Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avasi silmäsi naisvihalle yhteiskunnassamme?

Vierailija
16.04.2020 |

Minä tajusin vasta suostumus2018 kampanjan myötä. Ensin tajusin että meillä ihan oikeasti keskustellaan naisten fyysisestä koskemattomuudesta ikäänkuin se olisi jotenkin epäselvä asia. Mutta varsinainen shokki oli ko. kampanjan kiihkeä vastustus joka kertoi, että raiskausia ei vain vähätelllä vaan uhrien oikeuksia suorastaan VASTUSTETAAN.

Melko kylmäävää

Kommentit (266)

Vierailija
21/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin jo aavistellut tälläistä mutta tänään silmäni avautuivat entistä enemmän.

Olen nuori naislääkäri. Normaalisti vastaanotollani potilaat eivät ainakaan päin naamaa arvostele osaamistani sukupuolen mukaan.

No nyt koronan aikaan olen väliaikaisesti vaatteissa, joissa ei minua lääkäriksi tunnista. Nyt muutaman päivän olen saanut jatkuvasti kuulla tytöttelyä ja kommentteja tyyliin ”ai mä menen naislääkärille, mitä sellainen muka osaa” ym.

Olen aivan järkyttynyt tälläisistä kommenteista, kai sitä on tullut elettyä tynnyrissä.

Olen tämän päivän jälkeen päättänyt ottaa aivan nollatoleranssin vastaaville puheille. Takaisin sanon ja se on selvää.

Vierailija
22/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan täällä vielä tallella: https://www.vauva.fi/keskustelu/4217894/ketju/70_luvulla_syntyneiden_ai…

Tämä pitäisi jokaisen miehen lukea ennen kuin tulee kommentoimaan mitään tähän ketjuun.

Tuossa on hyvin avattu miten paljon naiseutta halveksitaan ja vihataan. Vihan toteuttajina ovat naiset itse. Äidiltä tyttärelle siirretään oppia, että tyttö ei ole minkään arvoinen.

Nyt joku mies ihmettelee, että mitäs tekemistä tuolla on miesten kanssa? Viattomiahan he?

Naisselitän: Ennen vanhaan naiset eivät saaneet käydä töissä tai opiskella. Olivat nyrkin ja hellanvälissä ja oppivat tuollaisen ajatuksen että nainen ei ole mitään ja kaikki naisessa on huonoa. Vain toisten palveleminen ja roska-astiana olo on naiselle kunniakasta.

Alistettu, häpäisty ja huonosti kohdeltu nainen toteuttaa itsekin naisvihaansa ja kohteena on omat tyttäret.

Ei naisviha voisi muuten olla niin voimissaan, ellei saataisi naisia itseään uskomaan niin tehokkaasti, että ovat täysin arvottomia. Kätevää miesten kannalta, kun naiset itsekin ovat pelaamassa miesten pussiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on joka puolella koko ajan. Missä siihen muka ei törmää?

En ole ikinä tuntenut itseäni vihatuksi naiseuden takia. Yhden kerran olen kokenut että minua syrjitään. Se oli 70-luvulla lastentarhassa. Kun vierailtiin liikennepuistossa, niin pojat pääsi ajamaan polkuautoilla, tyttöjen piti treenata parijonossa tienylityksiä. Mitään muuta kertaa en tiedä enkä tunnista.

Vierailija
24/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun on sukupuolirooleja, on nais- ja miesvihaa. Ne roolit itsessään ovat vihaa kaikkia rooleihin sopeutumattomia vastaan. Lisäksi ne sisältävät haitallisia oletuksia molemmista sukupuolista, kuten oletukset naisten avuttomuudesta ja älyllisestä kyvyttömyydestä sekä miesten väkivaltaisuudesta empatiakyvyttömyydestä. Nämä oletukset alkavat toteuttaa itseään, kun ihmiset kasvatetaan ja ehdollistetaan toimimaan niiden mukaan.

Valitettavasti se ei mene noin. Evoluution takia miehet on fyysisesti paljon vahvempia eikä mikään viittaa että muutosta olisi tulossakaan. Väkivaltaiset miehet nauraa näille "oletuksille" jotka voi myös kääntyä itseään vastaan yleistyksen kautta tai muuten.

Asennemuutoksen pitäisi lähteä pojan kasvatuksesta. Valitettavasti on äippejä jotka ei ymmärrä asiaa ulkoisenkaan esim uskonto painostuksen takia.

Vierailija
25/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinasitte tehdä asialle?

No olen lakannut itse olemasta miesten palvelija ja heidän hyväksyntänsä hakija.

En puhu muista naisista rumasti, ja arvostele heidän ulkonäköään, osaamistaan ja älyään.

Annan välittömästi palautetta jos kuulen halventavaa vihapuhetta.

Vierailija
26/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan täällä vielä tallella: https://www.vauva.fi/keskustelu/4217894/ketju/70_luvulla_syntyneiden_ai…

Tämä pitäisi jokaisen miehen lukea ennen kuin tulee kommentoimaan mitään tähän ketjuun.

Tuossa on hyvin avattu miten paljon naiseutta halveksitaan ja vihataan. Vihan toteuttajina ovat naiset itse. Äidiltä tyttärelle siirretään oppia, että tyttö ei ole minkään arvoinen.

Nyt joku mies ihmettelee, että mitäs tekemistä tuolla on miesten kanssa? Viattomiahan he?

Naisselitän: Ennen vanhaan naiset eivät saaneet käydä töissä tai opiskella. Olivat nyrkin ja hellanvälissä ja oppivat tuollaisen ajatuksen että nainen ei ole mitään ja kaikki naisessa on huonoa. Vain toisten palveleminen ja roska-astiana olo on naiselle kunniakasta.

Alistettu, häpäisty ja huonosti kohdeltu nainen toteuttaa itsekin naisvihaansa ja kohteena on omat tyttäret.

Ei naisviha voisi muuten olla niin voimissaan, ellei saataisi naisia itseään uskomaan niin tehokkaasti, että ovat täysin arvottomia. Kätevää miesten kannalta, kun naiset itsekin ovat pelaamassa miesten pussiin.

Vaikka äiti teki pahaa, ei se ole tyttären syy!

Vierailija
27/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin jo aavistellut tälläistä mutta tänään silmäni avautuivat entistä enemmän.

Olen nuori naislääkäri. Normaalisti vastaanotollani potilaat eivät ainakaan päin naamaa arvostele osaamistani sukupuolen mukaan.

No nyt koronan aikaan olen väliaikaisesti vaatteissa, joissa ei minua lääkäriksi tunnista. Nyt muutaman päivän olen saanut jatkuvasti kuulla tytöttelyä ja kommentteja tyyliin ”ai mä menen naislääkärille, mitä sellainen muka osaa” ym.

Olen aivan järkyttynyt tälläisistä kommenteista, kai sitä on tullut elettyä tynnyrissä.

Olen tämän päivän jälkeen päättänyt ottaa aivan nollatoleranssin vastaaville puheille. Takaisin sanon ja se on selvää.

Millaiset ihmiset tuollaista on heittänyt? Ei varmaan mitkään nuoret?

Vierailija
28/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen lakannut itse olemasta miesten palvelija ja heidän hyväksyntänsä hakija.

En puhu muista naisista rumasti, ja arvostele heidän ulkonäköään, osaamistaan ja älyään.

No sittenhän tämä on ratkaistu.

Vierailija
29/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tuntenut itseäni vihatuksi naiseuden takia. Yhden kerran olen kokenut että minua syrjitään. Se oli 70-luvulla lastentarhassa. Kun vierailtiin liikennepuistossa, niin pojat pääsi ajamaan polkuautoilla, tyttöjen piti treenata parijonossa tienylityksiä. Mitään muuta kertaa en tiedä enkä tunnista.

Niin ja meidän suvussa vallitsee selvä miesviha. Aikaisemmin se oli ulkoisesti alistetun, mutta syvää vihaa tihkuvan omanarvontuntoisen ihmisen katkeruutta (mummoni ja ilmeisesti aikaisemmat sukupolvetkin), äitini taas oli jo kaapannut kaiken vallan perheessä ja dominoi kaikkea mahdollista. Samoin miehenkin perheessä äiti oli se diktaattori. Se naisten vallankäyttö suuntautui kaikkeen ja kaikkiin. Erityisesti toki aviomies oli tossun alla. Miehillä ei ole koskaan ollut edes tilaisuutta mihinkään naisvihaan. Enkä kyllä kodin ulkopuolellakaan ole törmännyt.

Vierailija
30/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että täsmälleen samoista asioista toisinpäin ei käytetä termiä miesviha.

Vierailija
31/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta saakka on opetettu että tytön homma on siivota, tiskata, tarjoilla miehille ruoka, jonka on valmistanut, pestä ja kuurata paikkoja, pyykätä, viikata, hoitaa pienempiä lapsia, hoitaa vanhuksia ja vammaisia, siivota toisten ulosteita ja virtsoja.

Poikien työt ovat kaikkea mitä tyhmä tyttö ei voi osata. Pitää olla poika että voi vaihtaa lamput tai pissapoikaan nestettä. Pitää olla poika että voi käyttää porakonetta tai ruuvimeisseliä. Tyttö ei voi osata mitään mikä ei kuulu yllä lueteltuihin tyttöjen hommiin.

Tyttöjen hommat ovat halveksittuja ja niistä ei kuulu maksaa kummoistakaan palkkaa, koska tyttöhän saa palkinnon siinä, kun saa palvella toisia. Se riittää tytölle palkaksi ja kunniaksi.

Ja johan jo raamatussakin sanotaan että heikompi astia on nainen. Ja jumala on mies. Ja hänellä ei mitään tytärtä ole, vaan tietysti poika.

Astia= sielu

Tytön sielu on huonompi. Ja nainen vaijetkoon seurakunnassa.

Vierailija
32/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän tämä on ratkaistu.

No ei se oikein ole ratkaistu jos eivät kaikki ole mukana.

Vierailija
33/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun on sukupuolirooleja, on nais- ja miesvihaa. Ne roolit itsessään ovat vihaa kaikkia rooleihin sopeutumattomia vastaan. Lisäksi ne sisältävät haitallisia oletuksia molemmista sukupuolista, kuten oletukset naisten avuttomuudesta ja älyllisestä kyvyttömyydestä sekä miesten väkivaltaisuudesta empatiakyvyttömyydestä. Nämä oletukset alkavat toteuttaa itseään, kun ihmiset kasvatetaan ja ehdollistetaan toimimaan niiden mukaan.

Valitettavasti se ei mene noin. Evoluution takia miehet on fyysisesti paljon vahvempia eikä mikään viittaa että muutosta olisi tulossakaan. Väkivaltaiset miehet nauraa näille "oletuksille" jotka voi myös kääntyä itseään vastaan yleistyksen kautta tai muuten.

Asennemuutoksen pitäisi lähteä pojan kasvatuksesta. Valitettavasti on äippejä jotka ei ymmärrä asiaa ulkoisenkaan esim uskonto painostuksen takia.

No ei! Sen asennemuutoksen pitää lähteä kaikkien kasvatuksesta, ei vain poikien. Sinä itsekin tässä toistat sellaista käsitystä, että miehet ovat kaikkivoipaisia ja aktiivisia, ja naisten osa on tyytyä siihen, mitä miehet armollisuudessaan heille sallivat.

Nyky-yhteiskunnassa fyysisellä voimalla ei ole melkein mitään väliä.

Vierailija
34/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta saakka on opetettu että tytön homma on siivota, tiskata, tarjoilla miehille ruoka, jonka on valmistanut, pestä ja kuurata paikkoja, pyykätä, viikata, hoitaa pienempiä lapsia, hoitaa vanhuksia ja vammaisia, siivota toisten ulosteita ja virtsoja.

Poikien työt ovat kaikkea mitä tyhmä tyttö ei voi osata. Pitää olla poika että voi vaihtaa lamput tai pissapoikaan nestettä. Pitää olla poika että voi käyttää porakonetta tai ruuvimeisseliä. Tyttö ei voi osata mitään mikä ei kuulu yllä lueteltuihin tyttöjen hommiin.

Tyttöjen hommat ovat halveksittuja ja niistä ei kuulu maksaa kummoistakaan palkkaa, koska tyttöhän saa palkinnon siinä, kun saa palvella toisia. Se riittää tytölle palkaksi ja kunniaksi.

Ja johan jo raamatussakin sanotaan että heikompi astia on nainen. Ja jumala on mies. Ja hänellä ei mitään tytärtä ole, vaan tietysti poika.

Astia= sielu

Eikö lasten hoitaminen ole vaikeampi homma kuin nuo kaikki muut yhteensä? En ymmärrä teitä naisia.

Vierailija
35/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja meidän suvussa vallitsee selvä miesviha. Aikaisemmin se oli ulkoisesti alistetun, mutta syvää vihaa tihkuvan omanarvontuntoisen ihmisen katkeruutta (mummoni ja ilmeisesti aikaisemmat sukupolvetkin), äitini taas oli jo kaapannut kaiken vallan perheessä ja dominoi kaikkea mahdollista. Samoin miehenkin perheessä äiti oli se diktaattori. Se naisten vallankäyttö suuntautui kaikkeen ja kaikkiin. Erityisesti toki aviomies oli tossun alla. Miehillä ei ole koskaan ollut edes tilaisuutta mihinkään naisvihaan. Enkä kyllä kodin ulkopuolellakaan ole törmännyt.

Muuta Venäjälle. Kaikki menee miesten ehdoilla, aivan kertakaikkisen kaikki. Vieläkin joudut varomaan sanomisia, mies saa luvan kanssa tirvaista ja koulutus on vain hieno termi paperissa johtuen miesvallasta. Olethan kuitenkin the provider? Tuollaisessa maassa miehet johtaa lompakollaan ja elimellään

Ps. Ettei kukaan käsitä väärin, säälin venäläisiä naisia

Vierailija
36/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisissa tilanteissa missä miehillä on äijäkerhofiilis meneillään. Äijäkerhoja voi olla kaveri-, harraste-, opiskelu- ja työporukoissa. Jos jollekin näistä lähtötilanne on ollut se, että porukka on koostunut pelkästään miehistä aiheuttaa naisten tuleminen vastarintaa. En tiedä onko syy jokin alkukantainen juttu- jos alitajuntaisesti ajatellaan että muuten hyviä ystäviä keskenään olevat miehet alkavat kilpailemaan keskenään naisten suosiosta ja esittämään muuta kuin on. Eli naisten tuleminen tuo jännitettä. Naisvihaongelmaa ei tunnu juuri olevan sellaisissa paikoissa missä sukupuolijakauma on 50-50 alkujaankin.

Joskus joissakin perheissä näkee perinteisen valta-asetelman. Mikäs siinä jos molemmat ovat tyytyväisiä siihen että mies tuo rahan talouteen, kommentoi naisista alentuvasti ja nainen laittautuu joka päivä vaikkei muualla kävisikään päivän aikana kuin lähimarketissa ja suunnilleen nuolee kodin pinnat ja miehen kengät puhtaaksi. Tällaisia miehiä on helppo "alistaa" henkisesti, sillä mikään ei tee heidän oloaan vaikeammaksi kuin nuori nainen joka tienaa enemmän, on koulutetumpi eikä todellakaan kipsuttele korkkareissa, huulipunassa ja trenssitakissa ollakseen miehille silmäätekevä (paitsi jos haluaa olla, mikä eroaa suuresti siitä että mies vaatii).

Joskus harvoin ammatissa vanhat miesasiakkaat saattavat sanoa "Herra X 15v sitten teki asian näin". Toiseksi yleisin ammatissa vanhojen miesten jälkeen ennakkoluuloisia ovat samanikäiset naiset. "Minä olen harrastanut tätä asiaa 20v joten tiedän tästä enemmän kuin sinä". En viitsi todeta perään että niin olen minäkin ja itse asiassa myös kilpaillut kansallisella tasolla, mutta sen lisäksi olen käynyt ihan koulutuksen tähän ammattiin.

Vierailija
37/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalinen feminismi on totusesti laittanut miehet ja naiset vastakkain. Vihanpitoa näkyy puolin ja toisin, tällaista ei ennen ollut. Syytän postmodernia marxilaista feminismi-ideologiaa, koska se perustuu ajatukselle, että miehet ryhmänä sortaisivat naisia. Tämä ei ole edes puolitotuus.

Vierailija
38/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihanpitoa ei ole sitten ollut kuin viime vuosina? Se on juuri tuon kertomasi ideologian syy, se ei pidä paikkaansa ja vääristää todellisuutta. Ihmiset eivät suostu tuohon marxilta kopioituun ajattelumalliin.

Vierailija
39/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenä kotioloissa huomasin, että sukupuolen vuoksi minua ja veljeä kohdellaan eri tavoilla. Minua mm haukuttiin &%oraksi kotona. Se oli ensimmäinen kerta, kun tajusin että sekä miehet että naiset vihaa naisia.

Vierailija
40/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astia= sielu

Eikö lasten hoitaminen ole vaikeampi homma kuin nuo kaikki muut yhteensä? En ymmärrä teitä naisia.

No onhan se vaikea jos miehen pitäisi se tehdä. Siksipä he "antavat" naisen tehdä sen, kun se käy heiltä "luonnostaan".

Miksei lasten hoitamisesta haluttaisi maksaa kunnollista palkkaa? Tai muistakaan "naisten hommista"?

Siksikö kun ne luonnostaan sujuu naisilta?

Jännä että miehille kuitenkin ollaan valmiita maksamaan suurempaa palkkaa miesten hommista. Eikö ne luonnistukaan miehiltä luonnollisesti? Vai vaatiiko se auton rassaaminen jotain super ponnistuksia, vaikka onkin älykkäämpi kun on mies?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän