Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
721/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käyttänyt alkoholia paljoa, mutta huomasin 27-vuotiaana että aloin saada sänkyyn mennessä rytmihäiriöitä, jos olin juonut pari lasia viiniä. Alkottomina päivinä ei koskaan ollut ongelmia, ja harvoina kertoina kun join viiniä, ne rytmihäiriöt tulivat aina. Lopetin siihen. Ärsyttää joutua selittämään juomattomuutta ylipäätään joka paikassa, kun aina kysytään MIKSET JUO. 

Vierailija
722/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu pahalta ja ei ole krapuloiden arvoista. Saan myös päänsäryn ihan pienestäkin määrästä alkoholia, ja pitäisi olla tyyliin Burana aina "pohjalla". Nuorempana join humalahakuisesti, mutta jo 19-vuotiaana tajusin että alkoholi ei ole minun juttuni. Näin on menty siitä seuraavat 9 vuotta. Silloin tällöin pieni määrä menee seurajuomana, ettei heti aleta tivaamaan raskautta tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin saa niin hyviä alkoholittomia erikoisoluita, ettei ollut enää mitään syytä juoda alkoholillisia. Sitä ennenkin join vain silloin tällöin ruoan kanssa. Humalassa olen ollut viimeeksi joskus ennen pandemiaa.

Vierailija
724/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän alkoholia vain töissä.

Lapsesta asti juominen oli kuulunut vapaa-aikaan, joskus reippaastikin. Mitään riippuvuutta ei kumminkaan ollut.

Olin 40, kun menin naimisiin ja aloin odottaa esikoistani. Mieheni sukulaiset olivat tulossa kylään, eikä heidän piireissään hyväksytä viinanjuontia. Niinpä jouduimme hinaamaan miehen kanssa koko viinivarastoni, ulkomailta ostettuja vähän hienompia viinejä, sisarelleni piiloon. Viinit ja myös viinakset jäivät tosin sitten sinne ja ovat varmaankin tulleet juotua parempiin suihin.

Toisen raskauden ja imetysten jälkeen koko juominen unohtui täysin. Koko homma tuntuu älyttömältä.

Olen ikionnellinen, etteivät nyt jo aikuiset lapseni ole koskaan joutuneet näkemään minua sikahumalassa konttaamassa pitkin lattioita, kuten itse olen joutunut.

Akateemiset vanhempani ovat juoneet sina, äitini on ollut alkoholisti noin 50 vuotta.

Vierailija
725/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30 kertaa tuli poliisi ja vei juoppoputkaan.Joskus 3 kertaa samalla viikolla.Putkavahti kysyi oletko muuttanut tännne asumaan?Aloin sitten tajuta että alkoholi ei sovi minulle.Hakeuduin hoitoon.

Alkoholinkäyttö loppui kokonaan.Viimeinen känni 1986.

Vierailija
726/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ravasi varkaita . Eka tuli muslimit. Sitten tuli jehovia kylään. Sen jälkeen tunki helluntaisia eikö tää ole kiellettyä tämä ?? Lähti tavaraa meneen . Päälle tuli vielä Vapaakirkon venäläisiä varastamaan ja kaikilla suunta oli idästä ja huumeet uskonnossa !!!! Ne huumaa ihmisiä osa oli virosta . Älkää uskoko mitään uskontolahkoja ammattimaista varastelua.

Vierailija
727/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 30 kertaa tuli poliisi ja vei juoppoputkaan.Joskus 3 kertaa samalla viikolla.Putkavahti kysyi oletko muuttanut tännne asumaan?Aloin sitten tajuta että alkoholi ei sovi minulle.Hakeuduin hoitoon.

Alkoholinkäyttö loppui kokonaan.Viimeinen känni 1986.

Hienoa . Mutta nuoriso vie putkaan vähän riippuu minkä uskonnon edustaja on . Se on niille uusi asia että ihmiset juopuu .

Vierailija
728/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomat jalat ja migreeni.

Vierailija
729/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko ottaa ton . Et voi. kirjoitti:

Meillä ravasi varkaita . Eka tuli muslimit. Sitten tuli jehovia kylään. Sen jälkeen tunki helluntaisia eikö tää ole kiellettyä tämä ?? Lähti tavaraa meneen . Päälle tuli vielä Vapaakirkon venäläisiä varastamaan ja kaikilla suunta oli idästä ja huumeet uskonnossa !!!! Ne huumaa ihmisiä osa oli virosta . Älkää uskoko mitään uskontolahkoja ammattimaista varastelua.

Tällaiset tontut ja hyypiöt onneksi lähtevät, kun laittaa korkin kiinni.

Vierailija
730/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se, että alkoholin hyöty/haitta -suhde alkoi kääntyä pahasti pakkasen puolelle.

Nuorempana se oli kivaa, varsinkin juuri ennen kuin täytti 18 ja heti sen jälkeen. Nykyään siitä ei tule läheskään niin miellyttävää fiilistä edes nousuhumalassa.

Samaan aikaan tuntuu että akuutit haittavaikutukset tai sietokyky niille on 4-5x pahempi. Tulee pienemmästä määrästä ihan kyykkäys- ja oksennuskuntoon. Krapulat on kaksi kertaa pidempiä ja neljä kertaa stydimpiä, ja ne tulee alle puolella siitä määrästä mitä ennen huitaisi ihan tosta vaan.

Ennen se hauskuus oli sen kohtuullisen kohmelon väärtti. Nyt ei ole yhtä hauskaa eikä se todellakaan oo wörttiä ku jälkitiloja ajattelee.

Nii oonpa sitten juomati. Tissuttelu ei oo mun juttu, mulle alkoholi on päihde ja käytin sitä niin kauan ku mun mielestä hyödyt ylitti haitat.

Vierailija
731/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että menee aina muisti. mitä järkee on tuntea hyvää feelistä muutama tunti mutta unohdat kaiken. urheilusta jää hyvä olo pitkäksi aikaa ja terveysvaikutukset loppuelämään

lestadiolaiset on oikeasssa, urheilu ja Jumala on hyväksi 

Vierailija
733/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei sovi mulle, siitä tuli aina vain huono olo.

Olen alkoholistien lapsi, enkä halua antaa omille lapsilleni sellaista turvattomuuden kokemusta, kuin itselläni oli.

Vierailija
734/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin kuinka kallista juominen on.

En juo enää. Ainakaan 3 vuoteen en ole juonut.

Miesystävä ostaa minulle pepsimaxia.

Miesystäväni lapsi ihmetteli tätä ja kysyi olenko alkoholisti.

Hän haluaa nähdä ennen kuin menen hänen isänsä kanssa naimisiin, minun juovan, edes vähäsen. Miesystäväni suuttui. Minä vastasin onnistuu. Juon lasin shampanjaa meidän kihlajaisissa. Ei ole tosin vielä kosittu

Vierailija
735/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin krooniseen ja parantumattomaan sairauteen, jonka hyvään hoitotasapainoon alkoholi ei kuulu.

Mitä hyvää seurasi?

Olen nykyisin suhteellisen hyväkuntoinen olosuhteista riippumatta. Ei tarvitse kärsiä krapulasta. Säästyy rahaa ja aikaa. Ei tarvitse miettiä, miten pääsee tapahtumista kotiin, koska on aina itse ajokunnossa (kaveritkin tykkää). Voi näyttää esimerkkiä muille.

Vierailija
736/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaivan ja rahan määrä suhteutettuna alkoholin positiivisiin vaikutuksiin on aivan liian pieni. Yksi viinilasillinenkin maksaa. Siitä seuraa usein pääkipu. Alkoholin aiheuttamaa iloa kestää ehkä 15 minuuttia. Sitten tulee alakulo ja potutus, joka kestää pahimmillaan seuraavaan päivään. 

Krapulat ovat myös karmeita. 

Vierailija
737/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat loppui. Kun saan seuraavan kerran rahaa, jatkan taas.

Vierailija
738/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula. Rahoille on parempaakin käyttöä. Ei loppujen lopuksi ole kiinnostavaa olla kännissä, niin on pärjännyt ilmankin. Yleensä lähes kaikki, jotka vannovat kovassa krapulassa tipattomuutta, retkahtavat viimeistään parin viikon päästä. Täällä se retkahdus on antanut odotuttaa itseään vuosia.

Vierailija
739/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on helpompi olla ilman alkoholia kuin ottaa kohtuudella, olen siis tuurijuoppo, joten lopetin.

Vierailija
740/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllyhoito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän