Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa
Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa tätä, ihmiset. Minä olen keski-ikäinen suomalainen nainen, eikä mikään elämässäni muuttuisi paremmaksi vaikka meikkaisin.
En saisi enempää arvostusta asiantuntijatyössäni. En saisi parempaa palvelua kaupoissa. En olisi parempi ystävä, haluttavampi vaimo tai rakkaampi äiti, vaikka meikkaisin. Itsetuntoni ei kohentuisi. Ehkä joku tuntematon arvioisi ulkonäköni paremmaksi, mutta se ei millään tavalla parantaisi arkeani.
Tämä on maailman paras maa.
Kyllä saattaisit laittauteena kaunistaa ympäristöäsi enemmän, loisit estetiikan kulttuuria ympärillesi - myös miehesi voisi ilahtua, jos panostaisit ulkonäköösi enemmän. Vai eikö sinua itseäsi lainkaan ilahduta, jos näet miehesi minttiin laitettuna esim. juhlia varten?
Ei ilahduta. Miksi joutavanpäiväinen riesa ilahduttaisi. Juhlat ovat pakkopullaa, jota vältämme ja ulkonäkö on vaan turhaa pintaa. Tärkeintä on syvällisemmät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä kukaan kehuskele. Sinä vain otat asian jostain syystä itseesi ja haluat nostaa itsesi muiden yläpuolelle kun mukamas huolehdit ulkonäöstäsi paremmin.
Aika moni kyllä odottaa jotain mitalia siitä hyvästä, että ei meikkaa ja asettaa itsensä jollekin ihme jalustalle. Sulta asia on mennyt kyllä ohi. Täällä oli ihan hetki sitten ketju jostain ripsienpidennyksistä, joissa oikein kilpailtiin keskenään siitä, miten vähän kukakin laittaa itseään ja miten kaikin puolin surkeaa luonteenlaatua se edeustaa, että hankkii esim. ne pidennykset.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteisesti puritaaninen ilmapiiri missä kaikki naiseuteen liittyvä on ollut häpeällistä ja syntistä. Naiset on pidetty huomaamattomina kotihiirinä kun heille ei ole annettu valtaa laittautua niinkuin luonnollista olisi.
Suomalaisilla naisilla on aina ollut paljon valtaa, mm. ruoka-aittojen avaimet ovat kuuluneet naisille. Jänskä juttu, että sen sijaan Venäjällä, missä nainen ei ole käytännössä saanut edes liikkua yksin kodin ulkopuolella, on perinteisesti meikattu vahvasti.
Venäjällä on mieskadosta ja köyhyydestä johtuen kova kilpailu miehistä.
Tosin venäläisessä naisessa yhdistyy monesti sekä kauneus että äly, kunnianhimo eteenpäin sallituissa rajoissa verrattuna muihin laittautuvien kansojen vähävaltaisiin naisedustajiin.
Miksi suomalainen nainen ei voisi olla kaunis ja vallakas? Upea ilmestys?
- Ruotsissakin tämä toimii paremmin kuin Suomessa. No Sanna Marin on kyllä aika hyvillä linjoilla, kaunis pitkä tukka jne.
Suomalaisilla naisilla on huono maine maailmalla myös, sillä monet jakavat kaikille, kun on huono itsetunto. Laittautumalla voi ikään kuin nostaa omaa tasoaan myös omassa mielessä ja siten nostaa rimaa miltei automaattisesti.
Ihanko venäläisillä naisilla ei olisi huonoa mainetta? Jenkeissä oikein varoitellaan venäläisistä lompakkohaukoista. Venäjällä yritetään töiden ohessa etsiä elättäjää ja sittemmin elää tämän tahdon mukaisesti. Draama kuuluu siellä päin maailmaa parisuhteeseen jolla pidetään lompakko ruodussa.
Ps. Itse ihailen omillaan seisovaa naista ennemmin kuin jotain lompakkohaukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa tätä, ihmiset. Minä olen keski-ikäinen suomalainen nainen, eikä mikään elämässäni muuttuisi paremmaksi vaikka meikkaisin.
En saisi enempää arvostusta asiantuntijatyössäni. En saisi parempaa palvelua kaupoissa. En olisi parempi ystävä, haluttavampi vaimo tai rakkaampi äiti, vaikka meikkaisin. Itsetuntoni ei kohentuisi. Ehkä joku tuntematon arvioisi ulkonäköni paremmaksi, mutta se ei millään tavalla parantaisi arkeani.
Kyllä saattaisit laittauteena kaunistaa ympäristöäsi enemmän, loisit estetiikan kulttuuria ympärillesi - myös miehesi voisi ilahtua, jos panostaisit ulkonäköösi enemmän. Vai eikö sinua itseäsi lainkaan ilahduta, jos näet miehesi minttiin laitettuna esim. juhlia varten?
Kävelevät taksamittarit omistautuu miehelleen. Miksi alunperinkään ottaa luomua ja tasa-arvoista puolisoa, jos kuitenkin haluaa tyylilyylin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua lähinnä ärsyttää se, että naaman maalaamista potentiaalisesti allergisoivilla maaleilla kutsutaan ”itsestään huolen pitämiseksi”.
Muuten mulle on kyllä ihan sama, meikkaavatko toiset vai eivät.
Niinpä. Ihan kuin ei nykyihmisille tulisi kemikaaleille altistusta ilman sitä, että itse niitä levittelee iholleen.
Luotan vahvasti siihen ettei meikkaaminen tule olemaan suurimmassa osassa kuolemani kanssa. Mutta toki jos olen väärässä niin ei kai siinä auta kuin syödä naamani. Oh, well...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilahduta. Miksi joutavanpäiväinen riesa ilahduttaisi. Juhlat ovat pakkopullaa, jota vältämme ja ulkonäkö on vaan turhaa pintaa. Tärkeintä on syvällisemmät asiat.
Ihmisessä oleva pinta eli ulkonäkö herättää myös tunteita! Kun puoiso näyttää ja tuoksuu hyvältä, niin moni kokee sen kyllä hyvänä juttuna parisuhteen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, huvittaisi pikemminkin. Eikö sinua hävetä korvata olematonta elämääsi kirjoittamalla tuollaista paskaa?
Ööö, ei mee läpi. Ranskiksethan just käyttää minimaalisesti meikkiä, jos ollenkaan, mut hyvä yritys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteisesti puritaaninen ilmapiiri missä kaikki naiseuteen liittyvä on ollut häpeällistä ja syntistä. Naiset on pidetty huomaamattomina kotihiirinä kun heille ei ole annettu valtaa laittautua niinkuin luonnollista olisi.
Suomalaisilla naisilla on aina ollut paljon valtaa, mm. ruoka-aittojen avaimet ovat kuuluneet naisille. Jänskä juttu, että sen sijaan Venäjällä, missä nainen ei ole käytännössä saanut edes liikkua yksin kodin ulkopuolella, on perinteisesti meikattu vahvasti.
Tämähän se on. Kun aina on ollut oikeasti se tasaveroinen kumppani puolisolleen niin ei tarvitse maalata naamaansa ja nöyristellä miesten edessä. Suomessa on aina arvostettu enemmän taitavaa ja hyvää työihmistä kuin mitään tyhjäpäitä.
Miehet eivät vaan Suomessa näytä sitä arvostusta, paljon on menetetty romantiikkaa, kun sukupuolierot on häivytetty - ja ulkomaiset miehet haukkuvatkin suominaisia jopa hu*riksi...
Suomalaisilla ei ole yleisesti hyvä itsetunto. Itsensä laittaminen usein nostaa sitäkin.
Voisi jopa sanoa, että monet suomalaiset miehet nöyristelevät laitettujen ulkomaalaisnaisten edessä, mutta suomalaisia naisia ei arvosteta tai ei ainakaan näytetä sitä arvostusta.
Antaa nöyristellä. Ne tietää ettei omat rahkeet riitä muuhun kuin kumarteluun. Sekin nainen on ennen show-hetkeä putsannut miehen lompakon. Ei ne ilmaiseksi ala noin kulkemaan, älä luulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisessä oleva pinta eli ulkonäkö herättää myös tunteita! Kun puoiso näyttää ja tuoksuu hyvältä, niin moni kokee sen kyllä hyvänä juttuna parisuhteen kannalta.
Ihminen näyttää parhaalta kun on sovussa itsensä ja maailman kanssa. Kauneus tulee oikeasti sisältä, eikä ulkopuolen rappaaminen peitä persoonallisuuden puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on kaudenhoitoalalla. Hän meikkaa ja pidän siitä , että hän on aina huolitellun ja laitetun näköinen .
En todellakaan miehenä voi ymmärtää naisia, jotka eivät näin tee.
Suorastaan vastenmielistä katsottavaa.
Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.
Voi kuule kun olet yhä edelleen nainen, jolla on jokin vakava ongelma, jonka johdosta esiinnyt päivästä toiseen miehenä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään niistä väripigmenteistä ja niiden side-, täyte- ja säilöntäaineista ei edistä ihon ja elimistön terveyttä. Päinvastoin moni niistä on syöpävaarallinen.
Enkä muutenkaan elä ollakseni jonkun objekti.
Mielisairauttahan ap:n provo indikoi.
Ihomeikin käyttäminen kylläkin suojaa auringolta, eli esim pienentää ihosyövän riskiä. Samoin huulipunan pigmentti suojaa huulia. Useimmissa on nykyään aurinkosuoja, mutta ilmankin meikki muodostaa mekaanisen suojan aurinkoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdas, raikas ja huoliteltu voi olla helposti ilman meikkaamista tai ylimääräistä hajusteiden käyttöä.
Nyt olisi kiva nähdä ap:n naama. Erottaisiko sitä perseestä ilman meikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään niistä väripigmenteistä ja niiden side-, täyte- ja säilöntäaineista ei edistä ihon ja elimistön terveyttä. Päinvastoin moni niistä on syöpävaarallinen.
Enkä muutenkaan elä ollakseni jonkun objekti.
Mielisairauttahan ap:n provo indikoi.
Ihomeikin käyttäminen kylläkin suojaa auringolta, eli esim pienentää ihosyövän riskiä. Samoin huulipunan pigmentti suojaa huulia. Useimmissa on nykyään aurinkosuoja, mutta ilmankin meikki muodostaa mekaanisen suojan aurinkoa vastaan.
Uskot sittenmainosmiesten horinoita? Mitä vähemmän lähmii kemikaaleja iholleen sen parempi. Paras suoja iholle saadaan käyttämällä lakkia.
Kukaan nainen ei ole niin kaunis, etteikö meikki häntä kaunistaisi. Harva ihminen on suoraan sängystä nousseena kukkeimmillaan, mutta valitettavasti työpaikoilla ja katukuvassa näkee liian monia sen näköisiä, että ovat lähteneet liikkeelle täysin laittautumatta. Ylle on vedetty ne vaatteet, jotka sattuvat siinä sängyn vieressä kasassa olemaan valmiina. Eteisessä astutaan kuraisiin kenkiin ja sännätään ihmisten ilmoille. Kyse ei ole siitä, meikkaako nainen vai ei, vaan siitä, mitä viestii ympäristöönsä olemalla huoliteltu. Suomalaisen kasvot ja värit ovat usein hailakat, toisin kuin esim. ranskalaisten. Itse meikkaan joka päivä, myös viikonloppuisin kotona ihan omaksi ja toistenkin iloksi. Näytän pirteämmältä ja ihoni on tasaisemman värinen. Silmäni ovat meikattuina kauniit. Pidän peilikuvastani sillä tavalla, ja positiivinen olemus säteilee myös ympäristöön. En myöskään käytä rumia vaatteita, koska samalla rahalla saa kauniitakin. Katselen mielelläni itsevarmoja ihmisiä, joilla on tyylitajua. Haluan olla itsekin sellainen. Miksi ei kiinnittäisi huomiota ulkonäköönsä, kun siihen on kerran mahdollisuus, ihan jokaisella?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan nainen ei ole niin kaunis, etteikö meikki häntä kaunistaisi. Harva ihminen on suoraan sängystä nousseena kukkeimmillaan, mutta valitettavasti työpaikoilla ja katukuvassa näkee liian monia sen näköisiä, että ovat lähteneet liikkeelle täysin laittautumatta. Ylle on vedetty ne vaatteet, jotka sattuvat siinä sängyn vieressä kasassa olemaan valmiina. Eteisessä astutaan kuraisiin kenkiin ja sännätään ihmisten ilmoille. Kyse ei ole siitä, meikkaako nainen vai ei, vaan siitä, mitä viestii ympäristöönsä olemalla huoliteltu. Suomalaisen kasvot ja värit ovat usein hailakat, toisin kuin esim. ranskalaisten. Itse meikkaan joka päivä, myös viikonloppuisin kotona ihan omaksi ja toistenkin iloksi. Näytän pirteämmältä ja ihoni on tasaisemman värinen. Silmäni ovat meikattuina kauniit. Pidän peilikuvastani sillä tavalla, ja positiivinen olemus säteilee myös ympäristöön. En myöskään käytä rumia vaatteita, koska samalla rahalla saa kauniitakin. Katselen mielelläni itsevarmoja ihmisiä, joilla on tyylitajua. Haluan olla itsekin sellainen. Miksi ei kiinnittäisi huomiota ulkonäköönsä, kun siihen on kerran mahdollisuus, ihan jokaisella?
Sillä ei saavuta mitään. Palkka pysyy samana, kaverit ja mieskään ei huomaa mitää merkittävää eroa, ellen laita juhlameikkiä. Tähän nykyiseen työpaikkaan pääsin kokemuksen sekä koulutuksen ansiosta, enkä niinkään ulkonäön tai lihallisten avujen avittamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, huvittaisi pikemminkin. Eikö sinua hävetä korvata olematonta elämääsi kirjoittamalla tuollaista paskaa?
Estetiikan taju on paljon moniulotteisempaa kuin pelkkä pinta. Laittautuminenkin on osa ihmiskunnan historiaa ja ihmisyyttä.
Estetiikkaan voi liittää myös kauniin kielenkäytön.
Oon kade niille jotka voi olla meikkaamatta, mulla on tosi epätasanen iho niin väriltään kuin ihon tasaisuuden puolesta, ihohuokoset on laajentunut ja paljon muutenki kuoppa-arpia. Lisäksi iho kiiltää ilman meikkiä ja jos se kiiltää, kaikki epätasasuudetkin erottaa paremmin. Näytän oikeasti aika pahalta ilman meikkiä.
Moni silti varmaan luulee että en meikkaa, koska en käytä silmämeikkiä, poski- tai huulipunaa, kulmiakaan en värjää ku ovat luonnostaan aika tummat vaikka muuten perusvaalea olen. Toki jos jää tarkastelemaan ihoa niin varmaan ainakin naiset hoksaavat meikkivoiteen ja puuterin käytön
Jotkut ostavat itsetuntoa kosmetiikkapakkauksissa, minun ei tarvitse.
Jos ainut substanssi ihmisessä on naama tissit perse, niin varmaan niitä hysteerisesti vaalii.
Minussa on paljon muutakin, etkä saa minua tuntemaan itseni riittämättömäksi millään trollauksella, ap.
Valitettavasti joku keskenkasvuinen tyttö voi höpinääsi uskoa ja siksi tekstisi on roskaa.