Pissatulehdus. On fyysisesti mahdotonta pidättää vaaditut vähintään 2 tuntia ennen näytteen antamista!
Käsketään juoda paljon ja samaan hengenvetoon pidtäellä tunteja. Ei mitään järkeä.
Kommentit (15)
Joskus päivystyksestä sai steriilin näytepurkin kotiin, johon pystyi ottamaan näytteen jo kotona.
Vierailija kirjoitti:
Särkylääke naamaan niin onnistuu.
No, ei todellakaan auta. Onko sinulla koskaan ollut pissatulehdusta? Sama se on korvatulehduksenkin kanssa, ettei normi buranoilla ja panadoleilla ole mitään apua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei todellakaan auta. Onko sinulla koskaan ollut pissatulehdusta? Sama se on korvatulehduksenkin kanssa, ettei normi buranoilla ja panadoleilla ole mitään apua :D
On ollut ja särkylääke todellakin helpottaa oloa. Kipu kuin kipu.
Näytteenoton aikatietoihin muistettava laittaa maininta rakkoajasta (kauanko aikaa edellisestä virtsaamisesta) niin labra pystyy arvioimaan onko näyte kelvollinen tutkittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, ei minulla ole ikinä auttanut ja on ollut useamman kerran. Aina särkylääkemaksimit eikä apua, ellei nyt ole kuumetta. Sama kuin supistuksiin ottaan Panadolia... Ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttei poista virtsaamistarvetta.
Ei silloin juoda runsaasti vaan se normi määrä. Mä olen antanut olla rakossa 4 tuntia.
Montako aloitusta ajatttelit aiheesta tehdä ja miten uskot sen auttavan ongelmaasi?
Akuutissa ja pahassa infektiossa ei tarvitse pidättää, näkyy kyllä eryt ja leukkarit heti näytteessä jos paha infektio. T:sh
Vierailija kirjoitti:
Ei silloin juoda runsaasti vaan se normi määrä. Mä olen antanut olla rakossa 4 tuntia.
Jos tulehdusoireet ovat jo kovin akuutit, saattaa neljän tunnin pidättely joillekin olla mahdottomuus, vajaa tuntikin voi olla jo tiukoilla.
Ei se pissa sieltä läpi tule jos pidättää ja lantionpohjan lihakset ovat kunnossa. Se vain tuntuu siltä että nyt tulee. Ankeaa kyllä. Mutta mielestäni se pidättäminen on vähemmän kamalaa kuin se itse pissaaminen, se kipu on jotain aivan kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus päivystyksestä sai steriilin näytepurkin kotiin, johon pystyi ottamaan näytteen jo kotona.
.ittu ei sitä kysytty.
Kauanko pystyy pidättämään juodessa paljon ennen näytettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasetamolilla nyt vaan ei lähde edes päänsärky vaikka sitä vetäisi maksimin 3g/vrk ja vielä 600-800mg ibuprofeeniakin tehosteena.
Pidätät niin kauan kuin pystyt. Itselläni oli monessa tulehduksessa maksimiaika kymmenisen minuuttia, mutta aina saivat näytteen analysoitua.