Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on menossa koe, katson kauanko likaiset astiat lojuvat tiskialtaassa jos minä en niitä tiskaa

Vierailija
15.09.2019 |

Nyt siinä on tainnut olla pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ainakin toista viikkoa. Alkaneet jo selvästi haista ja ovat kauttaaltaan limaisia. Kauanko veikkaatte että menee ennen kuin mies saa ne tiskattua?

Kommentit (299)

Vierailija
281/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljätoista sivua todistaa: kirjoitti:

Kummasti se miehen lompakko pitää pariskuntia yhdessä. 

Tilastollisesti naiset ovat eron aloitteentekijöitä. 

Ja siinäkin mennään miehen lompakolle

Erossa yhteinen omaisuus jaetaan puoliksi, ellei avioehtoa ole. Mies voi toki estää eron tekemällä hommat kotona puoliksi.

Eli jos mies tiskaa, niin nainen ei vie erossa puolta omaisuudesta? 

Jos mies on fiksu ja sydän paikallaan, nainen ei halua erota. 

Vierailija
282/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erossa yhteinen omaisuus jaetaan puoliksi, ellei avioehtoa ole. Mies voi toki estää eron tekemällä hommat kotona puoliksi.

Luuletko että tiskaamalla saat oman osuutesi ja vielä naisenkin osuuden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tekee osansa, niin naisen ei tarvitse erota siksi, että mies ei tee osaansa.

Vierailija
284/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen mies kuoli yllättäen 43 v iässä. Keskustelimme siitä, miltä tuntuisi, jos puoliso  yllättäen kuolisi. Mies kysyi, mitä tekisin ensimmäiseksi, kun olisin saanut tiedon, että hän on kuollut.

Vastasin, että laittaisin tiskipöydältä kaikki astiat koneeseen, pyyhkisin tiskipöydän puhtaaksi ja hymyilisin onnellisena tietäen, että tästä eteenpäin minulla olisi aina siisti keittiö.

Mies ei puhunut minulle viikkoon.

...yläpeukkujen määrästä voi päätellä palstan prioriteetit...

Löysää hieman pipoa :) Jokainen varmaan ymmärsi, ettei se nyt ihan noin mene, mutta olihan siinä miehellä vähän mietittävää. Ja ehkä paransi tapansa, ettei vaimon tarvitsisi tuollaisen asian takia helpottuneena hymyillä, kun  mies poistuu muonavahvuudesta.

No joo, olihan se sanamuodoista pääteltävissä, että tuota keskustelua ei tapahtunut oikeasti (ainakaan tuossa muodossa) mutta on se silti minusta melko sairasta fantasioida moisesta. "Jos tuo sottapytty kuolisi niin olisi niiiiin siistiä, aina...."

Vierailija
285/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen kannata kajota naisten hommiin. Siitä ei tule muuta kuin sanomista ja mikään ei ole koskaan hyvin. Milloin astiat on huonosti tiskattu, pölyt imuroitu väärin, lattioiden pesuun käytetty moppi väärä jne. Parempi kun nainen hoitaa nämä omien standardiensa mukaan niin silloin säästytään monelta päänsäryltä.

Sillä lattioiden pesuun käytetyllä mopilla on oikeasti väliä. Eräs sankari oli hankkinut vuokravapautuksen parille kuulle vaihtamalla vuokranantajansa puolesta asunnon muovimaton puulattiaa jäljittelevään laminaattiin. Remonttityön lopputulos oli siisti ja kaunis vaalea lattia. Epäilen vain ettei se kovin kauan sellaisena pysy, herra kun vähät välitti kehotuksista hankkia uusi lattiatyypille sopiva moppi. Vanha moppi oli nimittäin sellaista karhean kovaa pesusientä muistuttava, juuri oikea muovimatolle, uudella laminaatilla se piti jäätävää kirskuntaa, joka tarpeeksi monta kertaa toistettuna on varmasti muuttanut sen laminaatin kuluneen/raavitun näköiseksi.

Vierailija
286/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopatiaa tällaiset testit, oletteko keskustelu- ja yhteistyökyvyttömiä?

Vierailija
287/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas täältä tuttua miesvihan lietsontaa...

Leikkiähän ne kai vaan laskee, ei pidä olla noin tosikko. Kuka nyt laiskaa ja piittaamatonta miestä vihaisi? Onhan sellainen ihan...tavallaan erikoinen sisustuksellinen yksityiskohta, vaikka aiheuttaakin ylimääräistä vaivannäköä.

Tai sitten miehillä ei oleteta olevan samanlaista lemmikkistatusta kuin esim. koiralla. Suurin osa ihmisistä mieltää, että koiran jäljet on siivottava, muttei miehen. En tiedä, johtuuko se siitä, että periaatteessa mies pystyy puhumaan? Tavallaan. Sitä ei siis voi ajatella lemmikkinä, jonka jätökset pitäisi siivota.

Silti nämä naiset suhtautuvat miehiin kuin koiraan.

Vierailija
288/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikä lompakko?

20v ja se oli mun lompakko kun mies oli aina ei oo rahaa. Ei kait kun osti itselleen asioita joista piti. Ja kyllä. Olin tyhmä. Ei tarvii tulla sanomaan, tiedän.

Mikä siinä onkaan että halus uskoa että se haluu kans yhteisiä asioita? No ei halunnut. Ps. Miehelle ero tuli yllättäen. Olimme kuulemma niin tosi onnellisia.

Vierailija
289/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
290/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkiähän ne kai vaan laskee, ei pidä olla noin tosikko. Kuka nyt laiskaa ja piittaamatonta miestä vihaisi? Onhan sellainen ihan...tavallaan erikoinen sisustuksellinen yksityiskohta, vaikka aiheuttaakin ylimääräistä vaivannäköä.

Tai sitten miehillä ei oleteta olevan samanlaista lemmikkistatusta kuin esim. koiralla. Suurin osa ihmisistä mieltää, että koiran jäljet on siivottava, muttei miehen. En tiedä, johtuuko se siitä, että periaatteessa mies pystyy puhumaan? Tavallaan. Sitä ei siis voi ajatella lemmikkinä, jonka jätökset pitäisi siivota.

Mikä on mielestäsi oikea tapa suhtautua ihmiseen, joka jättää työnsä sinun tehtäväksesi?

Vierailija
291/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan tuo miehen saama työmarkkinatuki sen verran iso että sen takia kannattaa olla yhdessä :D

Vierailija
292/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vastaava testi pari vuotta sitten kun mun kumpikin käsi leikattiin. Niin kauan kun mulla oli tikit käsissä, sai huusholli mädäntyä aivan kaikessa rauhassa.

No etkai toivuttuasi alkanut siivota?!

Vierailija
293/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopatiaa tällaiset testit, oletteko keskustelu- ja yhteistyökyvyttömiä?

Mitäs sitten on se, että pakottaa toisen raatamaan yksin?

Vierailija
294/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim minä vaihdatan polttimon autohuollossa, kamoon! Käytän aina määräaikaishuollossa ennen katsastusta ja siinä se menee samalla. Maksaa kympin. Jos sinä haluat etsiä polttimon kaupasta ja sitten vielä selvittää, miten se vaihdetaan nykyiseen autoosi, siitä vain. Minulla on varaa maksaa se muutama euro säästyneestä vapaa-ajasta. Minä muuten leivon leivän itse. Et kai sinä osta sitä valmiina, kamoon!

Kerropa nyt mitä tässä mielestäsi olet todistanut? Koska minä näen vain katkeran miehen valittamassa siitä, että hänen lampunvaihtonsa ei vapauta häntä kotitöistä.

Minun ei tarvitse selvittää miten se polttimo vaihdetaan, koska tiedän sen jo valmiiksi. Riippumatta autosta. Sen kun näkee sillein, että ihan omin kätösin avaa konepellin ja katsoo sinne omilla silmillä. Mut eihän siinä, jos sun vapaa-aika maksaa 7€/minuutti, niin vaihdata se huollossa sitten, eihän se minulta ole pois. Älä edes kysy miksi 7€, koska en jaksa sitä rautalangasta vääntää. Ja ruisleivän ostan kaupasta, vaaleata pullaleipää en syö, mutta myönnettäköön että kerran pari vuoteen leipaisen olutrieskan.

En ole missään vaiheessa valittanut, että polttimonvaihdon pitäisi vapauttaa minut kotitöistä. Sanon nyt kolmannen kerran, että teen kotona oman osani. Ei jaksais kovin montaa kertaa toistaa samoja asioita aikuiselle(?) ihmiselle. 

Yritäpä nyt edes kerrankin selittää mitä olet todistanut, aloitetaan siitä.

Ja jos tosissaan käyt kaupassa, ajat kotiin ja vaihdat polttimon minuutissa, niin otapa video ja laita linkki. Muuten en usko. Olet kai tottunut helppoihin autoihin, mutta tiedoksesi: on myös autoja joissa pitää irrottaa rengas tai jopa etupuskuri ennen kuin polttimon voi vaihtaa. Epäilen vahvasti tiedätkö valmiiksi, miten se tapahtuu.

Aika huvittavaa että yrität päteä ruisleivän syömisellä. Mutta kai jollain pitää päteä, kun et ymmärrä autoista etkä argumentoinnista oikein mitään.

Eri: No konepelti auki, piuha irti, kumisuojus irti, klipsi auki, lamppu kiertäen ulos, uusi lamppu (H7 mulla) tilalle, klipsi kiinni, kumisuojus kiinni, piuha kiinni, konepelti kiinni. Rakettitiedettä juu, voi siinä mennä jopa 1,5 minuuttia.

Mulla on lamppuja aina varalta mukana, ja oon vaihtanut milloin missäkin ajossaollessani, enkä vaan kotona, kun se nyt on vaan niin helppoa. Auton lamppuja menee aina, siksi sen helppo vaihdettavuus oli yksi kriteeri auton hankinnassakin, järki siinäkin mukana nääs.

N51

Vierailija
295/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim minä vaihdatan polttimon autohuollossa, kamoon! Käytän aina määräaikaishuollossa ennen katsastusta ja siinä se menee samalla. Maksaa kympin. Jos sinä haluat etsiä polttimon kaupasta ja sitten vielä selvittää, miten se vaihdetaan nykyiseen autoosi, siitä vain. Minulla on varaa maksaa se muutama euro säästyneestä vapaa-ajasta. Minä muuten leivon leivän itse. Et kai sinä osta sitä valmiina, kamoon!

Kerropa nyt mitä tässä mielestäsi olet todistanut? Koska minä näen vain katkeran miehen valittamassa siitä, että hänen lampunvaihtonsa ei vapauta häntä kotitöistä.

Minun ei tarvitse selvittää miten se polttimo vaihdetaan, koska tiedän sen jo valmiiksi. Riippumatta autosta. Sen kun näkee sillein, että ihan omin kätösin avaa konepellin ja katsoo sinne omilla silmillä. Mut eihän siinä, jos sun vapaa-aika maksaa 7€/minuutti, niin vaihdata se huollossa sitten, eihän se minulta ole pois. Älä edes kysy miksi 7€, koska en jaksa sitä rautalangasta vääntää. Ja ruisleivän ostan kaupasta, vaaleata pullaleipää en syö, mutta myönnettäköön että kerran pari vuoteen leipaisen olutrieskan.

En ole missään vaiheessa valittanut, että polttimonvaihdon pitäisi vapauttaa minut kotitöistä. Sanon nyt kolmannen kerran, että teen kotona oman osani. Ei jaksais kovin montaa kertaa toistaa samoja asioita aikuiselle(?) ihmiselle. 

Yritäpä nyt edes kerrankin selittää mitä olet todistanut, aloitetaan siitä.

Ja jos tosissaan käyt kaupassa, ajat kotiin ja vaihdat polttimon minuutissa, niin otapa video ja laita linkki. Muuten en usko. Olet kai tottunut helppoihin autoihin, mutta tiedoksesi: on myös autoja joissa pitää irrottaa rengas tai jopa etupuskuri ennen kuin polttimon voi vaihtaa. Epäilen vahvasti tiedätkö valmiiksi, miten se tapahtuu.

Aika huvittavaa että yrität päteä ruisleivän syömisellä. Mutta kai jollain pitää päteä, kun et ymmärrä autoista etkä argumentoinnista oikein mitään.

Eri: No konepelti auki, piuha irti, kumisuojus irti, klipsi auki, lamppu kiertäen ulos, uusi lamppu (H7 mulla) tilalle, klipsi kiinni, kumisuojus kiinni, piuha kiinni, konepelti kiinni. Rakettitiedettä juu, voi siinä mennä jopa 1,5 minuuttia.

Mulla on lamppuja aina varalta mukana, ja oon vaihtanut milloin missäkin ajossaollessani, enkä vaan kotona, kun se nyt on vaan niin helppoa. Auton lamppuja menee aina, siksi sen helppo vaihdettavuus oli yksi kriteeri auton hankinnassakin, järki siinäkin mukana nääs.

N51

Jaa pakko kai tarkentaa ennen kuin tuo saivartelijamies tarttuu 'olennaiseen', että en vaihda lamppuja ajon aikana, vaan reissussa ollessani en odota kotiin pääsyä aina vaan saatan vaihtaa sen esim kaupan parkkipaikalla tms.

Vierailija
296/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi oikea tapa suhtautua ihmiseen, joka jättää työnsä sinun tehtäväksesi?

Mikä on sinun mielestäsi oikea tapa suhtautua "ihmiseen", joka olettaa, että minä hoidan kaiken hänen puolestaan, saamatta kuitenkaan siitä ikinä mitään, edes kiitosta itselleni?

Mikä on mielestäsi oikea tapa suhtautua "ihmiseen", joka ei hyväksy ja arvosta minua omana itsenäni ollenkaan?

Vierailija
297/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on niin moneen junaan. Meillä miehellä rankka työ joka sitoo 7 päivänä viikossa. Minä teen kevyempää työtä normaalia aikaa joten ehdin kotihommat puuhata helposti.

Mies niitä tekee jos olen kipeä tai kiireinen, ei ole kyse siitä etteikö tekisi.

Olen aina ollut koti-ihminen, kaikki aina järjestyksessä, siivoilen sitä mukaa kun tarve, menisitkö max puoli tuntia päivässä. Rakastan ruoanlaittoa joten käyn mielelläni myös itse kaupassa. Vaihdan myös renkaat autoihin sekä pienet huollot, hoidan pihan, laskut, hankinnat ja pienet rempat. Tykkään puuhailla kotona paljon ja lapset häärää aina mukana, nyt pieninkin jo koulu-ikäinen, siivoavat omat huoneensa ja tekevät vaikka mitä.

En mä koe että alistuisin yhtään mihinkään, ehkä siinä on se ero että tiedän että mieskin tekisi jos olisi joskus kotona. Ja sitten kun on, ollaan perheenä rennosti.

Tiedän että tämä ei toimisi läheskään kaikilla, mutta meillä toimii. Minulla on paljon vapaa aikaa, voisin mennä ja harrastaa vaikka joka päivä.

Toivottavasti saatte kotona asiat kuntoon, eihän se silloin ole Ok jos se tuntuu väärältä. Kodin pitää olla kuitenkin se paikka missä lataudutaan eikä työleiri.

Vierailija
298/299 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö todellakaan kysymättä tiedä? Ihan itse?

Vierailija
299/299 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla se kriittinen piste jo ylittynyt aikaa sitten. Sanoisin vaan että vaihtamalla paranee. Dump the zero, get with the hero. Mikä ihme saa naiset hakeutumaan asumaan noiden aikuislasten kanssa.

Ei naiset hakeudu aikuislasten seuraan, mies vaan heittäytyy lapseksi kun huomaa  saaneensa toisen äidin joka passaa. Sukupolvesta toiseen jokainen mies tekee tuon saman virheen, viimeistään siinä vaiheessa kun nainen synnyttää hänelle lapsen, mies kuvittelee että hänetkin hoidetaan myös lapsena. Laiskuutta ja hyväksikäyttöä se on. Miehet on "vähän" yksinkertaisia :)

Kyllä sen virheen tuossa tilanteessa tekee nainen, kun alkaa holhota ja passata miestä, joka aikuisena ja nykyaikaisen koulutuksen ja kasvatuksen saaneena kykenisi kaikkeen ihan tasavertaisesti. Nainen on se, joka haalii vastuulleen kaiken kotona ja passivoi miehen. Pahimmillaan vielä pätemällä ja moittimalla miehen yrityksetkin pataluhiksi. Kuka siis oli yksinkertainen tässä, se joka antaa periksi ja lopputuloksena huomaa pääsevänsä helpommalla vai se, joka tieten tahtoen ylikuormittaa itsensä ja katkeroituu siitä sitten?

Anna mun kaikki kestää, naisen vika kun mies heittäytyy vapaamatkustajaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi