Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on menossa koe, katson kauanko likaiset astiat lojuvat tiskialtaassa jos minä en niitä tiskaa

Vierailija
15.09.2019 |

Nyt siinä on tainnut olla pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ainakin toista viikkoa. Alkaneet jo selvästi haista ja ovat kauttaaltaan limaisia. Kauanko veikkaatte että menee ennen kuin mies saa ne tiskattua?

Kommentit (299)

Vierailija
121/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Ei voi käsittää miten aikuinen ihminen pitää laittaa tyhjentämään astianpesukone tai huolehtimaan omista tavaroistaan. Tulee mieleen pikkulapset, joille tämmöisiä pitää opettaa. Miten olet päätynyt miehesi kanssa yhteen?[/quote]

Siten niin kuin näissä tapauksissa aina on, eli sinkkuna ja seurustelusikana ja vielä alkuvuosina mies teki kotityöt oma-aloitteisesti ja ihannnormaalisti. Hän on heittäytynyt vapaamatkustajaksi pikkuhiljaa ajannmittaan. Muistan jopa, kun kirjoitin jonnekin someen silloin n 3 vuoden kohdalla, että miten hienosti mieheni tekee kotitöitä tasa-arvoisesti.

Vierailija
122/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Ei voi käsittää miten aikuinen ihminen pitää laittaa tyhjentämään astianpesukone tai huolehtimaan omista tavaroistaan. Tulee mieleen pikkulapset, joille tämmöisiä pitää opettaa. Miten olet päätynyt miehesi kanssa yhteen?

Siten niin kuin näissä tapauksissa aina on, eli sinkkuna ja seurustelusikana ja vielä alkuvuosina mies teki kotityöt oma-aloitteisesti ja ihannnormaalisti. Hän on heittäytynyt vapaamatkustajaksi pikkuhiljaa ajannmittaan. Muistan jopa, kun kirjoitin jonnekin someen silloin n 3 vuoden kohdalla, että miten hienosti mieheni tekee kotitöitä tasa-arvoisesti.

Eli olet haukkunut häntä vuosien mittaan, että kuinka väärin hän tekee kaiken. Jollei mies ole osannut tehdä sinun tavallasi (eli ”oikein” niin kuin se sinusta kuuluu tehdä), niin noin käy. Etkä tasan ole ainoa nainen, joka näin on tehnyt. Et ehkä ole varsinaisesti mitään edes sanonut, vaan näyttänyt hapanta naamaa kun mies on jotain tehnyt ja mennyt ”korjaamaan” hänen jälkensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ei voi käsittää miten aikuinen ihminen pitää laittaa tyhjentämään astianpesukone tai huolehtimaan omista tavaroistaan. Tulee mieleen pikkulapset, joille tämmöisiä pitää opettaa. Miten olet päätynyt miehesi kanssa yhteen?

Siten niin kuin näissä tapauksissa aina .

Eli olet haukkunut häntä vuosien mittaan, että kuinka väärin hän tekee kaiken. Jollei mies ole osannut tehdä sinun tavallasi (eli ”oikein” niin kuin se sinusta kuuluu tehdä), niin noin käy. Etkä tasan ole ainoa nainen, joka näin on tehnyt. Et ehkä ole varsinaisesti mitään edes sanonut, vaan näyttänyt hapanta naamaa kun mies on jotain tehnyt ja mennyt ”korjaamaan” hänen jälkensä.

.

Hohhoijaa. En ole koskaan haukkunut miestä vaan päinvastoin kiittänyt, kun on tehnyt jonkin kotityön.

Kysyin tässä hiljattain, että miksei hän muuten ole koskaan ikinä kiittänyt minua mistään kotityöstä, vaikka teen niitä paljon enemmän kuin hän. Mies ei osannut vastata, mutta alkoi mököttää. Kerroin siivonneeni juuri sinä päivänä asiat x ja y, mies mielenosoituksellisesti ei silloinkaan kiittänyt niidrn tekemisestä.

Kotitöiden tahallinen jättäminen toisen niskoille on yksi versio henkisestä väkivallasta ja alistamisesta.

Vierailija
124/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat kodit, joista molemmat vastaavat itsenäisesti. Miehen laiskistuminen ja mielenkiinnon väheneminen vuosien saatossa yhteisiä asioita ja minua kohtaan on silti havaittavissa täälläkin.

Vierailija
125/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pahvinkeräys kodihoitohuoneessa. Olen sannut monta kertaa että myös mies, tai lapset voivat kiikuttaa vessapaperihylsyn sinne pahvinkeräysastiaan, että minä en ole mitenkään oominut tätä toimenpidettä itselleni, mutta jännästi sen aina joudun tekemään. Noh, hylsyjä alkoi olemaan hyllyssä(jossa myös säilytämme käytettävää wc-paperi rullaa) jo hyvän verran, ja ajattelin että en kyllä itse niitä nyt vie, kun niin monta kertaa olen sanonut. Otin itselleni toiseen paikkaan oman paperisullan, josta mies ei tiennyt, ja kasasin tyhjät hylsyt käytössä olevan wc-paperin eteen niin että sitä oli tosia vaikea ottaa sieltä takaa. Kuulin monta kertaa kun hylsyt tipahtelivat alas, mutta niin vain mies nosti ne joka kerta takaisin samalle paikalle. Hän näki siis armottomasti vaivaa sen eteen ettei tarvitsisi viedä hylsyjä parin metrin päähän pahvinkeräysastiaan :D 

Tämän jälkeen otin mustan tussin ja kirjoittelin hylsyihin viestejä joissa luki "vie minut kotiin, haluaisin pahvinkeräykseen" jne. Sitten meni viesti perille. Mies tuli vessasta leveä hymy naamallaan kantaen kaikkia kuutta hylsyä :D :D

Mun mies siis on sellainen että jos se ei heti tee, niin tekemättä jää. Tästä syystä hän ei esim voi ottaa kattilaa hellalta, TEHDÄ JOTAIN ja sammuttaa hellaa, vaan se pitää sammuttaa heti. Muuten jää päälle.

Riitoja ei tule, mutta kengät mies on joutunut hakemaan autotallin ylähyllyltä kahdesti, sen jälkeen kengät eivät enää ole jääneet keskelle lattiaa.

Vierailija
126/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astianpesukone on aika hyvä keksintö. Jos joku haluaa väkisin elää 50-luvulla, niin ok. Mutta jos haluaa väkisin elää 50-luvulla ja silti täytyy valittaa tiskaamisesta, niin se ei ole ok.

Kyllä senkin tyhjentämisestä ja täyttämisestä saa riidat aikaiseksi

Vierailija
127/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Kuinkahan moni mies vaihtaa öljyt autoonsa?

Ja tämä ihan käytännön syistä

- suurin osa asuu kaupungissa ja taajama-alueella

-ei ole paikkaa missä vaihtaa öljyt esim. kerrostalon pihassa tulisi nopeasti hatkat

- moottoriöljy on ongelmajäte ja vuosia sitten lopetettu öljyn keräyspisteet ja jokainen vie ne kaatopaikalle ongelmajätteeksi ja se maksaa useamman kymmenen euroa.

Ja millä ihmeen auton romulla ajat, jos siihen on jatkuvasti vaihdettava öljyjä, itse vaihdatan huollon yhteydessä kerran vuodessa.

Ja meillä myös vaihdattaa huollossa öljyt, samoin autorenkaat ja nekin vaihdetaan vain 2x vuodessa, kun seuraavaksi otat esille renkaiden vaihdon ja vertaat sitä imurointiin.

Vierailija
128/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia miehen kanssa ei ole muutettu yhteen, vaikka hän kuinka hinkuu, vaan molemmilla omat kodit. Enkä koskaan miehen luona ala siivoamaan tai tiskaamaan, saa elää sikolätissään, valitti hän siitä miten paljon tahansa, miksi hänellä on aina sekaista.

Vierailija
129/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuus ratkaisee kirjoitti:

Katsokaapas nyt ensin, kuka tuo talouteenne rahaa ja kumpi tuo enemmän. Se joka tuo enemmän, tekee vähemmän kotityötä. Köyhien ja työttömien ihmisten pitää tehdä kotityötä, että saavat edes jotain aikaiseksi. Jos te olette lähihoitsu ja miehenne vaikka insinööri, on tuloissa iso ero. Ei semmoista voi käsittää, että elelee mukavasti toisen rahalla ja sitten vielä märisee ja kalkattaa tiskeistä.

Itseasiassa ei tuota mun mielesta voi mitata tienesteilla, vaan kotona kaytettavissa olevien tuntien maaralla. Lahihoitsun tyo voi olla pidempia paivia ja fyysisesti rankempaa kuin insinoorin, vaikka viimeksi mainittu ehka tienaisikin enemman. 

Meilla on nyt semmoinen tilanne etta mies on tyottomana, han on kaikki paivat kotona joten han tekee kaikki kotihommat sis. siivouksen, pyykinpesun, ruuanlaiton ja koiran hoidon. Hoitaa myos puutarhaa, leikkaa ruohon ym. Mina osallistun ainoastaan viikonloppuisin tai sitten tehdaan yhdessa. 

Mutta jos/kun tilanne muuttuu ja han saa toita, niin sitten katsellaan uudestaan tyonjakoa. 

Vierailija
130/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Kuinkahan moni mies vaihtaa öljyt autoonsa?

Ja tämä ihan käytännön syistä

- suurin osa asuu kaupungissa ja taajama-alueella

-ei ole paikkaa missä vaihtaa öljyt esim. kerrostalon pihassa tulisi nopeasti hatkat

- moottoriöljy on ongelmajäte ja vuosia sitten lopetettu öljyn keräyspisteet ja jokainen vie ne kaatopaikalle ongelmajätteeksi ja se maksaa useamman kymmenen euroa.

Ja millä ihmeen auton romulla ajat, jos siihen on jatkuvasti vaihdettava öljyjä, itse vaihdatan huollon yhteydessä kerran vuodessa.

Ja meillä myös vaihdattaa huollossa öljyt, samoin autorenkaat ja nekin vaihdetaan vain 2x vuodessa, kun seuraavaksi otat esille renkaiden vaihdon ja vertaat sitä imurointiin.

Höpsis se öljyn vieminen mitään maksa. Sen sijaan huoltoliike kyllä perii jäteöljystä käsittelymaksun.

Kyllä rahalla saa ja hevosella pääsee. Yhtä lailla niitä kotitöitäkin voisi ostaa palveluna. Ei auton huolto eroa siinä suhteessa vaikkapa siivoamisesta.

Vierailija
131/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei ole ikinä tiskannut tai tehnyt yhtään mitään kotitöitä. Mies ei edes tiedä missä imuri on tai mistä kaapista löytyy kattilat.

Meilläkin miehellä oli esim puhtaat pyyhkeet ja astiat sellainen asia, joista hän ei tiennyt missä niitä säilytetään. Samaten liinavaatteet ym. Jopa omat vaatteet oli niin piilossa, ettei niitä löytänyt  vaatekaapistaan. Ihmettelin sitten , miten ihminen ei omassa kodissaan löydä tavaroita, vaikka siellä on asuttu yli 10v. Käsittämätöntä.

Sitten tajusin, kun kävin joskus pannuhuoneesta hakemasta jotakin työkalua, enkä meinannut sitä löytää, että jos ei itse niitä  asioita laita paikoilleen, ei niitä löydä.  

Pistin sitten miehen itsensä viemään puhtaat vaatteet kaappiinsa, alusvaatteista lähtien. Samaten mies laitettiin tyhjentämään tiskikone ja jos jokin astia jäi pyörimään pöydälle, kerroin miehelle mihin ne kuuluu laittaa. Eipä ole enää vaatteet "hukassa", kun itse tietää mihin on laittanut. Ja astiatkin (mielkein kaikki) löytyy omille paikoilleen. 

Miehet pystyvät asumaan omassa kodissaankin, kuin muukalainen. Se on outoa se.

Minulle ei siis ole ongelma että mies ei tee mitään vaan minä teen kaikki kotityöt ja pihatyöt.

Vierailija
132/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Siten niin kuin näissä tapauksissa aina .

.

Hohhoijaa. En ole koskaan haukkunut miestä vaan päinvastoin kiittänyt, kun on tehnyt jonkin kotityön.

Kysyin tässä hiljattain, että miksei hän muuten ole koskaan ikinä kiittänyt minua mistään kotityöstä, vaikka teen niitä paljon enemmän kuin hän. Mies ei osannut vastata, mutta alkoi mököttää. Kerroin siivonneeni juuri sinä päivänä asiat x ja y, mies mielenosoituksellisesti ei silloinkaan kiittänyt niidrn tekemisestä.

Kotitöiden tahallinen jättäminen toisen niskoille on yksi versio henkisestä väkivallasta ja alistamisesta.

Enpä käsitä miksi tavallisista arkisista kotitöistä pitäisi erikseen kiitellä. Odotatko kiitosta siitäkin että peseydyt ja käyt pytyllä tarpeillasi? XD Sivusta.

Vierailija
133/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Muuttaisin pois jos mies ei osaa pitää paikkoja siisteinä ilman ohjausta. Sama kun olisi jonkun avuttoman vauvan kanssa parisuhteessa.

Vierailija
134/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota varten on autohuoltoja, ei tarvitse kuin varata aika ja ajaa paikalle.

Se on totta. Yhtä lailla voi palkata kodinhoitajan tiskaamaan ja siivoamaan.

Jostain ehkä kielii se, että ”miesten työt” yhä enemmälti ovat ostopalveluita, mutta ”naisten työt” pitää yhä värkätä pula-ajan konsteilla käsipelillä arjen lomassa ja sitten vielä riidellä niiden jakamisesta. Naiset, kehittykää 2000-luvulle ja järjestäkää hommanne kuten miehet ovat jo tehneet, älkääkä vain valittako suhteitanne piloille.

Kehity itse 2010- kohta 20-luvulle. 2000-luvun alusta on lähes kaksi vuosikymmentä.

Vierailija
135/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt kuitenkin huomata, että ei ole naisen tehtävä yksin maksaa sitä palkattua siivoojaa ja sen siivoojan lisäksi yleensä jää pyykki-, ruoka- ja tiskihuolto sekä tavaroiden paikalleenlaitto. 

Vierailija
136/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä ei osaa vaihtaa öljyjä. tai ei viitti. Eikä osaa tehdä muutenkaan mitään autoille.

Fiksu ajaa auton huoltoon ja antaa duunarin vaihtaa öljyt. Maksaahan se muutaman kympin mutta miksi sotkea itseä kun joku tekee sen rahasta? Minä huollatan itse oman autoni ja vaihdatan siihen renkaat, katsastuksetkin hoidan itse. Mikä autossa on niin ihmeellistä että siihen tarvitaan miehinen kosketus kun puhutaan näin tavallisista huoltotoimista?   Ja enemmän mä ymmärrän autojen päälle kuin kädetön ukkokulta jolle jo tankkaus on haaste.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
137/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Muuttaisin pois jos mies ei osaa pitää paikkoja siisteinä ilman ohjausta. Sama kun olisi jonkun avuttoman vauvan kanssa parisuhteessa.

Toki pirttihirmun tapa tehdä asiat on se ainoa ja oikea tapa. Toivon että sinulla ei ole miestä, eikä koskaan tule olemaankaan. 

Vierailija
138/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen mies kuoli yllättäen 43 v iässä. Keskustelimme siitä, miltä tuntuisi, jos puoliso  yllättäen kuolisi. Mies kysyi, mitä tekisin ensimmäiseksi, kun olisin saanut tiedon, että hän on kuollut.

Vastasin, että laittaisin tiskipöydältä kaikki astiat koneeseen, pyyhkisin tiskipöydän puhtaaksi ja hymyilisin onnellisena tietäen, että tästä eteenpäin minulla olisi aina siisti keittiö.

Mies ei puhunut minulle viikkoon.

<3 <3 =)

Vierailija
139/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Enpä käsitä miksi tavallisista arkisista kotitöistä pitäisi erikseen kiitellä. Odotatko kiitosta siitäkin että peseydyt ja käyt pytyllä tarpeillasi? XD Sivusta.[/quote]

Olen kiittänyt miestä niistä vähistä kotitlistä, joita hän on tehnyt (mutta hän ei minua koskaan, vaikka teen pääosan), koska aina neuvotaan, että pitäisi yrittää hyvällä ja palkita mies, jos hän joskus tekee jotain. Vastakohtana sille, että ei kiitä tai että jopa vaatii tekemään. Jos nainen ei kiitä, niin sitten valitetaan, että miksi mies tekisikäön, kun ei edes kiitosta saa.

Eli de facto ulinasi on vain yritys vyöryttää kotityöt naisten vastuulle ja yrittää syyllistää nsiset siitä, etteivät miehet niitä tee. Eli vapauttaa miehet sekä työstä että vastuusta. Ihan perusnaisvihaa.

Huoh, miksi edes vaivaudun vastaamaan sinulle täällä palstalla.

Vierailija
140/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohden tietenkin kerroit mieslapselle että siistiä on kun pistää kamat paikoilleen ja siivoaa edes kerran puolessa vuodessa.

Se mikä kiinnostaa on että mitä se mieslapsi reagoi/kommentoi ja millä puolusteli sikailuaan? 

Samasta syystä en minäkään muuta yhteen miesystävän kanssa. En ole siivousintoilija itsekään mutta raja menee siinä etten ala aikuisen ihmisen jälkiä korjaamaan. Miesystävä kun tuntuu olettavan että hänenkin asunnossaan otan luutun käteen ja alan hommiin, astiat koneeseen ja pyykit kans :DD  Sanon aina etten ole hänen äitinsä ja kun ikää on jo 50+ joten luulis perusjutut oppineen. Mun luona ei sikaile koska kotinatsina pidän huolen ettei miesystävä jätä sotkujaan ympäriinsä.

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia miehen kanssa ei ole muutettu yhteen, vaikka hän kuinka hinkuu, vaan molemmilla omat kodit. Enkä koskaan miehen luona ala siivoamaan tai tiskaamaan, saa elää sikolätissään, valitti hän siitä miten paljon tahansa, miksi hänellä on aina sekaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi