, mielenterveysongelmainen luuseri, jonka " elatuskyky on heikentynyt".

Vierailija
116/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sama rannekello jo vuosituhannen vaihteesta lähtien.  Se toimii valokennolla joten siitä ei tarvitse koskaan paristoakaan vaihtaa. Sen käyttö on lähinnä tottumus- ja kätevyyskysymys.

Vierailija
117/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vielä lapsena ja teininä rannekello, mutta ei ole ollut enää yli 10 vuoteen. Rannekello on mielestäni epämukava, kuin olisi kahlitseva käsirauta kädessä. Tykkään enemmän vapaista ranteista, vapaudentunteesta, en käytä muutenkaan mitään koruja. Kello pitää myös riisua yöksi, suihkuun ja uimaan mennessä, joten ei tunnu käytännölliseltä.

Jos tarvitsen tietää ajan, katson kodin/työpaikan/rakennuksen seinäkellosta tai puhelimesta. Ei se puhelimen laukusta esiin kaivaminen vie todellakaan paljon aikaa. Ei ole koskaan niin kiire minnekään.

Yleensä myös sisäinen kelloni kertoo ajan 10 min tarkkuudella. Aina puhelimesta kelloa vilkaistessa hoksaan, että menipäs taas ajan arvaus kohdilleen. Eli on kyllä koko ajan kellonaika suunnilleen tiedossa. Ei tarvitse olla kellon orja.

Olet siis mieluummin kännykän orja, no, ole vaan:D

Vierailija
118/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin siksi, että ymmärtävät paljonko kello on ison viisarin ollessa klo 12 kohdalla ja pikku viisarin vaikkapa klo 6 kohdalla.

Vierailija
119/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rannekellon patteri kestää noin vuoden. Joitakin voi vetää itse. Älypuhelin pimenee, jos sitä ei lataa joka päivä. Rannekellon viisareista voi myös määrittää ilmansuunnat, kun aurinko on näkyvillä, eikä sitä tarvitse kaivella esiin taskusta, laukusta tms.

Ei pidä tehdä itsestään liian riippuvaista näistä älyvempaimista noin muutenkaan.

Minulla on Citizen Eco Drive, joka toimii aurinkoenergialla ja sen akun pitäisi kestää noin 20 vuotta. Pidän perinteisestä analogisesta näytöstä eli ajan näkee suoraan kellon viisareista eikä tarvitse ajatella edes numeroita.

En välttämättä pidä kännykkää edes aina mukana, mutta kello on minulla aina ranteessa kun liikun kodin ulkopuolella. Jos olen sopinut jonkun kaverin kanssa puhelimitse tapaamisajan ja paikan, niin minulle riittää että sinne ilmestyy oikeaan aikaan. Omat kaverini ovat sen verran täsmällisiä että klo 15:00 tarkoittaa sitä ainakin 5 minuutin tarkuudella eikä siinä välissä ole tarvetta soitella vaikka tapaaminen olisi sovittu edellisenä päivänä.

Vierailija
120/622 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ole kuullut älykelloista? Sillä kellolla voi tehdä aika paljon muutakin kun katsoa aikaa.