Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdessä asuvat pariskunnat, miten teillä järjestetään kotityöt ja muut arjen velvollisuudet niin, että molemmat on tyytyväisiä?

Vierailija
26.08.2024 |

Kuka siivoa, kuka tekee ruokaa, kuka pyykkää, kuka hakee lapset hoidosta, kuka leikkaa nurmikon?

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin tekee kaikkea. Siitä asti kun tullaan töistä, molemmat tekee kotitöitä kunnes kaikki on tehty, ja voidaan rentoutua yhdessä.

Vierailija
2/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa aivan kaiken. Muutoin ei nainen ole tyytyväinen. Miehen tyytyväisyydellä ei ole väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa aivan kaiken. Muutoin ei nainen ole tyytyväinen. Miehen tyytyväisyydellä ei ole väliä.

Tuota on vaikea uskoa. - Harva nainen (tai mies) kokee tyytyväisyyttä, jos kumppani tekee kaikki kotiaskareet. 

Vierailija
4/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin tekee kaikkea. Siitä asti kun tullaan töistä, molemmat tekee kotitöitä kunnes kaikki on tehty, ja voidaan rentoutua yhdessä.

Hienoa, teillä on selvästi hyvin toimiva yhteiselämä, jos kumpaakaan ei harmita toisen tekemättömyys?

Vierailija
5/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan, mies tekee miesten hommat ja nainen naisten hommat. 😉

Vierailija
6/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisen pitkälle ulkoistettu.

Vierailija
7/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, teillä on selvästi hyvin toimiva yhteiselämä, jos kumpaakaan ei harmita toisen tekemättömyys?

Kumpikaan ei ole tekemätön. Kumpikin tekee kunnes ei ole mitään tehtävää.

Vierailija
8/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huolehdin kaupassakäynnit ja ruuanlaiton

Mies tekee pihatyöt ja imuroi 

Molemmat pesee omat pyykkinsä

Kumpikin tekee ehtiessään pienempiä siivouksia (tasojen pyyhkiminen,vessan pesu, astianpesukoneen tyhjennys)

Parin viikon välein siivotaan perusteellisemmin yhdessä

Vierailija
9/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskataan vuorotellen. Nurmikko ajetaan yhdessä kahdella leikkurilla. Mies imuroi, minä pyyhin pölyt. Minä pesen pyykit ja kesällä laitan ne kuivumaan, talvella mies laittaa ne kuivumaan. Saunan lämmitys kumpi milloinkin. Mies kantaa vedet. Mies tyhjentää huussin, minä siivoan sen muuten. Minä teen ruuan, tai sitten tehdään se yhdessä.

Vierailija
10/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidämme itse asiassa kummatkin kotitöistä jonkin verran. Minä hoidan pyykit, roskat ja useimmiten tiskit. Puoliso imuroi, luuttuaa lattiat ja pyyhkii pinnat. Ruuan laittaminen on sillä tavalla ehkä vähän epätavallista, että molemmat tekevät pääsääntöisesti omat ruokansa, koska puolisoni haluaa syödä oman kotimaansa ruokia lähinnä. Molemmat myös käyvät ostamassa omat tärkeimmät ruokatarpeensa. Pihaviljelykset käymme kastelemassa suunnilleen vuoropäivin, jos tarvitsee. Lapsia ei ole. En muista, että meillä olisi koskaan ollut riitaa kotitöistä.

Vierailija
11/132 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivoaa, minä kokkaan ja täytän tiski- ja pyykkikoneen, mies tyhjentää ne

Kaupalta noudetaan ostokset yhdessä (mulla ei ajokorttiluokka riitä nykyiseen menopeliin)

Lapsi jo maailmalla, ei nurmikkoa

Vierailija
12/132 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin tekee kaikkea pyytämättä, nalkuttamatta jne. Meillä on vkl alun rutiinina viikkosiivous joka hoidetaan yhdessä.

Ruokakaupassa käy ja ruokaa tekee se joka ehtii, puoliksi menee tämäkin aika tarkasti. Minä tosin hoidan leipomiset

Kaksistaan kun nyt ollaan niin toinen lataa likaiset ja toinen purkaa puhtaat apk:sta. 

28v menty näin

Vierailija
13/132 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu tulkinta, jos tuossa näet tekemättömyyttä: "...molemmat tekee kotitöitä, kunnes kaikki on tehty..."

Eri

Vierailija
14/132 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa tiskit, minä pyykit. Robotti imuroinnin ja moppauksen. Mies pesee vessat, minä imuroin nurkat mihin robotti ei pääse. Minä pyyhin pääosin pölyt. Minä hoidan kukkaistutukset. Lapset leikkaa nurmikot. 

Vierailija
15/132 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen miehelle sanonut oikeasti monta kertaa, että toivon oma-aloitteisuutta kotitöissä. No ei ole ollut. Lopetin sitten nyt itsekin, kun alko käydä raskaaksi. Tuossa nyt kaikki tiskit likaisina (taitaa olla muutama erikoismuki vielä käyttämättä) ja kodinhoitohuone on täynnä vaatteita. Ruokaa ei osaa hakea kaupasta tai päättää mitä syötäisiin. Sen takia olen nyt viikon käynyt yksin syömässä ulkona, kun olen mieheltä aina kysynyt mitäs on ruokana tänään. Sanoo vain aina ettei tiedä. Lapsia ei sitten ole, niin olkaa huoletta. Parin vuoden päästä olisi kuulemma mukava niitä saada, mutta katsotaan.

Vierailija
16/132 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ruokaa, siivoan ja pesen pyykkiä. Käyn välillä kaupassa. Hoidan lapsen asiat. Haravoin, pesen terassia. Mies hoitaa isot kauppaostokset, leikkaa nurmikon, kolaa/hiekottaa jos tarvis. Ammattilaiset pesee ikkunat, vaihtaa autonrenkaat yms. Tyytyväisiä ollaan.

-kotirouva

Vierailija
17/132 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen. 

Vierailija
18/132 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen miehelle sanonut oikeasti monta kertaa, että toivon oma-aloitteisuutta kotitöissä. No ei ole ollut. Lopetin sitten nyt itsekin, kun alko käydä raskaaksi. Tuossa nyt kaikki tiskit likaisina (taitaa olla muutama erikoismuki vielä käyttämättä) ja kodinhoitohuone on täynnä vaatteita. Ruokaa ei osaa hakea kaupasta tai päättää mitä syötäisiin. Sen takia olen nyt viikon käynyt yksin syömässä ulkona, kun olen mieheltä aina kysynyt mitäs on ruokana tänään. Sanoo vain aina ettei tiedä. Lapsia ei sitten ole, niin olkaa huoletta. Parin vuoden päästä olisi kuulemma mukava niitä saada, mutta katsotaan.

Minä kyllä pistäisin miehen opettelemaan kotitöiden tekemistä ennen kuin suostuisin lasten hankintaan. 

Vierailija
19/132 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joita aamun eli tekee aamisisen, siistii kodin, lataa astianpesukoneen ja pyykkikoneen, katsoo, että lapset lähtevät kouluun.  

Kun lapset tulevat koulusta, hoitavat he tiskikoneen ja pyykin noin joka toinen päivä- kaksi napin painallusta ja kuivat vaatteet kuivurista tason päälle.

Minä käyn kaupassa ja teen päivällisen, yhdessä siivotaan, mutta jokainen kyllä korjaa jälkensä, niin ei siivoamistakaan niin hirveästi ole.

Vierailija
20/132 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee, joka katsoo asiakseen tehdä. Siivooja käy joka torstai.

Kun oppii ajattelemaan, että ei omista toista eikä voi muuttaa toista, niin elämä on huomattavasti helpompaa kuin jatkuvasti virheitä etsien ja tasajakoa vaatien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan