Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä, miksi mies ei saa tavata lastaan ollenkaan?!

Vierailija
25.11.2018 |

Tutulla miehellä tällainen tilanne. EI siis ole koskaan nähnyt pientä lastaan eikä omien sanojensa mukaan saa tavata häntä... Mietin, mikä voi olla tällaiseen syy?

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet tai väkivalta.

Vierailija
2/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaralliseksi luokiteltu.

Yleensä saa kyllä tavata valvotusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei halua eli vieraannuttaminen varmaan kaikkein yleisin.

Vierailija
4/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä ei voi tietää tuntematta miestä.

Mutta niitähän voi olla esim. väkivaltaisuus henkinen ja fyysinen, alkoholismi, epäluotettavuus lapsen hoidon suhteen, ym. Voihan olla että äitissäkin vika ja ei anna koska ei halua.

Vierailija
5/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex ei saanut kun oli kaikkia naisiansa kohtaan täysi mulkku. Joi, vei rahat, oli rikollinen, pahoja vihanhallinta-ongelmia ja petti jokaista. En ihmettele naisia. Jos itse olisin raskautunut hänelle niin olisin tehnyt samoin, ei kenenkään lapsen pidä sellaiseksi kasvaa.

Jotain hampaankolossa?

Vierailija
6/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei halua, sekö on riittävä syy? Vaikea uskoa. ap

Vierailija
7/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuttaako mies sinulle nyt tätä surullista tarinaansa? Pitäisikö hälytyskellojen hieman alkaa kilkattamaan...?

Vierailija
8/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna juoksisin kauas sen äijän läheltä. Mitä todennäköisimmin syyt ovat hyvät, jos äijä ei saa lastaan nähdä.

Vierailija
9/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen alkoholisti. Sai tavata sovitusti valvottuna. Ei halunnut. Tapaamiset lopetettiin,kun oli aina kännissä kun hain lasta kotiin. Erosimme humalaväkivallan takia.

Vierailija
10/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! En tunne miestä hyvin eikä hän ruikuta tätä minulle. 

Huumeista tuskin on kysymys. Fyysinen väkivalta olisi yllätys, mutta kai mahdollista. Sen tiedän, että henkilö on äärimmäisen joustamaton tietyissä asioissa. Voisiko jonkinlainen henkinen väkivalta olla syy?

ap

Vierailija
11/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siitä, ettei oikeasti saa tavata lasta ollenkaan, missään oloissa, edes valvotusti, se johtuu seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Nmutta aika moni mies väittää, ettei saa tavata lasta!vaika oikeasti saisi, ei vana viitsi, eikä kukaan maksa hänelle siitä.

Vierailija
12/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä oikeasti haluaa nähdä eikä saa, niin ei se kevein perustein tapahdu. Juoksisin.

Vierailija
13/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna juoksisin kauas sen äijän läheltä. Mitä todennäköisimmin syyt ovat hyvät, jos äijä ei saa lastaan nähdä.

Kannattaisi hieman tutustua miesten kohtaloihin erossa. Vieraannuttaminen on hyvin yleistä Suomessa eikä se ole rangaistavaa tai aiheuta ongelmia huoltajuudelle tai muitakaan sanktioita, jos jää kiinni. Tälläkin palstalla monet naiset ovat sanoneet ihkailleensa miehelleen, ettei mies tule näkemään lapsiaan koskaan eron jälkeen. Tätä taustaa varten ymmärtää, miksi suurin osa avioerohakemuksista on naisten jättämiä.

Vierailija
14/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni eksä ei suostunut tapaamisiin. Myöhemmin mies vei asian oikeuteen, ja eksä pisti vastaan, ettei miehestä ole huoltajaksi. Mitään vaarallista kun ei ollut, niin oikeus antoi miehelle kaiken, mitä tämä pyysi.

Nyt lapset ovat meillä pari kertaa kuussa, ja ymmärtän hyvin, miksi eksä pisti vastaan... mies ei ole mikään isähahmo, eli lapset ovat ihan keskenään suurimman osan ajasta....katsovat telkkaria ja ovat kännykällä.

Ps. Ei, minä en ala heitä hoitamaan. Jos mies haluaa lapsiansa nähdä, niin ihan itse heitä viihdyttäköön.

Vierailija
15/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa myös olla näitä "mun tavalla tai ei ollenkaan"- miehiä. Äiti ei ole suostunut tekemään just niinkuin isä haluaa, isä sanoo että ei sitten tapaa ollenkaan ja muille väittää ettei saa. Ihan voi kostona olla ettei lastaan tapaa, ihmiset voi olla lapsellisia.

Eli jos ei ole väkivaltainen hullu (joka ilmeisesti sekin valvotusti saa lastaan tavata) tai lastaan hyväksikäyttänyt niin ainakin valehtelija on. Vieraannuttaminenkin on nykyään rikos. Jos isä haluaa lastaan tavata niin eiköhän se saa tavalla tai toisella. Veikkaan just tuota jo mainittua ettei vaan viitsi tai hakee jotain säälihuomiota naisilta väittämällä ettei saa tavata pientä lastaan.

Vierailija
16/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa myös olla näitä "mun tavalla tai ei ollenkaan"- miehiä. Äiti ei ole suostunut tekemään just niinkuin isä haluaa, isä sanoo että ei sitten tapaa ollenkaan ja muille väittää ettei saa. Ihan voi kostona olla ettei lastaan tapaa, ihmiset voi olla lapsellisia.

Eli jos ei ole väkivaltainen hullu (joka ilmeisesti sekin valvotusti saa lastaan tavata) tai lastaan hyväksikäyttänyt niin ainakin valehtelija on. Vieraannuttaminenkin on nykyään rikos. Jos isä haluaa lastaan tavata niin eiköhän se saa tavalla tai toisella. Veikkaan just tuota jo mainittua ettei vaan viitsi tai hakee jotain säälihuomiota naisilta väittämällä ettei saa tavata pientä lastaan.

Vieraannuttaminen on kiellettyä ja koko ajan paremmin tunnistettu tilanne, muttei siitä voi silti saada vieläkään rangaistusta. Uuteen lakiin tuotarangaistusta on yritetty saada mukaan miesliikkeiden taholta.

Vierailija
17/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tehty isyydentunnustusta, niin äidillä ei ole velvollisuutta päästää siittäjää lapsen elämään. Enemmän epäilisin jotain seksuaalirikosta tai pedofiiliä.

Vierailija
18/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni eksä ei suostunut tapaamisiin. Myöhemmin mies vei asian oikeuteen, ja eksä pisti vastaan, ettei miehestä ole huoltajaksi. Mitään vaarallista kun ei ollut, niin oikeus antoi miehelle kaiken, mitä tämä pyysi.

Nyt lapset ovat meillä pari kertaa kuussa, ja ymmärtän hyvin, miksi eksä pisti vastaan... mies ei ole mikään isähahmo, eli lapset ovat ihan keskenään suurimman osan ajasta....katsovat telkkaria ja ovat kännykällä.

Ps. Ei, minä en ala heitä hoitamaan. Jos mies haluaa lapsiansa nähdä, niin ihan itse heitä viihdyttäköön.

Juuri kerroit syyn miksi ne naiset ei halua että lapset ovat isällä. Isä ei ole perheen koossa ollessa tikkua ristiin tenavien eteen laittanut, ei edes ns elättäjänä. Eron tullessa on lapset ja niiden tekemiset sitten maailman tärkeimpiä vaikka niitä ei edelleenkään haluta hoitaa. Sitten pitäisi luottaa iskän uuteen kumppaniin jota tuskin edes tuntee ja joka voi olla jopa vaaraksi lapsille. Kaikki erot on yksilöllisiä ja siksi lasten tapaamisoikeus pitäisi olla myös yksilöllinen. Minun edesmennyt exäni halusi nähdä lastaan mutta vain jos olin mukana ja silloin uhkaili tappamisella. Lapsi ei siis oppinut isäänsä tuntemaan.

Vierailija
19/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän epäilisin jotain seksuaalirikosta tai pedofiiliä.

Tällainen tuomio olisi varmasti tuttavapiirissä jollakulla tiedossa eikä mieskään varmaan kehtaisi julkisesti ihmetellä, miksei saa lastaan tavata. ap

Vierailija
20/199 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaaraksi lapsen turvallisuudelle tai kehitykselle. Suomessa pitää olla todella painavat syyt ja lähes poikeuksetta isällä on rikostausta ja tuomioistuimen päätös.

Ja jos isompi lapsi ja jos hän ei halua tavata isää, niin häntä ei voi pakottaa.

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin, niin halutessa, mutta samaa oikeutta ei ole vanhemmilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä