Deittipalstojen miehet jotka ei kirjoita itsestään mitään ja lähestyy "laita viestiä jos kiinnostaa" -viestillä, mikä heidän logiikka?...
Mistä mun ois tarkoitus kiinnostua niin että viitsiytyisin laittamaan viestiä ja kyselemään?
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä mun ois tarkoitus kiinnostua niin että viitsiytyisin laittamaan viestiä ja kyselemään?
Ne varmaan olettaa olevansa niiiin hyvännäköisiä, että pelkkä valokuva riittää kiinnostumaan :)
Nyt tajusin miksi täällä palstalla on näitä "vain hyvännäköiset miehet saavat naisia" -ulisijoita. He ovat entisiä "Olen niin hyvännäköinen ettei mun tarvitse panostaa profiiliin ja viesteihin" -tyyppejä, jotka ovat pettyneet flaksiinsa.
Missään vaiheessa ei tietenkään tule mieleen, että mies voi tehdä paljon muutakin kiinnostuksen herättämiseksi kuin olla hyvännäköinen.
On se sikäli totta että jos on ruma niin ei kannata edes haaveilla nettitreffeistä. Heille sopii paremmin hidas tutustuminen esimerkiksi harrastuksen kautta jossa ihastutaan luonteeseen eikä ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi!
Mitäs sinne iltaan oikein kuuluu?
Tohonkaan kysymykseen ei saa edes vastausta ja jos saa, niin viikko menee vähintää.
Mitä kysyy tylsiä. Jos tuohon vastaa, keskustelu etenee näin:
- moi, mitä kuuluu
- Ihan hyvää. Mitä itsellesi?
-ihan hyvää
-------hiljaisuus-------
Silkkaa ajanhukkaa siis.
Mikä siis estää vastaamasta "mitä kuuluu"- viestiin muutalkin kuin "hyvää"? Ja sitten syytetään muita tylsyydestä ja keskustelutaidottomuudesta. :D Tottakai se menee noin, jos et itsekään saa tuon enempää itsestäsi irti.
Ja taas naisen pitäisi olla se joka tuo keskusteluun sisällön. Huomasitko että se mieskin sanoi vain "ihan hyvää"? Miksi hän ei voisi saada itsestään enempää irti, kun kuitenkin oli se joka halusi kuulumisista keskustella?
Tottakai vastasi vain hyvää, koska huomasi, että naista ei kiinnosta tai hän ei osaa keskustella. Vastasi kohteliaasti vain hyvää ja siirtyi seuraavaan. Noin minäkin tekisin, jos haluan jostakusta eroon. Vain tyly ja lyhyt vastaus ja toive siitä, että toinenkin ymmärtää keskustelun päättyneen.
Itselläni huvittava esimerkki tuollaisesta keskustelutaidottomasta oli tällainen:
- mitä kuuluu
- ihan hyvää, entä itsellesi
- ihan hyvää kiitos. Miten viikonloppusi on mennyt?
- ihan hyvin, entä sinulla
- ihan hyvin, kävin tuossa sukulaistytön synttäreillä ja tänään lähden pyöräilemään. Mitäs sinä olet puuhaillut
- en mitään erikoistaEli kysyin useamman kerran, mitä tyyppi tekee ja miten hän on viikonloppuaan viettänyt, mutta vastaukset ovat "hyvää, ei mitään ihmeellistä". Kyllä tuossa sanoisin, että ongelma on vastaajassa eikä kysyjässä. Jos ei itsekään saa tuosta mitään tarttumapintaa, josta kiinnostaisi lähteä juttelemaan, en tiedä mitä vaaditaan.
Tottakai NAINEN vastasi vain hyvää, koska huomasi, että MIESTÄ ei kiinnosta tai hän ei osaa keskustella. Vastasi kohteliaasti vain hyvää ja siirtyi seuraavaan.
Huvittavaa kuinka et näe tätä. Mies aloitti keskustelun äärimmäisen tylsästi. Nainen vastasi samalla tasolla, ihan oikeutetusti. Silti mielestäsi on naisen vika että keskustelu ei edennyt.
Miehenä on pakko olla samaa mieltä tässä siitä että vika on miehessä. Nuo ovat ihan asiallisia ja helppoja peruskysymyksiä, mutta myös mielenkiinnottomia. Miehen kannalta ongelma on että sata muuta miestä on jo kysynyt samat kysymykset eivätkä ne herätä kiinnostusta.
Tosin, jos profiilikuvasi on kiinnostava niin nainen saattaa olla aktiivisempi ja kysyy tarkemmin tekemisistäsi.
Parempi olisi ollut näin:
M: mitä kuuluu
N: ihan hyvää, entä itsellesi
M: joo ihan hyvää myös, oli aika kirpeet pakkaset eilen kun remppasin varastoa
Ei tuokaan mikään optimaali ole, mutta tuon viimeisen jälkeen mies voi yrittää lähteä viemään keskustelua eteenpäin heittämällä uutta koukkua. Esimerkiksi juttua voi jatkaa "tulikos teillä paljon lunta viime yönä???" mikä sekin on aika mielikuvituksetonta mutta ei ainakaan heti aja itseänsä umpikujaan.
Voi myös yrittää laittaa monta täkyä samaan viestiin, tuossa olisi voinut kirjoittaa myös:
"joo ihan hyvää myös, oli aika kirpeet pakkaset eilen kun remppasin varastoa. ei onneksi lunta tullut vielä paljon eilen illalla mut aamulla oli aika iso kinos meidän pihassa"
Edelleen surkeaa, mutta onpa enemmän tarttumapintaa.
En minä tuossa mitään surkeaa näe, vaan ihan normaalia kommunikointia. Jos joutuu keksimään mielettömiä temppuja heti alkuvaiheessa toisen kiinnostuksen pitämiseksi, ei se ole hirveän hyvä alku suhteelle, vaan jonkinlaista vastavuoroisuutta saisi olla.
Jos siellä näkyy kuva ja jotain tietoja ihmisestä, niin siinä on jo sellaista tietoa, mitä ei baarissa silmäpeliä harrastaessa ole tarjolla, mutta siltikin sitä silmäpeliä tulee baarissa ilman noita koulutus-, -harrastus-, -ja elämäntapatietoja. Niiden perusteella pitäisi jo tietää kiinnostaako keskustella vai ei. Baarissa on toki se ero, että siellä näkee myös kehonkieltä, mutta toisaalta taas noita muita juttuja ei näe muuten kuin keskustelemalla niitä "tylsiä" aikuisten juttuja.
Käytännössä jokainen nainen haluaa miehen kiinnostuvan hänestä ja lähestyvän ulkonäön perusteella ja näinhän onkin pakko tehdä viimeiset 10 000 vuotta ennen näitä nettipalveluja, jolloin se ulkonäkö on edelleen naisen suurin valtti, koska naiset eivät käytä saavutuksiaan ja elämäntapaansa vaikutuksen tekemiseksi miehiin, vaan vain riman nostamiseen.
Ihan samalla tavalla mieskin saa kuvitella tuhansien opiskeluun, kuntosaliin, muihin harrastuksiin, töihin yms. käytettyjen tuntien jälkeen, että "hei ehkä mä oon ihan hyvä tyyppi!" tai jopa että "hei! ehkä minä olenkin se palkinto!" ja voi hyvällä omatunnolla ajatella, että ainakin jollakin täysipäisellä ja joitakin kauniita piirteitä omaavalla naisella alkaisi pyöriä pikkuhousut lantion ympärillä nähtyään miehen profiilin kuvineen tai että tämä olisi vähintäänkin erittäin motivoitunut vastavuoroiseen keskusteluun miehen kanssa.
Jos keskustelu ei sitten lähde etenemään, kyse on siitä, että pariutumismarkkinoiden CV ei ole toisen osapuolen silmiä miellyttävä ja molempien kannattaa vetäytyä ja välttää valittamista. Kummankaan ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa päätöksestään; miehen ei tarvitse ruveta stalkkaamaan ja haukkumaan ja naisen ei tarvitse peitellä pinnallisuuttaan epäinhimillistämällä miestä "tylsyydestä" tai milloin milläkin tekosyyllä, jolla yritetään vierittää syy kuvitteellisista moraalisista puutteista johtuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa kummalle vastasin?
- Moi, haluatko tietää minusta enemmän?
- Hei, pidin kuvistasi, reippaannäköistä toimintaa. Itsekin olen vasta aloittanut jne...
Tuo alempana oleva aloitus on helppo tehdä jos ne kuvat on sellaisia tai profiilissa jotain tuollaista tietoa. Itsellä tullut ainakin suurimmaksi osaksi vastaan vain kasvokuvia yms missä ei tehdä mitään tai profiilissa on niitä hymiöitä tai ei mitään muutakaan mihin tarttua.
En yhtään ihmettele miksi sellaisilla profiileilla saa niitä "moi, mitä kuuluu?" viestejä. En ainakaan niihin mitään kovin järkevää avausta keksi.
Minäkin ihmettelen miksi kukaan lähestyisi ketään jolla on noin tyhjä profiili ja jossa ei ole mitään erikoista tai mielenkiintoista. Miksi edes pitäisi keksiä jotain sanomista, jos ko ihmisessä ei ole mitään joka herättää kiinnostuksen?
No eikö tässä valitettu kun saa tuollaisia viestejä miehiltä? Olen noita naisten profiileja nähnyt melko paljon ja kyllä niissä on monesti hyvin vähän tietoa, että kannattaa teillä naisillakin vähän panostaa niihin jos haluaa muitakin avauksia.
En itse noihin avauksia ole tehnykkään.
Nyt on pakko sanoa Omg mun pää hajoaa 😑😑😑😑. Sekä minä että käsittääkseni kaikki "valittajat" on sanottu että meillä on hyvin erikoiset kuvat ja pitkä profiiliteksti. Ja silti valtaosa aloituksista on moi-tasoa.
En puhu NAISTEN puolesta sukupuolena, en ota vastuuta tyhmistä naisista. Ihan varmasti iso osa naisista on yhtä tyhmiä kuin iso osa miehistä. Ei ole mun vika.
Vinkki: tehkää samoin kuin me - ignoratkaa ne moi-tason tyhjäprofiilinaiset. Ehkä nekin alkaa panostaa, kun postilaatikko ammottaa tyhjillään? Eikä kenenkään tarvitse yrittää keksiä jutun juurta tyhjän päälle!
Ilmeisesti ei tarvitse, miehet lähettää silti viestejä. Aika vähiin kyllä käy ne profiilit kun sieltä karsii nämä tyhjät. Ainakin täällä pohjoisessa.
Mutta se vain on totuus että miehistä tarjokkaita löytyy loputtomasti, mutta naisista vain vähänlaisesti. Naisten markkinat, joten sillä mennään.
Se on eräänlaista sosiaalista kapitalismia jossa pieni käyttäjäkunta (naiset) poimivat suuresta tarjonnasta (miehet) vain parhaat.
Ja johtuu siitä että jos nainen ei löydä mielenkiintoisia profiileita, hän on ilman. Jos mies ei löydä mielenkiintoisia profiileita, hän massapostittaa niille lopuille joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Muuten, te miehet jotka valitatte että naisten profiilit ovat niin tylsiä, ettei niissä ole mitään mistä keskustella: tiesittekö että Tinderin algoritmi mittaa kunkin käyttäjän käymien keskustelujen laatua, ja tämä on yksi osa käyttäjän ns. haluttavuutta, jonka perusteella Tinder valitsee kenelle mitäkin profiileja näytetään.
Siis jos keskustelet mielenkiintoisesti, sinulle näytetään enemmän tasokkaiden naisten profiileja, jotka siis ovat niitä mielenkiintoisia ja paljon tarttumapintaa sisältäviä. Jos taas laitat sen moimitäkuuluu-avauksen kaikille, saat todennäköisesti suurimmaksi osaksi aika laimeaa keskustelua aikaan, ja sinulle näytetään enemmän laimeita ja tylsiä naisten profiileja. Samoin jos tykkäät jokaisesta vastaantulevasta profiilista, sinut katsotaan matalatasoiseksi koska et valikoi yhtään vaan sinulle kelpaa ihan mikä tahansa naista muistuttava. Ja taas sinulle näytetään enemmän niitä vähemmän mielenkiintoisia profiileja.
Siis vapaamatkustus ja massapelailu ei Tinderissä kannata, vaan pärjäät siellä erityisesti silloin, kun tuotat itse mielenkiintoista sisältöä, valitset tarkasti, minkälaisista naisista olet kiinnostunut, ja keskityt käymään heidän kanssaan mielenkiintoisia keskusteluja.
Tiedostan tuon kaiken, ongelma on se että kun mätsejä ei käytännössä ole niin eipä ole keskustelujakaan. Enkä tykkäile tosiaankaan kaikista.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Hei, pidin kuvistasi, reippaannäköistä toimintaa. Itsekin olen vasta aloittanut jne...
Tuo alempana oleva aloitus on helppo tehdä jos ne kuvat on sellaisia tai profiilissa jotain tuollaista tietoa. Itsellä tullut ainakin suurimmaksi osaksi vastaan vain kasvokuvia yms missä ei tehdä mitään tai profiilissa on niitä hymiöitä tai ei mitään muutakaan mihin tarttua.
En yhtään ihmettele miksi sellaisilla profiileilla saa niitä "moi, mitä kuuluu?" viestejä. En ainakaan niihin mitään kovin järkevää avausta keksi.
Minäkin ihmettelen miksi kukaan lähestyisi ketään jolla on noin tyhjä profiili ja jossa ei ole mitään erikoista tai mielenkiintoista. Miksi edes pitäisi keksiä jotain sanomista, jos ko ihmisessä ei ole mitään joka herättää kiinnostuksen?
No eikö tässä valitettu kun saa tuollaisia viestejä miehiltä? Olen noita naisten profiileja nähnyt melko paljon ja kyllä niissä on monesti hyvin vähän tietoa, että kannattaa teillä naisillakin vähän panostaa niihin jos haluaa muitakin avauksia.
En itse noihin avauksia ole tehnykkään.
Nyt on pakko sanoa Omg mun pää hajoaa 😑😑😑😑. Sekä minä että käsittääkseni kaikki "valittajat" on sanottu että meillä on hyvin erikoiset kuvat ja pitkä profiiliteksti. Ja silti valtaosa aloituksista on moi-tasoa.
En puhu NAISTEN puolesta sukupuolena, en ota vastuuta tyhmistä naisista. Ihan varmasti iso osa naisista on yhtä tyhmiä kuin iso osa miehistä. Ei ole mun vika.
Vinkki: tehkää samoin kuin me - ignoratkaa ne moi-tason tyhjäprofiilinaiset. Ehkä nekin alkaa panostaa, kun postilaatikko ammottaa tyhjillään? Eikä kenenkään tarvitse yrittää keksiä jutun juurta tyhjän päälle!
Ilmeisesti ei tarvitse, miehet lähettää silti viestejä. Aika vähiin kyllä käy ne profiilit kun sieltä karsii nämä tyhjät. Ainakin täällä pohjoisessa.
Mutta se vain on totuus että miehistä tarjokkaita löytyy loputtomasti, mutta naisista vain vähänlaisesti. Naisten markkinat, joten sillä mennään.
Se on eräänlaista sosiaalista kapitalismia jossa pieni käyttäjäkunta (naiset) poimivat suuresta tarjonnasta (miehet) vain parhaat.
Sinäpä sen sanoit, naisten markkinat. Sen takia naisten ei tarvitse juuri profiiliin panostaa. Sitten jos tälläinen muutenkin vähemmän kiinnostava mies alkaa sieltä karsimaan ne "tyhjät" profiilit pois niin melko heikoilla ollaan niiden keskustelujen suhteen. Mutta tämä oli lähinnä henk.koht ongelma itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PSA. Seksityöläiset on hienoja ihmisiä.
Ei tartte nöyristellä naisten perässä:
-"Pliiiis. Anna mun rakastaa sua. Annan mun omistaa koko elämäni sulle."
-"Tiihiihii. Ehkä.... Osaatko kieriä ja antaa tassua.? Tihihii."
Rahat tiskiin ja girlfriend experience tulee samantien ilman mitään alentavaa kerjäämistä.
Miehet! Lopettakaa naisten perässä juokseminen. Pystytte keskittymään elämään paremmin jos vaan luovutatte ja ryhdytte käyttämään seksityöläisten palveluita!
Olen seksiyrittäjä, ja tekstisi oli pelkästään korni.
Ai joku suomalainen pissis joka rahoittaa opiskelunsa myymällä itteensä kerran kuukaudessa?
Mä puhuin nyt ammattilaisista. Valitettavasti tekin monnit änkeätte alalle ja pilaatte ammattilaisten hyvän maineen.
Begone thot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei kukaan kirjoita työhakemukseenkaan pelkästään, että "minä olen työtön, ottakaa yhteyttä jos kiinnostaa".
Jos työelämä menisi kuin tinder, duunipaikan saisi aina komeakasvoinen mies, joka otsikoi hakemuksensa "työ hakemus" ja siinä lukee vain pituus (190cm)
Usko tai älä, mutta minun osaltani homma tyssäisi "työ hakemus" -kohtaan. En voisi ikinä palkata miestä, joka ei osaa yhdyssanoja tuon vertaa.
Samoin naisillakin on tinderissä joko tyhjä profiili tai sitten somet vaan linkattu sinne. Tai sitten siellä lukee että "harrastan matkustelua, viinin juomista (koska se on oikea naisten harrastus) ja ihanien ystävien kanssa olemista. Mulla on maailman ihanimmat ystävät ja maailman ihaninta viiniä"
Vierailija kirjoitti:
Moi!
Mitäs sinne iltaan oikein kuuluu?
Oman kokemukseni mukaan naisten aloitteet minulle eivät juurikaan ole tuon kummoisempia. Kenties itse aloitteen laatua tärkeämpää onkin se, että millainen mies sen aloitteen tekee? Jos mies jo lähtökohtaisesti kiinnostaa useimpia naisia suuressa määrin, niin silloin se miehen kiinnostavuus tuskin karisee sillä, että tekee niinkin persoonattoman aloitteen naiselle kuin "Mitäs sun iltaan?".
Mutta jos mies ei kuulu siihen halutuimpaan porukkaan miehistä, niin silloinhan se naisten kiinnostus ei ole mikään itsestäänselvyys, vaan sen aloitteentekemisen lomassa pitäisi jotenkin onnistua markkinoimaan itseään kiinnostavana. Tässä on toisilla miehillä selvästi toisiin nähden takamatkaa, mutta herää silti kysymys, että onko tuollainen aloite itsessään jotenkin viallinen vai onko vika sittenkin lähtökohtaisesti jo sen esittäjässä? Komea mies kun herättää naisten kiinnostuksen sanoi mitä tahansa, mutta jos mieheltä sitä komeutta puuttuu, niin silloin ei välttämättä auta, vaikka aloitteet olisivat miten hyvin hiottuja tahansa.
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko taas kysyä, että miksi sitten otat niihin yhteyttä? JOs ei kerran ole mitään sellaista tietoa, mikä herättäisi kiinnostuksesi ko. ihmistä kohtaan niin what's the point?
Vierailija kirjoitti:
Mulle lähetti äsken OKCupidissa muuten kivan oloinen mies viestin, mutta hän oli profiilissaan vastannut "yes" kysymykseen "would you strongly prefer to date someone of your own skin color / racial background". Vastailen kyllä muuten "moi, mitä kuuluu?" -tyyppisiin keskustelunaloituksiin, mutta mm. tuon vastauksen takia olen jättänyt monelle komealle ja muuten kiinnostavalle vastaamatta.
En miellä itseäni rasistiksi, mutta jostain syystä pidän valkoisia miehiä seksuaalisesti puoleensavetävämpinä kuin muita "rotuja". Jos mennään syvemmälle, vaaleat ja sinisilmäiset ovat kuumimpia. Lisäksi koen, että haluan parisuhteeseen nimenomaan suomalaisen miehen kanssa. Olen kyllä tapaillut elämässäni myös muiden etnisten ryhmien edustajia, mutta yleensä kielimuuri (puhun hyvää englantia, mutta koen kuitenkin kommunikoivani syvällisemmin ja helpommin suomeksi) ja kulttuuriset erot lisäävät hommaan omat haasteensa. Jos tämä tekee minusta huonon ihmisen, niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle lähetti äsken OKCupidissa muuten kivan oloinen mies viestin, mutta hän oli profiilissaan vastannut "yes" kysymykseen "would you strongly prefer to date someone of your own skin color / racial background". Vastailen kyllä muuten "moi, mitä kuuluu?" -tyyppisiin keskustelunaloituksiin, mutta mm. tuon vastauksen takia olen jättänyt monelle komealle ja muuten kiinnostavalle vastaamatta.
En miellä itseäni rasistiksi, mutta jostain syystä pidän valkoisia miehiä seksuaalisesti puoleensavetävämpinä kuin muita "rotuja". Jos mennään syvemmälle, vaaleat ja sinisilmäiset ovat kuumimpia. Lisäksi koen, että haluan parisuhteeseen nimenomaan suomalaisen miehen kanssa. Olen kyllä tapaillut elämässäni myös muiden etnisten ryhmien edustajia, mutta yleensä kielimuuri (puhun hyvää englantia, mutta koen kuitenkin kommunikoivani syvällisemmin ja helpommin suomeksi) ja kulttuuriset erot lisäävät hommaan omat haasteensa. Jos tämä tekee minusta huonon ihmisen, niin voi voi.
Niin, ja eiköhän juuri tällaiset haluta seuloa pois sillä että sortataan pois ne jotka vastaavat "vain valkea". Pidän hyvin rajatun ulkonäköihanteen omaavia vähän lapsellisena, jos ei osaa kommunikoida kuin suomeksi, kouluttamattomana, ja jos ei ymmärrä että ihan suomalaisissakin on muita kuin valkeita, aika junttina. Eli joo, sun kaltaiset on itselleni kyllä huonoja kumppaneita, totta. Ei sitä tarvitse selitellä sen kummemmin koska tätä aihetta kommentoineet ovat juuri niitä tyyppejä joita haluankin välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OkCupidissa voi 1) jättää vastaamatta tuohon kysymykseen, jos oma suhtautuminen siihen ei ole niin yksiselitteinen että haluaa vastauksensa erikseen näkyville, ja 2) kirjoittaa alle selvennyksen, miksi vastasi kuten vastasi, jos itse vastausvaihtoehdoissa ei ole riittävästi vivahteita.
Tästä syystä itsekin ilman muuta ohittaisin tyypin, joka on vastannut pelkän "yes". Kysymys kuitenkin koskee selkeästi ihonväriä, ei esim. kielitaitoa tai kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja eiköhän juuri tällaiset haluta seuloa pois sillä että sortataan pois ne jotka vastaavat "vain valkea". Pidän hyvin rajatun ulkonäköihanteen omaavia vähän lapsellisena, jos ei osaa kommunikoida kuin suomeksi, kouluttamattomana, ja jos ei ymmärrä että ihan suomalaisissakin on muita kuin valkeita, aika junttina. Eli joo, sun kaltaiset on itselleni kyllä huonoja kumppaneita, totta. Ei sitä tarvitse selitellä sen kummemmin koska tätä aihetta kommentoineet ovat juuri niitä tyyppejä joita haluankin välttää.
No oletpa sinä aikamoinen taituri, jos englannin kielellä kommunikoit tasan yhtä sujuvasti kuin äidinkielelläsi. Kun asuin Briteissä, kielitaitoani kehuttiin usein paikallisten toimesta. Kuitenkin kun keskustelin paikallisen poikaystäväni kanssa koin toisinaan, että en aina saanut selitettyä asiaa niin hyvin kuin olisin toivonut. Ja koin, että vitsini eivät olleet yhtä nokkelia. Ja toisinaan en tiennyt jotain sanaa jota yritin kovasti selittää, joka aiheutti sen, että poikakaverini piti sitä hellyyttävänä. Minkä minä taas koin alentuvana jäbältä, joka ei puhunut mitään muuta kieltä.
Ja tällä hetkellä Suomessa varmasti suurin osa ei-valkoisista on jostain muualta kotoisin. Toki on myös useamman sukupolven Suomessa asuneista (joilla kulttuuri on kuitenkin suurimmaksi osaksi vanhemmilta peritty), sekä tietysti adoptoituja, joita kuitenkin on hyvin pieni määrä.
Voisin toki tapailla myös ulkomaalaista tai "muun väristä", jos sellaisen livenä tapaisin ja häneen ihastuisin. Nettideittailu on hieman eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen, kuin jolle koit jotenkin omaavasi oikeudet kieltää vastaamasta, kommentoi.
Yli 40-vuotiaana, useammassa maassa asuneena, niin pitkään sinkkuna kuin useammassa parisuhteessa olleena, on niitä eri kansallisuuksiakin sekä rotuja exinä jo jokunen. Toki kattava ei 'kokoelma' ole, koska aina on ollut kyseessä se ihminen, ei esimerkiksi ihonväri tai etninen perimä.
Nykyisellään, takaisin Suomessa ja oletetun pysyvästi asuvana preferoin deittiehdokkaina miehiä, joiden äidinkieli on Suomi. Tietenkään ei voi taas yleistää, minä pohjaan vain omiin kokemuksiini. Ja joka on, että sikäli kun aivan kiistattomana faktana on se, että miehet ja naiset nyt vaan kokevat varsinkin parisuhteessa joitain asioita eri tavoin, ja kommunikaatiokatkoksia/ väärinymmärryksiä syntyy muutenkin sitä ei ainakaan taatusti helpota se, että yhteinen kieli ei ole kummankaan äidinkieli. Vaikeaa voi olla jopa silloin, jos kommunikoidaan sillä toisen äidinkielellä. Voidaanhan jopa puhua täysin eri kieltä silloinkin, kun äidinkieli molemmilla sama.
Jos tämä kertoo mielestäsi koulutustasosta, voin vakuuttaa, että siitähän se ei kerro. Se kertoo vain omasta äärettömän suppeasta katsantokannastasi.
P.s. itse kommunikoin sujuvasti kahdella kielellä, ja kolmella muullakin 'ihan hyvin'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen, kuin jolle koit jotenkin omaavasi oikeudet kieltää vastaamasta, kommentoi.
Yli 40-vuotiaana, useammassa maassa asuneena, niin pitkään sinkkuna kuin useammassa parisuhteessa olleena, on niitä eri kansallisuuksiakin sekä rotuja exinä jo jokunen. Toki kattava ei 'kokoelma' ole, koska aina on ollut kyseessä se ihminen, ei esimerkiksi ihonväri tai etninen perimä.
Nykyisellään, takaisin Suomessa ja oletetun pysyvästi asuvana preferoin deittiehdokkaina miehiä, joiden äidinkieli on Suomi. Tietenkään ei voi taas yleistää, minä pohjaan vain omiin kokemuksiini. Ja joka on, että sikäli kun aivan kiistattomana faktana on se, että miehet ja naiset nyt vaan kokevat varsinkin parisuhteessa joitain asioita eri tavoin, ja kommunikaatiokatkoksia/ väärinymmärryksiä syntyy muutenkin sitä ei ainakaan taatusti helpota se, että yhteinen kieli ei ole kummankaan äidinkieli. Vaikeaa voi olla jopa silloin, jos kommunikoidaan sillä toisen äidinkielellä. Voidaanhan jopa puhua täysin eri kieltä silloinkin, kun äidinkieli molemmilla sama.
Jos tämä kertoo mielestäsi koulutustasosta, voin vakuuttaa, että siitähän se ei kerro. Se kertoo vain omasta äärettömän suppeasta katsantokannastasi.
P.s. itse kommunikoin sujuvasti kahdella kielellä, ja kolmella muullakin 'ihan hyvin'.
Eli vastaat varmaan tuohon OkCupidin kysymykseen "No", ja laitat kommenttikenttään "Kunhan äidinkielesi on suomi".
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko taas kysyä, että miksi sitten otat niihin yhteyttä? JOs ei kerran ole mitään sellaista tietoa, mikä herättäisi kiinnostuksesi ko. ihmistä kohtaan niin what's the point?
Vastasin jo tuohon samaan kysymykseen kerran. Luetko ollenkaan myöhempiä viestejä?
Ite en kirjota sen takia mitään, koska ei voi ikinä tietää että mikä tieto itsestäni on naisille turn off ja mikä ei, ja mitään turhia en aio alkaa jaarittelemaan niinkuin koulujen kirjoitelmissa. Jos ei tule niin sitten ei tule. En halua ottaa turhia riskejä epäonnistumiseen.
Tehtiin muuten yhen kaverin kanssa testi: molemmat latasimme Tinderin puoli vuotta sitten, ja itse kirjoitin pitkän bion itsestäni, ja heitin sekaan myös monia humoristisia vitsejä, ja kaverini ei ole kirjoittanut mitään biohonsa missään vaiheessa.
Lopputulos: itselläni on about 100 matchia ja olen sinkku ja kaverillani +1000 ja hän seurustelee tällä hetkellä. Ilmeisesti naama on kuitenkin tärkeämpi, koska olen meistä kahdesta se rumempi osapuoli :D
Muuten, te miehet jotka valitatte että naisten profiilit ovat niin tylsiä, ettei niissä ole mitään mistä keskustella: tiesittekö että Tinderin algoritmi mittaa kunkin käyttäjän käymien keskustelujen laatua, ja tämä on yksi osa käyttäjän ns. haluttavuutta, jonka perusteella Tinder valitsee kenelle mitäkin profiileja näytetään.
Siis jos keskustelet mielenkiintoisesti, sinulle näytetään enemmän tasokkaiden naisten profiileja, jotka siis ovat niitä mielenkiintoisia ja paljon tarttumapintaa sisältäviä. Jos taas laitat sen moimitäkuuluu-avauksen kaikille, saat todennäköisesti suurimmaksi osaksi aika laimeaa keskustelua aikaan, ja sinulle näytetään enemmän laimeita ja tylsiä naisten profiileja. Samoin jos tykkäät jokaisesta vastaantulevasta profiilista, sinut katsotaan matalatasoiseksi koska et valikoi yhtään vaan sinulle kelpaa ihan mikä tahansa naista muistuttava. Ja taas sinulle näytetään enemmän niitä vähemmän mielenkiintoisia profiileja.
Siis vapaamatkustus ja massapelailu ei Tinderissä kannata, vaan pärjäät siellä erityisesti silloin, kun tuotat itse mielenkiintoista sisältöä, valitset tarkasti, minkälaisista naisista olet kiinnostunut, ja keskityt käymään heidän kanssaan mielenkiintoisia keskusteluja.