Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on menossa koe, katson kauanko likaiset astiat lojuvat tiskialtaassa jos minä en niitä tiskaa

Vierailija
15.09.2019 |

Nyt siinä on tainnut olla pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ainakin toista viikkoa. Alkaneet jo selvästi haista ja ovat kauttaaltaan limaisia. Kauanko veikkaatte että menee ennen kuin mies saa ne tiskattua?

Kommentit (299)

Vierailija
101/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paavo Peräreikä kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi tehdä naisten töitä?

Koska naisetkin käyvät nykyään kodin ulkopuolella palkkatöissä eli tekevät "miesten" töitä. Jos pystyt elättämään kumppanisi niin ettei tämän tarvitse käydä töissä, ja maksamaan eläkettä niin sitten tietysti voitte neuvotella tilanteen jossa kumppanisi tekee naisten työt, eli käytännössä kaikki kodin ylläpitoon liittyvät hommat.

Niin ja jos nainen käy töissä ja tienaa, maksakoon silloin palkastaan ne tekemättä jäävät kodinhoitotyöt ammattilaiselle, kuten mieskin jo tekee ”miesten töistä”. Ei se nyt niin mene että kun omia hommia ei ehditäkään työssäkäynnin vuoksi tehdä, ne vaan sälytetään puolison riesaksi ja nautitaan itse uranoususta ja ostetaan palkalla luksusta ja nautintoja.

Kaupungissa ja kerrostalossa ei ole "miesten töitä" Mies maksaa puolet, tai tekee puolet, tai asuu yksin.

Niin, kerrostalossa ja muuallakin se mies tosiaan jo maksaa miehen työt. Miksi siis pitäisi päälle maksaa vielä puolet naisten töistäkin tai tehdä?

Ei ole "miesten töitä". Auto on minun, maksan huollot ja renkaat. Loput "miesten työt" kuuluvat huoltoyhtiölle.

Niin, ne miesten työt ovat siis olemassa, mutta sinä maksat niistä vieraille. Eikö logiikkasi taivu soveltamaan samaa nk. naisten töihin!? Miksei?

Klo 14 tulee tänäänkin siivooja, joten kyllä taipuu ainakin minulla.

Sen sijaan miehet ovat keskimäärin pihimpiä maksamaan mistään palveluista.

Vierailija
102/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisuus ratkaisee kirjoitti:

Katsokaapas nyt ensin, kuka tuo talouteenne rahaa ja kumpi tuo enemmän. Se joka tuo enemmän, tekee vähemmän kotityötä. Köyhien ja työttömien ihmisten pitää tehdä kotityötä, että saavat edes jotain aikaiseksi. Jos te olette lähihoitsu ja miehenne vaikka insinööri, on tuloissa iso ero. Ei semmoista voi käsittää, että elelee mukavasti toisen rahalla ja sitten vielä märisee ja kalkattaa tiskeistä.

Minä olen maksanut kaiken - asunnon 100% yksin ja irtaimiston. Molemmilla on oma auto. Juoksevista menoista minä maksan 95%.

Niin kerropa sitten, miksi minä teen 90% kotitöistäkin, mutta mies vaan makaa telkkarin edessä?

Varmaan juuri siksi - kaikki on sinun. Ennustan että eroatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein vastaavan testin tyhjien vessapaperirullien kanssa. Oliskohan niitä 4-5 kpl kerääntynyt per vessa ennen kuin muut tajusivat etten enää siivoa niitä:)

Kaikki muu siivous kyllä sujuu mutta nuo on olleet miehelle ja teinille tosi vaikeita...

Tämä. Meillä on roskis vessassa ja ihan pytyllä istuen siihen yltää . Yleensä vieläpä on sitä paperia, jonka rullan saa vetää pystystä alas. Jos en itse korjaa hylsyjä niitä kertyy kymmeniä läjään vessan nurkkaan. Roskapusseja kertyy ulko-ovelle menevä käytävä tukkoon. Kylppärissä kukaan ei heitä roskiin tyhjiä saippua pulloja. Jne jne nämä ilmeisesti luule, että tonttu tai näkymätön orja tekee nämä pikkujuttu.

Vierailija
104/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua raivostuttaa tämän kaltaiset passiivis-aggressiiviset ”kouluttamiset”. Jos mieheni tekisi mulle tuolla tavalla niin sota olisi valmis enkä kyllä ”oppisi” yhtään mitään. Keskusteluyhteys auki! Mikä siinä on että ollaan avioliitossa ja lapsiakin saatu, mutta kommunikaatio ei pelaa? Ja sitten voimaannutaan av:lla!

Perheessämme kotityöt on jaettu. Ihan selkeästi. Esim nuo tiskit on 100% miehen vastuulla ja pyykit 100% mun vastuulla. Ei ole vaikeaa elää yhdessä kun molemmat hoitaa oman tonttinsa.

Ja se että täällä joku valittaa miten maksaa kaiken ja tekee kaiken, se ei herätä sääliä eikä inhoa sun miestä kohtaan. Lähinnä sääliä sua kohtaan kun olet ajautunut ja alistunut noin typerään tilanteeseen. Kukaan, jota passataan taloudellisesti ja kodinhoidollisesti, ei oma-aloitteisesti pyri siitä tilanteesta pois vaikka näkisi että puoliso on väsynyt. Koska tuollaisessa liitossa ei ole kyllä rakkautta.

Niin meilläkin on jaettu, mutta MIES EI TEE OSUUTTAAN.

Kyse ei ole kommunikaatio-ongelmasta, vaan miehen taholta tahallisesta luistamisesta velvollisuuksistaan. Sille pitäisi olla joku nimi kuten on taloudelliselle väkivallallekin.

Vierailija
105/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Varmaan juuri siksi - kaikki on sinun. Ennustan että eroatte.[/quote]

Voi hyvinkin olla.

En minä huvikseni ole kaikkea maksanut yksin, mies on kuulemma niin köyhä, ettei hänellä ole varaa. On sekin tekosyy välttää vastuuta kotitöistäkin. Hassua vaan, että jos mies maksaisi kaiken, se olisi miesten mielestä päinvastoin peruste sille, että naisen pitäisi tehdä ne kotityöt vastineeksi.

Vierailija
106/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas herää kysymys, että miksi ihmeessä AP on miehensä kanssa parisuhteessa? Jos se toisen touhu ärsyttää noin paljon ja pitää oikein tällaisia kokeita tehdä, niin parisuhde on lähtökohtaisesti huonossa jamassa. Miksi te jäätte roikkumaan tällaisiin suhteisiin?

Vierailija
107/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua raivostuttaa tämän kaltaiset passiivis-aggressiiviset ”kouluttamiset”. Jos mieheni tekisi mulle tuolla tavalla niin sota olisi valmis enkä kyllä ”oppisi” yhtään mitään. Keskusteluyhteys auki! Mikä siinä on että ollaan avioliitossa ja lapsiakin saatu, mutta kommunikaatio ei pelaa? Ja sitten voimaannutaan av:lla!

Perheessämme kotityöt on jaettu. Ihan selkeästi. Esim nuo tiskit on 100% miehen vastuulla ja pyykit 100% mun vastuulla. Ei ole vaikeaa elää yhdessä kun molemmat hoitaa oman tonttinsa.

Ja se että täällä joku valittaa miten maksaa kaiken ja tekee kaiken, se ei herätä sääliä eikä inhoa sun miestä kohtaan. Lähinnä sääliä sua kohtaan kun olet ajautunut ja alistunut noin typerään tilanteeseen. Kukaan, jota passataan taloudellisesti ja kodinhoidollisesti, ei oma-aloitteisesti pyri siitä tilanteesta pois vaikka näkisi että puoliso on väsynyt. Koska tuollaisessa liitossa ei ole kyllä rakkautta.

Niin meilläkin on jaettu, mutta MIES EI TEE OSUUTTAAN.

Kyse ei ole kommunikaatio-ongelmasta, vaan miehen taholta tahallisesta luistamisesta velvollisuuksistaan. Sille pitäisi olla joku nimi kuten on taloudelliselle väkivallallekin.

Onhan sillä. Tuollaisen hyväksyvä nainen on "kynnysmatto". 

Vierailija
108/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein vastaavan testin tyhjien vessapaperirullien kanssa. Oliskohan niitä 4-5 kpl kerääntynyt per vessa ennen kuin muut tajusivat etten enää siivoa niitä:)

Kaikki muu siivous kyllä sujuu mutta nuo on olleet miehelle ja teinille tosi vaikeita...

Tämä. Meillä on roskis vessassa ja ihan pytyllä istuen siihen yltää . Yleensä vieläpä on sitä paperia, jonka rullan saa vetää pystystä alas. Jos en itse korjaa hylsyjä niitä kertyy kymmeniä läjään vessan nurkkaan. Roskapusseja kertyy ulko-ovelle menevä käytävä tukkoon. Kylppärissä kukaan ei heitä roskiin tyhjiä saippua pulloja. Jne jne nämä ilmeisesti luule, että tonttu tai näkymätön orja tekee nämä pikkujuttu.

Mainitdin näistä wc-peperihylsyistä miehelle kerran, että voisiko hänkin viedä ne roskiin ja ottaa uuden rullan tilalle, että miksi minä joudun sen aina tekemään. Hän mökötti siitä pari päivää, mutta nyt on joskus tehnyt sen, ehkä joka kymmenes rulla.

Vierailija
109/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meillä hoitanut aina kaikkien laskujen maksamisen. Nyt vaan päätin jättää kaikki puolison nimellä tulevat maksut maksamatta ja heitän kaikki perintätoimistojen kirjeet roskiin. Saa nähdä koska havahtuu siihen että olisi vähän aika itsekin ottaa vastuuta omista asioista.

Vierailija
110/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi jakautuu kotityöt niin että mies tiskaa ja muutenkin siistii keittiön (vaikkakin minä kokkaan eniten), hän vie myös roskat.

Olen aika näppärä siivoamaan, joten ihan iloinen olen että voin siivota kodin muuten ja hänen vastuualueellaan on nuo asiat.

Mitä muuta teidän miehet tekee kodin eteen jos tiskit jäävät lojumaan?

Vierailija
111/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut samaa, kun mies jostsin syystä ei koskaan tiskaa psistinlastaa. Koskaan. Hän voi tiskata muita astioita ja se lasta seisoo altaassa pysyvästi likaisena. Kaiken lisäksi kukaan muu ei käyhä sitä paistinlastaa kuin mies, mutta jostain aivan käsittämättömästä syystä hän ei suostu tiskaamaan sitä. Olen luopunut odottelusta viikon kuluttua ja raivostunut, että mikä helkutti vaivaa, kun ei pese.

Muutenkin teen kotitöistä 90%, joten ärsyttää, maksan myös asumisen kokonaan ja omat ruokani sekä asunnon käyttötarpeet kuten saippuat. Nyt on lamppu palanut yhdessä huoneessa ja pyysin, että mies ostaisi kerrankin uuden lampun. Arvaat varmaan, ollaanko oltu jo viikko pimeässä. Ihan periaatteesta en aio ostaa ja vaihtaa, kun todella teen lähes kaiken muun yksin.

Ap sun kannattaa ostaakertakäyttölautasia itsellesi jemmaan. Samoin vessapaperia piiloon, älä vaihda uutta, kun se loppuu jne. Kannatan tätä kovaa linjaa nykyään. Sitä voi soveltaa moneen asiaan. Mieheni esim on ollut tapana pitääykkäkoulua ja häippästä kotoa vihaisena, eikä kerro, milloin tulee takaisin. Nyt minäkin olen alkanut tehdä niin ja se on aika vapauttavaa, saa ikäänkuin omaa lomaa arkeen.

Kyllä teidän molempien kannattaisi heittää ukot pihalle lopullisesti, kuka tommosta jaksaa kattella. Itsellä vaikuttaisi jo seksihaluihinkin, ei paljoa porsas kiihota.

Vierailija
112/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuus ratkaisee kirjoitti:

Katsokaapas nyt ensin, kuka tuo talouteenne rahaa ja kumpi tuo enemmän. Se joka tuo enemmän, tekee vähemmän kotityötä. Köyhien ja työttömien ihmisten pitää tehdä kotityötä, että saavat edes jotain aikaiseksi. Jos te olette lähihoitsu ja miehenne vaikka insinööri, on tuloissa iso ero. Ei semmoista voi käsittää, että elelee mukavasti toisen rahalla ja sitten vielä märisee ja kalkattaa tiskeistä.

Ihanaa! Mun vuositulot 85 000 e, joten saan ulkoistettua hyvän määrän kotitöitä keskituloiselle tai huonommin palkatulle miehelle. Ehdokkaat voi ilmoittautua. Ja jos jonoa ei synny, voitte miehet miettiä asetelman houkuttavuutta keskimääräisen naisen näkökulmasta.

Vierailija
113/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuositulot ovat n 150 000 euroa ja miehellä n 30 000 ja mies ei tee kotitöitä kuin pakottamana hirveänä marttyyrinä.

Vierailija
114/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vuositulot ovat n 150 000 euroa ja miehellä n 30 000 ja mies ei tee kotitöitä kuin pakottamana hirveänä marttyyrinä.

Tämä on muuten hyvin yleistä, olen lukenut siitä tutkimuksiakin. Mitä enemmän nainen tienaa, sitä vöhemmän mied tekee kotitöitä. Mies ilmeisesti kompensoi kokemusta epämiehekkyydestä sillä lailla. On myös tutkimuksia, että mitä suuremmat tulot naisella on, sitä todennäköisemmin on parisuhdeväkivallan uhri, varmaan samasta syystä.

Vierailija
115/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut jostain semmoisesta tutkimuksesta että mitä pienempi penis miehellä on sitä vähemmän hän osallistuu kotitöihin.

Vierailija
116/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus tehnyt niin, että olen jättänyt miehen käyttämän WC-pöntön pesemättä nähdäkseni, mihin kuntoon se päätyy ennen kuin hän havahtuu pesemään sen. Valitettavasti miehen pönttö on suihkun vieressä, niin joutui näkemään sen pöntön joka päivä. Kyllä mä sen siinä kahden kuukauden kohdalla pesin, kun oksetti mennä siitä ohi.

Muuten mies on hyvä, mutta on kasvanut hyvin likaisessa kodista, eli siisteyskäsityksemme eivät kohtaa. Eikä häntä aidosti häiritse, vaikka pölyä on sentin kerros, tai hämähäkin seittejä roikkuu lampusta. Siivoaa kyllä kun käsken. Mutta ei tajua ilman erillistä huomautusta esim siirtää sohvaa ja imuroida myös sohvan alta. Kun sitä sotkua ei näe, sitä ei ole?

Vierailija
117/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ulos! Ja peilin ääreen miettimään, miten tulikin otettua tuommoinen tollo puolisoksi. Ja oppimista kehiin, jos ei osaa paremmin osaa valita, niin kannattaa olla yksin.

Vierailija
118/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei ole ikinä tiskannut tai tehnyt yhtään mitään kotitöitä. Mies ei edes tiedä missä imuri on tai mistä kaapista löytyy kattilat.

Meilläkin miehellä oli esim puhtaat pyyhkeet ja astiat sellainen asia, joista hän ei tiennyt missä niitä säilytetään. Samaten liinavaatteet ym. Jopa omat vaatteet oli niin piilossa, ettei niitä löytänyt  vaatekaapistaan. Ihmettelin sitten , miten ihminen ei omassa kodissaan löydä tavaroita, vaikka siellä on asuttu yli 10v. Käsittämätöntä.

Sitten tajusin, kun kävin joskus pannuhuoneesta hakemasta jotakin työkalua, enkä meinannut sitä löytää, että jos ei itse niitä  asioita laita paikoilleen, ei niitä löydä.  

Pistin sitten miehen itsensä viemään puhtaat vaatteet kaappiinsa, alusvaatteista lähtien. Samaten mies laitettiin tyhjentämään tiskikone ja jos jokin astia jäi pyörimään pöydälle, kerroin miehelle mihin ne kuuluu laittaa. Eipä ole enää vaatteet "hukassa", kun itse tietää mihin on laittanut. Ja astiatkin (mielkein kaikki) löytyy omille paikoilleen. 

Miehet pystyvät asumaan omassa kodissaankin, kuin muukalainen. Se on outoa se.

Ei voi käsittää miten aikuinen ihminen pitää laittaa tyhjentämään astianpesukone tai huolehtimaan omista tavaroistaan. Tulee mieleen pikkulapset, joille tämmöisiä pitää opettaa. Miten olet päätynyt miehesi kanssa yhteen?

Vierailija
119/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin tiskikoneen tyhjentämisen 1.5 vuotta sitten. Vieläkään kukaan ei ole oppinut itsenäisesti sitä tyhjentämään, ei mies eikä teinit. Teinit sentään yleensä tyhjentää, kun pyytää. Joskus on pitänyt hakea valmisruokaa, kun kaikki pannut ja kattilat ollut likaisia.

Vierailija
120/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuositulot on 6 miljoonaa, miehellä 12000 ja silti minä jaksan nalkuttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ette te itsekään enää usko näihin juttuihinne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan