Miksei lapsensa kotona hoitaville makseta normipalkkaa - sehän innostaa tekemään lapsia ja yhteiskunta säästää?
Ajatelkaa miten yksinkertaista - tällä saataisiin Suomi nousuun ja porukat sikiämään.
Kommentit (160)
Hyvä idea! Kyllä se työstä käy tuo homma.
Menisin jollekin helpolle alalle, jossa melko hyvä palkka ja makoilisin sen jälkeen kotona 20 vuotta.
Voi luoja. Ja montako vuotta tätä palkkaa maksettaisiin? Millä rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mukava saada vaikka 2000 - 2500 euroa/kk siitä, että hoidat lapsesi kotona mahdollisimman pitkään?
Ja tässä voitaisiin vaihdella - välillä äiti ja välillä isä hoitaisi.
Olisi oikeasti kyllä niin mahtava!
Äet kirjoitti:
Hyvä idea! Kyllä se työstä käy tuo homma.
Aivan varmasti! Hatunnoste Sinulle ja muille perheen perustaneille - itse en olisi moiseen pystynyt ikinä.
Kuka tuon palkan maksaisi?
Ja mistä ne rahat palkanmaksuun tulisivat?
Ap on hyvä ja vastaa.
Vois lasten ja nuorten hyvinvointi parantua melkolailla, kun kotona olisi joku jolla on aikaa kuunnella, auttaa läksyissä, valmistaa päivällinen jne pelata ja leikkiä, olla läsnä lapselleen.
Tahtotilasta kaikki on kiinni. Pitkään ollut koti-vanhemmuutta väheksyvä ja halveksuva ilmapiiri vallalla ja näkyyhän se lasten ja nuorten sekä perheiden hyvinvoinnissa. Töiden jälkeen on niin raato, ettei jaksa kuin pakolliset. Osa-aikatyö tuohon lisäksi niin avot; kaikki hyötyy!
Tämä mammojen itsekkyys on jotain ihan uskomatonta.
Hei, aletaan saman tien maksaa palkkaa ihmisille siitä, että siivoavat kotinsa itse!
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Ja montako vuotta tätä palkkaa maksettaisiin? Millä rahoilla?
Kyllä RAHHAAA on - Rinnekin korotti palkaansa monta tonnia tuosta vaan ja avustajiakin pestattiin ennätysmäärä miljoonahintaan!
Suomi ON maailman rikkaimpia valtioita maailmassa edelleenkin, jos ette tiedä.
ME ollaan myös NETTOmaksajia Eu:hun, vaan mitä saadaan tilalle? Ei paljon mitään.
Mistä ne rahat saat? Itse en ainakaan rupea teille kotona makaamisesta palkkaa maksamaan verojen muodossa. Kotiin voi jäädä monikin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mammojen itsekkyys on jotain ihan uskomatonta.
Hei, aletaan saman tien maksaa palkkaa ihmisille siitä, että siivoavat kotinsa itse!
HALOO, minä Ap EN ole mamma, vaan juuri se lapsia tekemätön retale, mutta kunnioitan tosi paljon kaikkia perheenperustajia. Minusta ei olisi ollut siihen ikinä.
Ei raha olisi riittävä kannustin. Töissä putoaa kelkasta, jos sieltä on pitkään pois.
Putoaa ylennysjunasta.
Ennemmin pitää nostaa omaishoitajien palkkioita erittäin paljon ja lisätä vapaapäiviä ainakin niille, jotka omaishoitaa aikuista tai muuten vuoteeseen sidottua, jota ei voi ottaa minnekään mukaan.
Vapaapäiviä pitäisi olla vähintään 8 kuussa.
En ole omaishoitaja, mutta ihmettelen, kuka sitä jaksaa.
Kokisin aika epäreiluna, koska en pysty saamaan lapsia vaikka haluaisin. Maksettaisiinko kaltaisilleni jotkut korvaukset?
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuon palkan maksaisi?
Ja mistä ne rahat palkanmaksuun tulisivat?
Ap on hyvä ja vastaa.
Ehkä lastensuojelu, perhetyö yms. vähenisi, kuten myös masennuksen aiheuttama työkyvyttömyys. Nehän aiheuttaa melkolailla kustannuksia jotka vain kasvavat tulevaisuudessa.
Perheiden hyvinvointi kuitenkin yhteiskunnassa suht tärkeä asia, vaikuttaa ihan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne rahat saat? Itse en ainakaan rupea teille kotona makaamisesta palkkaa maksamaan verojen muodossa. Kotiin voi jäädä monikin.
Ei hyvää päivää!!!
JONKUN ne veronmaksajat ja SINUNKIN eläkkeesimaksajat on meille tehtävä. Ulkomaalaisiin EN luota, eikä takuulla moni muukaan.
No voi hitto, tuolla rahalla voisin pyöräyttää pari muksua lisää, vaikka ikää on jo 40 v! Vaatisin tuohon vielä kokemuslisää, olenhan ollut äiti-alalla jo 12 vuotta!
(Nykyinen palkka työssäni bruttona n. 1700 €/ kk.)
Vierailija kirjoitti:
Kokisin aika epäreiluna, koska en pysty saamaan lapsia vaikka haluaisin. Maksettaisiinko kaltaisilleni jotkut korvaukset?
Mutta sitten jos maksettaisiin, osa porukasta hankkiutuisi tahallaan lisääntymiskyvyttömäksi vaikkei halua lapsia, mutta tahtoo korvaukset.
Kyllä näitä ideoita kannattaa pyöritellä ja miettiä. Huolestuttaahan se, kun ei lapsia synny Suomeen.
Olisiko mukava saada vaikka 2000 - 2500 euroa/kk siitä, että hoidat lapsesi kotona mahdollisimman pitkään?
Ja tässä voitaisiin vaihdella - välillä äiti ja välillä isä hoitaisi.