Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, traumatisoitunut hoitaja työkkärin psykologin testissä

Vierailija
23.03.2020 |

Pitkä tarina. Olen saanut turpaani pari kertaa ja tämä laukaisi ahdistushäiriön, joka liittyy kaikkiin mahdollisiin asiakaskontakteihin. Pelkään koko ajan ja oireilen. Lääkitys on, mutta ei auta. Bentsojakaan ei viitsi töissä käyttää. Tästä syystä olen nyt työtön, en halua alalle takaisin. Voiko työkkäri auttaa, jos on lausunto psykiatrilta (yksityinen) että en sovellu alalle. Otetaanko huomioon, mitä tehdään? Ohjataanko uudelle alalle? Olen ollut alalla 20 vuotta ja aina vähän arka. Nyt on sitten tämä tilanne.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa?

Vierailija
2/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan tulee.

Töissä ja kotona.

Aloita nyrkkeilyharrastus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tohon voi sanoa mitään. Kelan tukema psykoterapia on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
4/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työterveyslääkäri. Olet oikeutettu kuntoutukseen. Ammatilliseen ja lääkinnälliseen. Tarvitset hoitoa ja apua ammatin vaihtoon. Eläkevakuutusyhtiö ja KELA auttaa. Eikö sinulla ole työterrveyslääkäriä?

Vierailija
5/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuri kirjoitti:

Olen työterveyslääkäri. Olet oikeutettu kuntoutukseen. Ammatilliseen ja lääkinnälliseen. Tarvitset hoitoa ja apua ammatin vaihtoon. Eläkevakuutusyhtiö ja KELA auttaa. Eikö sinulla ole työterrveyslääkäriä?

Ei ole työterveyshuoltoa kun olen työtön nyt. Ja vaikka olisi, en haluaisi kertoa sitä koska pelkään että se menee työkaverin korviin ja häpeän itseäni. Käyn yksityisellä lääkärillä, hän passittaa nyt kovasti tänne.

Vierailija
6/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan kuntoutus sinulle ensisijaista, mutta voisit saada apua myös työkkärin kuntoutuksen asiantuntijalta tai ammatinvalintapsykologilta.

Eri alueilla erilaiset yhteydenottotavat, katso netistä te-palvelut. fi - paikalliset palvelut - valitse oma alue.

Ei sinua ainakaan takaisin ohjata omalle alalle noilla taustatiedon.

Kerrot olevasi työtön, mutta etkö ole näistä kertonut työkkärissä, koska kyllä sinut olisi pitänyt suoraan ohjata kuntoutuksen asiantuntijalle?

Vierailija
7/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten teet oma asioinnissa yhteydenottopyynnön, kirjoita vaikka jotain että "alanvaihtoa" tai "kuntoutuksen tarve", niin työkkärin asiantuntija soittaa ja voitte keskustella.

Koronan takia kasvokkain aikavaraukset on peruttu. Tsemppiä!

Vierailija
8/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti lääkärit tietää tosi huonosti kuntoutuspalvelut eli harvassa on lääkäri, joka osaa sitä suositella ja tehdä sitä varten lausunnon. Työkkäri voi auttaa siinäkin, pitää selvittää ensin, mitä kautta kuntoutus tulisi.

Vierailija
9/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kuntouttaa vain työkykyisiä. Joten hae nyt kelan terapiaa, riippumatta siitä mihin terapian jälkeen menet.

Vierailija
10/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klikkasin otsikon auki kun siinä oli sana psykologi ja olen itse psykologi, mutta sen verran eri hommissa töissä etten osaakaan vastata kysymyksiisi. Mutta rohkaisen menemään työkkärin psykologille kuitenkin ja kertomaan hänelle tilanteesi. Tulee mieleen, että voisit hyötyä KELAn korvaamasta psykoterapiasta tai kuntoutuspsykoterapiasta. Kysy rohkeasti siitä lisää työkkärin psykologilta tai tuolta psykiatrilta, ketä olet tavannut.  Pelkkä lääkitys ei selvästikään ole riittävä, kuten itsekin toteat. Jaksamista sinulle. Asioilla on tapana järjestyä. 

Vierailija
11/11 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko apua ap?

Minä myös uskon, että asiat järjestyy. Älä jää näitä yksin miettimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi