Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa
Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihaillut sellasta kasarilla suosittua sakasalainen-prostituoitu-lookkia. Saisivat meikata enemmän nämä nykynaiset.
2h pääsee lautalla Viroon, ja yön yli risteilyllä Ruotsiin, samoin lentoteitse. Viisumivapaa helpotus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään niistä väripigmenteistä ja niiden side-, täyte- ja säilöntäaineista ei edistä ihon ja elimistön terveyttä. Päinvastoin moni niistä on syöpävaarallinen.
Enkä muutenkaan elä ollakseni jonkun objekti.
Mielisairauttahan ap:n provo indikoi.
Ihomeikin käyttäminen kylläkin suojaa auringolta, eli esim pienentää ihosyövän riskiä. Samoin huulipunan pigmentti suojaa huulia. Useimmissa on nykyään aurinkosuoja, mutta ilmankin meikki muodostaa mekaanisen suojan aurinkoa vastaan.
Uskot sittenmainosmiesten horinoita? Mitä vähemmän lähmii kemikaaleja iholleen sen parempi. Paras suoja iholle saadaan käyttämällä lakkia.
Kyllä uskon, koska näen sen itse omasta naamasta. Sä et varmaan usko aurinkovoiteisiin sitten ylipäätään? Pidä hauskaa niiden maksaläikkien kanssa 😘.
Oikeasti mikään voide ei suojaa syövältä niin hyvin kuin hatun käyttö ja varjossa pysyttely.
-eri.
Hatun käyttö, varjossa pysyttely JA aurinkosuoja suojaa vielä paremmin. Myös varjossa tulee uv-säteilyä - niin kauan kun et ole täydellisessä pimeydessä, tulee kasvoillesi uv-säteilyä.
Minä olen asiasta ylpeä siksi, että olen pärjännyt elämässä muilla ansioilla, kuin ulkonäöllä. Hyvä itsetuonto on siten rakennettu kestävälle pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on jos pari palstamammaa sanoo kerta niin... Älkää hyvät tytöt nauttiko omasta ulkonäöstänne meikkaamalla vaikka se teitä piristäisikin. Älkää koittako nauttia mistään. Elämä on kärsimystä ja muiden talutusnuoran perässä kulkemista. Syöpä tulee ynnä muuta hauskaa meikkikerroksienne johdosta se on saletti. Näille paremmille "suihkunraikkaille" joille hyvä itsetunto ei vaadi meikkaamista, sitä ei tietenkään tule. Moni heistä tosin unohtaa sen tosiasian että itselle on melkonen ihrakerros aiheutettu ahmimalla herkkuja naamaan tänäkin viikonloppuna, mutta teidän terveytenne on uhkaavasti vaarassa.
"Muka jotain ulkonäöstä huolehtimista, pyh!"
Aika outoa, että yhdistät meikkaamattomuuden ja herkuttelun samaan persoonaan. Sellainen joka välttää meikkien kemikaaleja välttää myös yleensä keinotekoisia makeutusaineita, e-koodeja ja on muutenkin kiinnostunut TERVEELLISISTÄ elämäntavoista. Esimerkiksi vaikkapa joogaa harrastavista löytyy paljon hoikkia ja meikkaamattomia kokonaisvaltaisesti terveellisistä elämäntavoista kiinnostuneita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi yleisesti niille jotka eivät vielä tienneet: Myös meikkaava ihminen saattaa kokea elämässään kiinnostusta muitakin asioita kohtaan. Itseasiassa se ei taida monellekaan olla elämässä se prioriteetti numero 1 (ja kuitenkin, silti hän saattaa meikata joka aamu). Itsensä ehostaminen voi joka tapauksessa todennäköisesti kieliä siitä, että häneltä löytyy sinua enemmän kiinnostusta visuaalisiin asioihin.
Tervetuloa alapeukuttamaan!
Niin? Me ollaan kaikki erilaisia introverttejä, ekstroverttejä, tyhmiä ja älykkäitä. Hyväksyn täysin omat puutteeni sekä meikkaamattomuuden, sillä elän sinkkuna itselleni. Työnantaja maksaa ja tietenkin odottaa panostusta ,mihin (totta kai) vastaan. Vapaalla haluan kuitenkin olla vapaasti nuhjuinen kerta ehostusta ei vaadita työpaikan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista olla siisti ja laitettu ilman meikkiä. Ihokin pysyy paremmassa kunnossa. Ei sitä pohjameikkiäkään sitten tarvitse kun pitää korealaisella rutiinilla ihonsa lasimaisena.
Meikit ovat epäeettisiä, tukkivat ihon ja vievät paljon rahaa. Miksi ei olisi ylpeä siitä, ettei alennu moiseen typeryyteen vertaispaineen alla?
Ei ole mahdollista. Suurin osa suomalaisista kärsii jonkinasteisista iho-ongelmista, jotka saavat ihminen näyttämään punakalta, kiilteleväihoiselta deekulta. Pienellä ehostuksella on helppo peittää nämä ongelmat ja saada ilme freesiksi.
Oma punainen, rasvoittuva ruusufinni-ihoni vaatii ehdottomasti meikin antamaa suojaa epäsuotuisia sääoloja vastaan ja samalla saan itseni kauniiksi, kun peitän ihoni virheet ja korostan parhaita puoliani. Se jos mikä on toisten huomioon ottamista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi yleisesti niille jotka eivät vielä tienneet: Myös meikkaava ihminen saattaa kokea elämässään kiinnostusta muitakin asioita kohtaan. Itseasiassa se ei taida monellekaan olla elämässä se prioriteetti numero 1 (ja kuitenkin, silti hän saattaa meikata joka aamu). Itsensä ehostaminen voi joka tapauksessa todennäköisesti kieliä siitä, että häneltä löytyy sinua enemmän kiinnostusta visuaalisiin asioihin.
Riippuuhan se siitäkin kuinka kauan siihen meikkaamiseen menee. Yksi tuttu laittoi itseään 3 tuntia joka aamu ennen kuin poistui kotoaan. Silloin ei vaan yksinkertaisesti jää aikaa muille asioille. Visuaalisuus ja meikkaaminen eivät millään lailla liity toisiinsa. Voi olla taiteilija tai valokuvaaja ja olla meikkaamatta.
Kun näen siistin mutta meikkaamattoman naisen, en ajattele että hän ei huolehdi ulkonäöstään. Ajattelen että häntä kiinnostaa ihan muut asiat, tai sitten hän on tyytyväinen ulkonäköönsä juuri sellaisena. Mikä on kai tärkeintä. Meikit ja hiuslakat ym tekoripset ovat myös kemikaaleja. Pitääkö myrkyttää itseään vain huonon itsetunnon vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan tämän suhteen paljon paremmassa asemassa kuin monessa muussa länsimaassa. Suomalaisilla ei ole pakkoa meikata. Muualla alkaa heti naljailut ja kiusaamiset jos ei meikkaa. Veikkaan, että tuo ranskalainen ystäväsi parin kuukauden jälkeen myös vähentää kun ei ole sosiaalista pakkoa.
Joo, ja Suomessa alkaa naljailu jos meikkaa. Outo kansa, ei hyväksytä sitä että joku haluaa meikata tai muuten laittautua, heti ollaan murhaamassa katseella niitä jotka haluavat panostaa ulkonäköönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on jos pari palstamammaa sanoo kerta niin... Älkää hyvät tytöt nauttiko omasta ulkonäöstänne meikkaamalla vaikka se teitä piristäisikin. Älkää koittako nauttia mistään. Elämä on kärsimystä ja muiden talutusnuoran perässä kulkemista. Syöpä tulee ynnä muuta hauskaa meikkikerroksienne johdosta se on saletti. Näille paremmille "suihkunraikkaille" joille hyvä itsetunto ei vaadi meikkaamista, sitä ei tietenkään tule. Moni heistä tosin unohtaa sen tosiasian että itselle on melkonen ihrakerros aiheutettu ahmimalla herkkuja naamaan tänäkin viikonloppuna, mutta teidän terveytenne on uhkaavasti vaarassa.
"Muka jotain ulkonäöstä huolehtimista, pyh!"
Aika outoa, että yhdistät meikkaamattomuuden ja herkuttelun samaan persoonaan. Sellainen joka välttää meikkien kemikaaleja välttää myös yleensä keinotekoisia makeutusaineita, e-koodeja ja on muutenkin kiinnostunut TERVEELLISISTÄ elämäntavoista. Esimerkiksi vaikkapa joogaa harrastavista löytyy paljon hoikkia ja meikkaamattomia kokonaisvaltaisesti terveellisistä elämäntavoista kiinnostuneita ihmisiä.
Aika outoa on myös se, mikäli olet sitä mieltä, että ihminen joka meikkaa ja pitää huolta myös varrestaan syömällä terveellisesti ja liikkumalla, ei voi sanoa että eläisi terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan tämän suhteen paljon paremmassa asemassa kuin monessa muussa länsimaassa. Suomalaisilla ei ole pakkoa meikata. Muualla alkaa heti naljailut ja kiusaamiset jos ei meikkaa. Veikkaan, että tuo ranskalainen ystäväsi parin kuukauden jälkeen myös vähentää kun ei ole sosiaalista pakkoa.
Joo, ja Suomessa alkaa naljailu jos meikkaa. Outo kansa, ei hyväksytä sitä että joku haluaa meikata tai muuten laittautua, heti ollaan murhaamassa katseella niitä jotka haluavat panostaa ulkonäköönsä.
Ne on niitä huonoitsetuntoisia. Muita ei häiritse muiden meikkaamiset tai meikkaamatta jättämiset, sivuseikka.
En kehuskele, mutta en osaa. Olen joskus yrittänyt ja tulos näyttää kamalalta. Tyydyn peitepuikkoon. En osaa piirtää edes kunnollista tikku-ukkoa, saati sitten ehostaa itseäni. Joskus olen käynyt ottamassa kestovärit ripsiin, mutta siinäkin tulos on ollut laimeahko.
Oma tyttökaveri kivan näköinen ilmankin meikkiä mutta meikattuna suorastaan tyrmäävän kaunis. Hänellä tuhansia seuraajia instagrammissa joten se kertoo jo vähän tasosta. Mm muut miehet kuolaa perään kun mennään baariin.
Itse kyllä nautin tästä ja samoin varmasti myös tyttöystäväni. Miksi ei meikkaisi kun sillä kerran tyrmäävän kauniisti korostaa omia kauniita puolia?
Tulee mieleen pari syytä miksi jotkut naiset ei meikkaa:
-ulkonäkö sellainen että edes meikki ei auta enää
-ei yksinkertaisesti osata meikata kauniisti
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmettelen samaa. Saatan katsoa jota kin ihmistä ja ihmetellä, että miksi tuokaan ei ole laittanut hiuksiaan kivemmin tai ehostanut yhtään, näyttäisi kauniimmalta. En vain ymmärrä, että miksi ei, koska on mahdollisuus. Mut tämä on vain mun näkemys ja olen yrittänyt opetella olemaan tekemättä liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä ihmisen ulkonäön perusteella.
Tässä on taas yksi syy, miksi on mukavaa olla meikkaamatta. Muidenkaan meikkaamattomuus ei häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuuhan se siitäkin kuinka kauan siihen meikkaamiseen menee. Yksi tuttu laittoi itseään 3 tuntia joka aamu ennen kuin poistui kotoaan. Silloin ei vaan yksinkertaisesti jää aikaa muille asioille. Visuaalisuus ja meikkaaminen eivät millään lailla liity toisiinsa. Voi olla taiteilija tai valokuvaaja ja olla meikkaamatta.
Mutta visuaalinen ei voi olla ilman että on taiteija tai valokuvaaja? Oletpa yksinkertainen jos väität että meikkaamisella ei voi olla mitään tekemistä visuaalisuuden kanssa. Myöskin aika ontuva perustelu, eiköhän ihmiseltä löydy muitakin ongelmia, jos ei pysty poistumaan kotoa ilman että ehostaa itseään kolme tuntia joka aamu.
Koska luonnollisuus eli meikkaamattomuus kertoo yhteiskunnasta, jossa naisten ei ole pakko meikata ja se jos mikä on tasa-arvoa.
Itse en meikkaa, mutta aivan vapaasti saavat muut meikata. Olen kuitenkin sitä mieltä, että olen meikkaamatta varsin kaunis 45-vuotias ja se riittää minulle ja lähipiirilleni. Jos se on jollekin ongelma, niin kertoo aika paljon siitä toisesta ihmisestä eikä niinkään minun ulkonäöstäni.
Ottakaa huomioon, että usein siististi ja freesisti meikatusta ihmisestä ei välttämättä tiedä, onko hänellä ”paljon” vai ”vähän” meikkiä (kuinka montaa tuotetta on käyttänyt). Lainausmerkit siksi, koska mielstäni kosmetiikassa raja on aina häilyvä, mikä lasketaan meikiksi. Korealainen ihonhoito - se ei ole meikkiä, vaikka käytettäisiin 7 eri tuotetta kasvoille? Kun taas länsimainen meikkivoide - se on ainakin meikkiä, eli ”likaa” ja ”töhnää”, kuten täällä ketjussa on todettu.
Vierailija kirjoitti:
Oma tyttökaveri kivan näköinen ilmankin meikkiä mutta meikattuna suorastaan tyrmäävän kaunis. Hänellä tuhansia seuraajia instagrammissa joten se kertoo jo vähän tasosta. Mm muut miehet kuolaa perään kun mennään baariin.
Itse kyllä nautin tästä ja samoin varmasti myös tyttöystäväni. Miksi ei meikkaisi kun sillä kerran tyrmäävän kauniisti korostaa omia kauniita puolia?
Greta Thunbergillä on neljä ja puoli miljoonaa seuraajaa, vaikkei edes meikkaa. Joten tyttöystäväsi täytyy olla aika vaatimattoman näköinen häneen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: ei kiinnosta. Keski-Euroopassa ja idässä eletään konservatiivisten arvojen mukaisesti. Täällä saat valita oletko perinteinen vai luomu. Syy siihen miksi tuolla suunnalla ehostaudutaan löytyy vanhoillisista työpaikoista sekä kotiäidiksi jäämisestä. Miehet haluavat kustantaa vain parhaimman rouvan elämisen, eikä minkään noita-akan elatusta. Sama koskee Amerikkaa. Miehet kokevat itsensä sijoittajina jotka haluaa saada rahoilleen vastinetta. Eikö olekin mukavan kuuloista? No onhan se niille joilla riittää varat. Naisille ei niinkään..