Syitä, miksi mies ei saa tavata lastaan ollenkaan?!
Tutulla miehellä tällainen tilanne. EI siis ole koskaan nähnyt pientä lastaan eikä omien sanojensa mukaan saa tavata häntä... Mietin, mikä voi olla tällaiseen syy?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Mun exä sanoo kaikille ettei saa tavata lasta. Omasta tahdosta on tapaamatta ja minulle sen heti erossa sanoi ettei tahdo olla meidän kanssa missään tekemisissä koska on nuori ja se rajoittaisi hänen tekemisiään.. Totuuden kertominen ihmisille ei herättänyt kovin positiivisia reaktioita, niin on siirtänyt asian minun syykseni. Naiset sitten paijaavat ja voivottelevat kurjaa kohtaloa ja pesää riittää. Joitain yhteydenottoja olen näiltä pimuilta saanut kuinka karmea ihminen olen kun olen vieraannuttanut isän ja pojan toisistaan. Itse ainakin suhtaudun nykyään varauksella ihmisiin jotka eivät lastensa kanssa ole tekemisissä, jotain mätää hommassa aina on...
Se mätä voi olla äitikin, jolla ei rattaat pyöri samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä sanoo kaikille ettei saa tavata lasta. Omasta tahdosta on tapaamatta ja minulle sen heti erossa sanoi ettei tahdo olla meidän kanssa missään tekemisissä koska on nuori ja se rajoittaisi hänen tekemisiään.. Totuuden kertominen ihmisille ei herättänyt kovin positiivisia reaktioita, niin on siirtänyt asian minun syykseni. Naiset sitten paijaavat ja voivottelevat kurjaa kohtaloa ja pesää riittää. Joitain yhteydenottoja olen näiltä pimuilta saanut kuinka karmea ihminen olen kun olen vieraannuttanut isän ja pojan toisistaan. Itse ainakin suhtaudun nykyään varauksella ihmisiin jotka eivät lastensa kanssa ole tekemisissä, jotain mätää hommassa aina on...
Kuten aika moni on jo kirjoittanut että pelkästään äidin kiukku riittää siihen ettei isä näe lastaan, niin millä perusteella se on isän ja näissä tapauksissa lapsen vika? Lapsella on oikeus isään äidin mielipiteestä riippumatta.
EsaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten aika moni on jo kirjoittanut että pelkästään äidin kiukku riittää siihen ettei isä näe lastaan, niin millä perusteella se on isän ja näissä tapauksissa lapsen vika? Lapsella on oikeus isään äidin mielipiteestä riippumatta.
Nyt en oikein ymmärrä pointtiasi? Kerroin miten asia omassa elämässäni on mennyt. En minä ole missään vaiheessa kieltänyt tai estänyt tapaamisia. Päin vastoin yritin niitä saada aikaiseksi mutta isää ei kiinnosta. Ja koska sosiaalisessa elämässä tällainen ei ole hyväksyttävää niin isä syyttää minua tilanteesta ulkopuolisille koska se on helpompaa kuin totuuden kertominen.
EsaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraannuttajat eivät koe empatiaa lapsen tunteita kohtaan. He ovat valmiita tuhoamaan oman lapsensa minäkuvan, saadakseen iloa exän surusta ja häviöstä.
Kyllä näitä kulkee vapaalla jalalla ja he eivät kadu.
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei halua eli vieraannuttaminen varmaan kaikkein yleisin.
Niinhän sinä luulet, höntti. Yhteishuoltajuus määrätään AINA, ellei vanhempi ole vaaraksi.
Väkivaltaisuus ja päihderiippuvuus ovat yleisimmät syyt, miksi näin ei määrätä.
Nuo luuserit, jotka sössöttävät vieraannuttamisesta, ovat sosiopaatteja joka sorkka.
Vierailija kirjoitti:
EsaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en oikein ymmärrä pointtiasi? Kerroin miten asia omassa elämässäni on mennyt. En minä ole missään vaiheessa kieltänyt tai estänyt tapaamisia. Päin vastoin yritin niitä saada aikaiseksi mutta isää ei kiinnosta. Ja koska sosiaalisessa elämässä tällainen ei ole hyväksyttävää niin isä syyttää minua tilanteesta ulkopuolisille koska se on helpompaa kuin totuuden kertominen.
Okei, lähinnä kommentoi tuohon "aina on jotain mätää jos ei ole lapsen kanssa tekemisissä.." lauseeseen. Toivoisin, että äidit ja isät olisivat lähtökohtaisesti samalla viivalla, se olisi myös lapsen etu.
Vierailija kirjoitti:
Nuo luuserit, jotka sössöttävät vieraannuttamisesta, ovat sosiopaatteja joka sorkka.
Kirjoituksestasi päätellen narsistinen haavasi taisi juuri revetä.. vieraannuttaminenhan on todella yleistä.
Hälytyskellot soimaan. Ei varmaan nykysuomes nää”äiti haluu vieraannuuttaa” enää onnistu ku isät tietää oikeutensa. Joten se ei ole vaihtoehto. Painavat syyt jos ei saa lasta tavata, juokse!
EsaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksestasi päätellen narsistinen haavasi taisi juuri revetä.. vieraannuttaminenhan on todella yleistä.
Hah, samaa mietin juuri itsekin, tulee jotenkin ex mieleen. Narsistinen raivo päällä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei halua eli vieraannuttaminen varmaan kaikkein yleisin.
Niinhän sinä luulet, höntti. Yhteishuoltajuus määrätään AINA, ellei vanhempi ole vaaraksi.
Väkivaltaisuus ja päihderiippuvuus ovat yleisimmät syyt, miksi näin ei määrätä.
Jotkut haluavat yksinhuoltajuuden, koska saa vähän enemmän rahaa ja vieraannuttaminen on sen jälkeen helpompaa. Sitten vaihdetaan lapsen sukunimi. Isänpäiväkortit menevät isähahmolle, joka ei edes halua olla isä toisen miehen lapsille. Joka ei halua osallistua kuluihin, eikä ottaa vastuuta lapsista. Äiti kertoo, kuinka lapset pitävät enemmän uutta kumppaniaan isänä.
Sen jälkeen tapellaan elareista käräjillä ja seko lähi keksii uusia aiheita. Lähi jatkaa ja jatkaa välittämättä lapsen tunteista, vuosia, kunnes biologinen isä luovuttaa ja katkaisee välit kokonaan.
Tämän jälkeen lähi jatkaa ja jatkaa mustamaalaustaan, kuinka isä ei halua tavata lastaan ja lapsella ei edes ikävä isäänsä. Katkeruus voi jatkua vielä silloinkin, kun lapsella jo oma perhe.
Ei tuokaan ihan normaalia ole. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Hälytyskellot soimaan. Ei varmaan nykysuomes nää”äiti haluu vieraannuuttaa” enää onnistu ku isät tietää oikeutensa. Joten se ei ole vaihtoehto. Painavat syyt jos ei saa lasta tavata, juokse!
Oikeuden päätökseen asti onnistuu.
Näitä juttuja kun lueskelee varsinkin näillä forumeilla niin en yhtään ihmettele, että syntyvyys on laskussa. Liian monella äidillä on jokin kompleksi miehiä ja isiä vastaan. Jos tunnette piston sydämessä niin älkää hankkiko ainakaan lisää lapsia.
Isäkin vpi vain suostua yksinhuoltajuuteen, kun luulee riitojen vähentyvän. Suostuu aluksi kaikkeen, ennen kuin huomaa, kuinka sairas vieraannuttaja ex onkaan.
Jos mies on vaaraksi, alkoholisti näissä on lähestymiskiellot, väkivaltatuomiot, oikeuden päätökset. Silloinkin voi valvotusti tavata lasta. Jos lähi taistelee elareista, ei hän ainakaan pelkää exäänsä. Jos pyytelee lastenvalvojalle yhteiseen palaveriin. 😊
Että onhan näitä syitä. Iseissä ja äideissä.
Tapauskohtainen.
En halunnut biologista isää elämään koska emme tulleet toimeen. Vauva oli pieni kun löin tapaamisille stopin. Lapselle parempi olla perheen keskellä eikä vieraan tyypin luona joka kutsuu itseään isäksi ja olla tappeluiden keskellä. Oikea isä on kotona oleva avomies, biologisuus ei meinaa mitään! Vähän aikaa biologinen isä ruikutti kunnes luovutti. Nyt jo menneisyyttä koko dorka. Voimia äidit! Kyllä me tiedämme mikä on parhaaksi lapsille!
Yleensä kannattee uskoa häntä, joka ei taistele kaikesta. Vierraannuttaja taistelee, mutta voi tehdä sen uudelta kumppaniltaan salassa ja selän takana.
Vierailija kirjoitti:
En halunnut biologista isää elämään koska emme tulleet toimeen. Vauva oli pieni kun löin tapaamisille stopin. Lapselle parempi olla perheen keskellä eikä vieraan tyypin luona joka kutsuu itseään isäksi ja olla tappeluiden keskellä. Oikea isä on kotona oleva avomies, biologisuus ei meinaa mitään! Vähän aikaa biologinen isä ruikutti kunnes luovutti. Nyt jo menneisyyttä koko dorka. Voimia äidit! Kyllä me tiedämme mikä on parhaaksi lapsille!
Sinähän et voi lapsen tunteista päättää. Lapsesi ei ole sinä. Lapsesi on tunteva ihminen, jonka minäkuva kärsii. Jokainen ihminen tarvitsee juurensa. Siksi monet adoptoidut lapset hakevat biologiset vanhempansa ja sukunsa.
Toivotaan, ettei lapsesi tunne katkeruutta sinua kohtaan, sillä karma ja vanhuus edessä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulta pitäisi evätä äitiys. Olet sairas.