Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa

Vierailija
25.01.2020 |

Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.

Kommentit (382)

Vierailija
381/382 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että suomalainen kauneusihanne on luonnollisen kaunis, hehkeäihoinen metsänjumalatar.

Vierailija
382/382 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekös että esim. Espanjassa jo teinitytöt yleisesti teettävät kauneusleikkauksia? Vanhemmat kannustavat ja maksavat.

Espanjalaiset näyttelijät ovat kauniita juu. Mutta katsokaa tarkasti, niin näette leikellyn ja täytetyn naamarin, hiuslisäkkeet, silarit, pallopyllyn jne. Ihan jokaisella.

Ei voi kauheasti arvostaa.

Espanjalaiset? Taidat nyt puhua Etelä-Amerikan teineistä. Tuo on tavallisempaa esim Brasiliassa, Kolumbiassa ja Venezuelassa. Olen asunut 25 vuotta Espanjassa enkä ole moista ilmiötä nähnyt. Omat lapsetkin ovat teinejä eikä ketään heidän ystäväänsä tai luokkakaveria ole leikelty. Espanjalaiset teinit meikkaavatkin vähemmän kuin suomalaiset. Heillä on yleensä tummat kulmat ja pitkät tummat silmäripset eli ei tarvitse.

Länsimaalaiset kauneusihanteet ovat paljon alistavampia tyttöjä ja naisia kohtaan. Ei ole ihme miksi syömishäiriöt lisääntyy. Media tursuaa naisen malleiksi Nicki Minajia ja viidakon tähtösiä, jotka on todellisuudessa leikeltyjä päästä varpaisiin. Islamin uskossa koen olevani paljon vapaampi arvosteluilta. On järkyttävää katsoa kuinka jo nuoretkin tytöt esittelee paljasta pintaa.

Miten joku uskonto tuohon liittyy?

Siten että monet, erityisesti miehet haluaa rajoittaa naisen pukeutumista kun kyse on hijabista. Onhan se miehille kauhistus kun nainen ei ole mikään objekti. Moni voisi ottaa oppia islamista. En itse ymmärrä miksi naisten tulisi pukeutua paljastavasti. Arabimies ei sellaista katso hyvällä. On todella järkyttävää kun ihan vanhempien edessäkin ollaan epäsiveellisiä. Islamin uskossa sentään arvostetaan sisintä eikä paljasta pintaa, siksi peitämme itsemme.

Vapaus johonkin on monelle tärkeämpää kuin vapaus jostakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme