Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (825)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko vinkkejä miten sais lopetettua, ilman kerhoja?

Lue tai kuuntele Annie Grace - This Naked Mind -kirja (suomeksi taisi olla ”Selvinpäin”). Aivan älyttömän hyvä teos ja avaa silmät täysin. Kuuntelin itse 2 kertaa putkeen ja välillä satunnaisia otteita muistutukseksi.

Toinen hyvä vaihtoehto on Allen Carr - The Easy Way To Control Alcohol (suomeksi ”Korkki kiinni”).

Minulle tärkeäksi kirjaksi muodostui Lilli Loiri-Sepän Selviämistarinoita. Olin jo ollut muutaman kuukauden juomatta ja sain kirjan joululahjaksi. Erityisesti mieleeni jäi lause, joka meni jotenkin näin: "Minun on vaikea uskoa, että parhaat päivät ovat edessä päin, minun on niin hyvä olla juuri nyt".
Kävin tosin myös ahkerasti kerhossa.

Vierailija

Sairastuin crps2 monimuotoinen paikallinen kipuoireyhtymä hermovauriolla. Minulla on kipulaastarin lisäksi 4 eri muuta lääkettä pitkittäin käytössä, joten se siitä. Joskus olisi kiva juoda edes lasillinen viiniä tai tölkillinen siideriä/lonkeroa tai kesällä käydä terassilla. On toki alkoholittomia tuotteita, mutta ei ne oo sama asia. Olen löytänyt kaksi hyvää alkoholitonta siideriä ja yhden valkoviinin. Mutta yleensä juon jotain muuta, vaikka kahvia!👍🤪😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Usko ja se että alkoholista ei ole mitään iloa. Mulla on paljon hauskempaa ilman viinaa.
Ja mikä parasta, ei tule krapulaa ja säästyy rahat. Alkoholi myös maistuu pahalta.

Vierailija

Diabeetikko kirjoitti:
2-tyypin diabetes lopetti juomisen lopullisesti. Ensin lopetin juomisen koska lopetin tupakanpolton ja sitten kun sairastuin ja kokeilin muutman kerran, niin lopetin kokonaan.

Diabetes ja alkoholi yhdistelmä aiheuttaa sokerien nousun ja pahan olon. Ja yksi lääke aiheuttaa alkoholin kanssa antabus reaktion eli pahan olon. Ja jos sitä lääkettä ei ota, niin sokerit nousee taas liikaa jne...

Mun äidillä on 2 tyypin diabetes ja juo harvase päivä. Miksei sille tule huonoa oloa? Sais tulla. Teini-iästä asti katsellut sen kännisekoilua. Itsellä alkanut lähtemään kanssa lapasesta alkoholin kanssa, siksi tätä keskustelua luenkin. Harmi etten selvästikään ole oppinut äitini ja äidin äidin alkoholismista mitään :(

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Alkoholin käyttöni oli jo nuoruudessa erittäin vähäistä. Tanssireissuilla siideri tai pari. Ja näitä tansdireisduja oli noin joka toinen lauantai 😊.
Että vähäistä oli. Enkä yhtään kaivannut enempää alkoholia. En vaan löytänyt alkoholista mitään, enemmänkin se oli minusta turha juoma.
Rohkaisua toki olisin tarvinnut monissakin asioissa, mutta en alkoholista.
Mulla oli kavereita, ( ja on edelleen ) jotka dokasivat jonkun verran, ei kuitenkaan ongelmallisesti.
Tuossa armeijan aikana jätin alkoholin kokonaan.
Raittutta jo 14 vuotta.
Haluan olla oikeesti "minä", enkä humalassa sitä ole, vaan silloin olisin vieras persoona, jopa itselleni.
Mä haluan olla kirkkaasti 💪 perillä hetkissä.
Ja nautin elämästä. Ja käymme vaimoni kanssa joskus bilettämässä, nolla toleranssilla tietty.

Vierailija

Kun vallesmannin porukat särkivät minun ja yhden toisen kyläläisen valmistuslaitteet. Alkoon oli noin sata km matkaa.

Vierailija

Kokeiltu on, mutta mitään nautintoa tai terveyshyötyjä ei alkoholittomista vuosista tullut. Terveellisintä on silloin tällöin vähän maistella. Absolutismi on haitallista terveydelle.

• ylös 10
  • alas 9
Vierailija

Vähensin kolmeen kossuun viikossa kun muna alko veltostumaan. kaikki paitsi naiminen on turhaa.

Vierailija

Viikolla työ ja lasten harrastukset määräävät tahdin.
Perjantaina on niin poikki työviikosta, että haluaa vain nukkumaan ajoissa.
Lauantai-iltana on urheilutreenit myöhään ja kuka nyt sunnuntaina joisi.
Ei vaan ole aikaa läträtä.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krapulat on niin hirveitä ja yöunet menee, että ei vain halua sitä kokea.

Tämä. 20-kymppisenä pystyi vetämään 5 päivää muutaman tunnin yöunilla eikä mitään krapulaa päivän päästä lopettamisesta. Jos nyt tempoisin 40-vuotiaan 5 päivää viinaa putkeen, niin sais saman tien soittaa ambulanssin että vievät heräämöön ja pumppaavat rauhoittavia ettei tule delirum tremensis.

Se juominen on kuin urheilua. Parikymppisenä jaksaa vetää hirveitä maratooneja väsymättä, mutta keski-iässä se ei ole enää likikään samaa. Ei tunnu ollenkaan samalta.

Vierailija

Sama kuin monilla, valitsen koska tahansa hyvät yöunet tömpsyn tilalle. Yöt ovat niin rikkonaisia nyt muutenkin, että harvoin saa tarpeeksi unta näinkään. Olen ollut niin kauan ilman että ei tee edes maun vuoksi mieli enää.

Vierailija

Ei ole ikinä erikseen pitänyt lopettaa, kun en juo. Lähinnä jos juhlissa tarjotaan niin sitten juon sen yhden lasillisen.

Vierailija

Vankilaan joutuminen ja siellä viisastuminen. Kaks kuukautta sellissä, niin alkoi tajuamaan, missä sen alkoholin kanssa oli todellisuudessa mennyt. Ilman vankilaa en olisi päässyt viinasta mitenkään eroon, vaan toden näköisesti olisin kuollut nelikymppisenä viinaan, aivan kuten oma isäni ja hänen isänsä. Alkoholismia täynnä joka solu kun oli.
Ilman vankilaan joutumista olisin jatkanut dokaamista ja muuta paskaa aina katkeraan loppuun asti, koska ikinä en olisi pystynyt olemaan kahta kuukautta juomatta. Vankilassa ollessa päästä katosi kokonaan se viinan vaikutus ja opin ajattelemaan selväpäisesti. Ymmärsin olevani alkoholisti ja päätin lopettaa juomisen kokonaan. Vankilassa olin 4,5 vuotta, joten oli hyvin aikaa miettiä asioita juurta jaksain ja syvällisesti. Kävin menneisyyttä läpi ja tajusin eläneeni valheessa ja pettäneeni itseäni. En halunnut vapauduttuani palata siihen vanhaan paskaan, mikä oli pelkkää juomista ja luuserointia, joten viina jäi.
Juomisen lopettamisesta on ollut pelkkiä hyötyjä. Menneestä elämästäni en ottaisi mitään takaisin. Vähänkin kun muistelee, että minkälainen Aku ankka sitä oli sen viinan kanssa, niin ei tee viinaa mieli yhtään. Hyi helvetti.

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Pääsin eroon seurasta jonka kanssa ainoa ajanviete oli olla humalassa. En alunperinkään pitänyt humalasta, viinan maust ja sekoilusta, enkä etenkään siitä sakista, joten elämäni on kaikin tavoin parempaa.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vähensin kolmeen kossuun viikossa kun muna alko veltostumaan. kaikki paitsi naiminen on turhaa.

Turhaa sekin jos ei jälkeläistä halua.

Vierailija

Paljon on viini vienyt ja kannan siitä suurta taakkaa. Nyt tuntuu tulleen malja yli, ja juominen tuntuu aivan typerältä. Ehkäpä se polku nyt tullut tallattua loppuun, toivon.

Vierailija

En käy baareissa enkä osta kotiin. En laita niin hienoa ruokaa, että pitäisi viinejä ostaa. En välitä alkoholin mausta enkä tykkää humaltuneesta olosta.

Vierailija

Lämmittää muutaman hetken viina, sitten se sama henkinen onttous vähitellen palaa. Kroppa puutuu, muu ei muutu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Turhaa sekin jos ei jälkeläistä halua.

Nimenomaan. Kun saa ne omat fantasiat ja ulkonäöllisen unelmanaisen polkaistua niin ei ole enää mitään mitä tavoitella. Kauniita naisia löytyy sentään halpostikkin rahalla mutta sexi jossa nainen ei ole millään tavalla samalla aaltopituudella vain turhauttaa.

Sivut