Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?

Vierailija
02.01.2020 |

Mikä se oli?

Kommentit (2721)

Vierailija
1241/2721 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelattiin koulussa perhekasvatuksen tunnilla trivial pursuit-peliä. Multa kysytään onko miehillä vai naisilla korkeampi hemoglobiini. Koska en tiedä, vastaa että varmaan samaa tasoa.

Opettaja tuijottaa 9 luokkalaista minua (olen nainen) ja lausuu: NAISILLA on kuukautiset ja siksi matalampi hb.

Myöhemmin opin että testosteroni vaikuttaa hb-arvoihin

Vierailija
1242/2721 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonta: niin makaa kuin petaa. Tämä on syöpynyt tajuntaani ikiajoiksi. Olin vuosia sitten helsingin kirkon kryptassa rukouspiireissä, kun pyysin kaikkia rukoilemaan puolestani, kun naapurin äreä vanha nainen oli kimpussani, ja usein huusi minulle kun tultiin pihalla vastaan. Tämän sanonnan vastasi minulle eräs vanhempi maalta kotoisin oleva mies.

Olisiko mies viitannut lausunnollaan naapurin äreään vanhaan naiseen? Olisitko saattanut ymmärtää tuon lausunnon tarkoitusperän väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/2721 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on iso perse"

Sanoi yläasteella vuotta vanhempi poika. Tämän jälkeen en ole koskaan käyttänyt lyhyitä paitoja, vaan aina roikkuu paita perseen päällä.

Yläasteikäisen pojan kritiikki on kiistaton ja timantinkova.

Eikun..

Se EI ole kritiikkiä vaan loukkaamista. Sinä olet mies ja olet itse ollut yläasteikäisenä juuri tuollainen nälvijä ja vittuilija ja luulet olleesi coolio. Nykyään olet samanlainen sillä erolla, että luulet olevasi kypsempi ja siten loukkaamistyylisi on kiistattomasti oikeassa.... . 

Toivon pysyväni erossa sinunlaisista. Olet juuri niitä, jotka jankuttavat loukkaamisensa kohteille: "etkö kestä KRITIIKKIÄ?" Samalla kyseessä on keino, jolla koetetaan torpata kohteen vastaaminen takaisin samalla vittuilutyylillä, koska se olisi osoitus "kritiikin sietämiskyvyttämyydestä" :D :D. Tekijän tarkoitus on saada ns vapaa kaista henkisen vittuilutyylin käytölle, kestäkää vaan kohteet ja paskainen nauru perään.

Tarpeeksi älykäs, lue hyvin älykäs, ymmärtää kyllä kuviot. 

Opi kiltimmäksi tai tulet saamaan mitalla takaisin ja sitten katsotaan, mitä sinä tulet muistamaan.

Vierailija
1244/2721 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Ruma oot, mut pillu se on sullakin” Kiitos tästä. Bussissa rinnakkaisluokkalainen häirikköpoika huus mulle kun jäin pois bussista. Aikaa on kulumut 30 vuotta ja nuo sanat kaikuvat edelleen päässä. Ihan sama vaikka kuka olisi kehunut ulkonäköäni myöhemmin, pidän heitä kaikkia valehtelijoina, jotka eivät ole saaneet kauniimmilta pillua ja olen heidän viimeinen toivonsa.

Niin, ja ajattele... se tyyppi huusi sen, koska se oli tuttu sen kotia... sen esim. isä nimitteli äitiä niin... pisti pahan kiertämään. Tai se oli tapa ilmaista kiinnostusta.

Luepa kulttuuria ja sanontoja suomessa. Tuo voi olka josssin murteissa plussa.

Ja se jää soimaan.

Työstä tuo asia. Olet jo siihen kykenevä.

Entäs sinä. Oletko kykeneväinen empatiaan uhria kohtaan vai koetko empatiaa vain tekijöitä kohtaan? Mieti ajatuksella vastaamista ja sanomiseni avautuu vielä tämän illan aikana. 

Vierailija
1245/2721 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella pojat ihmettelivät tummia piirteitäni jatkuvaan...mm. tummat ja paksut kulmakarvat olivat "lepakkkokulmakarvat". Sitten olen saanut kuulla näyttäväni murjaanilta ja että omaan myrkyn vihreät silmät. Yläasteella nypinkin kulmani viiruiksi jatkuvan ihmettelyn ja nimittelyn takia, jotta sopeutuisin muiden tavallisten suomalaisten näköisten tyttöjen joukkoon. Onneksi aikuisena osaa olla ylpeä että erottuu vähän joukosta, ja olen siis ihan suomalainen.

Vierailija
1246/2721 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17 vuotias kaverin poikaystävä sanoi minulle, kuinka voit olla noin ruma, vastasin kyllähän voin kun sinäkin voit.

Vierailija
1247/2721 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri: ”Kylläpä on pienellä naisella vahvat hampaat.”

Joo, ne ovat isot. Tiedän. Yritän aina hymyillä huulet kiinni, etteivät muut kiusaannu suurista hampaistani.

Vierailija
1248/2721 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rupesin miettimään, niin haluan muistaa aktiivisesti vain positiivisia kommentteja, vaikka mulle on sanottu inhottaviakin. Viimeisin, mikä tuli mieleen, on se, kun joitain vuosia sitten tapasin nuoruuteni tärkeän henkilön, joka oli äitihahmona meille mimmeille harrastuksessamme nuorena. En ollut nähnyt häntä yli neljäänkymmeneen vuoteen, eikä hän ensin tuntenut minua. Kun sanoin nimeni, hän muisti minut ja sanoi: "Voi [nimi], sinusta on tullut kypsä kaunotar!" Minusta se oli lämpimästi sanottu, onhan näitä vuosia jo takana minullakin :)

Vierailija
1249/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoja muistoja kertynyt nuoruudesta toisen vanhemman useasti sanomana:

- jos ne (sukulaiset) tietäisivät millainen olet...

- ne (sukulaiset) säälivät sinua

- olet itse pahuus

- tulen tekemään itsemurhan sinun takiasi

- sinä tulet tekemään itsemurhan 27 ikävuoteen mennessä

- teen sinut perinnöttömäksi

Ja kerran hän sanoi:

- pitääkö minun hakea ulkomailta joku musta mies sinulle.

Kaikkea en edes muista.

Yhden lähisukulaisen muistan sanoneen kerran pahasti. Toivoin takkiin ei-keskellä olevaa vetoketjua. Kommentti oli ' Sinä haluat aina jotain erikoista'. Olin hämmentynyt ja sanaton. Läheinen ihminen, joka ei koskaan sitä ennen tai sen jälkeen sanonut pahasti.

Mitä pahaa tuossa oli?

Vierailija
1250/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaan kokemukseen liittyy sekä ikävä että ihana muisto. 

Olin 10-11-aikaan lapsenpyöreä. olin pulkkamäessä kun muutama vanhempi poika alkoi haukkua minua läskiksi. Haukkumisen päätteeksi toinen tönäisi minut kiviseen ojaan. Terävä kivi osui selkääni ja aloin itkeä. Läheisestä talosta tuli vanha pappa joka oli nähnyt tilanteen. Komensi näitä poikia häipymään ja auttoi minut ylös ojasta. Sanoi minulle "Muista että olet tärkeä ja arvokas tyttö juuri omana itsenäsi" Kun sain itkun loppumaan, kysyi vielä että pääsenhän turvallisesti kotiin. :) Tuo kommentti antoi minulle hurjasti itsetuntoa kun kotona en kauheasti positiivista itsestäni kuullut. Tästä on jo yli kymmenen vuotta aikaa ja edelleen pappa vilkuttaa minulle pihaltaan jos satun ohi kulkemaan :)

Ihana tarina ja ihana pappa-Tuli kyyneleet lukiessa.

Oletko käynyt tervehtimässä ja kiittämässä pappaa hänen upeista sanoistaan?

Vierailija
1251/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani ekaluokalla tulin koulun laulukilpailussa toiseksi. Isäni kommentti "kato nyt sitten että ei nouse kusi päähän" jäi mieleen.

Just tota soomalaisten soomettumista!

Voi kun jo päiväkodeissa/ala-asteella tehtäisiin päätös opettaa hyvää käytöstä henkilökuntaa myöten.

Parantaisi paljon tätä henkistä tilaa tässä maassa!

Vierailija
1252/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sanoi minulle teini-iässä: "Ootsä jotenkin poikkeava, kun sulla ei ole poikaystävää?"

Vierailija
1253/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni sanoi, ettei halua kanssani seksiä, koska en laittaudu kotioloissa.

Vierailija
1254/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tiennyt, millainen sinusta tulee, niin en olisi sinua synnyttänyt. Näin sanoi äitini ollessani pahimmassa kapinointi-iässä teininä.

No, kaipa niitä tyttöjäkin tarvitaan. Mummon suusta, vaikka olihan minulla jo velikin.

Ei siitä tule kuin koirien kusipylväs. Isäni totesi.

Kyllä sinut varmaan joku ressukka joskus huolii. Parhaan kaverini suusta, kun ilmoitti tulevista häistään.

Se synnyttää varmasti vain vammaisia lapsia. Anoppini kommetti vauvauutisiin.

Minun hautajaisiin sinun ei tarvitse tulla. Äitini suusta, kun suuttui minuun.

Ei se mikään mun kaveri oo. Tämän kuulin soittaessani lankapuhelinaikaan ystävälleni, että tulisiko kanssani ulos leikkimään. Hänen äitinsä vastasi puhelimeen ja tuo kuului taustalta.

Jos olisit toisenlainen, niin sinua ei kiusattaisi. Opettaja totesi minulle kertoessani koulukiusaamisesta.

Tässä joitakin. Kokoelma kertyy koko ajan.

Eikö niin, että ajattelet olevasi jotenkin huono? Kaverillani sama tilanne, sitten kerran hän vain päätti- nyt riitti ja todellakin hän oppi vastaamaan fiksusti: ihanko totta, oletko sitä mieltä, oletpa huomaavainen..... alkoi kommentit vähenemään.

Vierailija
1255/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ethän sä voi olla masentunut kun hymyilet niin usein" -Isä, olin 18-vuotias.

"Ethän sä voi olla masentunut kun käyt suihkussa ja peset hampaat joka päivä" -Mieheni, olin noin 25-vuotias.

Vierailija
1256/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on iso perse"

Sanoi yläasteella vuotta vanhempi poika. Tämän jälkeen en ole koskaan käyttänyt lyhyitä paitoja, vaan aina roikkuu paita perseen päällä.

Voi hyvänen aika. Ettekö te naiset tiedä, että pitkä paita vain leventää takapuolta. Kun pukeutuu vartalotyypin mukaan näyttää hyvältä. Ihmettelen aina naisia, jotka pukeutuu mamma- tunikoihin ja mustiin ylisuuriin paitoihin. Ne ei pue ketään. Eiköhän ole aima unohtaa tuo kommentti ja mennä asiantuntevan pukeutumisneuvojan luokse.

Vierailija
1257/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et sää osaa"

Isoveljeni sanoi kaikkeen mitä tein, niin kauan kuin asuin saman katon alla hänen kanssaan.

Se siinä on, että uskoin sen lopulta itsekin, vaikka olisin osannut. Edelleen kun aikuisena teen jotain, huomaan ajattelevani automaattisesti, että en osaa tätä kuitenkaan. Enkä luota taitoihini ollenkaan.

Vierailija
1258/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaunis, mutta en kehu sinua enempää ettet tule vain liian itserakkaaksi. 

Vierailija
1259/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on iso perse"

Voi hyvänen aika. Ettekö te naiset tiedä, että pitkä paita vain leventää takapuolta. Kun pukeutuu vartalotyypin mukaan näyttää hyvältä. Ihmettelen aina naisia, jotka pukeutuu mamma- tunikoihin ja mustiin ylisuuriin paitoihin. Ne ei pue ketään. Eiköhän ole aima unohtaa tuo kommentti ja mennä asiantuntevan pukeutumisneuvojan luokse.

Itse hoikkana ihmisenä saan takapuolen hyvin piiloon pitkien löysien paitojen alle. Viis siitä vaikka näyttäsin kävelevältä teltalta. Pukeudun itseni takia niihin vaatteisiin missä minun on hyvä olla ja mitä vähemmän huomiota herätän niin sen parempi.

Sitä paitsi ei kaikki paidat levennä takapuolta.

Vierailija
1260/2721 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paskempi. Eräs Porilaisen kommentti, tarkoitti sen olevan lähes täydellinen, (selvisi mulle myöhemmin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi