Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa

Vierailija
25.01.2020 |

Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.

Kommentit (382)

181/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielestäni kauheinta, kun Suomi-naiset yrittävät matkia ylirumaa John F. Kennedy jr:n Carolyn Bessetiä. Nainenhan oli überruma, kalpea ja keskellä naamaa verenpunainen haavamainen suu.

Tätä liimatukkaa sitten mm Laura Birn ja Lumenenaama olmit apinoivat, luulen olevansa niin kosmopoliittia, niin kosmopoliittia.

Vierailija
182/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista olla siisti ja laitettu ilman meikkiä. Ihokin pysyy paremmassa kunnossa. Ei sitä pohjameikkiäkään sitten tarvitse kun pitää korealaisella rutiinilla ihonsa lasimaisena.

Meikit ovat epäeettisiä, tukkivat ihon ja vievät paljon rahaa. Miksi ei olisi ylpeä siitä, ettei alennu moiseen typeryyteen vertaispaineen alla?

Minulle kosmetologi on sanonut, että meikkaaminen on hyväksi iholle. Suojaa kasvoja saasteilta. No, taitaa vaikuttaa se, missä päin maailmaa asuu. Onneksi Suomessa on aika puhdas ilma, ehkä puhtaampi kuin Ranskassa.

Jep jep. Samaa tuubaa kun nää ”tupakoinnin lopettaminen raskausaikana on niin iso stressi että on vauvalle parempi että jatkan polttamista”...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan vapaa-ajalla, jos on jokin meno jonnekin esim. juhliin tai illalliselle. Työpäivinä en meikkaa, olen keittiömestari. Ei ole kiva jos meikit valuu kuumassa keittiössä pitkin naamaa. Jos on vapaa-aika ihan kotosalla, en meikkaa. Ihan turhaa hommaa kun käyn vain ulkoilemassa ja siivoan tms. 

Vierailija
184/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa ensin opetella edustamaan oppimalla äidinkielensä ja karsimalla turhat konsonantit käyttämistään sanoista ennen kuin alkaa arvostella muita mistään.

Vierailija
185/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali ranskalaiselle :DDD

Vierailija
186/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAL(sinkut palsta) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis mäkin olen nähnyt miehiä, jotka kaipaisivat ehostusta. On rasvanen kiiltävä iho ja ripsiä ei nimeksikään. Pahimmassa tapauksessa hiuksetkin ovat harventuneet. Kevyt meikki ja hiusten kasvua vahvistava tuote heti käyttöön! Meillä naisilla ei onneksi ole hätää, koska suurin osa on kauniita meikillä tai ilman!

Ei ole vaan suurin osa on rumia miekillä tai ilman. Vain alle 25v nainen voi edes teoriassa olla kaunis ja suomessa hyvin harva on. Itseään kauniiksi luulevia toki löytyy reilusti.

Miksi sitten meikkailla jos on ruma meikillä ja ilman? Melko paradoksaalista.

Kauneus on myös katsojan silmässä. Mun silmään suurin osa ihmisistä on kauniita.

Vierailija
187/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Milloin rumuudesta tuli muotia? Suomalaisen naama oikein huutaa meikkiä. Ei tietenkään kaikkien, mutta pääosan. Meikkiöverit on tietysti kamalaa, mutta tavallinen hillitty meikki kaunistaa kaikkia.

Ei ainakaan minua. Iho näyttää ihan yhtä kamalalta sen kanssa kuin ilman. Joka kerta kun yritän, lopputulos näyttää yhdeltä hilseilevältä tomaatilta. Juu, en osaa meikata ja se on niin hankalaa yrittää (kädet eivät toimi kunnolla jne.), joten olen luopunut siitä. Eipä mene iho enää vielä huonompaan kuntoon, kun en muista pestä meikkiä pois.

Vierailija
188/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut ikäni Helsingin keskustassa. Minulle on opetettu että ihmisten ilmoille mennessä kammataan ja meikataa. Se kestää vain 5 minuuttia.  Olen elämässäni myös huomannut  että tyylinsä löytäneet naiset eivät koskaan ole työttömiä. Ammatti tietysti pitää olla. Onhan se mukavampi katsoa nättiä ihmistä. En edes halua olla hiirulaisten kanssa. Ei mieskään voi edetä urallaan jos ei näytä tyylikkäältä ja edustavalta. Tidän kyllä nitä jotka eivät välitä miten pukeutuvat töihin. Naisella vanhat vakosamettihousut, lyhyt ja iso peppu, likaiset lenkkarit sisäkenkinä, virttynyt kirjava iso villapita. Tukka vailla kampausta ei tietenkään meikkiä, ennen kyllä käytti nuorempana. Joutui lähtemään kansainvälesestä firmasta.

Vierailija
189/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun mielestä Ranskassa naiset kyllä noin yleisesti ottaen on luonnollisempia ja meikkaavat vähemmän kuin Suomessa. Panostavat sitten ihonhoitoon. Ja hiuksissa näkee vähemmän vahvoja värjäyksiä ja shokkivärejä.

Ranskassa ihmisillä on kehittyneempi klassisen estetiikan taju - pyritään kauneuteen ja luonnollisuuteen.

Keski-Euroopassa ihmiset ovat myös laihoja vanhempanakin  - Suomessa ylipaino jyrää; vartalolta sekä kasvoista katoaa muoto ihmisen lihottua, vaatteet eivät istu yhtä hyvin lihavalle kuin laihalle ja naama näyttää muodotomalta taikinalta.

Venäjä on varsin köyhä maa - mutta sielläkin ymmärretään estetiikan ja käytöstapojen päälle enemmän. Ihmiset ottavat ilon irti osin ehkä jopa käyhyydestäkin johtuvasta laihuudestaan; naiset vielä treenaavat hoikkaa varttaan.

Mitä hyötyä siitä olisi minulle naisena, jos meikkaisin ja laihduttaisin ja laittautuisin ja "ymmärtäisin estetiikan päälle"?

YMPÄRILLÄMME OLISI ENEMMÄN KAUNEUTTA - iloa silmälle ja hyvää oloa myös itselle.

Suomalaisena joskus oikein hävettää omat laittautumattomat maanmiehet sekä koti- että ulkomailla. Osa suomalaisista ikään kuin rumentaa itse itsensä, ei ole se paras versio edes itsestään.

Jos jotain häpeän, niin kaltaistesi ihmisten huonoa käytöstä. Ei sitä mikään pakkeli ja puunaus pelasta.

ohis, meikkaava nainen

Vierailija
190/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi olla hoidettu ilman meikkiä. Mutta... tässäkin ketjussa heti pari kommentoijaa kiiruhti pätemään meikkaamattomuudellaan. Taitaa se olla suomalainen ilmiö. 

Itse en asu Suomesssa, ja meikkaan silloin kun huvittaa mutten läheskään joka päivä. En koe olevani moraalisesti ketään muuta parempi niin ilman meikkiä kuin meikin kanssa. 

Ap:lle tiedoksi: läheskään kaikki ranskalaiset naiset eivät meikkaa. 

'

Kuka / ketkä pätevät? Paljon enemmän tässä ketjussa on meikkaavien naisten haukkumista meikkaamattomia kohtaan. Toki suurin osa on normaaleja ihmisiä kuten sinä.

Vierailija
191/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on jos pari palstamammaa sanoo kerta niin... Älkää hyvät tytöt nauttiko omasta ulkonäöstänne meikkaamalla vaikka se teitä piristäisikin. Älkää koittako nauttia mistään. Elämä on kärsimystä ja muiden talutusnuoran perässä kulkemista. Syöpä tulee ynnä muuta hauskaa meikkikerroksienne johdosta se on saletti. Näille paremmille "suihkunraikkaille" joille hyvä itsetunto ei vaadi meikkaamista, sitä ei tietenkään tule. Moni heistä tosin unohtaa sen tosiasian että itselle on melkonen ihrakerros aiheutettu ahmimalla herkkuja naamaan tänäkin viikonloppuna, mutta teidän terveytenne on uhkaavasti vaarassa.

"Muka jotain ulkonäöstä huolehtimista, pyh!"

Aika outoa, että yhdistät meikkaamattomuuden ja herkuttelun samaan persoonaan. Sellainen joka välttää meikkien kemikaaleja välttää myös yleensä keinotekoisia makeutusaineita, e-koodeja ja on muutenkin kiinnostunut TERVEELLISISTÄ elämäntavoista. Esimerkiksi vaikkapa joogaa harrastavista löytyy paljon hoikkia ja meikkaamattomia kokonaisvaltaisesti terveellisistä elämäntavoista kiinnostuneita ihmisiä.

Aika outoa on myös se, mikäli olet sitä mieltä, että ihminen joka meikkaa ja pitää huolta myös varrestaan syömällä terveellisesti ja liikkumalla, ei voi sanoa että eläisi terveellisesti. 

Eihän se voi kun tunkee kemikaaleja verenkiertoonsa. Sellainen kun ei ole terveellistä.

Itsehän et siis saa kehoosi mitään mikä luokitellaan epäterveelliseksi? Mites nuo ilmansaasteet mitä hengität? Auts, varmaan raskasta elää asian kanssa.

Vierailija
192/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin meikkaamatta jos ihoni ei olisi niin paskan näköinen. Vihaan meikkaamista, mutta on paaaaljon parempi olo henkisesti kun en liiku muiden näkösillä iho kiiltävänä ja punaisia täpliä täynnä.

Ainoat joita vaivaa se ettei joku toinen meikkaa, on ne joilla on huono itsetunto jota purkavat sitten toisiin.

Kun oma ja toisten arvo on kokonaan kiinni ulkonäössä, on vaikea ymmärtää niitä jotka pystyvät olemaan meikkaamatta. Ei voi olettaa että kaikki alle/yli 20v teinit jotka ovat eläneet somessa puolet elämästään kykenevät kypsiin kommentteihin kun kyse on ulkonäöstä mutta vanhemmilta voisi olettaa enemmän.

Siisti voi olla ilman meikkiä. Eletään vuotta 2020, olisiko aika päästä eroon näistä seksistisistä ulkonäköpaineista? Huom, aina on olemassa FaceTune tai muut kivat filtterit jos meikkikään ei henkisesti riitä! :)

Vierailija
193/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on niin voimaannuttavaa nykyään naisen olla niin ettei tee mitään miesten takia, koska vahva ja itsenäinen nainen joka ei tee miehillä mitään. Eli turpoavat kuin pullataikina laittamattomina ja katsovat jotain temppareita telsusta.

Miksi kukaan sinut haluaisi? Vittuilun kuuntelu ei pärjää viihdyttävyydessä edes temppareille, vaikken sitäkään katso.

En meikkaa, minulla on vakituinen rakastaja.

Joka ilmeisesti vittuilee sinulle jatkuvasti, koska se on niin viihdyttävää?

Vierailija
194/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis mäkin olen nähnyt miehiä, jotka kaipaisivat ehostusta. On rasvanen kiiltävä iho ja ripsiä ei nimeksikään. Pahimmassa tapauksessa hiuksetkin ovat harventuneet. Kevyt meikki ja hiusten kasvua vahvistava tuote heti käyttöön! Meillä naisilla ei onneksi ole hätää, koska suurin osa on kauniita meikillä tai ilman!

Ja saamme myös aina halutessamme miehen, näytämme sitten miltä tahansa! Toisin on niillä ehostusta kaipaavilla miesmursuilla, meillä on niin helppoo elämä!

Vierailija
195/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttökaveri kivan näköinen ilmankin meikkiä mutta meikattuna suorastaan tyrmäävän kaunis. Hänellä tuhansia seuraajia instagrammissa joten se kertoo jo vähän tasosta. Mm muut miehet kuolaa perään kun mennään baariin.

Itse kyllä nautin tästä ja samoin varmasti myös tyttöystäväni. Miksi ei meikkaisi kun sillä kerran tyrmäävän kauniisti korostaa omia kauniita puolia?

Tulee mieleen pari syytä miksi jotkut naiset ei meikkaa:

-ulkonäkö sellainen että edes meikki ei auta enää

-ei yksinkertaisesti osata meikata kauniisti

Greta Thunbergillä on neljä ja puoli miljoonaa seuraajaa, vaikkei edes meikkaa. Joten tyttöystäväsi täytyy olla aika vaatimattoman näköinen häneen verrattuna.

Greta joutunut tekemään muutakin seuraajien saamiseksi. Yllä mainitussa tapauksessa pelkät kuvat riittäneet tuhansien seuraajien saamiseksi.

Jep, tyhjäpäällä kun ei taida olla mitään annettavaa. Gretalla puolestaan on ;)

Mitä? Gretan someviestit on kirjoittanut hänen isänsä ja menee haastatteluissa ihan jumiin, ei sen likan päässä ainakaan mitään ole.

Vierailija
196/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rehellisesti tunnista tällaista ilmiötä. Työpaikkani naiset eivät todellakaan kehuskele meikkaamattomuudella. Päinvastoin, on tullut hirveä kiire aamulla ja pyydellään ihan anteeksi, että näyttää värittömältä ja kuulemma hävettää. Pikaisesti suditaan silmiä, kulmia ja selostetaan kuinka hiljalleen alkaa tuntua normaalilta. Olemme alle 50-vuotiaita ja likakätisiä duunareita.

Vierailija
197/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on kaudenhoitoalalla. Hän meikkaa ja pidän siitä , että hän on aina huolitellun ja laitetun näköinen .

En todellakaan miehenä voi ymmärtää naisia, jotka eivät näin tee.

Suorastaan vastenmielistä katsottavaa.

Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.

:DDDDDD        Tää on paras! Onneksi me meikkaamattomat ei sun jatkoon laittoja tarvita :D

Ps. toivottavasti meikkaat myös itse. Se voi nääs olla joistakin naisista suorastaan vastenmielistä katsottavaa, kun mies ei ole meikannut ;)

Vierailija
198/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttökaveri kivan näköinen ilmankin meikkiä mutta meikattuna suorastaan tyrmäävän kaunis. Hänellä tuhansia seuraajia instagrammissa joten se kertoo jo vähän tasosta. Mm muut miehet kuolaa perään kun mennään baariin.

Itse kyllä nautin tästä ja samoin varmasti myös tyttöystäväni. Miksi ei meikkaisi kun sillä kerran tyrmäävän kauniisti korostaa omia kauniita puolia?

Tulee mieleen pari syytä miksi jotkut naiset ei meikkaa:

-ulkonäkö sellainen että edes meikki ei auta enää

-ei yksinkertaisesti osata meikata kauniisti

Greta Thunbergillä on neljä ja puoli miljoonaa seuraajaa, vaikkei edes meikkaa. Joten tyttöystäväsi täytyy olla aika vaatimattoman näköinen häneen verrattuna.

Greta joutunut tekemään muutakin seuraajien saamiseksi. Yllä mainitussa tapauksessa pelkät kuvat riittäneet tuhansien seuraajien saamiseksi.

Jep, tyhjäpäällä kun ei taida olla mitään annettavaa. Gretalla puolestaan on ;)

Mitä? Gretan someviestit on kirjoittanut hänen isänsä ja menee haastatteluissa ihan jumiin, ei sen likan päässä ainakaan mitään ole.

Ja silti miljoonia seuraajia. Mitenkähän tyhjä tuon yhden tyttiksen pää siis on.

Vierailija
199/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista olla siisti ja laitettu ilman meikkiä. Ihokin pysyy paremmassa kunnossa. Ei sitä pohjameikkiäkään sitten tarvitse kun pitää korealaisella rutiinilla ihonsa lasimaisena.

Meikit ovat epäeettisiä, tukkivat ihon ja vievät paljon rahaa. Miksi ei olisi ylpeä siitä, ettei alennu moiseen typeryyteen vertaispaineen alla?

Minulle kosmetologi on sanonut, että meikkaaminen on hyväksi iholle. Suojaa kasvoja saasteilta. No, taitaa vaikuttaa se, missä päin maailmaa asuu. Onneksi Suomessa on aika puhdas ilma, ehkä puhtaampi kuin Ranskassa.

Kosmetologit ja kampaajat varmasti suosittelevat paljon kaikenlaista, mutta eivät välttämättä tieteellisellä tiedolla loista. (anteeksi te poikkeukset)

Vierailija
200/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologit ja kampaajat varmasti suosittelevat paljon kaikenlaista, mutta eivät välttämättä tieteellisellä tiedolla loista. (anteeksi te poikkeukset)

Kauneusala on miljoonabisnes. Miksi ihmeessä jättäisivät suosittelematta? Ne haluaa ihmisten käyvän salongissa ja laittavan brändejä omaan kehoonsa.