Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
681/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin tilalle huumeet. Paremmat olot, vähemmän terveyshaittoja, ei haise hengitys, ei krapulaa.

Mä oon miettinyt samaa ratkaisua, mitä käytät eli suosittelet? Mul menee liikaa alkoa ja käy terveydelle. Sun tyyli ois mulle terveellisempi kun pitää hanskassa.

Pääsääntöisesti kannabista. Silloin tällöin sit ekstaasia, kokaiinia, psykedeelejä. Jotain muita kokeillut kanssa mut ei ollut mun juttu. Noista kokaiini on ehkä ainoa jonka kanssa pitää varoa koukkuun jäämistä mutta eipä tule usein otettua kun on todella kallista.

Nii ja sit yleisesti jos on alkoa mennyt liikaa niin silloin kannattaa välttää hitaita (depressantteja, lamaavia aineita) kuten bentsoja, opioideja, lakkaa jne. Ne on samalla tavalla fyysisesti addiktoivia, nopeat on lähinnä psyykkisesti ja psykedeelit ja ekstaasi on sellaisia ettei niitä kukaan halua käyttää kovin usein kun eivät vaikuta kunnolla ellei pidä reilua taukoa. Hitaisiin jää kaikista pahimmin koukkuun ja alkoholikin on depressantti, niin niitä varoisin.

En siis suosittele kenellekään huumeita. Varsinkaan alkoholistille, jolle suosittelen hoitoa. Minä ollut koskaan alkoholisti, enkä ole nyt addikti, mut mä oon tyytyväinen mun päätökseen korvata alkoholi noilla.

Vierailija
682/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lopettaa, kun tuntuu ettei viinistä enää humallu vaan tarviin terävän snapsun väli juomaksi, ettei laskuhumala pääse yllättämään.

Tajusin, että nyt on menty aikas pikälle juomisessa, toivon, että korkki pysyy kiinni, viinan himo on hetkittäin todella korkea, mutta vielä en ole langennut, enkä tosin voiton puolellakaan.

Pelkään, että miten pahaksi se lähtisi jos sortuisin.

Päivittäistä juomista +10v lähes joka päivä, ei krapulaa aamuisin, nukun paremmin humalassa, selvin päin näen painajaisia ja vällä loukkan itseni mustelmille, juomisen syy ehkä ison traumaperäisen jutun...

Kaikille tsemppiä pistää ja pitää korkki kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon käytös kännissä. Tajusin että itse saatan olla yhtä vastenmielinen. Hyvä seuraus on se että vaimo on nykyään ex.

Vierailija
684/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelu jatkuu kirjoitti:

Ajattelin lopettaa, kun tuntuu ettei viinistä enää humallu vaan tarviin terävän snapsun väli juomaksi, ettei laskuhumala pääse yllättämään.

Tajusin, että nyt on menty aikas pikälle juomisessa, toivon, että korkki pysyy kiinni, viinan himo on hetkittäin todella korkea, mutta vielä en ole langennut, enkä tosin voiton puolellakaan.

Pelkään, että miten pahaksi se lähtisi jos sortuisin.

Päivittäistä juomista +10v lähes joka päivä, ei krapulaa aamuisin, nukun paremmin humalassa, selvin päin näen painajaisia ja vällä loukkan itseni mustelmille, juomisen syy ehkä ison traumaperäisen jutun...

Kaikille tsemppiä pistää ja pitää korkki kiinni!

Miten ajattelit lopettaa?

Vierailija
685/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys heikkeni.

Vierailija
686/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin meidän taloyhtiön paperinkeräysastian sisältä naapurini huutoon.

Vierailija
687/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapula syynä. Pitää laskutkin saada maksettua. Tissutteluun menee yllättävän paljon rahaa.

Vierailija
688/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahapula syynä. Pitää laskutkin saada maksettua. Tissutteluun menee yllättävän paljon rahaa.

Sit sulla on muutenkin talouden hallinta pielessä, koska jopa toimeentulotuella jengi dokaa joka päivä. Meneehän siihen rahaa, mutta jos tissuttelu vaikuttaa olennaisesti elintasoon niin sitten joko elää ihan täysin kädestä suuhun koko ajan... tai sitten "tissuttelee" sellaisen laatikon viiniä per päivä.

Vierailija
689/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan enää maistunut. En saanut juomisesta mitään. Vähän aikaa oli kivaa, sitten vaan huono olo. Ehkä multa puuttuu kaikki alkoholistigeenit. Enkä ehdi olla krapuloissa, liian aikaavievää puuhaa.

Vierailija
690/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten tarpeekseni siitä lajista.

Minulla on parempi oli ilman. Vapaampi. Olen enemmän itseni.

Halusin olla oma itseni. Halusin tuntea vapauden.

Minua motivoi kovasti ne muut asiat. Alkoholi ei enää ollut varteenotettava kilpailija muiden asioiden ja elämysten kanssa.

Vierailija
691/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä päätettiin yhdessä, ettei haluta näyttää lapselle huonoa esimerkkiä. Kerrasta jäi juominen, ei edes yhtä saunakaljaa mökillekään viety. Alkoholi ei ole koskaan mielessä, kuten ei huumeet ja tupakkakaan.

Ehkä maksa ja rahapussi kiittävät.

Vierailija
692/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienitrippi. Näin eri näkökulmasta kuin omasta itsekkäästä vinkkelistä mitä kaikkea juomiseni aiheuttaa, ja laitoin korkin kiinni.

Vierailija
693/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli tuo antabus.

Vierailija
694/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaemon nalakutus

Vierailija
695/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kait vain kiintiö täyteen. Loppui kerralla pitempiaikainen ongelma.

Vierailija
696/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus ja imetysaika. Sitten en halunnut tuhlata rahaa, elää epäterveellisesti enkä lihoa. Halusin myös, että lapsille ei näytetä alkoholin nauttimisen mallia kotona. 

Vierailija
697/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. Vanha ihminen humalassa on hyvin surullinen näky.

Vierailija
698/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se,kun sunnuntaina illalla hampaiden pesun jälkeen nielaisin suuveden ykkösellä alas vanhasta tottumuksesta niinkuin shotin. Silloin meni korkki kiinni.

Kova.

Lapsellinen

Vierailija
699/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään!

Vierailija
700/1745 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu. Siis voimakastahtoinen vaimoni. Tuli niin selvä ukaasi että oli pakko lopettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä