Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa
Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.
Kommentit (382)
Ei sillä kukaan kehuskele. Sinä vain otat asian jostain syystä itseesi ja haluat nostaa itsesi muiden yläpuolelle kun mukamas huolehdit ulkonäöstäsi paremmin.
Miksi miehet ei sitten meikkaa jos on kohteliasta olla laitettu?
On mahdollista olla siisti ja laitettu ilman meikkiä. Ihokin pysyy paremmassa kunnossa. Ei sitä pohjameikkiäkään sitten tarvitse kun pitää korealaisella rutiinilla ihonsa lasimaisena.
Meikit ovat epäeettisiä, tukkivat ihon ja vievät paljon rahaa. Miksi ei olisi ylpeä siitä, ettei alennu moiseen typeryyteen vertaispaineen alla?
Vaimoni on kaudenhoitoalalla. Hän meikkaa ja pidän siitä , että hän on aina huolitellun ja laitetun näköinen .
En todellakaan miehenä voi ymmärtää naisia, jotka eivät näin tee.
Suorastaan vastenmielistä katsottavaa.
Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.
Saan ihan riittävästi roskamainoksia, joissa esitellään antavissa asennoissa olevia hepsankeikkoja, joten päätös vain vahvistuu, en edes meikkaa muiden vuoksi, vain itseni ja vain silloin kun tekee mieli. Tavallisilta miehiltä olen saanut positiivista palautetta ulkonäöstäni ja se on kivaa.
Minulla ei ole
-rakennekynsiä
-tekoripsiä
- hiusväriä ja kuukausittaista käyntiä kampaajalla
-korkkareita
-piukkoja trikoita
-huulten tyttöjä (menossa pois muodista)
...
Minusta on huomaavaista olla siisti ja puhdas sosiaalisissa tilanteissa sekä käyttäytyä niissä hyvin. Meikkaamista, hiusten värjäämistä tai muuta laittautumista se ei edellytä.
Suomessa ollaan tämän suhteen paljon paremmassa asemassa kuin monessa muussa länsimaassa. Suomalaisilla ei ole pakkoa meikata. Muualla alkaa heti naljailut ja kiusaamiset jos ei meikkaa. Veikkaan, että tuo ranskalainen ystäväsi parin kuukauden jälkeen myös vähentää kun ei ole sosiaalista pakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on kaudenhoitoalalla. Hän meikkaa ja pidän siitä , että hän on aina huolitellun ja laitetun näköinen .
Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.
Miksi kuvittelet, että sinun mielipiteelläsi olisi meille mitään merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista olla siisti ja laitettu ilman meikkiä. Ihokin pysyy paremmassa kunnossa. Ei sitä pohjameikkiäkään sitten tarvitse kun pitää korealaisella rutiinilla ihonsa lasimaisena.
Meikit ovat epäeettisiä, tukkivat ihon ja vievät paljon rahaa. Miksi ei olisi ylpeä siitä, ettei alennu moiseen typeryyteen vertaispaineen alla?
Näin se on. Miehet painostavat naisia käyttämään rahansa ulkonäköön samalla kun itse sijoittavat ja kartuttavat omaisuuttaan.
Jaa, mun mielestä Ranskassa naiset kyllä noin yleisesti ottaen on luonnollisempia ja meikkaavat vähemmän kuin Suomessa. Panostavat sitten ihonhoitoon. Ja hiuksissa näkee vähemmän vahvoja värjäyksiä ja shokkivärejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon sinunlaisesi mies, niin yksinkertaista se on :) Voit ihan rauhassa yrittää hankkia asiakkaita vaimosi firmaan haukkumalla naisia rumiksi, lol
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun mielestä Ranskassa naiset kyllä noin yleisesti ottaen on luonnollisempia ja meikkaavat vähemmän kuin Suomessa. Panostavat sitten ihonhoitoon. Ja hiuksissa näkee vähemmän vahvoja värjäyksiä ja shokkivärejä.
Ranskassa ihmisillä on kehittyneempi klassisen estetiikan taju - pyritään kauneuteen ja luonnollisuuteen.
Keski-Euroopassa ihmiset ovat myös laihoja vanhempanakin - Suomessa ylipaino jyrää; vartalolta sekä kasvoista katoaa muoto ihmisen lihottua, vaatteet eivät istu yhtä hyvin lihavalle kuin laihalle ja naama näyttää muodotomalta taikinalta.
Venäjä on varsin köyhä maa - mutta sielläkin ymmärretään estetiikan ja käytöstapojen päälle enemmän. Ihmiset ottavat ilon irti osin ehkä jopa käyhyydestäkin johtuvasta laihuudestaan; naiset vielä treenaavat hoikkaa varttaan.
Ei tartte mennä instaan. Meikän työpaikalla on pari vanhempaa naista jotka kehuvat paljonkin itseään siitä etteivät laittaudu. Puhuvat ilkeästi myös niistä jotka meikkaavat. Joskus tekisi mieli heittää jotain sisäisestä kauneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa ihmisillä on kehittyneempi klassisen estetiikan taju - pyritään kauneuteen ja luonnollisuuteen.
Keski-Euroopassa ihmiset ovat myös laihoja vanhempanakin - Suomessa ylipaino jyrää; vartalolta sekä kasvoista katoaa muoto ihmisen lihottua, vaatteet eivät istu yhtä hyvin lihavalle kuin laihalle ja naama näyttää muodotomalta taikinalta.
Venäjä on varsin köyhä maa - mutta sielläkin ymmärretään estetiikan ja käytöstapojen päälle enemmän. Ihmiset ottavat ilon irti osin ehkä jopa käyhyydestäkin johtuvasta laihuudestaan; naiset vielä treenaavat hoikkaa varttaan.
Mitä hyötyä siitä olisi minulle naisena, jos meikkaisin ja laihduttaisin ja laittautuisin ja "ymmärtäisin estetiikan päälle"?
Minusta on kiva, että kaikki saavat oman valintansa mukaan meikata tai olla meikkaamatta.
Ikävää on sen sijaan muiden valintojen arvostelu. Itse käytän meikkiä joka päivä, sillä minulla on erittäin tummat silmänaluset, epätasaisen värinen ja erittäin rasvainen iho. Meikillä saan tämän kaiken piiloon, ja tunnen oloni itsevarmaksi, kun peilistä katsoo yhtä pirteän näköinen ihminen kuin millaiseksi tunnen itseni. Omat motiivini meikkaamiseen tietäen tuntuu hassulta, että jotkut meikittömät leimaavat meikkaajat yksinomaan turhamaisiksi laumasieluiksi. Mutta eipä siinä, en ole muiden mielipiteen takia ennenkään alkanut itseäni muuttamaan.
Minusta on selviö, että meikkaamattomuus on parempi kuin meikkaaminen. Sehän voi tarkoittaa mm. sitä, että pitää itseään luonnostaan kivannäköisenä. Ei sillä kyllä kehuskella tarvitsisi.
On helpompaa ja nopeampaa aamulla lähteä kotoa, kun ei käytä aikaa meikkaamiseen.
Lisäksi kasvojen puhdistaminen päivän päätteeksi on helpompaa, kun ei ole meikkiä poistettavana.
Ja meikit maksavat. Pääsee halvemmalla, kun ei meikkaa.
Monet kosmetiikkatuotteet ovat eläimillä testattuja tai jotkut niiden aineosista on.
Paljon itsestään selviä hyviä puolia on siinä, että ei meikkaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ehkä he oikeasti kehuskelevat sillä, että Suomessa jokainen nainen saa valita meikkaako vai ei. Kaikkialla ei ole näin. Tuskin haluamme mitään Etelä-Korean kaltaista yhteiskuntaa, missä vanhemmat hankkivat kauneusleikkauksia valmistujaislahjaksi.
Samaa ihmettelen. Milloin rumuudesta tuli muotia? Suomalaisen naama oikein huutaa meikkiä. Ei tietenkään kaikkien, mutta pääosan. Meikkiöverit on tietysti kamalaa, mutta tavallinen hillitty meikki kaunistaa kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä olisi minulle naisena, jos meikkaisin ja laihduttaisin ja laittautuisin ja "ymmärtäisin estetiikan päälle"?
YMPÄRILLÄMME OLISI ENEMMÄN KAUNEUTTA - iloa silmälle ja hyvää oloa myös itselle.
Suomalaisena joskus oikein hävettää omat laittautumattomat maanmiehet sekä koti- että ulkomailla. Osa suomalaisista ikään kuin rumentaa itse itsensä, ei ole se paras versio edes itsestään.
Huomaavaista toista kohtaan on olla kettuilematta heille. Keskity siihen äläkä tee näitä loukkaavia aloituksiasi!