Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä, miksi mies ei saa tavata lastaan ollenkaan?!

Vierailija
25.11.2018 |

Tutulla miehellä tällainen tilanne. EI siis ole koskaan nähnyt pientä lastaan eikä omien sanojensa mukaan saa tavata häntä... Mietin, mikä voi olla tällaiseen syy?

Kommentit (199)

Vierailija
81/199 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pettää, jättää ja hylkää perheensä ja sitten tulevat tänne ruikuttamaan kun nainen jatkaa elämää ja tekee uuden perheen. Kannattais miettiä ennen kuin suututtaa naisen. Lapset kulkee äidin matkassa. Nyt ja tulevaisuudessa.

Vierailija
82/199 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei halua eli vieraannuttaminen varmaan kaikkein yleisin.

Äiti ei halua, sekö on riittävä syy? Vaikea uskoa. ap

Mitä sä nyt oikeesti haluat kuulla? Ihan rehellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/199 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se lihava katkera sinivalas on onneksi uuden miehensäbriippakivenä. Joku sairas ja varaton.

Se ei ole silti lapsen vika.

Vierailija
84/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
85/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy voi olla, ettei lapsi kumminkaan ole hänen. Tai lapsen äiti ollyt parisuhteessa ja pettänyt.

Vierailija
86/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu ei ole tunnustanut isyyttään joten ei lastaan myöskään näe. Sit haukkuu suomalaisia äitejä fasessa kuinka julmia ovat 😳 pitäisköhä kattoa peiliin....

Vierailija
87/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kannattee uskoa häntä, joka ei taistele kaikesta. Vierraannuttaja taistelee, mutta voi tehdä sen uudelta kumppaniltaan salassa ja selän takana.

Ja kyllä etäkin kiusaa voi tehdä. Peruu sovitut viikonloput, utelee asioita.

Vierailija
88/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu ei ole tunnustanut isyyttään joten ei lastaan myöskään näe. Sit haukkuu suomalaisia äitejä fasessa kuinka julmia ovat 😳 pitäisköhä kattoa peiliin....

Miksi hän tunnustaisi isyyden, jos ei lasta edes nää? Onko isyystesti tehty vai miten hän tietäisi isyytensä?

Vierailija
89/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni eksä ei suostunut tapaamisiin. Myöhemmin mies vei asian oikeuteen, ja eksä pisti vastaan, ettei miehestä ole huoltajaksi. Mitään vaarallista kun ei ollut, niin oikeus antoi miehelle kaiken, mitä tämä pyysi.

Nyt lapset ovat meillä pari kertaa kuussa, ja ymmärtän hyvin, miksi eksä pisti vastaan... mies ei ole mikään isähahmo, eli lapset ovat ihan keskenään suurimman osan ajasta....katsovat telkkaria ja ovat kännykällä.

Ps. Ei, minä en ala heitä hoitamaan. Jos mies haluaa lapsiansa nähdä, niin ihan itse heitä viihdyttäköön.

No johan sä olet helmen löytänyt.

Vierailija
90/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa lainkaan tavata lasta täytyy olla todella painava syy, ei siihen mikään äidin halu riitä.

Exälläni on paha alkoholiongelma, lisäksi laiminlyö lapsen hoitoa silloin harvoin kun lapsi hänellä on. Ja on siis ollut tukevassa humalassa lapsen ollessa hänellä.

Nämä syyt eivät riittäneet edes siihen että olisin saanut lapselle valvotut tapaamiset.

Huoltajana äiti on vastuussa lapsen turvallisuudesta eikä hänen pidä luovuttaa lasta vahvasti humalaiselle.

Mun eksä haisi viinalle valvotuissa tapaamissakin, jonne en pystynyt itse edes lastani viemään, vaikka oli oikeuden päätös. Sukulaiset sitten vei. Viranomaiset ovat hölmöjä. Huonot isät kääntävät lasten oikeudet omiksi oikeuksikseen, ja sossutantat uskovat krokotiilinkyyneliä vetisteleviä valehtelijoita. Ja mitä komeampi mies, sitä paskemmat jutut menee sossulan mummoilta läpi. Lapsensa itse kostoksi hylännyt isä on muka vieraannutettu. Paskanmarjat, ei vaan kiinnostanut huolehtia pienestä lapsesta. Ja edelleen pitää vaan saada ottaa lapsi äidiltä pois, vaikka vain pariksi päiväksi, ja uhkailla äitiä kaikenlaisella, kun on "pantti hallussa". Väittää haluavansa nähdä lasta, vaikka vie lapsen tapaamisten ajaksi äidilleen ja lähtee itse baariin. Jokainen yh-äiti haluaa ne pari päivää kuukaudessa omaa aikaa, jos vain on mahdollista. Jos ei halua, pitäisi hälytyskellojen kilkattaa ja kovaa. Kukaan muu ei joudu väkivallasta tuomittua alkoholisti-kusipäätä kohtaamaan väkisin kaksin kuin pienet lapset. H...n reilu maa.

Vierailija
91/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on siitä, ettei oikeasti saa tavata lasta ollenkaan, missään oloissa, edes valvotusti, se johtuu seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Nmutta aika moni mies väittää, ettei saa tavata lasta!vaika oikeasti saisi, ei vana viitsi, eikä kukaan maksa hänelle siitä.

Ei automaattisesti. Moni alkoholisti vaan on tullut liian monta kertaa paikalle kännissä tai jättänyt tulematta, siksi menettänyt tapaamisoikeuden. Kuka nyt lasta valvotusti käyttäisi hyväksi?

Ei noista menetä tapaamisoikeutta Suomessa. Täytyy olla vakavampaa takana, esim. väkivaltaa lasta kohtaan. Edes äidin pahoinpitelystä ei menetä tapaamisoikeutta. 

Vierailija
92/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun exä sanoo kaikille ettei saa tavata lasta. Omasta tahdosta on tapaamatta ja minulle sen heti erossa sanoi ettei tahdo olla meidän kanssa missään tekemisissä koska on nuori ja se rajoittaisi hänen tekemisiään.. Totuuden kertominen ihmisille ei herättänyt kovin positiivisia reaktioita, niin on siirtänyt asian minun syykseni. Naiset sitten paijaavat ja voivottelevat kurjaa kohtaloa ja pesää riittää. Joitain yhteydenottoja olen näiltä pimuilta saanut kuinka karmea ihminen olen kun olen vieraannuttanut isän ja pojan toisistaan. Itse ainakin suhtaudun nykyään varauksella ihmisiin jotka eivät lastensa kanssa ole tekemisissä, jotain mätää hommassa aina on...

Se mätä voi olla äitikin, jolla ei rattaat pyöri samaan suuntaan.

Ei todellakaan ole Suomessa. Täällä voi hakea lapset sovittuihin tapaamisiin vaikka poliisin avustuksella. 

Vierailija
93/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kannattee uskoa häntä, joka ei taistele kaikesta. Vierraannuttaja taistelee, mutta voi tehdä sen uudelta kumppaniltaan salassa ja selän takana.

Ja kyllä etäkin kiusaa voi tehdä. Peruu sovitut viikonloput, utelee asioita.

Etä voi todellakin tehdä niin paljon kiusaa kuin vain keksii, sen olen nähnyt ystäväni perheessä. Esimerkiksi muutto muutaman sadan kilometrin päähän takasi sen, että näkemiset hankaloituivat paljon. Kun etä joi korttinsa hyllylle, niin lähivanhempi pääsi kuskaamaan pieniä lapsia mennen tullen joka toinen viikonloppu, mutta näitä asioita ei luonnollisesti katsottu kovin kummoiseksi, pitäähän lasten "saada olla" etän luona sen joka toinen viikonloppu.

Kun perheen teiniksi venähtänyt vanhin lapsi ei halunnut isälleen mennä, niin periaatteet siitä, että lapsi saa itse päättää, olivat vain sanahelinää. Isä sai kyydin kaveriltaan ja lapsi vietiin väkisin. Viikonloppu olikin ollut todella ikävä kaikille ja kun isin ja uuden morsion asunnossa on tilaa hieman reilu 35 neliötä, niin sielläpä onkin kiva kahden alakoululaisen ja teinin mukava viikonloppuja viettää.

Tässä vain muutama pieni juttu, muitakin on, mm. elareiden maksamatta jättäminen, koska isiä ei miellyttänyt tieto, että entinen oli löytänyt uuden ihanan miehen, lomien omatoiminen siirtely ja jo aikaisemmin sovittujen asioiden riitauttaminen.

Vierailija
94/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on todella vakava asia jos tapaamiset on kokonaan estetty, todettu lapseen kohdistunut vakava väkivalta tai seksuaalinen hyväksikäyttö, käytännössä kaikissa muissa tapauksissa, mukaanluettuna perheväkivalta, huumeiden käyttö tai seksuasli- ja väkivaltarikostausta, tapaamisia on ainakin valvotusti.

Vierailija
95/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on todella vakava asia jos tapaamiset on kokonaan estetty, todettu lapseen kohdistunut vakava väkivalta tai seksuaalinen hyväksikäyttö, käytännössä kaikissa muissa tapauksissa, mukaanluettuna perheväkivalta, huumeiden käyttö tai seksuasli- ja väkivaltarikostausta, tapaamisia on ainakin valvotusti.

Ei ole jos äiti ei ole suostunut sopimaan tapaamisia eikä isä ole lähtenyt käräjille..

Vierailija
96/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa näin. Mutta ei ole aina. Kaikki valvotut ei todellakaan johdu päihdeongelmista tai rikoksista.

Vierailija
97/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma kokemus on tälläinen:

Riitaisa avioliitto päättyi eroon vaimon ollessa raskaana. Pienen ajan kuluttua aloimme kuitenkin hengailla yhdessä ja ostin hänelle vauvaa varten kaiken rattaista turvakaukaloon ja vaatteista pinnasänkyyn. Hengailimme siihen asti kunnes synnytys läheni sitten kävi jotain kun hän sai tietää että seurustelin. Meillä ei ollut siis mitään sutinaa vain hengailua lapsi ja vauva-asioissa. Sitten se tapahtui, sain tekstarilla tietää vauvan syntyneen ja myöhemmin myös ristimänimen. Ex-vaimo vaihtoi puh.numeron ja esti sosiaalisessa mediassa. Kun vein jutun asianajajalle kävi myös ilmi että hän oli muuttanut. Kyllä ne äiditkin petoja osaa olla.

Vierailija
98/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustaistoa odotellessä kirjoitti:

Riitaisa avioliitto päättyi eroon vaimon ollessa raskaana. Pienen ajan kuluttua aloimme kuitenkin hengailla yhdessä ja ostin hänelle vauvaa varten kaiken rattaista turvakaukaloon ja vaatteista pinnasänkyyn. Hengailimme siihen asti kunnes synnytys läheni sitten kävi jotain kun hän sai tietää että seurustelin. Meillä ei ollut siis mitään sutinaa vain hengailua lapsi ja vauva-asioissa. Sitten se tapahtui, sain tekstarilla tietää vauvan syntyneen ja myöhemmin myös ristimänimen. Ex-vaimo vaihtoi puh.numeron ja esti sosiaalisessa mediassa. Kun vein jutun asianajajalle kävi myös ilmi että hän oli muuttanut. Kyllä ne äiditkin petoja osaa olla.

Höpöhöpö.

Sinullahan on oikeus tapaamisiin vaikka poliisisaattueella ja oikeudenpäätöksellä, jos haluat.

Tuo ei ole tapaus, josta ap kysyy eli jos viranomaiset ovat antaneet miehelle täyskiellon tavata omaa lastaan.

Vierailija
99/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeustaistoa odotellessä kirjoitti:

Höpöhöpö.

Sinullahan on oikeus tapaamisiin vaikka poliisisaattueella ja oikeudenpäätöksellä, jos haluat.

Tuo ei ole tapaus, josta ap kysyy eli jos viranomaiset ovat antaneet miehelle täyskiellon tavata omaa lastaan.

Sitäpä just, eli jos viranomaiset eivät ole antaneet vielä mitään päätöstä eli juttu on menossa oikeuteen niinkuin minullakin. Ei pelkkä isyydentunnustus auta jos ei ole tapaamissopimusta.

Vierailija
100/199 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina ei kerro, kuka ne on estänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi