Miksei lapsensa kotona hoitaville makseta normipalkkaa - sehän innostaa tekemään lapsia ja yhteiskunta säästää?
Ajatelkaa miten yksinkertaista - tällä saataisiin Suomi nousuun ja porukat sikiämään.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuon palkan maksaisi?
Ja mistä ne rahat palkanmaksuun tulisivat?
Ap on hyvä ja vastaa.
Jos kerran KÖYHÄ Viro pystyy maksamaan kansalaisilleen lastenteosta, niin moninkertaisesti siihen pystyy RIKAS Suomi!!!
Älkää uskoko poliitikkojemme itkuvirsiä rahapulasta - kyllä RAHHHAA on!!! Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne rahat saat? Itse en ainakaan rupea teille kotona makaamisesta palkkaa maksamaan verojen muodossa. Kotiin voi jäädä monikin.
Et siis halua käyttää SUN verorahoja siihen että suomalaisten syntyvyys saataisiin nousuun mutta SUN verorahoja voi käyttää muualta tulleiden (pakko käyttää kiertoilmaisu) elättämiseen vaikka makaavat kotona ja heidän jälkeläisten elättämiseen?
Just näin. Suomalaiset ovat PAHIMPIA rasisteja OMAA kansaansa kohtaan, tässä sen taas näki ja kokoajan näkee.
Miksi niin monet suomalaiset VIHAAVAT ja KADEHTIVAT omaa kansaansa???
Tällaiset suomalaiset ovat vihervassareita ja maanpettureita, eivät mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on hyvä ja vastaa.
Jos kerran KÖYHÄ Viro pystyy maksamaan kansalaisilleen lastenteosta, niin moninkertaisesti siihen pystyy RIKAS Suomi!!!
Suomihan maksaa lastenteosta. On olemassa lapsilisät ja kaikenmaailman kodinhoidontuet sekä äitiyspakkaus.
Miksi kotihoidontuki ei voisi olla esim 3/4 päivähoitokustsnnuksista? Tai edes puolet?
Rahalla saa lapsia tekemään vain ne, jotka muutenkin siihen touhuun lähtisivät. Tänä päivänä ihmiset eivät vain halua lisääntyä, rahalla ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa. Näitä juttuja selittävät juuri ne, joilla on lapsia ja haluavat nyt jotenkin tästä hyötyä. Olen itse täysin sitä mieltä, että lapsilisätkin joutaisi pois ottaa ja saavathan naiset tai miehet jo nyt kotihoidontukea: mikään ei riitä. Kaikki elättäköön jälkeläisensä itse. Ai niin ja eläkekin tästä kertyy, vaikka ei töissä olla. Niin ennen kuin joku tarttuu sanaan "työ", omasta perheestä huolehtiminen ei ole työtä se on perhe-elämää.
Alkakaa perhepäivähoitajiksi, niin saatte olla muksunne kanssa kotona samalla muidenkin lapsia hoitaen. Se palkka tulee niiden muiden lasten hoitamisesta.
En ole koskaan ymmärtänyt logiikkaa että kun toinen hoitaa sitä lasta, kannattaa verorahoja hassata 1800 euroa kuussa, mutta jos oma vanhempi hoitaa, ei maksettaisi edes 300 euroa.
Ei helkkari, ei missään nimessä. :D Palkkaa siitä että hoitaa omat pe.rs.he.delmänsä? Ei jatkoon, ei ikinä.
Veronmaksajien kustannuksella tällaista ei tietenkään voida tehdä. Itse en ainakaan maksaisi enää senttiäkään veroja jos sitä tuhlattaisiin kotona makoileviin äiteihin. Entäs työnantaja sitten, arvaatte varmaan mitä tapahtuisi jos työnantaja olisi tästä hoitopalkasta vastuussa. Yhtään naista ei palkattaisi mihinkään töihin enää milloinkaan.
Oli kyllä taas sellainen kuningasajatus, vain vauvapalstajutut.
Vierailija kirjoitti:
Alkakaa perhepäivähoitajiksi, niin saatte olla muksunne kanssa kotona samalla muidenkin lapsia hoitaen. Se palkka tulee niiden muiden lasten hoitamisesta.
Monet kunnat ovat luopuneet perhepäivähoitajista.
Vierailija kirjoitti:
Vois lasten ja nuorten hyvinvointi parantua melkolailla, kun kotona olisi joku jolla on aikaa kuunnella, auttaa läksyissä, valmistaa päivällinen jne pelata ja leikkiä, olla läsnä lapselleen.
Tahtotilasta kaikki on kiinni. Pitkään ollut koti-vanhemmuutta väheksyvä ja halveksuva ilmapiiri vallalla ja näkyyhän se lasten ja nuorten sekä perheiden hyvinvoinnissa. Töiden jälkeen on niin raato, ettei jaksa kuin pakolliset. Osa-aikatyö tuohon lisäksi niin avot; kaikki hyötyy!
Huihai. Äidit tai mahd. isät istuisivat sohvalla känny kädessä ja lapselle lykätty taaperoiästä lähtien pikkukätösiin tabletti, jotta viihdyttävät ja kasvattavat itsensä lastenohjelmilla. Niin nähty on.
Ennenhän lapsilisä oikeasti oli iso raha, samaten kotihoidontuki. Lisäksi vielä perheverotus ja lapsivähennykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne rahat saat? Itse en ainakaan rupea teille kotona makaamisesta palkkaa maksamaan verojen muodossa. Kotiin voi jäädä monikin.
Ei hyvää päivää!!!
JONKUN ne veronmaksajat ja SINUNKIN eläkkeesimaksajat on meille tehtävä. Ulkomaalaisiin EN luota, eikä takuulla moni muukaan.
Äläpä höpötä. Olen maksanut itse työlläni omat eläkkeeni. Ne ovat kassassa sisällä.
Olen myös kasvattanut työssäkäyviä lapsia itse työssä käymällä, joten äläpä höpötä siitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä ideoita kannattaa pyöritellä ja miettiä. Huolestuttaahan se, kun ei lapsia synny Suomeen.
Onhan tää maa jo pullollaan mon*aviois*ten kul*ttuu*reiden "yksinhu*oltaj*aäitejä“ monipäisine lapsikatraineen (ja lisää tulee) - täällä se on erityisen kannattavaa, kun yht*eis*kunta maksaa viulut...
Entäs laadunvalvonta? Ei me millekkään kivikissoille ruveta maksamaan siitä että täysipäiväisesti pilaavat lastensa elämät!
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt logiikkaa että kun toinen hoitaa sitä lasta, kannattaa verorahoja hassata 1800 euroa kuussa, mutta jos oma vanhempi hoitaa, ei maksettaisi edes 300 euroa.
Nyt valoja päälle. Lasten tekeminen on täysin vapaaehtoista, ja on itsestäänselvää, että omien lasten hoidosta ei makseta palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on hyvä ja vastaa.
Suomihan maksaa lastenteosta. On olemassa lapsilisät ja kaikenmaailman kodinhoidontuet sekä äitiyspakkaus.
Joo, mutta käsittääkseni ei ole kovin ihmeellisiä summia ne - ainakin suomalaiset itse sanoo taloudelliset asiat suurimmaksi esteekseen lastenteolle.
Vierailija kirjoitti:
No voi hitto, tuolla rahalla voisin pyöräyttää pari muksua lisää, vaikka ikää on jo 40 v! Vaatisin tuohon vielä kokemuslisää, olenhan ollut äiti-alalla jo 12 vuotta!
(Nykyinen palkka työssäni bruttona n. 1700 €/ kk.)
Äitialalla😀
Kotona hoitamisesta olisi varaa maksaa enemmän kuin nyt. Harvassa perheessä maksetaan niin paljon veroja kuussa että niillä saataisiin edes päivähoidonkustannukset katettua.
Vierailija kirjoitti:
Ei helkkari, ei missään nimessä. :D Palkkaa siitä että hoitaa omat pe.rs.he.delmänsä? Ei jatkoon, ei ikinä.
Veronmaksajien kustannuksella tällaista ei tietenkään voida tehdä. Itse en ainakaan maksaisi enää senttiäkään veroja jos sitä tuhlattaisiin kotona makoileviin äiteihin. Entäs työnantaja sitten, arvaatte varmaan mitä tapahtuisi jos työnantaja olisi tästä hoitopalkasta vastuussa. Yhtään naista ei palkattaisi mihinkään töihin enää milloinkaan.
Oli kyllä taas sellainen kuningasajatus, vain vauvapalstajutut.
Sinulla on rumat jutut ja musta, paha sielu.
Et siis halua käyttää SUN verorahoja siihen että suomalaisten syntyvyys saataisiin nousuun mutta SUN verorahoja voi käyttää muualta tulleiden (pakko käyttää kiertoilmaisu) elättämiseen vaikka makaavat kotona ja heidän jälkeläisten elättämiseen?