Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishuoltajuudesta yksinhuoltajuuteen. Ongelmia kerrassaan.Onko muilla kokemuksia?

Vierailija
23.07.2008 |

Olemme mieheni kanssa päätyneet eroon keväällä. Yhteisesti olimme suunnitelleet säilyttävämme yhteishuoltajuuden ja jakavamme lapsen arjessa mukana olon tasan. Lapsi on alle 2 -vuotias.

Nyt tilanne on kokenut radikaalin muutoksen. Mieheni päätti haluavansa pitää lapsen kokonaan. On vienyt yhteishuoltajuudessa olevan pienokaisemme toiselle paikkakunnalle minulta lupaa kysymättä. Meni äitinsä luo viettämään kesälomaa jo kuukausi sitten, lapsi mukanaan. Kerroin ikävöiväni pientä kovasti ja olen kysellyt milloin aikovat palata. Yllätykseksini oli laittanut käräjäoikeuteen hakemuksen huoltajuuden muuttamisesta. Arvatkaa oliko järkytys! Motiivina on mitä ilmeisimmin mustasukkaisuus. Olen todella häkeltynyt ja ihmeissäni tapahtuneesta, huomenna olen menossa asianajajan juttusille ja soitan lastenvalvojalle. Nyt illalla ei ole ketään keneltä kysyä, muita kuin te, arvoisat palstalaiset. Luin joltakin lakipalstalta, että tuomioistuin voi antaa väliaikaisen huoltopäätöksen (tms.) siihen saakka kunnes asia ratkaistaan. Mieheni siis on ilmoittanut pitävänsä lapsen siihen saakka kunnes jokin päätös jostakin tulee. Voiko siis olla mahdollista ettei minulla, lapsen äidillä, ole mahdollisuutta saada lastani kotiin ja onko oikeasti niin, ettei lapsellani ole oikeutta olla äitinsä hoidossa?

Jos jotakin olen ymmärtänyt, niin yhteishuoltajuutta ei edes kovin helpolla lähdetä muuttamaan yksinhuoltajuudeksi? Vain todella painavin perustein. Minun kohdallani syitä ottaa lapseni huoltajuutta pois ei takuulla ole. Koko elämä on niin sanotusti hyvissä uomissa. Olen arvostetussa ammatissa, elän kunnollisesti, ainoa asia joka miestäni ei ilmeisesti miellytä on se, etten pystynyt jatkamaan parisuhdetta hänen kanssaan. Pitkällisen pohdinnan tuloksena päädyin eroon, josta mieheni minua nyt haluaa näemmä rangaista. Ajattelematta kuitenkaan pienen tyttäremme parasta. Tuska sisälläni on raastava. Ikävä kalvaa, ja nyt myös huoli tulevasta...

Jos teillä jollakin on kokemusta tai tietoa, niin jakakaa ne kanssani. Tulen tuskin yöllä nukkumaan,

Sain taas tekstiviestin jonka sisältö oli, että en tule lasta häneltä saamaan ja voin tavata tytärtäni vain valvotuissa olosuhteissa (eli hänen seurassaan).

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma hakemus yksinhuoltajuudesta. Oma hakemukseni laitettiin ennen vastinetta joka sekin annettiin jo seuraavana päivänä hakemukseni jättämisestä. Se allekirjoittamani paperi oli juuri sellainen kuin olen kertonut sen olevan. Siksipä asianajajani kommentoikin sen olevan muodoltaan sellainen, jota ei välttämättä voisi vahvistaa. Mutta se minua kohtaan asennevamman omaava lv oli kuitenkin mennyt sille vahvistuksen antamaan.

Maanantaina olen viimeistään taas viisaampi.

ap

Vierailija
122/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo aikaisemminkin kommentoinut, en muista numerojani.

Eli asianajajasi on oikeassa, tuollaisella lapulla ei ole mitään lainvoimaa.

En minäkään palauttausi lasta, perusteluiksi riittää mielestäni se, että sinä olet lomalla ja voit hoitaa lapsesi itse.

Yritä olla aktiivisempi sinne sossuun päin. Siellä on nyt exäsi ja ex-anoppisi jotka puhuvat niin paljon omiaan kuin ehtivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jotenkin maku mennyt koko sossun toimintaan. Se lv, jonka kanssa puhuin, oli oikeasti asenteellinen minua kohtaan (miehen sepustusten takia). Ja sähköpostiviestissä lakimiehelleni, hän käytti minusta todella outoja sanavalintoja. Saisikohan sen lastenvalvojan vaihdettua? Hän ei mielestäni ole osoittanut ammattitaitoa kohdallamme. Tietääkseni ne sossut eivät nyt enää edes päätä asioista. Oikeudessahan me jo kohta ollaan.

Kiitos kaikille. Taas. Surffaan netissä ja pengon kaiken mahdollisen tiedon ja faktan esille rauhoittaakseni oloani... Huoh.

ap

Vierailija
124/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat olleet huolissani lakimieheni kyvyistä, että häntä on minulle suositeltu nimenomaan huoltajuusasioihin perehtyneenä. Ja että hän löytyy myös asianajajaliiton suosittelemista perheoikeuteen perehtyneenä asianajajana. Ehkä en vain ole osannut välittää oikeanlaista kuvaa hänestä ja tilanteestamme kaikissa viesteissäni. Osan kirjoitan todella kiireessä ja ajatukset ovat välillä hukassa. Stressitasoni lienee huippulukemissaan. Nyt olen kyllä taas varma, että päätös huomisen suhteen on vain OIKEA!

ap

Vierailija
125/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa antaa neuvoja, mutta voimia haluan toivottaa koko sydämestäni!!!

Toivottavasti lapsi saa jäädä äitinsä luokse, sinne minne kuuluukin.

Vierailija
126/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista (varsinkin) tälle päivälle! Eikö tänään ex-miehesi tule hakemaan lastanne pois?

Vierailija
127/192 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielessä olette. mitähän kuuluu äidille ja lapselle?

Vierailija
128/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle parempi. Jäädä luokseni ja saada arki sujumaan. Vauvalle turvallinen olo.

Varmaan tulee repimään pelipöksynsä pahemman kerran. Älkää olko huolissanne, emme ole paikalla kun hänen pitäisi tulla.

ap, joka tietää tehneensä oikean päätöksen

Vierailija
129/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa sun puolesta, ettei vaan mitään pahaa tapahtuisi.

Vierailija
130/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOskahan hän pääsee koneen ääreen

Vierailija
131/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi odottaa lapsenlastaan pois äidiltään..

Voimia ja tsemppiä ap

Vierailija
132/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat erosivat ja alkoi oikeudenkäynti lapsesta (ikää tuolloin noin vuosi). Isä painosti äidin allekirjoittamaan paperin jossa lapsi olisi isän luona avioerokäsittelyn ajan (2 vuotta). Oikeus määräsi lapsen isälle ja äidille ei määritelty mitään tapaamisaikoja, eli sai todella harvoin tavata lastaan. No muutaman vuoden kuluttua isä meni uusiin naimisiin ja lapsi siirtyi asumaan isän isovanhempien luokse.

Vierailija
133/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ilmoitettua exälle kuuden maissa, että on parempi, kun lapsi jää luokseni. Ja että en voi yhden viikon jälkeen vain antaa lasta ja sallia miestä kiikuttamaan pienokaista taas äitinsä hoitoon. Itse hän kun aikoi jatkaa hiki hatussa kesätöiden paiskimista...

Tilanne siis tämä. Olemme satojen kilometrien päästä sieltä, mistä miehen piti lapsi tulla hakemaan. Onneksi emme ole siellä,sillä mies hiiltyi pahemman kerran. Teksti oli täysin painokelvotonta ja asiatonta, mitä hän tuli suustaan päästelleeksi. Harmi kun en saanut puhelua nauhoitettua...

En tiedä mistä hänellä on sellainen pinttymä jäänyt, että hän vakavissaan kuvittelee, että lapsi olisi määrätty hänelle väliaikaispäätökseen saakka. Liekö lieviä mental problems, vai luuleeko minun tosissaan ostavan kaiken mitä hän sanoo!

Ei tekisi mieli alkaa piilotella lasta. Huoh. Saa nähdä minne tilanne alkaa kehittymään. Olisikohan niillä uhkaus- ja v....lu-viesteillä mitään painoarvoa jos laittaisi vaikka lähestymiskieltohakemuksen? Sitä aloin nyt harkitsemaan, sillä mies oli todella hurjan kuuloinen puhelimessa. Olen aina tiennyt hänen olevan heikkohermoinen, joten en yllättynyt hänen ulosannistaan.

ap

Vierailija
134/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskiellon anomisessa voisi olla järkeä. Luulisin, että tekstariuhkausten näyttäminen viranomaisille auttaisi asiaa. Tsemppiä nyt, oikein teit, kun et palauttanut lasta. Voimia sinulle ap.

Vierailija
135/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin jos on lähettänyt tekstareita. Ja minä olisin todella varovainen sillä hän saattaa tehdä jotain lapselle tai sinulle

Vierailija
136/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pian kahden tunnin ajan ollut lapseni kaappaaja. Saa nähdä kuinka pitkän aikaa se on osani. Olen varma, että miehen puhelimesta on soiteltu poliisiin ja pyydetty heitä apuun lapsen noutoon.

Seuraavat kaksi viikkoa pidän pikkuistani silmällä yötä päivää.

ap

Vierailija
137/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taustalla on oikeudenkäynti. Ole kaikessa rauhassa vaan.

Vierailija
138/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos miehen suvulla on suhteita niin saattavat katsoa missä sinä käytät pankkikorttia mutta muuten saat olla rauhassa. Poliisit tietävät että sinä pidät hyvää huolta äitinä lapsestasi. Asianajajasi varmasti tietää missä sinä olet.

Vierailija
139/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydä selvittämään, miten suojaudut lapsen isältä. Pyri koko ajan olemaan edellä häntä. Koita vaihtaa lastenvalvojaa. Soita esimiehelleen ja kerro, että hän on asenteellinen ja tekee tulkintoja tapaamatta sinua. Älä jää odottamaan ja anna isän järjestellä asioita mieleiseensä malliin. Pyydä päästä myös neuvolaan ja kerro siellä tilanteesta ja pyydä ammattilaisen näkemys asiasta lapsen näkökulmasta. Siitä jää käyntimerkintä, jota voit myöhemmin hyödyntää. Yritä myös dokumentoida, miten paljon isä todellisuudessa on ollut lapsen kanssa, jotta voit todistaa, että kyse on kostosta eikä siitä, että isä haluaa hoitaa itse lapsen.

Vierailija
140/192 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän viemiä sopimuksia, elleivät molemmat ole niitä allekirjoittaneet hänen silmiensä alla. Nythän voisit väittää allekirjoitustasi väärennökseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan