Syitä, miksi mies ei saa tavata lastaan ollenkaan?!
Tutulla miehellä tällainen tilanne. EI siis ole koskaan nähnyt pientä lastaan eikä omien sanojensa mukaan saa tavata häntä... Mietin, mikä voi olla tällaiseen syy?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halunnut biologista isää elämään koska emme tulleet toimeen. Vauva oli pieni kun löin tapaamisille stopin. Lapselle parempi olla perheen keskellä eikä vieraan tyypin luona joka kutsuu itseään isäksi ja olla tappeluiden keskellä. Oikea isä on kotona oleva avomies, biologisuus ei meinaa mitään! Vähän aikaa biologinen isä ruikutti kunnes luovutti. Nyt jo menneisyyttä koko dorka. Voimia äidit! Kyllä me tiedämme mikä on parhaaksi lapsille!
Kai sää nyt elatusmaksut otat siltä dorkalta?
Jos lapsen tekee niin mitäpä luulet? Se on velvollisuus ei mikään valinta. Mee muualle ruikuttamaan, sä oot just se äijä joka jättää elarit maksamatta? Dorka!
Yh saa enempi lapsilisää
Ja helpommin mahdollisia asumis- ja muita tukia, joita etä taasen ei saa koska lasten osoite muualla.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, vanha aloitukseni noussut.
Syy selvisi: Nainen väittää ettei mies ole lapsen isä vaikka raskaus saanut alkunsa heidän avioliittonsa aikana.
ap
Taitaa olla perus nainen persoonallisuushäiriöineen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halunnut biologista isää elämään koska emme tulleet toimeen. Vauva oli pieni kun löin tapaamisille stopin. Lapselle parempi olla perheen keskellä eikä vieraan tyypin luona joka kutsuu itseään isäksi ja olla tappeluiden keskellä. Oikea isä on kotona oleva avomies, biologisuus ei meinaa mitään! Vähän aikaa biologinen isä ruikutti kunnes luovutti. Nyt jo menneisyyttä koko dorka. Voimia äidit! Kyllä me tiedämme mikä on parhaaksi lapsille!
Jos lapsen tekee niin mitäpä luulet? Se on velvollisuus ei mikään valinta. Mee muualle ruikuttamaan, sä oot just se äijä joka jättää elarit maksamatta? Dorka!
Yh saa enempi lapsilisää
Ja helpommin mahdollisia asumis- ja muita tukia, joita etä taasen ei saa koska lasten osoite muualla.
Valitettavasti isä voi näiden vuoksi suostua äidin yksinhuoltajuuteen, vaikka tarkoituksena onkin kiusaaminen äidillä. Antaa isästä huonon kuvan, kun hänellä ei huoltajuutta.
Sitten lähi voi vaatia tapaamisia lastenvalvojalla, muttei itse anna tavata.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! En tunne miestä hyvin eikä hän ruikuta tätä minulle.
Huumeista tuskin on kysymys. Fyysinen väkivalta olisi yllätys, mutta kai mahdollista. Sen tiedän, että henkilö on äärimmäisen joustamaton tietyissä asioissa. Voisiko jonkinlainen henkinen väkivalta olla syy?
ap
Kyllä voi. Lueskele narsismista.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on siitä, ettei oikeasti saa tavata lasta ollenkaan, missään oloissa, edes valvotusti, se johtuu seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Nmutta aika moni mies väittää, ettei saa tavata lasta!vaika oikeasti saisi, ei vana viitsi, eikä kukaan maksa hänelle siitä.
Mun kokemuksen mukaan aika usein kyseessä on kyllä se, että saadakseen tavata lasta miehen pitää tehdä mitä äiti haluaa. Jos ei nöyrry äidin kontrolliin ja tahtoon, tapaamiset ja sopimiset vaikeutuvat. Monelle äidille on vaikea hyväksyä, että eron jälkeen miehellä on oma tahto ja itsemääräämisoikeus. Lapsen kautta pystyykin sitten tätä kontrollia jatkamaan. Useampikin tapaus tullut vastaan.
EsaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä sanoo kaikille ettei saa tavata lasta. Omasta tahdosta on tapaamatta ja minulle sen heti erossa sanoi ettei tahdo olla meidän kanssa missään tekemisissä koska on nuori ja se rajoittaisi hänen tekemisiään.. Totuuden kertominen ihmisille ei herättänyt kovin positiivisia reaktioita, niin on siirtänyt asian minun syykseni. Naiset sitten paijaavat ja voivottelevat kurjaa kohtaloa ja pesää riittää. Joitain yhteydenottoja olen näiltä pimuilta saanut kuinka karmea ihminen olen kun olen vieraannuttanut isän ja pojan toisistaan. Itse ainakin suhtaudun nykyään varauksella ihmisiin jotka eivät lastensa kanssa ole tekemisissä, jotain mätää hommassa aina on...
Kuten aika moni on jo kirjoittanut että pelkästään äidin kiukku riittää siihen ettei isä näe lastaan, niin millä perusteella se on isän ja näissä tapauksissa lapsen vika? Lapsella on oikeus isään äidin mielipiteestä riippumatta.
Kun ei riitä. Edes rapajuoppo isä ei menetä noin vaan oikeuksiaan. Isän pitää olla lapselle hengenvaarallinen ennen kuin edes aletaan harkita tapaamisten kieltämistä.
Esimerkki löytyy ihan omasta lähipiiristä. Veli sai tavata lastaan ihan ok, kunnes lapsen äiti löysi uuden miehen ja päätti, että haluaa ydinperheen. Veljen olis pitänyt siirtyä syrjään. Ei siirtynyt, haki oikeudesta tapaamiset ja yhteishuoltajuuden ja otti lapsen luokseen ihan kuten ennenkin. Lapsen äiti tajus vähitellen, että ei saa sitä ydinperhettä ja nykyisin homma sujuu suht hyvin.
Kyllä se isän ihan oma moka on jos ei pidä kiinni oikeuksistaan. Ei siitä ketään muuta voi syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Syy selvisi: Nainen väittää ettei mies ole lapsen isä vaikka raskaus saanut alkunsa heidän avioliittonsa aikana.
ap
Niin, avioliittohan ei ole tae isyydestä. Nainen on voinut pettää ja lapsi tosiaan on toisen miehen. Kai mies on nostanut isyyskanteen ja selvittänyt asian?
Vierailija kirjoitti:
EsaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä sanoo kaikille ettei saa tavata lasta. Omasta tahdosta on tapaamatta ja minulle sen heti erossa sanoi ettei tahdo olla meidän kanssa missään tekemisissä koska on nuori ja se rajoittaisi hänen tekemisiään.. Totuuden kertominen ihmisille ei herättänyt kovin positiivisia reaktioita, niin on siirtänyt asian minun syykseni. Naiset sitten paijaavat ja voivottelevat kurjaa kohtaloa ja pesää riittää. Joitain yhteydenottoja olen näiltä pimuilta saanut kuinka karmea ihminen olen kun olen vieraannuttanut isän ja pojan toisistaan. Itse ainakin suhtaudun nykyään varauksella ihmisiin jotka eivät lastensa kanssa ole tekemisissä, jotain mätää hommassa aina on...
Kuten aika moni on jo kirjoittanut että pelkästään äidin kiukku riittää siihen ettei isä näe lastaan, niin millä perusteella se on isän ja näissä tapauksissa lapsen vika? Lapsella on oikeus isään äidin mielipiteestä riippumatta.
Kun ei riitä. Edes rapajuoppo isä ei menetä noin vaan oikeuksiaan. Isän pitää olla lapselle hengenvaarallinen ennen kuin edes aletaan harkita tapaamisten kieltämistä.
Esimerkki löytyy ihan omasta lähipiiristä. Veli sai tavata lastaan ihan ok, kunnes lapsen äiti löysi uuden miehen ja päätti, että haluaa ydinperheen. Veljen olis pitänyt siirtyä syrjään. Ei siirtynyt, haki oikeudesta tapaamiset ja yhteishuoltajuuden ja otti lapsen luokseen ihan kuten ennenkin. Lapsen äiti tajus vähitellen, että ei saa sitä ydinperhettä ja nykyisin homma sujuu suht hyvin.
Kyllä se isän ihan oma moka on jos ei pidä kiinni oikeuksistaan. Ei siitä ketään muuta voi syyttää.
Äideiltä näissä tapauksessa oikeusapu pois ja maksakoot molempien oikeudenkäynnit.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oikeus käyttää jo tätä lakiuudistusta päätöksissään:
https://yle.fi/uutiset/3-10240813
Voimia taisteluun etävanhemmat, hyvä että pidätte lastenne puolia ❤
Saas nähä, miten käy, kun vieraannuttajat hakee elareita oikeudesta. Sillä kostoon ei riitä pelkkä vieraannuttaminen, vaan pitää saada rahaa.
Tyhmä äiti joka vieraannuttaa lasta isästään.
Naiset on julmia. Pitäisi palauttaa marssiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä minä juuri luin????
Pari esimerkkiä :
Hyvän ystäväni ex sai kenkää töistä. Oli ollut siellä vuosia, korkeakoulutettu mies. Talossa isot saneeraukset ja hyviä ihmisiä vaan joutui lähtemään. Mies pimahti täysin. Muutti metsään asumaan, alkoi metsästämään salaa ja pystyi häviämään viikoksi ja sitten tuli kotiin saaliin kanssa.
Vuoden ystävä katsoi, otti eron ja mies ei ole sen jälkeen nähnyt lapsia. Ystävä laittaa ex.lle mm jouluna paketin, jossa on kaikkien lasten koulukuvat, soitteli säännöllisesti ex appivanhemmille ja kertoi kuulumisia . Lopetti sen, kun hekin alkoivat haukkumaan, kun oma poika ei saa lapsia nähdä. Ei ole kertaakaan halunnut.
Koulukaveri sai lapsen, yhden yön juttu. Raskaana etsi miehen ja kertoi raskaudesta. Mies yritti lyödä tulevaa äitiä vatsaan ja tämä pääsi karkuun. Vaati isyyden tunnustamisen, tehtiin oikeuden päätöksen jälkeen. Tänä päivänä isä saa tavata lastaan. Tapaa ehkä 2 krt vuodessa pari tuntia kerralla. Ei kiinnostusta. Sattumoisin minulta löytyi yhteinen tuttu ja kyselin häneltä. Isä oli kertonut ostaa hirveesti lahjoja lapselleen, äiti vaatii niitä, maksaa elatusmaksuja enemmän kuin pitäisi ja äiti ei anna nähdä. Totuus isä ei maksa mitään, kaikki tulee perinnön kautta, ei ole kertaakaan antanut mitään lahjaa.
Juokse. Oikeesti juokse.
Vierailija kirjoitti:
Tutulla miehellä tällainen tilanne. EI siis ole koskaan nähnyt pientä lastaan eikä omien sanojensa mukaan saa tavata häntä... Mietin, mikä voi olla tällaiseen syy?
Jos tää on herra N, niin se johtuu siitä, että hän on itse hieman kehva, sekä myös nämä viimeisimmät lastensa äidit myös ovat hieman kehvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tää on herra N, niin se johtuu siitä, että hän on itse hieman kehva, sekä myös nämä viimeisimmät lastensa äidit myös ovat hieman kehvoja.
En tiedä kehvoista, mutta sie olet ainakin kersa.
Lisää kokemuksia näistä, kiitti.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh saa en
Tästä syystä saatatte menettää lapsenne Suomessa, lapsia pakotetaan etäisen huoltajan luo jos hänellä on omistusasunto sekä hyvä liksa. Ei ole väliä miten he voivat siellä, eikä ketään kiinnosta edes kuunnella sukulaisiakaan. Lasten halutaan kärsivät jo nuorina, ottakaa tämä huomioon kun harkitsette niitten lastenne tekoa.
Vierailija wrote:
Tyhmä äiti joka vieraannuttaa lasta isästään.
Se voi mennä myös toisin päin jos on ilkeä mies. Ei näissä ole mitään sukupuolijakoja.
ap