Tehdäänpä tämä ensitreffien tarjoamisetiketti nyt kerta kaikkiaan kerralla selväksi gallupin avulla.
Ei mitään selityksiä: pelkästään valinta, kenen kuuluu maksaa.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuiset toisilleen vielä vieraat ihmiset maksavat omat syömisensä.
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.N46
Riippuu varmaan miehestä. Joillakin se kuuluu vain periaatteeseen, että jos treffeille pyytää ulos syömään niin myös tarjoaa. Itsellä ainakin näin. Ihan sama mulle olettaako joku jotain muita taka-ajatuksia.
Kaikilla miehillä on taka-ajatuksia.
Mutta jos haluaa leikkiä "pretty womania", se on naisen ongelma. Itse en ole tuollaiseen alentunut nuorenakaan, karvani nousevat pystyyn lipevistä "tarjoavista" miehistä.
Nykyään onneksi on jo ikä suojana, etteivät tuollaset lähesty, enkä enää käy paikoissa mihin sellaisiin törmäisi. Treffeillä en ole ollut koskaan, ne ovat tuttuja vain elokuvista.N46
Pientä miesvihaa havaittavissa, mutta eipä tuo multa ole pois, että näet kaikessa jotain taka-ajatuksia. Mahtaa olla vaikeaa elämää kun aina pitää miettiä mitä taka-ajatuksia kelläkin on.
Pelkkää realismia, veli hyvä.
Sinulla tuskin miehenä on kokemuksia lipevistä kuolaa valuvista miehistä?N46
Ehkä se kertookin sinusta enemmän jos käyt kuolaa valuvien miesten kanssa treffeillä.
Olen nainen. Pyysin itse miestäni ensimmäisille treffeille, joten luonnollisesti maksoin. Mies toki tarjoitui maksamaan, mikä teki hyvän vaikutuksen. Sen jälkeen on vuorotellen maksettu molempien ateriat. Kummallakin on yhtä lailla varaa, joten tuntuu luontevalta vuorotella. Sen sijaan olisi kömpelöä alkaa jakamaan kuluja kahtia. Jos tuloissa olisi suuri ero, olisi kohtuullista, että enemmän ansaitseva maksaa useammin, esim toinen olisi vielä opiskelija tai työtön.
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.N46
Riippuu varmaan miehestä. Joillakin se kuuluu vain periaatteeseen, että jos treffeille pyytää ulos syömään niin myös tarjoaa. Itsellä ainakin näin. Ihan sama mulle olettaako joku jotain muita taka-ajatuksia.
Mutta jos haluaa leikkiä "pretty womania", se on naisen ongelma. Itse en ole tuollaiseen alentunut nuorenakaan, karvani nousevat pystyyn lipevistä "tarjoavista" miehistä.
Nykyään onneksi on jo ikä suojana, etteivät tuollaset lähesty, enkä enää käy paikoissa mihin sellaisiin törmäisi. Treffeillä en ole ollut koskaan, ne ovat tuttuja vain elokuvista.N46
Pientä miesvihaa havaittavissa, mutta eipä tuo multa ole pois, että näet kaikessa jotain taka-ajatuksia. Mahtaa olla vaikeaa elämää kun aina pitää miettiä mitä taka-ajatuksia kelläkin on.
Kyllä minusta miehillä on enemmänkin etuajatuksia, kun se etuveitikka hoitaa kaiken ajattelun.
Ei täällä pikkukaupungissa mitään treffejä harrasteta, ihmisiä vaan nähtiin missä nähtiin ainakin mun nuoruudessa, esim baarissa tai teininä vaan jossain ulkona istuskelemalla. Ei kukaan niitä treffeiksi kutsunut.
Vierailija kirjoitti:
Se tarjoaa joka pyytää treffeille.
Ei sitten tarvitse ihmetellä, jis kukaan ei enää pyydä ketään treffeille.
Olen nainen ja kukaan ei ole koskaan tarjonnut minulle vaan aina kukin on maksanut omansa. Minulla on teinipoika ja opetan hänelle, että ei pidä alkaa tarjoamaan tai saa hyväksikäyttävän tytön, joka on kiinnostunut vain rahasta. Kunnon ihminen tykkää ihmisestä itsestään eikä vaadi seurastaan maksua.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta miehillä on enemmänkin etuajatuksia, kun se etuveitikka hoitaa kaiken ajattelun.
Juuri näin, ei niillä muu ole mielessä.
Kyllä naiset sen aika äkkiä oppivat, ihan nuorena sitä vain on vielä niin naiivi, että ajattelee miesten rakastavan sinua ihmisenä... ja että paneminen kertoo suuresta rakkaudesta sinua kohtaan..buahaha..
Vanhempana ymmärtää, että miehet panevat vaikka vesimelonia, luonteella ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä pikkukaupungissa mitään treffejä harrasteta, ihmisiä vaan nähtiin missä nähtiin ainakin mun nuoruudessa, esim baarissa tai teininä vaan jossain ulkona istuskelemalla. Ei kukaan niitä treffeiksi kutsunut.
Ihanaa kuinka hippiä! Mitä luonnonlapsia! Ei ajatustakaan pilata tilaisuutta tutustua mahdolliseen kumppaniehdokkaaseen jossain kapitalistisessa ympäristössä markkinoiden ehdoilla!
Samaa mieltä kuin kolmonen. Amerikan hömpötystä koko "treffailu".
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla tuskin miehenä on kokemuksia lipevistä kuolaa valuvista miehistä?N46
Ehkä se kertookin sinusta enemmän jos käyt kuolaa valuvien miesten kanssa treffeillä.
En ole koskaan käynyt treffeillä, enkä käy jatkossakaan. Jos tapaan jonkun ihmisen IRL, niin sitten tapaan.
kyllä mun ikänen nainen tietää miehistä ja niiden käytöksestä naisia kohtaan kaiken tarvittavan. Sinun ikäinen mies ei voi tietää.
N46
Joo, tuo on totta, jos mies osoittautuukin sellaiseksi jota en enää halua tavata, niin tottaki haluan maksaa itse.
Pääsen vaikka lähtemään jollain verukkeella aikaisemmin pois tms.
Mutta tietty on niinkin, että usein kahvi tai vastaava maksetaan heti ja epäsopivuus käy ilmi vastaa treffien aikana.
En silloin koe kovin suurta omantunnontuskaa vaikka otinkin sen sopuhintaisen tarjoilun vastaan.
Ja jos mies osoittautuu jankkaajaksi, niin voinhan sitten maksaa osani takaisin ja lähteä tilanteesta pois.
Mutta usein kyllä jo tuntee ihmisen jotenkin ennestää niin ja osaa hiukan ennakoida millainen mies on.
Silti yllätyksiäkin toki voi tulla.
Sekä myönteiseen, että toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa te treffeillä käyneet, asutteko isossa kaupungissa? Siltä ainakin kuulostaa. Leffalippuja ja hienoja ravintoloita.. Ei tollanen ihan tavalliselle pulliaiselle tulisi mieleenkään täällä kehäkolmosen ulkopuolella.
Mikä on sun mielestä iso kaupunki? Tokio tai Moskova juu. Suomessa ei ole isoja kaupunkeja.
Suomen oloissa Helsinki, Tampere ja Turku.
Noissahan niitä hienoja ravintoloita ja monia leffateattereita löytyy.
Kutsuja maksaa ekoilla treffeillä, toisilla ja siitä eteenpäin maksetaan omat kulut.
Jos ihan uuden tuttavuuden kanssa olisin liikkeellä, että oikeasti vasta tapaillaan ja katsellaan mihin suuntaan suhde etenee vai eteneekö niin maksan itse oman osuuteni. Miehen kanssa nykyäänkin maksellaan suurimmaksi osaksi omamme. Joskus tarjoaa toinen ja joskus taas toinen. Jos toinen hakee take awayta niin sitten hakija maksaa ja seuraavalla kerralla kun toinen hakee niin hän maksaa. Ei oo tarvinnu tästä edes keakustella.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.
N46
Nykyään onneksi on jo ikä suojana, etteivät tuollaset lähesty, enkä enää käy paikoissa mihin sellaisiin törmäisi. Treffeillä en ole ollut koskaan, ne ovat tuttuja vain elokuvista.
N46
Sinulla tuskin miehenä on kokemuksia lipevistä kuolaa valuvista miehistä?
N46
En ole koskaan käynyt treffeillä, enkä käy jatkossakaan. Jos tapaan jonkun ihmisen IRL, niin sitten tapaan.
kyllä mun ikänen nainen tietää miehistä ja niiden käytöksestä naisia kohtaan kaiken tarvittavan. Sinun ikäinen mies ei voi tietää.
N46
Et käy treffeillä, mutta tiedät niistä silti kaiken? Eli sulla on yhtä paljon treffeiltä kokemusta miehistä kuin minullakin eli 0. Eikö treffit tapahdu IRL?
Venäjällä on tapana, että mies tarjoaa ja on muutenkin huomaavainen herrasmies. Avaa ovet yms. Muistaakseni siellä useimmat naiset olivat jonkin tutkimuksen mukaan sitä mieltä, että lempeä on asianmukaista heruttaa pitkien treffien päätteeksi, jos on käyty ravintoloissa yms.
Suomalaisilla on vähän niin ja näin. Kyllä sitä nyt kahvit voi tarjota, vaikka ihan vain kokeillakseen tarjoutuuko nainen maksamaan oman osuutensa/maksaako vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole koskaan ollut treffeillä, mutta treffeillä tarjoavat miehet on sun mielestä aina lipeviä? Saattaisko olla, että sun mielikuva ei olis ihan totuuden mukainen kun se ei perustu kokemukseen tai todellisuuteen?
Kyllä. Minullekin on yrittetty kaikenlaista tarjota nuorempana, sellainen on lipevää ja epäilyttävää käytöstä, kun toista ei edes tunne.
N46
Vierailija kirjoitti:
Onkohan meillä jotenkin erilainen käsitys treffeistä? Kyllä ne minusta ovat treffit silloinkin, kun olen tavannut livenä jonkun kivan tyypin ja sopinut, että tavataanpa sovitusti toisenkin kerran.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että monella on tuollainen mielikuva kaikista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä on tapana, että mies tarjoaa ja on muutenkin huomaavainen herrasmies. Avaa ovet yms. Muistaakseni siellä useimmat naiset olivat jonkin tutkimuksen mukaan sitä mieltä, että lempeä on asianmukaista heruttaa pitkien treffien päätteeksi, jos on käyty ravintoloissa yms.
Suomalaisilla on vähän niin ja näin. Kyllä sitä nyt kahvit voi tarjota, vaikka ihan vain kokeillakseen tarjoutuuko nainen maksamaan oman osuutensa/maksaako vaikka väkisin.
Venäjältähän sitä kannattaakin mallia ottaa, vedetään samantien kelloja 300 vuotta taaksepäin.
Miehiin ei koskaan kannata luottaa niin paljon, varsinkaan vieraisiin miehiin, että antaisi maksaa. Olen joutunut sellasen aterian maksajan raiskaama ksi, virheistä oppii. Kaikenlaista hullua on liikkeellä, olkaa tarkkana, maksakaa itse.