Miksi naiset suhtautuvat niin negatiivisesti seksiä ostaviin miehiin?
Miksi naiset suhtautuvat niin negatiivisesti mieheen joka on ostanut seksiä, jos mies ei ole samalla ollut parisuhteessa ja prostituoitu on myynyt seksiä vapaasta tahdostaan? Minusta on vain hienoa, että jotkut naiset myyvät rakkautta miehille, joilla sitä ei ole.
Kommentit (1170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 2000-luvun alussa baareissa pyöriessäni useinkin nainen saattoi pyytää drinkkejä ja lähtee sitten jatkoille mun luo.
He eivät kyllä edusta naisten enemmistöä.
Ei varmaankaan muttei se harvinaista ole että mies tavalla tai toisella maksaa naiselle. Ehkä nykyään ei enää niin paljon Suomessa. Nykyaika on poikkeus säännössä.
Onneksi olen sitten varmaan onnistunut välttämään tuollaiset naisia kauppatavarana pitävät miehet, kun olen aina kieltäytynyt miesten maksuyrityksistä vaikka kahvilla käydessä. Minä en ole antanut maksaa puolestani mitään, koska ei toisen seurasta kuulu maksaa, vaikka kuinka olisi kyseessä mies ja nainen.
Enhän minä naiselle ehdottanut että tarjoan juomat ja sen jälkeen tulee mun luo. Enpä minäkään seurasta maksa ainakaan noin suoraan. Kunhan kerroin mitä tilanteita tulee vastaan. Tinderissäkin on sponssin kerjääjiä ja varmasti muillakin saiteilla.
Jos voittaisi lotossa niin eipä paljon tarvisi minnekään Pattayalle lähteä kun avaisi vain tinderin ja valitsisi sieltä aina sopivia tarjouksia.
Näin se on. Naiset ei varmaankaan käsitä paljon seksiä myydään ihan tavallisillakin sivuilla ja paikoissa. Varmasti useampi kuin 12% miehistä on elämänsä aikana langennut kerran.
Kyse oli siis Väestöliiton tutkimuksista, joissa päävastuullisena tutkijana oli Osmo Kontula -niminen mies.
Kas kummaa että keskustelu mies haittaako jos nainen ostaisi seksiä poistui.. se on tätä av. n tasa-arvoisuutta taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin ostaminen kertoo, että ihminen ei välitä seksissä siitä, haluaako toinen osapuoli sitä oikeasti. Hänelle seksi on jotain, mitä tehdään toiselle (naiselle), eikä jotain, mistä molempien osapuolien pitäisi nauttia ja jossa molemmat haluavat toisiaan. En mä sinällään laajemmin tuomitse miehiä, jotka seksiä ostavat, mutta suhteeseen en sellaisen kanssa ryhtyisi. En haluaisi olla suhteessa, jossa toista osapuolta ei oikein kiinnosta, haluanko seksiä vai en.
Nainen saa rahat ja mies pääsee tössäyttämään. Mikä tässä on ongelma jos diili on molemmille ok ja hinnasta päästään sopuun?
Laskin muuten, että edelliseen seurustelukumppaniini parissa vuodessa käyttämälläni rahamäärällä olisin saanut kuukauden joka illalle ostettua ammattilaisen ilman kitinää ja pakkopullaa. Ja tuplamäärän "tapahtumia". Ei liene hankala arvata, mikä jälkikäteen olisi ollut viisaampaa.
Millaisia ihmeen parisuhteita oikein on teillä, joiden mielestä niihin menee hirveästi rahaa?
Mistä te oikein maksatte tarkalleen?
Tässähän tuntee itsensä huijatuksi, minulle ei ole ikinä suhteessa maksettu mitään. Useimmiten olen mennyt itse tapailukumppanin luo, ruoat on ostettu yhdessä ja jos johonkin mennään niin omat maksetaan.Puhumattakaan siitä, että nämä pölvästit ilmeisesti hankkivat parisuhteen vain seksin takia kun kerran kaikki muu suhteeseen liittyvä on pakkopullaa. Kyllä naisen vaan kannattaa olla tarkkana ja kelpuuttaa itselleen ainoastaan aidosti rakastunut mies eikä vain seksin perässä oleva tyytyjä.
Jos naisessa ei muu kiinnosta kuin sukupuolielin, jonka käyttö ei saisi maksaa mitään, niin seksirobotit ratkaisevat näiden miesten ongelmat. Joku tämän ajatussuunnan kannattaja taisi tuolla aiemmin jo niin sanoakin. Kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, huomio! Jos nainen vaatii sinua maksamaan muuta kuin omat menosi, niin se nainen ei ole sinusta kiinnostunut.
Jos nainen asettaa miehelle rahan tienaamiseen tai varallisuuteen liittyviä pakkovaatimuksia, se jo kertoo, että nainen hakee susta lähinnä taloudellista hyötyä, ts. tapaa karsia omia kulujansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin ostaminen kertoo, että ihminen ei välitä seksissä siitä, haluaako toinen osapuoli sitä oikeasti. Hänelle seksi on jotain, mitä tehdään toiselle (naiselle), eikä jotain, mistä molempien osapuolien pitäisi nauttia ja jossa molemmat haluavat toisiaan. En mä sinällään laajemmin tuomitse miehiä, jotka seksiä ostavat, mutta suhteeseen en sellaisen kanssa ryhtyisi. En haluaisi olla suhteessa, jossa toista osapuolta ei oikein kiinnosta, haluanko seksiä vai en.
Nainen saa rahat ja mies pääsee tössäyttämään. Mikä tässä on ongelma jos diili on molemmille ok ja hinnasta päästään sopuun?
Laskin muuten, että edelliseen seurustelukumppaniini parissa vuodessa käyttämälläni rahamäärällä olisin saanut kuukauden joka illalle ostettua ammattilaisen ilman kitinää ja pakkopullaa. Ja tuplamäärän "tapahtumia". Ei liene hankala arvata, mikä jälkikäteen olisi ollut viisaampaa.
Millaisia ihmeen parisuhteita oikein on teillä, joiden mielestä niihin menee hirveästi rahaa?
Mistä te oikein maksatte tarkalleen?
Tässähän tuntee itsensä huijatuksi, minulle ei ole ikinä suhteessa maksettu mitään. Useimmiten olen mennyt itse tapailukumppanin luo, ruoat on ostettu yhdessä ja jos johonkin mennään niin omat maksetaan.Puhumattakaan siitä, että nämä pölvästit ilmeisesti hankkivat parisuhteen vain seksin takia kun kerran kaikki muu suhteeseen liittyvä on pakkopullaa. Kyllä naisen vaan kannattaa olla tarkkana ja kelpuuttaa itselleen ainoastaan aidosti rakastunut mies eikä vain seksin perässä oleva tyytyjä.
Korvaa seksi sanalla raha ja invertoi lauseen sukupuolet, niin tuo sama pähtee lähes järjestäänsä kaikkiin naisiin.
Tämä on taas tätä samaa legendaa, jonka mukaan
- naisen "ei" tarkoittaa "kyllä
- naista pitää vähän painostaa seksiin, että nainen tuntee itsensä halutuksi
- nainen odottaa kaikesta vastineeksi rahaa
Ja nämä legendat ovat peräisin miehiltä, jotka ovat väkisin tyrkyttäneet itseään, seuraansa ja penistään naisille, jotka eivät ole heitä, heidän seuraansa ja penistään halunneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, huomio! Jos nainen vaatii sinua maksamaan muuta kuin omat menosi, niin se nainen ei ole sinusta kiinnostunut.
Jos nainen asettaa miehelle rahan tienaamiseen tai varallisuuteen liittyviä pakkovaatimuksia, se jo kertoo, että nainen hakee susta lähinnä taloudellista hyötyä, ts. tapaa karsia omia kulujansa
No sinä se et ainakaan paljon taida töissä käydä, kun olet aamusta iltaan täällä kirjoittelemassa naisten pakkovaatimuksista. Hei taas.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas tätä samaa legendaa, jonka mukaan
- naisen "ei" tarkoittaa "kyllä
- naista pitää vähän painostaa seksiin, että nainen tuntee itsensä halutuksi
- nainen odottaa kaikesta vastineeksi rahaa
Ja nämä legendat ovat peräisin miehiltä, jotka ovat väkisin tyrkyttäneet itseään, seuraansa ja penistään naisille, jotka eivät ole heitä, heidän seuraansa ja penistään halunneet.
Eiköhän tuo tule selväksi ihan naisten itsensä asettamista pakkovaatimuksista miehille. Turha tästä on miehiä syyttää, kun ihan itse teette omilla vaatimuksillanne asian harvinaisen selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 2000-luvun alussa baareissa pyöriessäni useinkin nainen saattoi pyytää drinkkejä ja lähtee sitten jatkoille mun luo.
Ei varmaankaan muttei se harvinaista ole että mies tavalla tai toisella maksaa naiselle. Ehkä nykyään ei enää niin paljon Suomessa. Nykyaika on poikkeus säännössä.
Onneksi olen sitten varmaan onnistunut välttämään tuollaiset naisia kauppatavarana pitävät miehet, kun olen aina kieltäytynyt miesten maksuyrityksistä vaikka kahvilla käydessä. Minä en ole antanut maksaa puolestani mitään, koska ei toisen seurasta kuulu maksaa, vaikka kuinka olisi kyseessä mies ja nainen.
Enhän minä naiselle ehdottanut että tarjoan juomat ja sen jälkeen tulee mun luo. Enpä minäkään seurasta maksa ainakaan noin suoraan. Kunhan kerroin mitä tilanteita tulee vastaan. Tinderissäkin on sponssin kerjääjiä ja varmasti muillakin saiteilla.
Jos voittaisi lotossa niin eipä paljon tarvisi minnekään Pattayalle lähteä kun avaisi vain tinderin ja valitsisi sieltä aina sopivia tarjouksia.
Näin se on. Naiset ei varmaankaan käsitä paljon seksiä myydään ihan tavallisillakin sivuilla ja paikoissa. Varmasti useampi kuin 12% miehistä on elämänsä aikana langennut kerran.
Kyse oli siis Väestöliiton tutkimuksista, joissa päävastuullisena tutkijana oli Osmo Kontula -niminen mies.
Osmo onkin feministien kovasti vastustama (huolimatta siitä että työparinaan oli Elina Haavio-Mannila), koska hän on mm. tilastoinut orgasmien määrää suomalaisten seksiä tutkiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miltä ajanjaksolta? Ihan koko elämän aikana? En kuitenkaan luota tilastoihin koska se on niin suuri tabu länsimaissa. Miehet valehtelee tästä totta kai! Kuitenkin jos 12% on joskus käynyt maksullisella kertoiko koskaan tyttöystävälleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osmo onkin feministien kovasti vastustama (huolimatta siitä että työparinaan oli Elina Haavio-Mannila), koska hän on mm. tilastoinut orgasmien määrää suomalaisten seksiä tutkiessaan.
Enpä ole huomannut, että Osmo Kontulaa olisivat feministit vastustaneet. Mitä tarkoitat? Tuo seksinostotutkimustulos on peräisin ihan samasta aineistosta (muutaman vuoden välein uusittava FINSEX-tutkimus) mistä nämä orgasmitiedotkin. Laajin ja perusteellinen aineisto suomalaisten seksitavoista ja asenteista seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miltä ajanjaksolta? Ihan koko elämän aikana? En kuitenkaan luota tilastoihin koska se on niin suuri tabu länsimaissa. Miehet valehtelee tästä totta kai! Kuitenkin jos 12% on joskus käynyt maksullisella kertoiko koskaan tyttöystävälleen?
Linkki löytyy paria sivua aiemmin Väestöliiton sivulle, jossa referoidaan neljää laajaa väestötutkimusta (FINSEX, viimeisin näistä 2015). Koko elämänsä aikana seksiä oli ostanut 10-12 % miehistä (eri tutkimuksissa saadut tulokset) ja edeltävän vuoden aikana seksiä oli ostanut 2% suomalaismiehistä. Tiedot on kerätty anonyymisti, olen itsekin joskus vastannut Kontulan tutkimuslomakkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki löytyy paria sivua aiemmin Väestöliiton sivulle, jossa referoidaan neljää laajaa väestötutkimusta (FINSEX, viimeisin näistä 2015). Koko elämänsä aikana seksiä oli ostanut 10-12 % miehistä (eri tutkimuksissa saadut tulokset) ja edeltävän vuoden aikana seksiä oli ostanut 2% suomalaismiehistä. Tiedot on kerätty anonyymisti, olen itsekin joskus vastannut Kontulan tutkimuslomakkeeseen.
Ohiksena ihan mielenkiintoista et Yhdysvalloissa on samat lukemat. Siellä se on vieläpä laitonta, Suomessa laillista. Muistaakseni Espanjassa ja Italiassa ~40%. En tiedä onko siellä laillista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa eläminen on itse asiassa halvempaa kuin sinkkutaloudessa, ainakin pk-seudulla korkeiden asumiskustannusten alueella, mutta tarkoitat varmasti jotakin muuta asiaa tässä kommentissasi.
Anyways, olisiko sinulle käypä ratkaisu seksirobotti, joka ei vaatisi sinulta yhtään mitään? Ihmissuhteissa yleensä on sovitettava yhteen kahden ihmisen toiveita ja elämäntapoja, joita ei voi etukäteen tietää. Robotin toiveet voi itse ohjelmoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräiden miesten näkemykset ihmissuhteista ovat tässä(kin) keskustelussa tulleet erittäin selväksi, mutta se kannattaisi heidänkin muistaa, että jos itse toimii ihmissuhteissaan pelkistä alhaisista motiiveista, ei se vielä tarkoita että kaikki muutkin toimisivat. Jos oma ajatusmaailma on täynnä sitä alhaista kuraa eikä mitään muuta, voi toki olla vaikea nähdä ympärillään mitään muuta, mutta ei se silti tarkoita ettei mitään muuta olisi olemassa.
Alhaista kuraa, kuten asettaa itselleen rahallinen hinta, jonka miehen täytyy maksaa?
Kuten sanottua, kun oma mieli on täynnä likaa ja saastaa niin vaikea silloin on tulkita ympäristöään minkään muun kuin sen lian ja saastan kautta.
Onko toi nyt se tekosyy maksullisuudelle ja miesten esineellistämiselle rahaan liittyvillä vaatimuksilla?
Viskasit sontakikkareesi siinäkin mielessä väärään osoitteeseen, että minulla ei ole miestä eikä miehiä eikä siis mitään vaatimuksiakaan heille, mutta kuten sanottua, jos ihmissuhteet ovat itsellesi kaupankäyntiä niin älä silti kuvittele, että ne ovat sitä kaikille.
Mulle ihmissuhteet eivät nimenomaan ole kaupankäyntiä. Niille se on kaupankäyntiä, jotka asettavat siihen pakkoehtoja liittyen rahan tienaamiseen ja maksamiseen.
Se, että ei pidä ihmissuhteita kaupankäyntinä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ei haluaisi parisuhdetta jossa molemmat tekevät jotain yhteisen elämän hyväksi. Vai olisitko sinä valmis siihen, että kumppanisi ilmoittaisi sinulle ettei halua käydä töissä, eletään sinun palkallasi?
Kyllä, ehdottomasti. Nainenkin saa olla työtön olla, jos niin haluaa. En tosin itse käy töissä, joten kysymys on siinä mielessä turha.
Ok. Elämäntapatyöttömyydessä on toki se ongelma, että joku sen elämäntavan aina maksaa, nimittäin me muut tässä yhteiskunnassa jonka sosiaalipalveluja kuitenkin oletettavasti käytät, ja siinä vaiheessa kun tarpeeksi moni vain päättää, ettei halua tehdä töitä, ei ole enää sitä sosiaaliturvaakaan. Mutta ihan hyvä, ettet vaadi kumppaniltasi sitä mihin et itse suostu, se toki kannattaa muistaa, että elämäntapatyöttömiä on naisissa miehiä vähemmän, joten kumppanin löytäminen voi olla vaikeaa. Vasten tahtoaan työttömäksi joutunut nainen tuskin kanssasi haluaisi olla.
Tällä ajatusmallilla velat ovat itse asiassa paljon suurempi uhka kuin tapatyöttömät.
Miten niin? Velathan ovat parhaita veronmaksajia, ei tule kustannuksia heidän lapsistaan, ja jos kupsahtavat ilman testamenttia, niin valtio perii.
Lyhyellä tähtäimellä. Nuoremmillakaan sukupolvilla ei sitten olekaan hauskaa kun ne ovat kuusvitosina eläkkeellä.
Tätä ketjua lukiessa tulee moraalisaarnaajista ihan paha olo. Lukemattomia kertoja viitataan ihmiskauppaan. Se on etenkin Suomessa aivan äärimmäisen marginaalinen ilmiö. Tuolla naiset myyvät seksiseuraa netissä "itsenäisinä yrittäjinä". Ei siellä ole Sergei pakottanut suomalaista Nooraa myymään seksiä opiskelijayksiössään. Tuommoisen jankuttaminen kertoo siitä, että parempaakaan vastinetta ei keksinyt.
Toinen jankutus on tästä "esineellistämisestä". Höpön löpö! Se että tuolla miesseuralaiset myyvät seksiä rahasta, EI esineellistä miestä. Eikä se toimi toisinpäinkään.
Sitten tämä kolmas höpöhöpö-argumentti, jolla erilaisin viittauksin viitataan siihen ettei seksi ole ns. perustarve. Eli sitä ilmankin voi elää. Kyllä, aivan oikein. Elämässä voi olla ostamatta vaikka mitä tuotteita ja palveluja ilman, että tarvitsee sen takia kuolla. Mutta kun ostaja ja myyjä ovat molemmat vapaavaltaisia aikuisia ihmisiä, niin mikä oikeus kolmannella osapuolella on moralisoida kauppaa? Sehän on sama kuin menisi kodinkoneliikkeen ovelle moralisoimaan espressokeittimen ostajia, että "ei tuo ole elämän perustarve, olisit pärjännyt sillä vanhalla kahvinkeittimelläsikin".
Ongelmana siis monella naisella on se että nainnen joka myy seksiä yhdistetään automaattisesti ulkomaalaisiin ihmiskaupan uhreihin tai sitten mielenterveysongelmaisiin. Miehet taas lynkataan luusereiksi, jotka eivät ilman saisi.
MItä jos kuvitellaan skenaario missä nainen on täysin tavallinen suomalainen 25-35v nainen, jolla ei ole henkisiä tai taloudellisia ongelmia. Käy päivätöissä ja iltaisin/viikonloppuisin sitten tarjoaa seksipalveluita. Tämmöinen nimittäin on keskivertoprostituoitu suomessa. Mies taas täysin tavallinen työssäkäyvä mies. Ehkä naimisissa, ehkä ei. Sitähän ei prostituoitu edes voi tietää, ellei mies sitä kerro.
Toki joukkoon mahtuu esimerksiksi rahaongelmaisia, mutta näistäkin osa on rahahuoliensa ratkaisun jälkeen jäänyt alalle. Miksi vain mies ostajana tuomitaan naisen esineellistämisestä, mutta nainen joka itsensä esineellistää on täysin hyväksyttyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa eläminen on itse asiassa halvempaa kuin sinkkutaloudessa, ainakin pk-seudulla korkeiden asumiskustannusten alueella, mutta tarkoitat varmasti jotakin muuta asiaa tässä kommentissasi.
Anyways, olisiko sinulle käypä ratkaisu seksirobotti, joka ei vaatisi sinulta yhtään mitään? Ihmissuhteissa yleensä on sovitettava yhteen kahden ihmisen toiveita ja elämäntapoja, joita ei voi etukäteen tietää. Robotin toiveet voi itse ohjelmoida.
Tämä taloudellinen tasa-arvo on vielä niin uusi juttu. Mun 60-luvulla syntyneet vanhemmat ei tod olleet taloudellisesti tasa-arvoisia eikä kuluja maksettu puoliksi, vaan enemmänkin 3:1.
Kestää hetken miehilläkin sopeutua uuteen aikaan! Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten tämä kolmas höpöhöpö-argumentti, jolla erilaisin viittauksin viitataan siihen ettei seksi ole ns. perustarve. Eli sitä ilmankin voi elää. Kyllä, aivan oikein. Elämässä voi olla ostamatta vaikka mitä tuotteita ja palveluja ilman, että tarvitsee sen takia kuolla. Mutta kun ostaja ja myyjä ovat molemmat vapaavaltaisia aikuisia ihmisiä, niin mikä oikeus kolmannella osapuolella on moralisoida kauppaa? Sehän on sama kuin menisi kodinkoneliikkeen ovelle moralisoimaan espressokeittimen ostajia, että "ei tuo ole elämän perustarve, olisit pärjännyt sillä vanhalla kahvinkeittimelläsikin".
Toki seksiä saa ostaa, kun laki sen sallii. Mutta itse en tahtoisi olla lähtökohtaisesti missään tekemisissä ihmisen kanssa, jolle seksi merkitsee noin eri asiaa kuin minulle.
+ Pidemmälle suhteessa päästäessä tietysti lasten menot ovat yhteiset.