Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
661/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

+30 kg

-30 kg

Vierailija
662/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesi tulemaan mahaa joten korkki meni keväällä toistaiseksi kokonaan kiinni. Jo pelkästään tällä ratkaisulla on vyötärö kaventunut mukavasti. En juonut koskaan paljoa kerralla enkä ole vuosiin ollut kunnolla humalassa, mutta useampana päivänä viikossa saattoi mennä useampi kalja. Tissuttelusta oli tullut pelkkä tapa, eikä siitä saanut edes sitä pientä hyvää fiilistä minkä takia se oli alkanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alalla ollessa tuli juotua vapaa-aikoina,siellähän baarissa ne ystävät oli. Sitten sairastuin,vähensin juomista. Ajatukset alkoi kirkastua huomaten,miten ystäväpiiri oli pudonnut alkoholisti monttuun,kaikki oli lähes joka päivä pienessä pöhnässä. Olin järkyttynyt en halunnut tuhota enää elämääni. Nykyään tapaan vanhoja työkavereita kerran vuodessa ohimennen,osa siirtynyt sekakäyttöön,osa vaihtanut alaa terveempään  työntekoon. Ei siihen enempää syytä tarvi,se raja tuli vastaan sitten se oli siinä. Onneksi,jäin eloon.

Vierailija
664/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join puolivuotta jokapäivä..karseeta kuinka viinakauppa veti puoleensa. Olin kaappijuoppo, oli kivaa häslätä netissä kännissä. Pullokaapin ku avasi putosi suomiviinapullot kolisten.

Sitten taas join mutta kaaduinkin satutin otsan, veri valui silmiin, katsoin peiliin ja säälin itseäni. Siihen loppui juominen kokonaan, en juo alkon tuotteita, en kaupan olutta tai sidukkaa. Olen ollut siis absolutisti jo 2 vuotta.

Ekana vuonna meinasi hyvä shamppanja viedä mukanaan, onneksi ei.

Vierailija
665/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimatulehdus.

Vierailija
666/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankila.

Vierailija
667/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tilalle huumeet. Paremmat olot, vähemmän terveyshaittoja, ei haise hengitys, ei krapulaa.

Vierailija
668/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys, kun en ole vieläkään nähnyt syytä edes aloittaa ja ikää vasta koht 70 v. Pitäisköhän ottaa ja kokeille niin sitte vois lopettaa, tai ehkä en viitsi kun "parempi ilman kun ei ollenkaan." Näin se menee.

Vierailija
669/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tykännyt alkoholin mausta (en myöskään juo limsaa) tai siitä olosta mikä siitä tulee, väsyttää ja huimaa vain. Join jonkin epämääräisen syyn takia, kun muutkin, normaalit ihmiset juo, en halua herättää huomiota jne. 27 vuotiaana menin terapiaan huonosti päättyneen parisuhteen vuoksi, ja siellä aloin sitten opetella sitä että minun mielipide, ajatus, tunne, tapa tai harrastus on ihan yhtä hyvä kuin kenen tahansa muun, ja minulla on täysi oikeus tehdä niin kuin itse haluan. Nyt ei enää tarvitse väkisin vetää pahanmakuista juomaa josta tulee huono olo 😃 ei hyvää päivää tuo kuulostaa pöljältä, jos kyseessä olisi joku raaka kala tai tuliset mausteet niin ei tulisi mieleenkään kyseenalaistaa omaa oikeutta olla syömättä, mutta tuo alkoholi on jotenkin niin olennainen tässä kulttuurissa.

Vierailija
670/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ketju!

Motivoi minua olemaan lisäämättä alkoholin käyttöäni ( juon n. 3 annosta vuodessa) ja toivottavasti myös monia muita. Ja toivottavasti auttaa monia lopettamaan.

Tietysti myös se motivoi että isä ja veli ovat alkoholisteja. Alkoholi rikkonut perheitä ja ajanut rahavaikeuksiin… Lukemattomat muut sukulaiset ovat kuolleet liiallisen alkoholinkäytön vuoksi.

Vierailija
671/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viininlipitys ei vaan maistunut plus hedareita muusta.

Vierailija
672/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eläkkeellä, asun yksin ja täytin tyhjät päivät alkoholilla. Iso viski, iso brandy ja litra valkkaria = 5 päivää. Viikko toisensa jälkeen. Ei koskaan krapulaa, mutta ahdistusta ja alakuloa senkin edestä. Ja vielä nainen, jonka pitäisi kestää viinaa miestä huonommin. Nyt yritän päästä juomisesta irti. Ei siinä ole loppujen lopuksi mitään mieltä, paljon levollisempi olo selvin päin.

Vierailija
673/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotias "viiniharrastaja" ystäväni meni opettamaan lasten iltapäiväkerhoa kännissä, ajoi kännissä ja jäi kiinni. Lopulta hän suostui menemään katkolle, lähti sieltä toisena päivänä ja tuli minun luokseni linja-autolla, koska asun maalla ja täällä ei kuulema ole kellään mitään huolia. Olin kovassa kuumeessa, enkä olisi jaksanut edes istua, mutta kaveri yritti saada minua ulos röökille ja juomaan kirkasta viinaa kanssaan. Hänellä ei ollut repussaan mitään hygieniatarvikkeita tai vaihtovaatteita, vain kaksi viinapulloa ja röökiaskeja. Hän pyöri ja kolisteli yön olohuoneessani (tein hänelle pedin sohvalle). 

Pyysin häntä lähtemään ja neuvoin takaisin lähimmälle linja-autopysäkille. Huomasin, että hän oli varastanut keittiönkaapistani muutaman viinipullon, jonka olin tuonut matkoilta. Näin häntä vielä kerran, kun hän oli lähtenyt kesken katkolta. Hän valitti, ettei voi pedagogina muuta kuin yrittää auttaa muita katkolla olevia. Hän ei itse tarvinnut mitään apua, vaikka ei pystynyt olemaan vuorokautta ilman ryyppyä.

Häntä katsellessani totesin, etten tarvitse alkoholia mihinkään.  

Vierailija
674/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava ketju!

Motivoi minua olemaan lisäämättä alkoholin käyttöäni ( juon n. 3 annosta vuodessa) ja toivottavasti myös monia muita. Ja toivottavasti auttaa monia lopettamaan.

Tietysti myös se motivoi että isä ja veli ovat alkoholisteja. Alkoholi rikkonut perheitä ja ajanut rahavaikeuksiin… Lukemattomat muut sukulaiset ovat kuolleet liiallisen alkoholinkäytön vuoksi.

Hyvä sinä!

Mulla faija, sedät ja veli dokasivat minkä ehti, juoppohulluja koko porukka.

Yksi kuoli, yksi kaatui ja sai dementian.

Loput raitistui.

Kaverini oli sekakäyttäjä, kun kuvioon tuli lakka kuoli. Toinen kaverini juo ja käyttää mietoa huumetta.

Masentavaa!

Itse en juo, ei ole ongelma, mutta sukulaisten dokaus toi psyykkisen romahduksen.

Sanon vielä että paras ystäväni käytti lonkkakipuun vahvoja kipulääkkeitä, mutta alkoholistui ja lopulta kuoli.

Liian varhain.

Vierailija
675/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattijuopumus, potkut töistä ja avioero.

Ois voinu ehkä jo ekaan noista tajuta lopettaa.

Mut lopetin vaan autoilun ja työt.

Vierailija
676/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin koko lapsuuteni ja nuoruuteni elämään ja kasvamaan ympäristössä, jossa oli runsaasti alkoholisteja ja jouduin pienestä asti näkemään heidän sekoiluaan, viinan kanssa läträämistä, sitä että alkoholi on kaikista tärkein asia elämässä (tärkeämpää kuin esim. oman lapsen eli minun hyvinvointi) ja jouduin kärsimään monella tapaa kun lähes kaikki aikuiset vain joivat itseänsä todella usein sammumispisteeseen asti niin että minä jouduin pienestä pitäen usein pitämään itse huolen itsestäni, usein oli kova nälkä kun ei yksinkertaisesti ollut mitään ruokaa kun aikuisten rahat menivät viinaan ja vaatteetkin olivat sen takia ties mistä hankittuja todella kuluneita, vanhoja ja likaisia ryysyjä. Ei vanhemmilla ollut kiinnostusta tai aikaa hoitaa lastaan eli minua kun elämä pyöri alkoholin ympärillä. Minä päätin jo pienenä, että kun kasvan aikuiseksi, niin en itse juo tippaakaan alkoholia. Sitten muutin asumaan yksin mahdollisimman nuorena minkä jälkeen vanhemmat eivät pitäneet minuun mitään yhteyttä. Tuskin he edes muistivat, että heillä on lapsi kun elämä vain pyöri sen alkoholin ympärillä. Sitten melko pian sen muuttoni jälkeen he samoin kuin todella moni sukulainen ja heidän tuttava kuoli alkoholismin vuoksi. Elimistö yksinkertaisesti petti liiallisen juomisen takia. Sen takia en ole koskaan itse pisaraakaan alkoholia juonut koskaan.

Vierailija
677/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän alkoholismi ja aggressiivisuus, jota humalahakuinen juominen aina pahensi. Exästä olen päässyt onneksi eroon, mutta vieläkään ei tee mieli juoda mitään alkoholipitoista.

Vierailija
678/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin tilalle huumeet. Paremmat olot, vähemmän terveyshaittoja, ei haise hengitys, ei krapulaa.

Mä oon miettinyt samaa ratkaisua, mitä käytät eli suosittelet? Mul menee liikaa alkoa ja käy terveydelle. Sun tyyli ois mulle terveellisempi kun pitää hanskassa.

Vierailija
679/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krapulat on niin hirveitä ja yöunet menee, että ei vain halua sitä kokea.

Tämä. 20-kymppisenä pystyi vetämään 5 päivää muutaman tunnin yöunilla eikä mitään krapulaa päivän päästä lopettamisesta. Jos nyt tempoisin 40-vuotiaan 5 päivää viinaa putkeen, niin sais saman tien soittaa ambulanssin että vievät heräämöön ja pumppaavat rauhoittavia ettei tule delirum tremensis.

Huh, ikinä pystynyt vetää montaa päivää putkeen, edes nuorena. Kaksi on maksimi ja sekin niin, että pitää selvitä välillä. Ikinä en ole pystynyt ns korjaamaan enkä edes yrittänyt. Jos tuli krapula, niin sellaisena päivänä ei alkoholia vaikka ois kuinka ollu festareilla tms.

En ole nykyisin absolutisti, mutta en holistikaan. Muutama lasi hyvää viiniä riittää hyvän ruoan kera lähinnä viikonloppuisin jompana kumpana päivänä.

Vierailija
680/1745 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt samaa ratkaisua, mitä käytät eli suosittelet? Mul menee liikaa alkoa ja käy terveydelle. Sun tyyli ois mulle terveellisempi kun pitää hanskassa.

Pääsääntöisesti kannabista. Silloin tällöin sit ekstaasia, kokaiinia, psykedeelejä. Jotain muita kokeillut kanssa mut ei ollut mun juttu. Noista kokaiini on ehkä ainoa jonka kanssa pitää varoa koukkuun jäämistä mutta eipä tule usein otettua kun on todella kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi