Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?
Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?
Kommentit (40)
Joulun ruoat tehdään jouluna, ja joulu tulee muutenkin ihan valmistelematta.
Tehty ruokia, lanttulaatikkoa, paistia, keittoa. Koristelua ei voi laittaa koska ei mahdu, ennen olen aina laittanut liinan ja kynttelikön.
Joulun ehtii tehdä vaikka aloittaisi vasta tuomaanpäivänä.
Aatonaattona lyödään joulu kasaan.
Ainoat jouluvalmisteluni ovat maksa, porkkana ja lanttulaatikon sekä konvehtien ostaminen. Tuttava tekee ja tuo torttuja, riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa. Kuusi ja koristeet on olleet paikallaan joulusta 2005. Sitä ennen laitoin uuden kuusen vuosittain. Samoin laitoin ja otin koristeet pois. Sitten huomasin että on turha savotta. Antaa olla kuusen js koristeiden paikallaan pysyvästi. Kun asuu yksin, niin helppo noudattaa tätä käytäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Pesitkö jo keittiön katon, ap?
No eipä tuommoisesta asiasta kannata veetuilla. Laiskathan eivät tee mitään joulun eteen ja menevät päivästä toiseen eineksiä syöden ja sohvan pohjalla maaten.
Täysin valmiit. Meidän perheessä ei vietetä nyt jo 17 vuoteen.
Aivan hyvässä vaiheessa; kinkku on ostettu pakastimeen. Muut jouluruoat hankin lähempänä joulua. Mulla on kämppä siivottuna aina, niin mitään joulusiivouksia mun ei tarvitse tehdä. Voi olla, että leivon pullaa ennen joulua, mutta voi myös olla että en leivo. Mulla ei ole yhtään joulukoristetta, tai jouluvaloja laitettuna, enkä varmaan laitakaan. Joulu tulee kuitenkin ja tärkeintä on saada kinkkua ja laatikoita, muulla ei ole väliä. Takkaan tulet ja hyvää ruokaa, siitä se joulu muodostuu.
Ei ole mitään "jouluvalmisteluja". Koko joulu on aivan 💩-juhla. ihmisillä vaan rahanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään "jouluvalmisteluja". Koko joulu on aivan 💩-juhla. ihmisillä vaan rahanmenoa.
Joo! Olen ihmetellyt miten jengillä on varaa siihen
Samassa vaiheessa kun juhannuksenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuommoisesta asiasta kannata veetuilla. Laiskathan eivät tee mitään joulun eteen ja menevät päivästä toiseen eineksiä syöden ja sohvan pohjalla maaten.
Täh?
Mä heräilen yleensä 5 aikaan aamulla ja kahvin jälkeen tunnin lenkki, jonka jälkeen jotain puuhaa yleensä koko päiväksi. Saanko nyt viikonloppuna levätä? Eineksiäkään ei ole. Eikä kaljaa.
On ollut aika rankkaa vuosi ja joulu ei kiinnostais näin sinkkuna perheettömänä tänä vuonna yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin ihmiset valittaa, että on vähän rahaa. Ottaako ne jouluksi velkaa?
Siten hyvällä mallilla, että koti on koristeltu ja kaikki lahjat on. Kinkun ostan pakasteeseen lähipäivinä. Säilyviä ruokatarvikkeita jo olen ostanut. Ostoslistalla myös vielä suklaat, juomat, laatikot ja leivontatarvikkeet. Leivon ainakin piparit itse. Koti on aina siisti hyvällä viikkkosiivouksella.
Ainoa ongelma on se, että mikä päivä kokoonnutaan syömään ja jakamaan lahjat. Lapset maailmalla, vuorotyötä ja heidän puolisoiden perheiden joulut myös. Olisi mukava, kun kaikki pääsisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin ihmiset valittaa, että on vähän rahaa. Ottaako ne jouluksi velkaa?
Ilmeisesti
Meni joulunlaitosta maku, kun iski yllätystyöttömyys ja työnhakuvelvoitteet häämöttää edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Mä heräilen yleensä 5 aikaan aamulla ja kahvin jälkeen tunnin lenkki, jonka jälkeen jotain puuhaa yleensä koko päiväksi. Saanko nyt viikonloppuna levätä? Eineksiäkään ei ole. Eikä kaljaa.
On ollut aika rankkaa vuosi ja joulu ei kiinnostais näin sinkkuna perheettömänä tänä vuonna yhtään.
Rankka vuosi on ollut itsellänikin; tämä sairaus vie minut hautaan.
Aloitan 15.12.