Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?

Vierailija
13.12.2025 |

Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan 15.12.

Vierailija
2/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun ruoat tehdään jouluna, ja joulu tulee muutenkin ihan valmistelematta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitkä?

Vierailija
4/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty ruokia, lanttulaatikkoa, paistia, keittoa.  Koristelua ei voi laittaa koska ei mahdu, ennen olen aina laittanut liinan ja kynttelikön.

Joulun ehtii tehdä vaikka aloittaisi vasta tuomaanpäivänä.

Vierailija
5/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesitkö jo keittiön katon, ap?

Vierailija
6/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatonaattona lyödään joulu kasaan.

Vierailija
7/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat jouluvalmisteluni ovat maksa, porkkana ja lanttulaatikon sekä konvehtien ostaminen. Tuttava tekee ja tuo torttuja, riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa. Kuusi ja koristeet on olleet paikallaan joulusta 2005. Sitä ennen laitoin uuden kuusen vuosittain. Samoin laitoin ja otin koristeet pois. Sitten huomasin että on turha savotta. Antaa olla kuusen js koristeiden paikallaan pysyvästi. Kun asuu yksin, niin helppo noudattaa tätä käytäntöä.

Vierailija
8/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuommoisesta asiasta kannata veetuilla. Laiskathan eivät tee mitään joulun eteen ja menevät päivästä toiseen eineksiä syöden ja sohvan pohjalla maaten.

Vierailija
9/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin valmiit. Meidän perheessä ei vietetä nyt jo 17 vuoteen.

Vierailija
10/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvässä vaiheessa; kinkku on ostettu pakastimeen. Muut jouluruoat hankin lähempänä joulua. Mulla on kämppä siivottuna aina, niin mitään joulusiivouksia mun ei tarvitse tehdä. Voi olla, että leivon pullaa ennen joulua, mutta voi myös olla että en leivo. Mulla ei ole yhtään joulukoristetta, tai jouluvaloja laitettuna, enkä varmaan laitakaan. Joulu tulee kuitenkin ja tärkeintä on saada kinkkua ja laatikoita, muulla ei ole väliä. Takkaan tulet ja hyvää ruokaa, siitä se joulu muodostuu.

Vierailija
11/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "jouluvalmisteluja". Koko joulu on aivan 💩-juhla. ihmisillä vaan rahanmenoa.

Vierailija
12/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista AP v*ttu!!

Vierailija
13/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "jouluvalmisteluja". Koko joulu on aivan 💩-juhla. ihmisillä vaan rahanmenoa.

Joo! Olen ihmetellyt miten jengillä on varaa siihen

Vierailija
14/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa vaiheessa kun juhannuksenakin. 

Vierailija
15/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuommoisesta asiasta kannata veetuilla. Laiskathan eivät tee mitään joulun eteen ja menevät päivästä toiseen eineksiä syöden ja sohvan pohjalla maaten.

Täh?

Mä heräilen yleensä 5 aikaan aamulla ja kahvin jälkeen tunnin lenkki, jonka jälkeen jotain puuhaa yleensä koko päiväksi. Saanko nyt viikonloppuna levätä? Eineksiäkään ei ole. Eikä kaljaa.

On ollut aika rankkaa vuosi ja joulu ei kiinnostais näin sinkkuna perheettömänä tänä vuonna yhtään.

Vierailija
16/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin ihmiset valittaa, että on vähän rahaa. Ottaako ne jouluksi velkaa?

Vierailija
17/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten hyvällä mallilla, että koti on koristeltu ja kaikki lahjat on. Kinkun ostan pakasteeseen lähipäivinä. Säilyviä ruokatarvikkeita jo olen ostanut. Ostoslistalla myös vielä suklaat, juomat, laatikot ja leivontatarvikkeet. Leivon ainakin piparit itse. Koti on aina siisti hyvällä viikkkosiivouksella.

Ainoa ongelma on se, että mikä päivä kokoonnutaan syömään ja jakamaan lahjat. Lapset maailmalla, vuorotyötä ja heidän puolisoiden perheiden joulut myös. Olisi mukava, kun kaikki pääsisivät. 

Vierailija
18/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin ihmiset valittaa, että on vähän rahaa. Ottaako ne jouluksi velkaa?

Ilmeisesti

Vierailija
19/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni joulunlaitosta maku, kun iski yllätystyöttömyys ja työnhakuvelvoitteet häämöttää edessä.

Vierailija
20/40 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Mä heräilen yleensä 5 aikaan aamulla ja kahvin jälkeen tunnin lenkki, jonka jälkeen jotain puuhaa yleensä koko päiväksi. Saanko nyt viikonloppuna levätä? Eineksiäkään ei ole. Eikä kaljaa.

On ollut aika rankkaa vuosi ja joulu ei kiinnostais näin sinkkuna perheettömänä tänä vuonna yhtään.

Rankka vuosi on ollut itsellänikin; tämä sairaus vie minut hautaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan