Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vakuuttaa työnantaja, että juuri minut kannattaa palkata?

Vierailija
16.05.2026 |

Olen nyt töissä toisella alalla, mutta etsin työtä alalta, josta on puolen vuoden verran kokemusta muutaman vuoden takaa. Se ala oli ihan mun juttu, mutta silloin oli vain pari määräaikaisuutra tarjolla, joten hain muita töitä.

Vastaan tuli nyt työpaikkailmoitus, joka olisi kuin tehty minulle. Siis ei ole koskaan tuntunut mikään niin minulle tehdylle kuin se työpaikka ilmoituksen perusteella! Tein niin hyvin kohdennetun hakemuksen kuin suinkin vain osasin, ja uskon, että on todella mahdollisuus päästä haastatteluun. 

Olen kuitenkin aivan umpisurkea haastatteluissa. Miten saisin vakuutettua työnantajan, että minut kannattaa palkata? Todella haluaisin tämän työn! Olen yrittänyt miettiä vastauksia ja harjoitella ihan ääneen ulosantia, olen pyytänyt tekoälyä haastamaan minua haastattelussa yms. Mutta koen olevani tosi epävarma ja aina tuntuu menevän haastattelut penkin alle. Työntekijänä olen saanut paljon kehuja, mutta haastattelut on aina hermostunutta naurua ja epämääräisiä paniikkivastauksia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun sen tietää, ettei kannata palkata

Vierailija
2/7 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kun sen tietää, ettei kannata palkata

Asiallisten vastausten ja vinkkien saaminen lauantai-iltana lienee liian paljon vaadittu..?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aina millaisen tyypin työnantaja haluaa hommaan ja perustelen haastattelussa, että olen sellainen. Olen saanut yhtä kertaa lukuun ottamatta haastattelun jälkeen aina töitä. Sen yhdenkin kerran sain rekrytoijalta mailia kuukauden päästä, jos olisin kiinnostunut toisesta hieman haastavammasta hommasta.

Vierailija
4/7 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistautua kannattaa, mutta ei kai tuolla määräänsä enempää kannata itseään vaivata. Tulee valituksi tai sitten ei, fifty-sixty. Kun on vaillinaiset ihmiset päättäämässä palkkaamisesta, se voi olla kiinni vaikka siitä, että kättelit tai katsoit silmiin väärin. 

Vierailija
5/7 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa haastattelua varten chatgbt:llä. Pyydä sitä tekemään kysymykset sinulle avoimen paikan perusteella. Pyydä myös jotakuta tuttua kysymään sinulta haastattelukysymyksiä. Harjoittelu parin minuutin esittelypuhe työtaustastasi ja haastattelun loppuun miksi olet kiinnostunut juuri tästä firmasta ja kyseisestä paikasta. Tee itsestäsi tarina, jonka myyt.

Vierailija
6/7 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaa haastattelua varten chatgbt:llä. Pyydä sitä tekemään kysymykset sinulle avoimen paikan perusteella. Pyydä myös jotakuta tuttua kysymään sinulta haastattelukysymyksiä. Harjoittelu parin minuutin esittelypuhe työtaustastasi ja haastattelun loppuun miksi olet kiinnostunut juuri tästä firmasta ja kyseisestä paikasta. Tee itsestäsi tarina, jonka myyt.

Itsellä ongelma on enemmän ehkä se, että tulee vastattua usein ensin "öö", naurahtelen hermostuneesti tai jopa pälpätän turhia tai ylipitkästi taikka tosi kiireellä. 

Ap

Vierailija
7/7 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla poskeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi