Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Aikanaan äitini huomautteli pyöreistä poskistani sanomalla niiden leviävän kuin kollikissan posket. Olenkin viihtynyt viimeiset 50 vuotta yksikseni kuin kollikissa ikään vaikka nainen olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska mä en vaan halua sua, koita nyt uskoa jo!"
Tönäisyllä tehostettu vaimon lausahdus on syöpynyt mieleeni, enkä enää yritäkään koskea.
Kuntoile, hemmottele vaimoasi, muuta käytöstäsi, auta kotitöissä jne..
Tai vaihda vaimoa.
Jeesus miten tyhmä kommentti. Vaikka ei olisi tikissä tai tehnyt kotitöitä tarpeeksi ei silti noin idioottimaisesti sanota. Aikuisten ihmisten pitää osata keskustella asioista ei loukata toista.
"Mä en vaan halua sua" on nykyään joku verinen loukkaus? Niin no, onhan nykyään melkein mikä tahansa muukin lause.
Ex-mies aikoinaan kun olin yli 25v tehnyt kolmivuorotyötä raskaalla akuutilla osastolla : "Ethän sinä ole koskaan mitään oikeaa työtä tehnyt"!
Olen ollut joskus tosi epävarma nenästäni ja isoista vinoista hampaistani, mutta on jäänyt mieleen ne kerrat kun miehet yllättäen ihastuneena kehuvat juuri niitä piirteitä. Fiksuja miehiä.
Olin 14 v. ja yhden luokkakaverin (tyttö) nenää pojat puhuivat isoksi (ei ollut kiusattu kuitenkaan). Sanoin heille kun tyttö ei ollut mukana, että onpa tyhmää, ei se Suvin nenä ole niin iso. Yksi poikapuolinen kaverini sanoi, että "ei sunkaan pieni ole". Tämä iskosti päähäni ajatuksen, että minulla kamalan iso nenä ja seuraavat 15 vuotta mietin aina uusia ihmisiä tavatessani (etenkin teininä ja nuorena aikuisena miespuolisia tavatessa), mistä kulmasta näkee minut ja toivottavasti ei nyt näe sivuprofiiliani. Etenkin ihastusten kohdalla. Myös useamman vuoden ekan poikaystävän kanssa mietin tuota nenän näkymistä. Vaikka näkeehän sen kaikki kun keskellä naamaa!
Onneksi tästä päässyt jo yli, enkä ajattele enää nenäni kokoa!
Hassua, mutta nenääni on myös kehuttu! Eräs sanoi, että sulla on ärsyttävän suora nenä 😄! Kysyin et miksi ärsyttävän, vastasi että kun se on niin täydellinen!
"Rakas" edesmennyt tätini aina huomautti valtavasta, näkyvästä syntymämerkistä että se on rangaistus siitä että on ollut rikollinen edellisessä elämässä.. Teki huikean hyvää ala-asteikäisen itsetunnolle, kun muutenkin häpesi sitä..
Käske paskaa ja käyn sen jäljessä, sanoi äitini kun olin nuori. Olin tehnyt jonkun kotihomman väärin.
Sanoin eksälle, että mene hoitoon! Tiedättekö mikä tässä on hauskinta kaikessa kauheudessaan? Nokun se ei itse ymmärtänyt, että sen ihan oikeasti pitäis mennä hoitoon. Nyt jokainen voi miettiä kummasta sukupuolesta on kyse ja tuleeko siihen sisällöllisesti eroa oli asia niin tai näin.
Paska mikä paska kirjoitti:
Isä sanoi, 'Sinä olet paska, eikä sinusta ikinä tule mitään.' Otin polkupyörän ja puolikkaan näkkileipä paketin evääksi ja lähdin ajamaan vesisateessa pois kotoa. Sillä tiellä olen nyt 50v. ja isä oli oikeassa, minusta ei tullu mitään. Kotiin en palannut edes yöksi ennenkuin isä oli kuollut vuosia myöhemmin.
Sanat eivät unohdu koskaan.
Miks tommoisesta loukkaannut? Mitä väliä sillä on tuleeko ihmisestä mitään? Harva pystyy samanlaisiin saavutuksiin kun esim. Bill Gates tai Elon Musk, et pienestä osasta tulee ylipäätään jotain maailman ihmisistä.
Naapuri kehui yo-todistani ylioppilasjuhlissani. Olikin sitten ainut joka kehui, isäni oli jo aiemmin valittanut että olisi pitänyt kirjoittaa paljon paremmin. M:iä ja E:itä kirjoitin, 6 ainetta joista muut A-tasoisia paitsi yksi kieli lyhyenä...
"Tässä olis nämä suorastaan humoristisen paljon Juha Tapiota muistuttavan kaverin kuvat."
Esimiehelleni työpaikkavalokuvaajalta tullut sähköposti.
Yksissä kotibileissä ehkä 1998 tultiin kaverin kanssa ovesta sisään niin naapurikaupunginosasta tullut meille tuntematon poika puristi tissiäni ja sanoi "mitä nämä ovat kun eihän näillä ole tissejäkään!?". Eikä muutenkaan houkutteleva asustus, tuolloin oli kivoja lyhyehköjä villapaitoja, joka minulla päällä, poolokauluksella. Taisin olla myös väärin pukeutunut. Oltiin varmaan 15 v. Ihan hämilleen mentiin kaverin kanssa eikä osattu sanoa mitään, varmaan vain mulkaistiin. En ollut ns. lauta, mutten mikään isotissikään.
Myöhemmin kuulin, että kyseinen poika oli juonut "Viron viinaa" tms. ja makasi vihanneksena sairaalassa. Ei tuntunut paljoa sääliä.
Toinen tapaus tätä ennen oli kun oltiin 7. luokalla ja yksien poikien kanssa vähän tapailtiin kaverin kanssa. Yksi heidän tuttunsa, 2-3 v. vanhempi poika tuli vastaan, he tervehtivät ja tämä poika sanoi kavereilleen kenen kanssa oltiin "mistä kindermunasta nää löysitte" ja naurahti päälle. Oltiin ihan viattomia eikä meikattu vielä ja oltiin poikien kanssa pyöräilemässä.
Kohteliaita nuoria miehiä.. Not.
Ex-miesystävä sanoi kesken s*ksin, että on sulla kyllä tosi iso maha.
"kyllä sä oot ruokotoon" (ruokotoon = ruma)
Tämä isän suusta ku olin yläasteella.
"Sä oot suvun musta lammas"
Tämä isän suusta ku olin 12.
Ja paljon muuta..
Kiitos isä ❤️
Ala-asteella luokkakaverit kyseli pesenkö koskaan hampaitani koska mulla oli keltainen hammasluu ja antibiooteista ja fluorista värjäytymät. Ja äitini valitti että käsivarteni ovat pitkät kuin gorillalla.
"Kuka mies tommosta huolii, jolla on levee perse, rupinen naama ja silmälasit!" Sanoi äiti ikimuistettavat sanansa teini-ikäiselle, joka uskoi ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska mä en vaan halua sua, koita nyt uskoa jo!"
Tönäisyllä tehostettu vaimon lausahdus on syöpynyt mieleeni, enkä enää yritäkään koskea.
Kuntoile, hemmottele vaimoasi, muuta käytöstäsi, auta kotitöissä jne..
Tai vaihda vaimoa.
Jeesus miten tyhmä kommentti. Vaikka ei olisi tikissä tai tehnyt kotitöitä tarpeeksi ei silti noin idioottimaisesti sanota. Aikuisten ihmisten pitää osata keskustella asioista ei loukata toista.
"Mä en vaan halua sua" on nykyään joku verinen loukkaus? Niin no, onhan nykyään melkein mikä tahansa muukin lause.
"Jeesus miten tyhmä kommentti." ja heti seuraavassa lauseessa opetetaan: "..noin idioottimaisesti sanota.".
Tuolla jeesustelijalla nyt ei ole vara päkättää yhtään kenellekään "aikuisten ihmisten keskustelu tavoista".
Sanonta: niin makaa kuin petaa. Tämä on syöpynyt tajuntaani ikiajoiksi. Olin vuosia sitten helsingin kirkon kryptassa rukouspiireissä, kun pyysin kaikkia rukoilemaan puolestani, kun naapurin äreä vanha nainen oli kimpussani, ja usein huusi minulle kun tultiin pihalla vastaan. Tämän sanonnan vastasi minulle eräs vanhempi maalta kotoisin oleva mies.
"Ai niin sä oot se oudon näkönen" ja perään että "oho, toi ei tainnu olla kivasti sanottu". Näin totes yks jätkä mulle kun oltiin about 16-vuotiaita. Olin siihen asti kuvitellut olevani suht tavallisen näköinen naisihminen, et kyllähän se silloin pahalta tuntui kuulla. Nykyään oon ihan sinut sen asian kanssa et oon hieman persoonallisen näköinen, minkäs sille mahtaa, mut kyllähän tollaset sanomiset aina muistaa.