Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa

Vierailija
25.01.2020 |

Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.

Kommentit (382)

Vierailija
201/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään laittautua. Tarkoitan tällä siistiä päivämeikkiä (ja siistejä, puhtaita vaatteita), ylipitkät ripsien pidennykset/turbohuulet yms ovat kamalia. 

Jos joku haluaa olla meikkaamatta, niin ei minua haittaa. Itse olen ollut monesti tilanteessa, jossa minulta kysytään, miksi meikkaan. Ja kuinka turhaa se kuulemma on. Nämä ihmettelijät ovat niitä, jotka eivät itse meikkaa. Usein tuovat myös esille sen, etteivät meikkaa/rahaa säästyy/eivät halua miellyttää muita jne. Samalla kysytään myös käynnit kosmetolgilla/kampaajalla. 

Meikkaaminen on itselleni niin nopea arjen rutiini, etten koe sitä mitenkään ihmeellisenä. Jos työkaveri ei käytä ripsaria, niin sitten ei käytä. Itse käytän, enkä oikein ymmärrä sitä, miksi se jaksaa osaa niin kovasti kiinnostaa. 

Vierailija
202/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naisen ei kuulu alistua siihen muottiin, että on pakko meikata. Myönnän itse meikanneeni päivittäin 15-22-vuotiaana. Sitten tapasin miehen, joka sanoi, että hän ei ymmärrä, miten naiset jaksaa käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa meikkaamiseen. Aloin miettiä sitä itsekin. 7 vuotta joka ikinen aamu meikkaamista 15 minuuttia, ja juhliin lähtiessä jopa 60 minuuttia. Ja miksi? Siksi että näytän joltakin, miltä en oikeasti näytä.

Nyt olen ollut meikkaamatta 18 vuotta. Toki siis meikkaan, jos lähden juhliin, mutta arkena en koskaan. Ja olen niin onnellinen, että voin näin tehdä Suomessa. Monessa muussa maassa tämä ei olisi korrektia, että 40-vuotias, kokopäivätöissä palvelualalla työskentelevä nainen ei meikkaa. Meillä näin voi tehdä, on vapaus valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä arvostan suuresti meikittömyyttä. Ei tarvi tuhlata aikaa eikä mene rahaa. Ja itsellänihän ei tarvi itseäni katsella.

Panostan sisäiseen kauneuteen ja terveyteen ja teen niitä asioita, mistä tykkään.

Miten TURHAA on meikata.

Tärkeintä on vaalia oikeita arvoja ja viljellä omassa päässään kauniita ajatuksia.

Minä en täällä sen takia elä, että yrittäisin näyttää joltain, mitä en oikeasti ole.

Olen rehellisesti -ulkonäöltäni ja sisäisestikin- se, mikä olen.

Ja myönnettäköön, joskus hetkellisesti, tuijoteltuani liikaa peiliin, ajattelen, olisiko kiva sittenkin vähän laittaa jonkinlaista ehostuksen tynkää.

Pian kuitenkin hylkään ajatuksen. Miten teennäiseltä se tuntuisikaan. Pitäisi sitten räpsytellä niitä ripsiä ja katsoa niiden lomasta viettelelevästi poskipunan korostaessa poskipäitäni ja huulten peittyessä mönjään.

Vierailija
204/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään laittautua. Tarkoitan tällä siistiä päivämeikkiä (ja siistejä, puhtaita vaatteita), ylipitkät ripsien pidennykset/turbohuulet yms ovat kamalia. 

Jos joku haluaa olla meikkaamatta, niin ei minua haittaa. Itse olen ollut monesti tilanteessa, jossa minulta kysytään, miksi meikkaan. Ja kuinka turhaa se kuulemma on. Nämä ihmettelijät ovat niitä, jotka eivät itse meikkaa. Usein tuovat myös esille sen, etteivät meikkaa/rahaa säästyy/eivät halua miellyttää muita jne. Samalla kysytään myös käynnit kosmetolgilla/kampaajalla. 

Meikkaaminen on itselleni niin nopea arjen rutiini, etten koe sitä mitenkään ihmeellisenä. Jos työkaveri ei käytä ripsaria, niin sitten ei käytä. Itse käytän, enkä oikein ymmärrä sitä, miksi se jaksaa osaa niin kovasti kiinnostaa. 

Jotkut aikuiset ihmiset todella ihmettevät asiaa kuin mitkäkin kyselyikäiset lapset, en ymmärrä myös.

Vierailija
205/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista olla siisti ja laitettu ilman meikkiä. Ihokin pysyy paremmassa kunnossa. Ei sitä pohjameikkiäkään sitten tarvitse kun pitää korealaisella rutiinilla ihonsa lasimaisena.

Meikit ovat epäeettisiä, tukkivat ihon ja vievät paljon rahaa. Miksi ei olisi ylpeä siitä, ettei alennu moiseen typeryyteen vertaispaineen alla?

Tämä kommentti on aivan hurmaavan kaksinaismoralistinen ja epälooginenkin vielä! Ensin kirjoittaja kehuu, että meikkiä ei tarvita kun pitkällä, useita ihonhoitotuotteita sisältävällä rutiinilla pitää ihonsa täydellisenä. Myöntää myös, että haluaa olla siisti ja laitettu.

Sitten jatketaan, että MEIKIT ovat epäeettisiä ja että niiden käyttäminen on vertaispaineen alla murtumista. Juuri kun on itse myöntänyt käyttävänsä kosmetiikkaa hyvännäköisenä pysymiseen. 

Miksi kommentoijan ulkonäöstä huolehtiminen ei ole typeryyteen alentumista vertaispaineen alla? Ja mikä tekee meikeistä epäeettisempiä kuin niistä korealaisista ihonhoitotuotteista? Sekö, että meikillä saan ihon sävyn tasoitettua, vaikka se ei ole luonnostaan täydellinen? ;)

Vierailija
206/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua että meikkaamatonta naamaa kutsutaan rumaksi ja kamalaksi, miksi? Tältä me ihmiset oikeasti näytetään, te haukkujat vain olette tottuneet niihin kaunisteltuihin versioihin ja siksi järkytytte norminaamoista.

Vierailija
207/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole koskaan kenellekään kehuskellut sitä, etten käytä juurikaan meikkiä. Se ei vaan ole mun juttu. Hiuksia värjäytän säännöllisesti ja sääri- ja kainalokarvat ajelen. Silmien ympärillä en kestä mitään meikkejä, koska ne alkaa heti kutittaa. Varmaankin kuvittelen kutinan ja sitten vasta alkaakin tuntua pahalta. Meikkivoiteita en halua, niiden pois peseminen on rasittavaa. Käytän joskus itseruskettavaa voidetta päivävoiteen seassa, mutta sitä en laske meikkaamiseksi. Kulmia olen värjäyttänyt muutaman kerran. Minulle on ihan se ja sama, kuka meikkaa ja kuka ei meikkaa.

Vierailija
208/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta naisen ei kuulu alistua siihen muottiin, että on pakko meikata. Myönnän itse meikanneeni päivittäin 15-22-vuotiaana. Sitten tapasin miehen, joka sanoi, että hän ei ymmärrä, miten naiset jaksaa käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa meikkaamiseen. Aloin miettiä sitä itsekin. 7 vuotta joka ikinen aamu meikkaamista 15 minuuttia, ja juhliin lähtiessä jopa 60 minuuttia. Ja miksi? Siksi että näytän joltakin, miltä en oikeasti näytä.

Nyt olen ollut meikkaamatta 18 vuotta. Toki siis meikkaan, jos lähden juhliin, mutta arkena en koskaan. Ja olen niin onnellinen, että voin näin tehdä Suomessa. Monessa muussa maassa tämä ei olisi korrektia, että 40-vuotias, kokopäivätöissä palvelualalla työskentelevä nainen ei meikkaa. Meillä näin voi tehdä, on vapaus valita.

Kiva, että viihdyt meikittä eikä sinun naisena Suomessa tosiaankaan tarvi alistua mihinkään muottiin, varsinkaan patriarkaatin takia. Jännä vain, että ajatuksesi oman ulkonäkösi suhteen sai muuttumaan, mikäs muukaan, kuin miehen mielipide.

Vierailija
209/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on kaudenhoitoalalla. Hän meikkaa ja pidän siitä , että hän on aina huolitellun ja laitetun näköinen .

En todellakaan miehenä voi ymmärtää naisia, jotka eivät näin tee.

Suorastaan vastenmielistä katsottavaa.

Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.

Kun sinulla on laitettu vaimo niin eihän sinun tarvitse muita katsella. Eikä ymmärtää.

Vierailija
210/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että viihdyt meikittä eikä sinun naisena Suomessa tosiaankaan tarvi alistua mihinkään muottiin, varsinkaan patriarkaatin takia. Jännä vain, että ajatuksesi oman ulkonäkösi suhteen sai muuttumaan, mikäs muukaan, kuin miehen mielipide.

Juu, arvostan niin miesten kuin naistenkin mielipiteitä. Sitä kutsutaan tasa-arvoksi. Se, että mieheni sanoo jotain fiksua, ei ole mitenkään tavatonta.

Vierailija
211/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut suominaiset tosiaan haluavat olla miesten näköisiä, ja sen en huomaa. Myös puheessa vilisee vi++ttu ja saa+++ana. Miesten tukka ja kävely kuin tukkijätkällä. Ulkomaalaisille on vaikea selittää. Tiedän myös yhden järkyttävän karjakon näköisen vaimoihmisen , jolla on kaunis ja tyylikäs koti. Hän ei käy työssä, mies on korkeassa asemassa ja jotuu edustamaan minun mieheni ja minun kanssa. Akateeminen tutkintokin on. Kotoisin Savosta. Rasvainen tukka kuminauhalla niskassa. Hailea vaalea naama. Muuten mukava. Siis perhetuttu.

Joo, kuten huomaat niin suomalaiset miehet ovat tosi viehättäviä *not

Vierailija
212/382 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Se on mielestäni kauheinta, kun Suomi-naiset yrittävät matkia ylirumaa John F. Kennedy jr:n Carolyn Bessetiä. Nainenhan oli überruma, kalpea ja keskellä naamaa verenpunainen haavamainen suu.

Tätä liimatukkaa sitten mm Laura Birn ja Lumenenaama olmit apinoivat, luulen olevansa niin kosmopoliittia, niin kosmopoliittia.

Tää kommentti oli niin koominen että sai nauramaan, kiitos siitä! ; )

Luulisin, että Laura Birn ja Lumenenaama olmit ei kyllä ees tiedä kuka liimatukka Carolyn Besset oli ; D 

Mun mielestä se Carolyn oli kyllä ihan kaunis, sen kasvoissa oli sentään väriä ilman paljoa meikkiä.

Vierailija
213/382 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on kaudenhoitoalalla. Hän meikkaa ja pidän siitä , että hän on aina huolitellun ja laitetun näköinen .

Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.

Ei meitä kiinnosta ruveta suhteeseen varatun miehen kanssa, joten ihan sama mitä meistä ajattelet. 

Vierailija
214/382 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi yleisesti niille jotka eivät vielä tienneet: Myös meikkaava ihminen saattaa kokea elämässään kiinnostusta muitakin asioita kohtaan. Itseasiassa se ei taida monellekaan olla elämässä se prioriteetti numero 1 (ja kuitenkin, silti hän saattaa meikata joka aamu). Itsensä ehostaminen voi joka tapauksessa todennäköisesti kieliä siitä, että häneltä löytyy sinua enemmän kiinnostusta visuaalisiin asioihin.

Tervetuloa alapeukuttamaan!

Riippuuhan se siitäkin kuinka kauan siihen meikkaamiseen menee. Yksi tuttu laittoi itseään 3 tuntia joka aamu ennen kuin poistui kotoaan. Silloin ei vaan yksinkertaisesti jää aikaa muille asioille. Visuaalisuus ja meikkaaminen eivät millään lailla liity toisiinsa. Voi olla taiteilija tai valokuvaaja ja olla meikkaamatta.

Mihin ihmeeseen saa kulumaan kolme tuntia? Laittautuminen vie itseltäni kymmenestä minuutista puoleen tuntiin plus mahdollinen hiustenlaitto. Ihoni on aika kamala ja teininä kyllästyin kiusaamiseen ja haukkuihin sen takia.

Vierailija
215/382 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa ajatus meikistä. Haluan olla "vapaa" ja esimerkiksi kesällä hypätä spontaanisti vaikka järveen jos siltä tuntuu. Meikin kanssa siitä tulisi vaan sotkua.

En osaa meikata, kun ei ole ollut tarpeen opetella. En pidä itsestäni meikattuna, mieluummim katson peilistä luonnollista itseäni. Minulla on meikkejä, mutta oma miehenikään ei ole nähnyt minua meikattuna kuin ehkä kerran juhlissa. Ensitapaaminen, treffailu, kaikki meikittä.

Ensi kuussa on tulossa kaverin häät ja en aio meikata sinnekään. Puhtaat vaatteet tietysti laitan ja siistin hiukset.

Jos joku meikkaa, niin ei se ole minulta pois. Mutta minä itse näytän omasta mielestäni paremmalta ilman meikkiä ja se on ainoa tarpeellinen mielipide asiaan.

N26

Vierailija
216/382 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaan ikinä meikit pysyneet naamassa koko työpäivää vaikka mitä yritin.

Mielestäni levinneet meikit ovat todella rumia niin päätin sitten lopettaa meikkaamisen kokonaan.

Paljoa en meikkiä käyttänyt, joten aika helposti totuin meikittömyyteen.

Vierailija
217/382 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asioita, olla siisti ja puhdas ja toisaalta meikattu. Päinvastoin  meikatun naamahan ei ole puhdas, vaan täynnä tököttejä.

Olen tyytyväinen, että lapseni ikäluokassa (-02) ei juurikaan kukaan käytä enää tekokynsiä tai -ripsiä, siis ainakaan lukiossa, amislaisista en tiedä. Hyväitsetuntoiset uskaltavat olla suihkunraikkaita.

Väärin. Hyväitsetuntoinen ei arvostele muiden ulkonäöllisiä valintoja. Urpo.

Hyväitsetuntoinen ei nimittele toisia urpoksi.

Vierailija
218/382 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asioita, olla siisti ja puhdas ja toisaalta meikattu. Päinvastoin  meikatun naamahan ei ole puhdas, vaan täynnä tököttejä.

Olen tyytyväinen, että lapseni ikäluokassa (-02) ei juurikaan kukaan käytä enää tekokynsiä tai -ripsiä, siis ainakaan lukiossa, amislaisista en tiedä. Hyväitsetuntoiset uskaltavat olla suihkunraikkaita.

Väärin. Hyväitsetuntoinen ei arvostele muiden ulkonäöllisiä valintoja. Urpo.

Hyväitsetuntoinen ei nimittele toisia urpoksi.

Huono itsetunto ei ole oikea sana tähän.

On pelkästään oikein sättiä ihmisiä jotka arvostelee muiden ulkonäköä, jos urpot edes joku päivä oppisivat että se on asia joka ei kuulu heille - siis pätkääkään.

Vierailija
219/382 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen meikkaamisen täysin turhana, siksi en ole koskaan edes opetellut sitä. Olisi outoa, jos koko ajan pitäisi varoa naamaansa (ei voi hinkata kutisevaa silmää, kun meikit leviää) 😃 Käyn kyllä suihkussa ja laitan puhtaat vaatteet, kun menen ihmisten ilmoille.

Vierailija
220/382 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaatko itse. Pohjustus voide ja meikkivoide olisi vähin mitä mies voisi tehdä.Yhtä vastenmielistä katseltavaa on miehet, jotka eivät meikkaa