Suosittele oikeasti toimivaa puutarhapumppua
Heti kun pitäisi pestä autoa mökillä niin kiva huomata että puutarhapumppu on sanonut itsensä irti. Onko joku oikeasti löytänyt pumpun, joka toimii vuodesta toiseen ilman jatkuvaa säätöä ja vikojen korjailua?
Kaikki vinkit otetaan vastaan 🙏
Kommentit (239)
Kaikki vesilaitteet tulee säilyttää talvisin lämpimässä juuri sen vuoksi ettei ne rikkoudu.
Mä käytin 3 tuntia noiden puutarhapumppujen tutkimiseen kun piti saada joku hyvä kasvihuonekäyttöön tälle keväälle. Tuolla oli tarkemmin analysoitu https://kodinkone.com/paras-puutarhapumppu/ noita pumppuja ja uudeksi pumpuksi valikoitui kärcherin testivoittaja.
Joo, kyllä se on iso mysteeri miksei puutarhapumput toimi, kun niitä säilytetään talvella räntäsateessa pressun alla ja odotetaan, että ne herää henkiin kuin taikaiskusta keväällä.
Tiesitkö, että suurin osa edullisista puutarhapumpuista hajoaa tarkalleen 13 kuukauden kohdalla? Miksi? Koska takuu on 12 kk. Sattumaa? Tuskin.
Ainoa vaihtoehto on ostaa teollisuuskäyttöön suunniteltu pumppu, esim. vanha Neuvostoliiton vesipumppu, jota voi käyttää vaikka ydinsodan jälkeen.
Minä olen ratkaissut ongelman rakentamalla oman vesivoimalan takapihalle.
Kolme lapinkoiraa juoksee oravanpyörässä, ja vesi kulkee painovoimalla 2,5 kilometrin matkan kaivolta pihalle. Auto kiiltää ja nurmikko loistaa.
Kukaan ei ole niin vanha ettei voisi oppia uutta
on kyllä tässä on raha tärkeempää kuin jonku naisen mielenpahoitus.
Ei löydy mutta jotenkin toimiva puutarhatonttu löyttyy. Tottelee nimeä petteri ja toimii kaljalla. Plussana voidaan pitää että se väsyy nopeasti.
Tuollainen vainoharhaisuus tuntuu häiritsevältä.
Meillä on ollut kaivossa puutarhapumppu varmaan 40 vuotta eikä vieläkään oo hajonnut. Avainsana on lämpö. Pumput vihaa pakkasta.
Itse koen varallisuuden todella tavoiteltavana juttuna
Mikä on puutarhapumppu? Tarkoitatteko uppopumppua?
ei varmaan täysin huoltovapaa mutta ei kuluta sähköä!
Pumppua en osaa suositella, mutta auton pesuun mökkiolosuhteisiin voisi sopia Ryobin akkukäyttöinen painepesuri joka ottaa veden vaikka sadevesitynnyristä.
Jos oot talveksi jättänyt sen 150 euron halpispumpun ulos niin ei ihme ettei kestä kuin yhden kesän. Sitten vollotetaan foorumilla kun auto jää pesemättä mökillä.