Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kouluaine oli sulle ihan hepreaa?

Vierailija
04.01.2008 |

Mulle kemia

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deskriptiivinen geometria. Meni kyllä jälkisuorineen ihan yli hilseen tai sitten se opettaja vaan oli hieman outo.

Vierailija
62/99 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latinan gerundi ja gerundiivi menivät aina sekaisin. Ja verbien nominaalimuodot yleensäkin oli vaikea hallita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kielten opinnoissa ei mikään ollut hepreaa. Olisin sitäkin voinut opiskella, jos olisi ollut valinnainen.

Vierailija
64/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rättikässy

Vierailija
65/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikka ja kemia. Yläasteen ope oli umpisurkea, kukaan ei oppinut siellä mitään. Lukiossa rämmin molemmista sen yhden pakollisen kurssin läpi. Pitkä matematiikka oli työläs, mutta ei mahdoton, joten tyhmä en ole. 

Nyt omat lapset ovat yläkouluiässä ja olen oppinut heiltä nyt fysiikkaa ja kemiaa. Just muutama viikko sitten käskin ysiluokkalaista opettamaan mulle orgaanista kemiaa, sen sijaan, että olisin yrittänyt siitä häntä kuulostella. Nyt tajuan siitäkin jotain. 

Vierailija
66/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matikassa algebra, muuten sain matikasta aina seiskan, mutta kun meillä oli algebraa, niin numero laski vitoseen. En vaan tajunnut noita laskuja, vaikka mikä olisi ollut :(

Historia. Ne hiton vuosiluvut. Hyvä, kun muistan oman puhelinnumeroni, niin mulla oli pikkasen vaikeuksia muistaa jotain tuhat vuotta sitten tapahtuneen asian päivämäärän. Ja meidän historianopettaja oli oikea Hitler, jonka mielestä kaikkien olisi pitänyt muistaa ne päivämäärät. Mä sain päntätä niitä lukuja, vaikka neljä iltaa peräkkäin ja sitten, kun tuli kokeen aika, mä kyllä muistin kaikki muut tiedot esim. jostain sodasta tms. mutta ne päivämäärät olivat kadonneet kuin savuna ilmaan.

Ei minullekaan jää numerot mieleen pelkästään lukemalla ja pänttäämällä, vaan kirjoitan ne käsin ylös. Kun on kouluaikana käsin kirjoittanut vuosilukuja ja päivämääriä, muistan ne vieläkin.  

Vierailija
67/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja matematiikka jaetulla ykkössijalla, vihaan kumpaakin edelleen.

Vierailija
68/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyyslaskenta 

Vierailija
69/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutkin reaaliaineet tökkivät, koska olen aivan paska esseiden kirjoittamisessa. Oliskin kysytty niitä vuosilukuja, eikä aina vain niitä kamalia esseekysymyksiä.

Tämähän se oli, kun ei esseiden kirjoittamista opetettu mitenkään, eikä edes sitä, miten sitä voisi itse opetella - piti vain osata tai olla osaamatta. Ehkä nykyään on tässäkin jo vähän kehitytty?

Vierailija
70/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään

Vierailija
71/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska.

Vierailija
72/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta kaikki muu oli tosi helppoa, mutta todennäköisyyslaskennasta en ole ikinä ymmärtänyt hölkäsen pöläystäkään.

Joo, sitä muuten opetetaan aivan ihmeellisellä tavalla, joten et ole yksin.

Vierailija
73/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heprea oli kyllä ihan hepreaa.

Vierailija
74/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi.

Vierailija
75/99 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki reaaliaineet. En vain osannut kirjoittaa kokeissa kunnollisia jäsenneltyjä esseevastauksia kun en osannut hahmottaa kirjojen tekstistä kokonaisuuksia. Sen sijaan loistin kielissä ja matemaattisissa aineissa, joissa oli jotain logiikkaa sentään toisin kuin jossain historiassa esimerkiksi.

Vierailija
76/99 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heprea oli kyllä ihan hepreaa.

Heprea on kyllä hepreaa, mutta missä koulussa sitä on mahdollista opiskella sellaisena aineena, että se olisi opiskelijalle ihan hepreaa?

Vierailija
77/99 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöt, joku sukan kantapään neulominen, voi apua!

Vierailija
78/99 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella historiassa piti opetella kaikki Suomen presidentit ja vuosiluvut jolloin olivat pressana ulkoa. Tosi järkevää aivokapasiteetin käyttöä, todellista hauki on kala-hommaa.

Olin aina hyvä koulussa mutta maantieto oppiaineena oli se ainut kompastuskivi. Inhosin mantsaa enkä saanut mitään tarttumapintaa siihen ikinä. Ei edes lukiossa helpottanut.

Vierailija
79/99 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion matematiikka on useimmille ihmisille täysin turha. Jopa heprean opiskelu olisi hyödyllisempää ja hauskempaa.

Vierailija
80/99 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, olin hyvä koulussa. Keskiarvo 8,9, vaikken koskaan lukenut kokeisiin enkä tehnyt läksyjä, asiat jäi kerralla päähän. Aika helposti olisin saanut keskiarvon lähelle kymppiä, mutta tuo riitti. Oli muitakin harrastuksia kuin koulunkäynti. Yliopistotasolla jouduin hieman enemmän panostamaan, mutta ei sekään vaikeata ollut, hieman työläämpää vaan.

Voitte uskoa, että näin toimivilla aivoilla tämä idioottien johtama maailma on aika ahdistava paikka. Monesti tuntuu kuin olisin täällä yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi