Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa
Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisilla on kaunis iho, vaalea ja kuulas. Ei tuollaista ihoa näe kuin pohjoismaissa. Esim jo kun mennään etelä-Saksaan, näkee tummempaa ihoa ja tummempia hiuksia. Kun mennään vielä etelämmäksi, näkee naisista jo, milloin 30 on tullut mittariin. On totta että etelän kaunottaret ovat todella kauniita kun ovat nuoria, mutta ei välttämättä kun vanhenevat. Jotain iloa on siitäkin että näemme aurinkoa niin rajoitetusti.
Olen reissannut ympäri Eurooppaa, Baltiaa ja Aasiaa yli 20 vuotta. Tämä on vain mun näkemykseni.
Olen osittain eri mieltä, miksiköhän sitten aina etelä-amerikkalaiset voittavat Miss maailma kilpailuja eikä eurooppalaiset. Niin se asia kun on siitä kii meneekö aurinkoon makaamaan heti aamusta ilman aurinkovoidetta, vai osaako ottaa aurinkoa maltillisesti. Myös esim. adriana lima on upea brasilialainen, vaikka luulisi että Brasiliassa aurinko paistaa todella usein. Ihon kunto on myös kii siitä mitä syö (roskaruoka =näppylät) ja siitä miten paljon auringossa oleilee, aurinko kuivattaa ja vanhentaa ihoa jos on usein suorassa auringon paisteessa. Etelässä on hyvin viilennettyjä tiloja, kauppoja, ravintoloita ja ihmiset syövät yleensä terveellisesti. Saksassa syödään paljon roskaruokaa kuten Englannissakin.
Ja minkähän ikäisiä Miss Universum -kilpailijat ovat... Alle 27-vuotiaita, poikkeuksetta. Sen jälkeen ne elinympäristön ja -tapojen vaikutukset vasta alkavat näkyä. Adriana Lima on järjettömän rikas latino, jolla on varaa kustantaa itselleen luomuruoat huippukokin valmistamana, parhaat ihonhoitotuotteet, kosmetologit, räätälöidyt treeniohjelmat jne. Ja mikä parasta, hän tienaa elantonsa puhtaasti ulkonäöllään, joten saa rauhassa keskittyä sen puunaamiseen, eikä hänen tarvitse stressata esim. tulojen riittämisestä (omaisuus riittäisi jo hyvin loppuelämän huolettomaan ylläpitoon) tai kouluttautumisesta. Eli hiukan huono esimerkki. Käyhän vaikka Chilessä tai Meksikossa ja katsele minkä näköisiä siellä tavalliset yli 25-vuotiaat ovat verrattuna Pohjoismaisiin saman ikäisiin.
Vahva itsetunto on hyvä asia silloinkin,kun on tyytyväinen omaan ulkonäköönsä. En ole silti koskaan tavannut ketään, joka jollakin tavalla kehuu sitä, että ei meikkaa.
Ajattele, kuinka paljon siinä säästyy niin aikaa kuin rahaa, kun ei tarvitse meikata vaan on tyytyväinen itseensä aivan luojan luomana.
En kehuskele. En vaan viitsi, olen laiska. Ja meikit on liian kalliita. Ripsiväri ärsyttää silmiä. Ja olen luonnostaan homssuinen, en huoliteltu.
Vierailija kirjoitti:
Oma tyttökaveri kivan näköinen ilmankin meikkiä mutta meikattuna suorastaan tyrmäävän kaunis. Hänellä tuhansia seuraajia instagrammissa joten se kertoo jo vähän tasosta. Mm muut miehet kuolaa perään kun mennään baariin.
Itse kyllä nautin tästä ja samoin varmasti myös tyttöystäväni. Miksi ei meikkaisi kun sillä kerran tyrmäävän kauniisti korostaa omia kauniita puolia?
Tulee mieleen pari syytä miksi jotkut naiset ei meikkaa:
-ulkonäkö sellainen että edes meikki ei auta enää
-ei yksinkertaisesti osata meikata kauniisti
Liikkistä <3 Tuhannet ihmiset, heistä iso osa miehiä, seuraa tyttökaveriasi instassa ja kuolaa hänen peräänsä livenä, ja täällä sinä vietät lauantai-iltaa meidän äitisi ikäisten mammojen kanssa.
N56
No en kehuskele. Pääosin kyllä meikkaankin. Olen ruumiin näköinen ilman meikkiä, mutta meikin kanssa etenkin nuorempana jopa kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useammat yli 30v täyttäneet tarvitsevat ehostusta. Oikein ihmetyttää miten ehostus voi olla niin vaikeaa ettei viitsitä nähdä vaivaa. Samoin kun näkee ruuhkabussissa niin huonosti pukeutuneita (mennään verkkareissa ja tuulipuvuissa töihin) että välillä miettii onko noilla peiliä kotona ollenkaan.
Meikkaan joka päivä, kuntosalille ja lenkkipolulle en meikkaa mutta töihin ja vapaa-aikana kyllä. Mietin myös mitä puen päälleni. Olen visuaalinen ja pidän kauneudesta, en vaan ymmärrä miten niin moni nainen haluaa olla homsuissen näköinen.
Miksi suomalainen nainen haluaa olla miehen näköinen?
Jumitat samoissa lauseissa. Persoonallisuushäiriö vai asperger?
Vierailija kirjoitti:
[Mitä hyötyä siitä olisi minulle naisena, jos meikkaisin ja laihduttaisin ja laittautuisin ja "ymmärtäisin estetiikan päälle"?
Tähän kysymykseen tiivistyy ero suomalaisen ja vaikkapa juuri ranskalaisen kulttuurin välillä: Suomessa arvostetaan käytännöllisyyttä, ja asioista - meikkaamisestakin - pitäisi olla jotain konkreettista hyötyä. Meikkaamisen kohdalla kyse on kuitenkin siitä, mitä iloa se tuottaa; mitä lisäarvoa esteiikka, esim. kauniiksi laittautuminen, tuo arkeen sekä itselle että kanssainmisille.
Käyttöarvon lisäksi tunnetaan sellainenkin asia kuin kauneusarvo.
Älä esineellistä naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisilla on kaunis iho, vaalea ja kuulas. Ei tuollaista ihoa näe kuin pohjoismaissa. Esim jo kun mennään etelä-Saksaan, näkee tummempaa ihoa ja tummempia hiuksia. Kun mennään vielä etelämmäksi, näkee naisista jo, milloin 30 on tullut mittariin. On totta että etelän kaunottaret ovat todella kauniita kun ovat nuoria, mutta ei välttämättä kun vanhenevat. Jotain iloa on siitäkin että näemme aurinkoa niin rajoitetusti.
Olen reissannut ympäri Eurooppaa, Baltiaa ja Aasiaa yli 20 vuotta. Tämä on vain mun näkemykseni.
Olen osittain eri mieltä, miksiköhän sitten aina etelä-amerikkalaiset voittavat Miss maailma kilpailuja eikä eurooppalaiset. Niin se asia kun on siitä kii meneekö aurinkoon makaamaan heti aamusta ilman aurinkovoidetta, vai osaako ottaa aurinkoa maltillisesti. Myös esim. adriana lima on upea brasilialainen, vaikka luulisi että Brasiliassa aurinko paistaa todella usein. Ihon kunto on myös kii siitä mitä syö (roskaruoka =näppylät) ja siitä miten paljon auringossa oleilee, aurinko kuivattaa ja vanhentaa ihoa jos on usein suorassa auringon paisteessa. Etelässä on hyvin viilennettyjä tiloja, kauppoja, ravintoloita ja ihmiset syövät yleensä terveellisesti. Saksassa syödään paljon roskaruokaa kuten Englannissakin.
Tiedätkö, kuinka suuret huoltojoukot eteläamerikkalaisilla misseillä on? Siellä missejä valmennetaan kuin jalkapallojoukkueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on kaudenhoitoalalla. Hän meikkaa ja pidän siitä , että hän on aina huolitellun ja laitetun näköinen .
En todellakaan miehenä voi ymmärtää naisia, jotka eivät näin tee.
Suorastaan vastenmielistä katsottavaa.
Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.Miehet kelpaa katukuvaan sellaisenaan ilman ehostusta mutta naiset ei? Uskomatonta sovinismia!
Näkyy av:llakin tuo asenne varsinkin ukkojen keskuudessa. Oma kroppa ja naama edustaa tavistasoa vaan naisen täytyy olla miss universumi 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Amerikassa missejä valmistuu missiakatemioista, joissa heille tehdään valtavasti kauneuskirurgiaa, korjataan hampaat, purennat, kävelytyyli, puheviat. Se on heille bisnes, ammatti ja ainut tapa päästä köyhyydestä.
Se on käytännössä paritusta suuressa mittakaavassa.
Satsatkoon vapaasti ulkonäköön se, jolla ei mitään muuta osaamista ole. Ei se minulta ole pois.
Esteettiset ja visuaaliset iloni hankin mm. gallerioissa ja museoissa, en tuijottamalla vastaantulijoita.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi yleisesti niille jotka eivät vielä tienneet: Itsensä ehostaminen voi joka tapauksessa todennäköisesti kieliä siitä, että häneltä löytyy sinua enemmän kiinnostusta visuaalisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Tulit muuten vain kertomaan kuinka ainoastaan taiteilijat voivat kutsua itseään visuaalisista asioista kiinnostuneiksi?
Tässähän sinä tulit oikein suureen ääneen tiedottamaan kuinka ehostaja olisi visuaalisempi. Sehän ei todellakaan pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi yleisesti niille jotka eivät vielä tienneet: Myös meikkaava ihminen saattaa kokea elämässään kiinnostusta muitakin asioita kohtaan. Itseasiassa se ei taida monellekaan olla elämässä se prioriteetti numero 1 (ja kuitenkin, silti hän saattaa meikata joka aamu). Itsensä ehostaminen voi joka tapauksessa todennäköisesti kieliä siitä, että häneltä löytyy sinua enemmän kiinnostusta visuaalisiin asioihin.
Tervetuloa alapeukuttamaan!
Riippuuhan se siitäkin kuinka kauan siihen meikkaamiseen menee. Yksi tuttu laittoi itseään 3 tuntia joka aamu ennen kuin poistui kotoaan. Silloin ei vaan yksinkertaisesti jää aikaa muille asioille. Visuaalisuus ja meikkaaminen eivät millään lailla liity toisiinsa. Voi olla taiteilija tai valokuvaaja ja olla meikkaamatta.
Mutta visuaalinen ei voi olla ilman että on taiteija tai valokuvaaja? Oletpa yksinkertainen jos väität että meikkaamisella ei voi olla mitään tekemistä visuaalisuuden kanssa. Myöskin aika ontuva perustelu, eiköhän ihmiseltä löydy muitakin ongelmia, jos ei pysty poistumaan kotoa ilman että ehostaa itseään kolme tuntia joka aamu.
Minä olen visuaalinen ihminen. Piirrän, maalaan ja valokuvaan. Ja kyllä mun mielestäni paperille saa aika paljon paremmin toteutettua ideoitaan kuin naamaansa.
-eri.
Tyypillinen meikkaavia naisia vihaavan kommentti. Hienoa että olet visuaalisesti ja muutenkin niin paljon ylempänä. Oletko muuten kuullut että jotkut maalaavat ihan eläviä ihmisiäkin?
En vihaa ketään, ja olen opiskellut myös elävän mallin piirustusta. Se on oikein kivaa.
Tulit muuten vain kertomaan kuinka ainoastaan taiteilijat voivat kutsua itseään visuaalisista asioista kiinnostuneiksi?
Ei. Tulin kertomaan, että sinun kannattaisi lukea vähän tarkemmin, mihin kommentoit, tai olla rakentamatta tahallisia olkiukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voittaa, joka nai tuomaria. Uskotko tosiaan, että ulkonäöstä on kysymys? Ehei, se on politiikkaa ja valtapelejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään niistä väripigmenteistä ja niiden side-, täyte- ja säilöntäaineista ei edistä ihon ja elimistön terveyttä. Päinvastoin moni niistä on syöpävaarallinen.
Enkä muutenkaan elä ollakseni jonkun objekti.
Mielisairauttahan ap:n provo indikoi.
Ihomeikin käyttäminen kylläkin suojaa auringolta, eli esim pienentää ihosyövän riskiä. Samoin huulipunan pigmentti suojaa huulia. Useimmissa on nykyään aurinkosuoja, mutta ilmankin meikki muodostaa mekaanisen suojan aurinkoa vastaan.
Uskot sittenmainosmiesten horinoita? Mitä vähemmän lähmii kemikaaleja iholleen sen parempi. Paras suoja iholle saadaan käyttämällä lakkia.
Kyllä uskon, koska näen sen itse omasta naamasta. Sä et varmaan usko aurinkovoiteisiin sitten ylipäätään? Pidä hauskaa niiden maksaläikkien kanssa 😘.
Oikeasti mikään voide ei suojaa syövältä niin hyvin kuin hatun käyttö ja varjossa pysyttely.
-eri.
Hatun käyttö, varjossa pysyttely JA aurinkosuoja suojaa vielä paremmin. Myös varjossa tulee uv-säteilyä - niin kauan kun et ole täydellisessä pimeydessä, tulee kasvoillesi uv-säteilyä.
Myös keinovalosta.
Joo, siis mäkin olen nähnyt miehiä, jotka kaipaisivat ehostusta. On rasvanen kiiltävä iho ja ripsiä ei nimeksikään. Pahimmassa tapauksessa hiuksetkin ovat harventuneet. Kevyt meikki ja hiusten kasvua vahvistava tuote heti käyttöön! Meillä naisilla ei onneksi ole hätää, koska suurin osa on kauniita meikillä tai ilman!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Amerikassa missejä valmistuu missiakatemioista, joissa heille tehdään valtavasti kauneuskirurgiaa, korjataan hampaat, purennat, kävelytyyli, puheviat. Se on heille bisnes, ammatti ja ainut tapa päästä köyhyydestä.
Se on käytännössä paritusta suuressa mittakaavassa.
Satsatkoon vapaasti ulkonäköön se, jolla ei mitään muuta osaamista ole. Ei se minulta ole pois.
Esteettiset ja visuaaliset iloni hankin mm. gallerioissa ja museoissa, en tuijottamalla vastaantulijoita.
Hyvin sanottu siellä takana! Vihdoinkin joku onnistui muodostamaan kokonaisiksi lauseiksi sen mitä itsekin yritin sanoa noista kauniista ulkomaalaisista. Monessa maassa kotiäitiys nähdään vieläkin pelastuksena köyhyydestä. Siksi miehet saavat huomiota mennessään vanhoillisiin-/kehitysmaahan. Ne naiset haluaa uuden kumppanin vaurauden avulla aloittaa alusta. Eikä tästä tarvitse mennä kuin Venäjälle missä tämä on selvästi havaittavissa ihan niidenkin toimesta ketkä menee sinne mainostamaan olevansa vailla kotirouvaa -> linjoja pitkin repiminen.
ei muuten mitään, mutta kun se meikkaamattomuus liittyy samaan megatrendiin kuin vauvakato
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tyttökaveri kivan näköinen ilmankin meikkiä mutta meikattuna suorastaan tyrmäävän kaunis. Hänellä tuhansia seuraajia instagrammissa joten se kertoo jo vähän tasosta. Mm muut miehet kuolaa perään kun mennään baariin.
Itse kyllä nautin tästä ja samoin varmasti myös tyttöystäväni. Miksi ei meikkaisi kun sillä kerran tyrmäävän kauniisti korostaa omia kauniita puolia?
Tulee mieleen pari syytä miksi jotkut naiset ei meikkaa:
-ulkonäkö sellainen että edes meikki ei auta enää
-ei yksinkertaisesti osata meikata kauniisti
Liikkistä <3 Tuhannet ihmiset, heistä iso osa miehiä, seuraa tyttökaveriasi instassa ja kuolaa hänen peräänsä livenä, ja täällä sinä vietät lauantai-iltaa meidän äitisi ikäisten mammojen kanssa.
N56
Ehkä se tyttökaveri ei ole tavoitettavissa kun se on siellä instassa. Kauneuden hinta.
N43.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useammat yli 30v täyttäneet tarvitsevat ehostusta. Oikein ihmetyttää miten ehostus voi olla niin vaikeaa ettei viitsitä nähdä vaivaa. Samoin kun näkee ruuhkabussissa niin huonosti pukeutuneita (mennään verkkareissa ja tuulipuvuissa töihin) että välillä miettii onko noilla peiliä kotona ollenkaan.
Meikkaan joka päivä, kuntosalille ja lenkkipolulle en meikkaa mutta töihin ja vapaa-aikana kyllä. Mietin myös mitä puen päälleni. Olen visuaalinen ja pidän kauneudesta, en vaan ymmärrä miten niin moni nainen haluaa olla homsuissen näköinen.
Miksi suomalainen nainen haluaa olla miehen näköinen?
Sinulla on nyt sukupuoli-identiteetti ihan hukassa. Eivät vaatteet ja meikki tee naista vaan sukupuolielimet ja aivot :)
Sinulla on vikaa silmissä ja ajatuksissa jos koet näyttäväsi mieheltä kun käyt meikittömänä lenkillä. Terapia tekisi sinulle hyvää.
Kunhan ymmärrät, että minäkin voin kääntää sen mitä sanoit toisinpäin.
"Tässä on taas yksi syy, miksi on mukavaa olla meikkaamatta. Muidenkaan meikkaamattomuus ei häiritse."
Tässä on taas yksi syy, miksi on mukavaa meikata. Muidenkaan meikkaaminen ei häiritse.