Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa
Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.
Kommentit (382)
dandyman kirjoitti:
ei muuten mitään, mutta kun se meikkaamattomuus liittyy samaan megatrendiin kuin vauvakato
Onko jokin syy maamme miehillä olla menemättä Itä-Eurooppaan vaimon hakumatkalle? Ainoa vaatimus on että ite elätät kun hän muuttaa Suomeen tai autat vanhempainvapaan jälkeen löytämään töitä.
dandyman kirjoitti:
ei muuten mitään, mutta kun se meikkaamattomuus liittyy samaan megatrendiin kuin vauvakato
Ymmärsinkö oikein: suomalaiset miehet eivät halua naisia, koska nämä eivät meikkaa? Silloinhan luonto voittaa tuplasti; ei turhakkeita eikä maapallon väestö lisäänny entisestään!
Itse väitän, että sinunkin osaltasi syntyvyys vähenee vain ja ainoastaan sen takia, että olet tänäänkin täällä meidän äitisi ikäisten mammojen kanssa etkä siellä, missä olisi ikäisiäsi naisia.
N56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri asioita, olla siisti ja puhdas ja toisaalta meikattu. Päinvastoin meikatun naamahan ei ole puhdas, vaan täynnä tököttejä.
Olen tyytyväinen, että lapseni ikäluokassa (-02) ei juurikaan kukaan käytä enää tekokynsiä tai -ripsiä, siis ainakaan lukiossa, amislaisista en tiedä. Hyväitsetuntoiset uskaltavat olla suihkunraikkaita.
Mihin se suihkunraikkaus katoaa, jos laittaa ripsaria ja jotain muuta ehostusta? Miksi pitää vetää överiksi aina. Miksi Suomesta puuttuu kultainen keskitie? Joko on hirveet pakkelkasat ja muut teko ym.. tai sit ollaan ihan ilman mitään ja näytetään sen takia kamalilta.
Ei katoakaan. Itsekin meikkaan kevyesti.
Eniten iloitsin siitä, että nykyteinit eivät ole tekokynsien tai ripsien perään. Niiden kavereina tulee usein se paksu pakkelikerros, ja siitä en erityisemmin pidä. Toki kukin tekee kuten haluaa, eikä nämä minun tuntemat kohta-aikuisetkaan muita sentäs arvostele =)
dandyman kirjoitti:
No jos mies ei voi muodostaa parisuhdetta meikkaamattoman naisen kanssa niin jääköön ilman jälkeläisiä sitten :)
Sellaisen älykön ei tarvitse jatkaa sukua, joka ajattelee: Teen vauvoja vain naisen kanssa joka suostuu meikkaamaan. Kehitysvammaisia lapsia ei tarvita tarkoituksella lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tyttökaveri kivan näköinen ilmankin meikkiä mutta meikattuna suorastaan tyrmäävän kaunis. Hänellä tuhansia seuraajia instagrammissa joten se kertoo jo vähän tasosta. Mm muut miehet kuolaa perään kun mennään baariin.
Itse kyllä nautin tästä ja samoin varmasti myös tyttöystäväni. Miksi ei meikkaisi kun sillä kerran tyrmäävän kauniisti korostaa omia kauniita puolia?
Tulee mieleen pari syytä miksi jotkut naiset ei meikkaa:
-ulkonäkö sellainen että edes meikki ei auta enää
-ei yksinkertaisesti osata meikata kauniisti
Greta Thunbergillä on neljä ja puoli miljoonaa seuraajaa, vaikkei edes meikkaa. Joten tyttöystäväsi täytyy olla aika vaatimattoman näköinen häneen verrattuna.
Greta joutunut tekemään muutakin seuraajien saamiseksi. Yllä mainitussa tapauksessa pelkät kuvat riittäneet tuhansien seuraajien saamiseksi.
Jep, tyhjäpäällä kun ei taida olla mitään annettavaa. Gretalla puolestaan on ;)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useammat yli 30v täyttäneet tarvitsevat ehostusta. Oikein ihmetyttää miten ehostus voi olla niin vaikeaa ettei viitsitä nähdä vaivaa. Samoin kun näkee ruuhkabussissa niin huonosti pukeutuneita (mennään verkkareissa ja tuulipuvuissa töihin) että välillä miettii onko noilla peiliä kotona ollenkaan.
Meikkaan joka päivä, kuntosalille ja lenkkipolulle en meikkaa mutta töihin ja vapaa-aikana kyllä. Mietin myös mitä puen päälleni. Olen visuaalinen ja pidän kauneudesta, en vaan ymmärrä miten niin moni nainen haluaa olla homsuissen näköinen.
Miksi suomalainen nainen haluaa olla miehen näköinen?
On paljon asioita joita ihminen tarvitsee, unta, ruokaa, lämpöä jne. Mutta meikit ei kuulu niihin. Varmasti meikki voi tehdä kauniimmaksi, mutta kaikille kauniina olo ei ole tärkeää. Heistä on kiva lähteä ulos nopeasti ilman edes muutaman minuutin meikkausta. Mukavaa kun illalla ei niitä tarvitse pestä pois. Heistä on kivaa, kun ei tarvitse varoa meikkiä ja ulkona ei tarvitse välittää vaikka vettä sataisi kasvoille.
Kyllä nainen on nainen vaikkei hänellä huulipunaa tai ripsiväriä olekaan. Ei tummat ripset tee ihmisestä enemmän naista, kun sellainen, jolla on vaaleat ripset. Mutta entä sitten, jos joku nainen haluaa näyttää mieheltä tai pojalta? Eikö hänellä ole siihen oikeus?
Suurin osa katsoo ulos ja miettii mitä laittaa päälleen. Lämmintä, jos ulkona on kylmää ja ohuempaa, jos ulkona on lämmintä. Toiset sitten vielä ulkonäköjuttujakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on jos pari palstamammaa sanoo kerta niin... Älkää hyvät tytöt nauttiko omasta ulkonäöstänne meikkaamalla vaikka se teitä piristäisikin. Älkää koittako nauttia mistään. Elämä on kärsimystä ja muiden talutusnuoran perässä kulkemista. Syöpä tulee ynnä muuta hauskaa meikkikerroksienne johdosta se on saletti. Näille paremmille "suihkunraikkaille" joille hyvä itsetunto ei vaadi meikkaamista, sitä ei tietenkään tule. Moni heistä tosin unohtaa sen tosiasian että itselle on melkonen ihrakerros aiheutettu ahmimalla herkkuja naamaan tänäkin viikonloppuna, mutta teidän terveytenne on uhkaavasti vaarassa.
"Muka jotain ulkonäöstä huolehtimista, pyh!"
Aika outoa, että yhdistät meikkaamattomuuden ja herkuttelun samaan persoonaan. Sellainen joka välttää meikkien kemikaaleja välttää myös yleensä keinotekoisia makeutusaineita, e-koodeja ja on muutenkin kiinnostunut TERVEELLISISTÄ elämäntavoista. Esimerkiksi vaikkapa joogaa harrastavista löytyy paljon hoikkia ja meikkaamattomia kokonaisvaltaisesti terveellisistä elämäntavoista kiinnostuneita ihmisiä.
Aika outoa on myös se, mikäli olet sitä mieltä, että ihminen joka meikkaa ja pitää huolta myös varrestaan syömällä terveellisesti ja liikkumalla, ei voi sanoa että eläisi terveellisesti.
Eihän se voi kun tunkee kemikaaleja verenkiertoonsa. Sellainen kun ei ole terveellistä.
En kyllä ole koskaan kuullut kenenkään moisella kehuskelevan. Itse en meikkaa pahojen allergioiden vuoksi haluaisin kyllä. Ainoastaan jos joku kysyy aiheesta, kerron etten meikkaa ja miksi en. Erittäin harvoin käy näin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmettelen samaa. Saatan katsoa jota kin ihmistä ja ihmetellä, että miksi tuokaan ei ole laittanut hiuksiaan kivemmin tai ehostanut yhtään, näyttäisi kauniimmalta. En vain ymmärrä, että miksi ei, koska on mahdollisuus. Mut tämä on vain mun näkemys ja olen yrittänyt opetella olemaan tekemättä liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä ihmisen ulkonäön perusteella.
Varmaan siitä syystä, että sinun makusi on väärä ja hänen makunsa on oikea :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisilla on kaunis iho, vaalea ja kuulas. Ei tuollaista ihoa näe kuin pohjoismaissa. Esim jo kun mennään etelä-Saksaan, näkee tummempaa ihoa ja tummempia hiuksia. Kun mennään vielä etelämmäksi, näkee naisista jo, milloin 30 on tullut mittariin. On totta että etelän kaunottaret ovat todella kauniita kun ovat nuoria, mutta ei välttämättä kun vanhenevat. Jotain iloa on siitäkin että näemme aurinkoa niin rajoitetusti.
Olen reissannut ympäri Eurooppaa, Baltiaa ja Aasiaa yli 20 vuotta. Tämä on vain mun näkemykseni.
Olen osittain eri mieltä, miksiköhän sitten aina etelä-amerikkalaiset voittavat Miss maailma kilpailuja eikä eurooppalaiset. Niin se asia kun on siitä kii meneekö aurinkoon makaamaan heti aamusta ilman aurinkovoidetta, vai osaako ottaa aurinkoa maltillisesti. Myös esim. adriana lima on upea brasilialainen, vaikka luulisi että Brasiliassa aurinko paistaa todella usein. Ihon kunto on myös kii siitä mitä syö (roskaruoka =näppylät) ja siitä miten paljon auringossa oleilee, aurinko kuivattaa ja vanhentaa ihoa jos on usein suorassa auringon paisteessa. Etelässä on hyvin viilennettyjä tiloja, kauppoja, ravintoloita ja ihmiset syövät yleensä terveellisesti. Saksassa syödään paljon roskaruokaa kuten Englannissakin.
Ja minkähän ikäisiä Miss Universum -kilpailijat ovat... Alle 27-vuotiaita, poikkeuksetta. Sen jälkeen ne elinympäristön ja -tapojen vaikutukset vasta alkavat näkyä. Adriana Lima on järjettömän rikas latino, jolla on varaa kustantaa itselleen luomuruoat huippukokin valmistamana, parhaat ihonhoitotuotteet, kosmetologit, räätälöidyt treeniohjelmat jne. Ja mikä parasta, hän tienaa elantonsa puhtaasti ulkonäöllään, joten saa rauhassa keskittyä sen puunaamiseen, eikä hänen tarvitse stressata esim. tulojen riittämisestä (omaisuus riittäisi jo hyvin loppuelämän huolettomaan ylläpitoon) tai kouluttautumisesta. Eli hiukan huono esimerkki. Käyhän vaikka Chilessä tai Meksikossa ja katsele minkä näköisiä siellä tavalliset yli 25-vuotiaat ovat verrattuna Pohjoismaisiin saman ikäisiin.
Tuossa kuvassa Adriana ei ainakaan erityisen nuorelta näytä.https://www.google.com/search?q=adriana+lima&sxsrf=ACYBGNSs60morqx1DTRt… Miehet eivät tajua, että meikillä tehdään ihmeitä, ja toisekseen kuvia manipuloidaan ihan järkyttävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on niin voimaannuttavaa nykyään naisen olla niin ettei tee mitään miesten takia, koska vahva ja itsenäinen nainen joka ei tee miehillä mitään. Eli turpoavat kuin pullataikina laittamattomina ja katsovat jotain temppareita telsusta.
Miksi kukaan sinut haluaisi? Vittuilun kuuntelu ei pärjää viihdyttävyydessä edes temppareille, vaikken sitäkään katso.
En meikkaa, minulla on vakituinen rakastaja.
Voin kertoa miksen meikkaa:
1. Miehet oli koko ajan kimpussani koko minun nuoruus- ja aikuisvaiheeni ajan ja silloinkin vaikka sanoin: olen naimisissa
2. En halunnut, että mieheni joutuu ikävyyksiin takiani ( joutui hätistelemään/tuli ikäviä soittoja/oli tirkistelyä ikkunan alla yms.
3. Kelpaan näinkin, ehkä olen luonnonkaunis tai jotain, kääk olen jo 54 vuotias mutta silti.
dandyman kirjoitti:
Ja äärioikeiston nousu. Menkää nasset itseenne; miksi naiset "laittautuisivat" naisvihaajia ja huorittelijoita varten, inhottavia rasseja varten, jotka pitävät naisia pelkkinä objekteina?
Ap, erottaako satunnainen silminnäkijä naamasi perseestäsi ilman meikkiä?
Kysyn uudestaan kun et vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on niin voimaannuttavaa nykyään naisen olla niin ettei tee mitään miesten takia, koska vahva ja itsenäinen nainen joka ei tee miehillä mitään. Eli turpoavat kuin pullataikina laittamattomina ja katsovat jotain temppareita telsusta.
Taidat vetää mutkia vähän liikaa suoraksi tällä päätelmällä. Kyllä minä teen miehellä jotain, olen parisuhteessa miehen kanssa, joka haki (seksi- ja) elämänkumppania ja heti ensitreffeillä mentiin metsäkävelylle molemmat ilman meikkiä tai parran muotoilutuotteita ja kulmien nyppimistä.
Kumpikaan ei turpoa vaan huomennakin lähdetään patikoimaan. Temppareita ei ole kumpikaan koskaan katsonut ja minä olen meistä ainoa, joka edes tietää, mihin tuo lyhenne viittaa.
Kohta katsotaan televisiosta Unelmien sielunmessu. Ensimmäinen kerta, kun tällä viikolla katsotaan televisiota.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista olla siisti ja laitettu ilman meikkiä. Ihokin pysyy paremmassa kunnossa. Ei sitä pohjameikkiäkään sitten tarvitse kun pitää korealaisella rutiinilla ihonsa lasimaisena.
Meikit ovat epäeettisiä, tukkivat ihon ja vievät paljon rahaa. Miksi ei olisi ylpeä siitä, ettei alennu moiseen typeryyteen vertaispaineen alla?
Minulle kosmetologi on sanonut, että meikkaaminen on hyväksi iholle. Suojaa kasvoja saasteilta. No, taitaa vaikuttaa se, missä päin maailmaa asuu. Onneksi Suomessa on aika puhdas ilma, ehkä puhtaampi kuin Ranskassa.
Vierailija kirjoitti:
Oma tyttökaveri kivan näköinen ilmankin meikkiä mutta meikattuna suorastaan tyrmäävän kaunis. Hänellä tuhansia seuraajia instagrammissa joten se kertoo jo vähän tasosta. Mm muut miehet kuolaa perään kun mennään baariin.
Itse kyllä nautin tästä ja samoin varmasti myös tyttöystäväni. Miksi ei meikkaisi kun sillä kerran tyrmäävän kauniisti korostaa omia kauniita puolia?
Tulee mieleen pari syytä miksi jotkut naiset ei meikkaa:
-ulkonäkö sellainen että edes meikki ei auta enää
-ei yksinkertaisesti osata meikata kauniisti
Tai
-ei kiinosta pätkääkään
-ei halua tyrmätä ketään kuten mielikuvitustyttöystäväsi
-työssäni riittää siisti ulkonäkö, eikä minun tarvitse persettäni kuvata instaan rahaa saadakseni tai itsetuntoani nostaakseni
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisilla on kaunis iho, vaalea ja kuulas. Ei tuollaista ihoa näe kuin pohjoismaissa. Esim jo kun mennään etelä-Saksaan, näkee tummempaa ihoa ja tummempia hiuksia. Kun mennään vielä etelämmäksi, näkee naisista jo, milloin 30 on tullut mittariin. On totta että etelän kaunottaret ovat todella kauniita kun ovat nuoria, mutta ei välttämättä kun vanhenevat. Jotain iloa on siitäkin että näemme aurinkoa niin rajoitetusti.
Olen reissannut ympäri Eurooppaa, Baltiaa ja Aasiaa yli 20 vuotta. Tämä on vain mun näkemykseni.
Olen osittain eri mieltä, miksiköhän sitten aina etelä-amerikkalaiset voittavat Miss maailma kilpailuja eikä eurooppalaiset. Niin se asia kun on siitä kii meneekö aurinkoon makaamaan heti aamusta ilman aurinkovoidetta, vai osaako ottaa aurinkoa maltillisesti. Myös esim. adriana lima on upea brasilialainen, vaikka luulisi että Brasiliassa aurinko paistaa todella usein. Ihon kunto on myös kii siitä mitä syö (roskaruoka =näppylät) ja siitä miten paljon auringossa oleilee, aurinko kuivattaa ja vanhentaa ihoa jos on usein suorassa auringon paisteessa. Etelässä on hyvin viilennettyjä tiloja, kauppoja, ravintoloita ja ihmiset syövät yleensä terveellisesti. Saksassa syödään paljon roskaruokaa kuten Englannissakin.
Se voittaa, joka nai tuomaria. Uskotko tosiaan, että ulkonäöstä on kysymys? Ehei, se on politiikkaa ja valtapelejä.
Älä valehtele itsellesi, eurooppalaiset ja varsinkin suomalaiset naiset ovat huomattavasti brasseja rumempia. Toki suomesta ei tarvitse mennä kuin viroon tai venäjälle niin naiset kaunistuvat huomattavasti.
Yllä ehdotettiin tätä jo. Miksi miehet eivät ryntää Itä-Eurooppaan? Sohvaltakin pääsee Viroon sekä Venäjälle. Taidamme kumpikin tietää todellisen syyn...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on historian takia ns. herravihaa - mikä ilmenee white trash-kulttuurin arvostuksena; tatuoinnit, runsas ylipaino, räikeä tukka, huonot käytöstavat, epäsiveellisyys jne.
Suomessa on myös paljon pihiyttä - liekö yleinen tunnekylmyys sen aiheuttajana? Eli moni ylpeilee, kun kulkee ikivanhoissa ja kulahtaneissa rumissa vaatteissa - ei ole kulunu rahaa...
Estetiikka on monelle tuntematonta - tosin joskus oikeasti hämmästyy, kun todella hoitamattomalla ihmisellä onkin varsin kaunis koti eli joku tajuaa sisustuksen suhteen estetiikasta jotakin, mutta oma lookki on ihan täysin hoitamaton...
Tämä. Ja monet naiset ovat käteviä käsistään ja intohimoisesti suunnittelevat ja tekevät toisille vaatteita, mutta eipä vain löydy enää voimavaroja omaan pukeutumiseen ja ulkoiseen olemukseensa, vaan kuljetaan nikkavieruna hiukset hapsottaen. Ja sama myös näiden kodin sisustuksessa. Panostavat kotiinsa ja sisustukseen ja joiltakin löytyy jopa tyylitajua ja värisilmää.
Minä väitän että suomalaisten lapsiluku on jatkuvasti vähentynyt samaa tahtia kuin meikkaaminen on yleistynyt.
Tosin edelleen on eräs uskonnollinen vähemmistö, joka noudattaa vanhan kansan megatrendiä sekä lapsiluvun että meikkauksen suhteen.