Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuihin saatava joku tolkku

Vierailija
23.01.2019 |

Siis aivan käsittämätöntä.
Itselläni 3 lasta joista maksan 2000 e nettotuloista n.600e elatusmaksuja. Lasten äiti elatuskyvytön eikä töihin aio mennäkkään. Palkkani nousi 2200e nyt joudun maksamaan
n. 800e. Siis vaikka palkka olisi minulla 1200e tai 2400e niin käytettävissä olisi aina se n.600e suojaosa.
Eli sata euroa enemmän kuin toimeentulotuki. Ei kyllä motivoi Työnteko tällä hetkellä.
Voisinkohan lopettaa tai vähentää työmäärää vaikka puolella, saman verran aina jää.

Kyllä suojaosuuden pitäisi olla ainakin 1000e.

Ihmettelen myös miten lasten elatus ja elämä kallistuu aina kun palkkani nousee .

Kommentit (1316)

Vierailija
121/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat 200€/lapsi

Mitä luulet ydinperheessä menevän rahaa lasta kohti kuukaudessa?

Vai kuvitteletko yhteiskunnan eli naapurin Reinon elättävän jälkikasvusi vai mikä on aloituksesi tarkoitus.

Meillä molemmilta vanhemmilta menee palkka kokonaisuudessaan perheen hyväksi.

Riemusta kiljuisin, jos makaaisin 200€/kk lasta kohden, ilman hoitovastuuta ja palkattomia poissaoloja, kun lapsi viedään neuvolaan jne.

No ei mene kyllä missään perheessä rahaa 650€/lapsi... Niinhän se tuon laskelman mukaan olisi. Ap maksaa 200€, jolloin tietysti ex käyttää myös 200€ ja sitten vielä lapsilisä yh-korotuksin noin 150€/kk. Meneekö oikeasti jollakin tuo summa lapsiin joka kuukausi? Jos menee niin kyse ei todellakaan ole enää pelkistä pakollisista menoista...

Ohis

Sori, ajatusvirhe, 550€/kk siis. Mutta ei mene kyllä lähelle sitäkään!

Päivähoitomaksu on 290 euroa kuussa. Siihen päälle ruoka ja vaatteet, ehkä joku harrastus, leluja, kaverisynttäreiden lahjoja, hoplop-kortteja jne. Tabletit ja puhelimet sitten myöhemmin kuukausimaksuineen. Mopokortti ja mopo, autokortti ja auto, lukion kirjat ja amiksen maksut.

Vierailija
122/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat 200€/lapsi

Vai kuvitteletko yhteiskunnan eli naapurin Reinon elättävän jälkikasvusi vai mikä on aloituksesi tarkoitus.

Riemusta kiljuisin, jos makaaisin 200€/kk lasta kohden, ilman hoitovastuuta ja palkattomia poissaoloja, kun lapsi viedään neuvolaan jne.

No ei mene kyllä missään perheessä rahaa 650€/lapsi... Niinhän se tuon laskelman mukaan olisi. Ap maksaa 200€, jolloin tietysti ex käyttää myös 200€ ja sitten vielä lapsilisä yh-korotuksin noin 150€/kk. Meneekö oikeasti jollakin tuo summa lapsiin joka kuukausi? Jos menee niin kyse ei todellakaan ole enää pelkistä pakollisista menoista...

Ohis

Päivähoito 300€, tilapäinen hoitoapu 100-200€, palkattomat poissaolot työstä (neuvola, lääkäri) lääkkeet 50€, vakuutukset, harrastusvälineet (sukset, pyörät) vaatteet, ruoka, hygieniatuotteet jne.

Suomessa ei kyllä varattomalle ihmiselle kuten apn ex ilmeisesti on niin päivähoito maksa yhtään mitään, saati että 300€!

Mitään tilapäistä hoitoapua ei ole tarvetta ostaa, kun työstä saa olla poissa. Jos taas puhutaan kroonisesti/vakavasti sairaasta lapsesta niin siihen on lisätukia, ja se ei muutenkaan ole mikään normaalitilanne.

Oliko apn exällä siis kaikki kolme päiväkodissa 300€/kk/kpl ja lisäksi hän tarvitsi maksullista tilapäisapua koska kaikki lapset kroonisesti/vakavasti sairaita josta hänelle, työttömälle ihmiselle, tulee vielä tulonmenetyksiäkin? Tai onko tuollainen ylipäänsä kuinka yleinen tilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat 200€/lapsi

Ohis

Päivähoitomaksu on 290 euroa kuussa. Siihen päälle ruoka ja vaatteet, ehkä joku harrastus, leluja, kaverisynttäreiden lahjoja, hoplop-kortteja jne. Tabletit ja puhelimet sitten myöhemmin kuukausimaksuineen. Mopokortti ja mopo, autokortti ja auto, lukion kirjat ja amiksen maksut.

Lasket siis koko elatusajan. Ok. Kuvitellaanpa että elarit ovat 300€ tähän oma osuutesi 300€ tähän korotettu lapsilisä 150€. Eli 750€/kk. Tämä kerrotaan kuukausilla 216 (lapsen elinkuukaudet kunnes hän täyttää 18v) summaksi saadaan 162000€ väitätkö sinä pokkana että tuo ei riitä? Eri

Vierailija
124/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskin just, että teini ikäisen lapseni kustannukset kuussa on noin 1300e.

Saan vain 300e elareita ja 145e lapsilisää, joten kyllä mulle aika paljon enemmän jää maksettavaa kuin ex miehelle...200 e per lapsi on naurettavan vähän...

Vierailija
125/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan vain 300e elareita ja 145e lapsilisää, joten kyllä mulle aika paljon enemmän jää maksettavaa kuin ex miehelle...200 e per lapsi on naurettavan vähän...

Mitä nuo kustannukset ovat?

Vierailija
126/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa... mulla exä ei haluaisi tavata lapsiaan ollenkaan. Vuodessa pitänyt heitä luonaan muutaman yön. Mahdotonta sopia tapaamisia kun yrittää kaikin tavoin vältellä ja ei kerro työvuorojaan.  Hänen pitäisi tulojensa mukaan maksaa 700 e mutta sanoi ettei aio todellakaan maksaa euroakaan ja sai minut suostumaan 400 euroon. Sen maksaa "suunnilleen" eli joskus 100 e ja joskus jopa lähes 400. Minä olen lasten kanssa koko ajan ja maksan kaikki ruuat ja harrastukset, jotka ovat todella kalliita. Olisin onnellinen jos voisin luottaa että maksut tulevat aina ja joku hoitaisi lapsia edes yhden viikonlopun kuussa, mutta sitä ei tule tapahtumaan koskaan.

En usko että kukaan äiti hylkäisi lapsiaan ja maksaisi isälle minimirahan, menisi vapaapäivinään aina baariin. Mutta kun tekijä on mies niin paapotaan "kun sillä on niin rankkaa". 

Vierailija
127/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat 200€/lapsi

Ohis

Voihan sitä ostaa taaperollekin vaikka suihkukoneen mutta ei se kyllä perustarve ole... 🙈

Vierailija
128/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teini-ikäinen kuluttaa enemmän, mutta taapero vähemmän, niin eikö sinunkin mielestäsi tule maksaa näiden keskiarvo?

Vierailija
129/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blah, blah ja pöö.

Kun erotaan, päätetään tavalla tai toisella elatusmaksut.

Ei niille mitään voi, kun on lapsia, joiden huoltoon täytyy myös etävanhemman osallistua.

Sori.

Tuskin kukaan lapsensa itse elättävä kieltäytyy siitä jättipotista, joka Kelan kautta tulee, kun aika on kypsä, jos etä-ihmiseltä ei ole elatusmaksuja tullut.... vuosiin.

Hah, ulkomaanmatkarahat on täällä ainakin kääritty jo pari vuotta sitten.

Vierailija
130/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tähän 1300€/kk oikein kuuluu kun meillä ei aikuinenkaan tällaisia summia tarvitsisi???

Toki sitä rahaa menee kun laskee mukaan kaikkea tarpeetonta kivaa, mutta ei pakollisiin menoihin teinillä mene mitenkään 1300€/kk. Kyllä se on valinta jos haluaa niin paljon käyttää.

Vierailija
131/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä valitusta, ne ovat sinut lapsiasi ja syyttömiä siihen että erositte. Lapset kuluttavat paljon rahaa, vaatteet ovat kalliita, ne hajoavat ja niistä kasvetaan ulos. Harrastukset maksavat, pelit, puhelimet ja pyörätmaksavat. Näitä pelejä, laitteita, harrastuksia ja vaatteita on oltava ettei aleta kiusaamaan tai potkita kaveriporuksta pois. Harrastavat lapset myös syövät paljon. Koulussa täytyy olla luistimet, sukset yms välineet. Sille joka on lasten lähivanhempi ei omaa rahaa jää ollenkaan. 

Eikö 750€/lapsi riitä noihin kuluihin kuukaudessa?

pieni summahan se on jos miehen tulot on 18.500 eu

Vierailija
132/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa... mulla exä ei haluaisi tavata lapsiaan ollenkaan. Vuodessa pitänyt heitä luonaan muutaman yön. Mahdotonta sopia tapaamisia kun yrittää kaikin tavoin vältellä ja ei kerro työvuorojaan.  Hänen pitäisi tulojensa mukaan maksaa 700 e mutta sanoi ettei aio todellakaan maksaa euroakaan ja sai minut suostumaan 400 euroon. Sen maksaa "suunnilleen" eli joskus 100 e ja joskus jopa lähes 400. Minä olen lasten kanssa koko ajan ja maksan kaikki ruuat ja harrastukset, jotka ovat todella kalliita. Olisin onnellinen jos voisin luottaa että maksut tulevat aina ja joku hoitaisi lapsia edes yhden viikonlopun kuussa, mutta sitä ei tule tapahtumaan koskaan.

En usko että kukaan äiti hylkäisi lapsiaan ja maksaisi isälle minimirahan, menisi vapaapäivinään aina baariin. Mutta kun tekijä on mies niin paapotaan "kun sillä on niin rankkaa". 

Jos ei ole rahaa, niin todella kalliita harrastuksia ei voi pitää. Ymmäräthän? Jos mies sai sinut suostumaan johonkin summaan, niin eika sentään tämäkin ole miehen syy? Minä uskon että moni äiti maksaa minimirahan. Pitää katsoa jos joskus elareita päätän vaatia, minulla on vahva veikkaus että näin käy.

Vierailija
133/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä valitusta, ne ovat sinut lapsiasi ja syyttömiä siihen että erositte. Lapset kuluttavat paljon rahaa, vaatteet ovat kalliita, ne hajoavat ja niistä kasvetaan ulos. Harrastukset maksavat, pelit, puhelimet ja pyörätmaksavat. Näitä pelejä, laitteita, harrastuksia ja vaatteita on oltava ettei aleta kiusaamaan tai potkita kaveriporuksta pois. Harrastavat lapset myös syövät paljon. Koulussa täytyy olla luistimet, sukset yms välineet. Sille joka on lasten lähivanhempi ei omaa rahaa jää ollenkaan. 

Se on eri asia. Kysyinkin eikö tuo riitä? Ja vastaus on?

Vierailija
134/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viikko-viikko systeemillä lapsi ja lapsilisät yh-korotuksineen laitettiin puoliksi, vaikka minä olin opiskelija ja lapsen isä tienasi hyvin. Ei olisi käynyt mielessäkään että olisin huolinut exältä vielä jotain rahaa itselleni...

Vierailija
135/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat 200€/lapsi

Ohis

Menee helposti eikä riitäkään, jos laskee päivähoitomaksut ja asumismenot mukaan.

Eikös tää äiti (tai lähivanhempi) ollu työtön? Miksei hoida kotona? Ja jos pakko viedä hoitoon, ni tuskin menee mitään korkeita maksuja... ja lapsethan voivat olla jo koulussakin.

Vierailija
136/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi millään satasellakaan tule elätetyksi. Ruuan ja vaatteiden lisäksi maksettavaa jää päivähoito, asuminen, puhelin, vakuutukset, harrastukset, polkupyörät, synttärilahjat, lääkkeet, isompana reput, koulun retket, sukset, luistimet, ym. mitä maksuttomassa koulussa kuitenkin tuleekin maksettavaksi. Mopot, leffat, lukiokirjat, bussikortit, ym. menot taas isompana.

Kaikessa noissa voidaan elää säästeliäästi, mutta halpakin polkupyörä maksaa jotain, käytetytkään lukiokirjat eivät ole ilmaisia, asunnossakin on oltava lapselle jokin paikka - jos ei omaa huonetta, niin tilaa kuitenkin, jne.

Siis pitääkö lapselle ostaa joka kuukausi synttärilahja ja uudet sukset, luistimet ja polkupyörä? 😵

Juma, taidan myydä lapseni jollekin rikkaalle kun ei mulla kyllä tommosiin oo varaa vaikka töissä käynkin ja mies myös.

Vierailija
137/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat 200€/lapsi

Ohis

Päivähoito 300€, tilapäinen hoitoapu 100-200€, palkattomat poissaolot työstä (neuvola, lääkäri) lääkkeet 50€, vakuutukset, harrastusvälineet (sukset, pyörät) vaatteet, ruoka, hygieniatuotteet jne.

Lapsi tarvitsee myös asuinneliöitä. Kuluja tulee siis myös vuokrasta, sähköstä ja vedestä sekä kotiin liittyen myös liinavaatteista, siivousvälineistä jne. Kaikki maksaa enemmän.

Vierailija
138/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä kuinka 50/50 huoltajuudessa kenenkään tarvitsee maksaa kenellekään mitään varsinkin kun lapsilisät menevät sille köyhemmälle?

Kumpikin maksaa lasten kulut 50/50 tällaisessa systeemissä.

Tottakai, jos lapsi vähemmän jommalla kummalla niin sitten se toinen kompensoi rahalla sitä poissaoloaan. Mutta MIKSI 50/50 huoltajuudessa pitäisi kupata toiselta rahaa?

Itse lopettaisin kaiken ylimääräisen maksamisen, jos 50/50 huoltajuudessa toinen osapuoli, joka saa jo lapsilisät haluaisi minulta jotakin elareita lisää, kun maksut menee jo 50/50.

Älytöntä verenimentää joiltakin ihmisiltä.

Vierailija
139/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt moni kertonut kuluja, mutta kun kysytään mistä nämä koostuvat, niin kukaan ei vastaa. Minulle tämä ei ole mikään yllätya, tuo taitaa olla naisten tapa kun pitäisi olla jotakin muuta kun "musta tuntuu mutua".

Vierailija
140/1316 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on eri asia. Kysyinkin eikö tuo riitä? Ja vastaus on?

elarit tulojen mukaan ja ei riitä, harrastukset maksaa, lapset kasvaa, tarvitaan tietokoneet, fillarit, ruoka maksaa jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi