Tehdäänpä tämä ensitreffien tarjoamisetiketti nyt kerta kaikkiaan kerralla selväksi gallupin avulla.
Ei mitään selityksiä: pelkästään valinta, kenen kuuluu maksaa.
Kommentit (157)
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuiset toisilleen vielä vieraat ihmiset maksavat omat syömisensä.
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.N46
Riippuu varmaan miehestä. Joillakin se kuuluu vain periaatteeseen, että jos treffeille pyytää ulos syömään niin myös tarjoaa. Itsellä ainakin näin. Ihan sama mulle olettaako joku jotain muita taka-ajatuksia.
Kaikilla miehillä on taka-ajatuksia.
Mutta jos haluaa leikkiä "pretty womania", se on naisen ongelma. Itse en ole tuollaiseen alentunut nuorenakaan, karvani nousevat pystyyn lipevistä "tarjoavista" miehistä.
Nykyään onneksi on jo ikä suojana, etteivät tuollaset lähesty, enkä enää käy paikoissa mihin sellaisiin törmäisi. Treffeillä en ole ollut koskaan, ne ovat tuttuja vain elokuvista.N46
Pientä miesvihaa havaittavissa, mutta eipä tuo multa ole pois, että näet kaikessa jotain taka-ajatuksia. Mahtaa olla vaikeaa elämää kun aina pitää miettiä mitä taka-ajatuksia kelläkin on.
Kyllä minusta miehillä on enemmänkin etuajatuksia, kun se etuveitikka hoitaa kaiken ajattelun.
Surullista, että monella on tuollainen mielikuva kaikista miehistä.
Ihan normaalia keski-ikäisen naisen elämää. Ei tässä mitään surullista ole.
Sinä tapailet varmasti vielä sinisilmäisiä miehiin uskovia nuoria naisia, joten sinulla ei ole ongelmaa realisteista ja kyynikoista.
N46
Ken maksanut ensitreffeillä kaiken ihan mielelläni ja en tehnyt siitä mitään isoa numeroa. Päätimme silloin molemmat miehen kanssa, että lähdemme kahville ja periaatteessa kumpikaan ei kutsua esittänyt. En ole niin persaukinen, ettei minulla olisi varaa tarjota vitosen edestä kahvilassa ja koska mies oli kiinnostava, niin maksoin. Maksan mielelläni ja tiedän, että rahaa menee turhempaankin. Mies maksoi seuraavalla kerralla. N44
Vierailija kirjoitti:
En äänestänyt.
Periaatteessa molemmat maksavat omansa. Se on ok.
Mutta jos mies haluaa tehdä vaikutuksen, niin hän maksaa kaiken.
Koska vain miehen pitää tehdä vaikutus... Se on niitä etuoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.N46
Riippuu varmaan miehestä. Joillakin se kuuluu vain periaatteeseen, että jos treffeille pyytää ulos syömään niin myös tarjoaa. Itsellä ainakin näin. Ihan sama mulle olettaako joku jotain muita taka-ajatuksia.
Mutta jos haluaa leikkiä "pretty womania", se on naisen ongelma. Itse en ole tuollaiseen alentunut nuorenakaan, karvani nousevat pystyyn lipevistä "tarjoavista" miehistä.
Nykyään onneksi on jo ikä suojana, etteivät tuollaset lähesty, enkä enää käy paikoissa mihin sellaisiin törmäisi. Treffeillä en ole ollut koskaan, ne ovat tuttuja vain elokuvista.N46
Pientä miesvihaa havaittavissa, mutta eipä tuo multa ole pois, että näet kaikessa jotain taka-ajatuksia. Mahtaa olla vaikeaa elämää kun aina pitää miettiä mitä taka-ajatuksia kelläkin on.
Kyllä minusta miehillä on enemmänkin etuajatuksia, kun se etuveitikka hoitaa kaiken ajattelun.
Juuri näin, ei niillä muu ole mielessä.
Kyllä naiset sen aika äkkiä oppivat, ihan nuorena sitä vain on vielä niin naiivi, että ajattelee miesten rakastavan sinua ihmisenä... ja että paneminen kertoo suuresta rakkaudesta sinua kohtaan..buahaha..
Vanhempana ymmärtää, että miehet panevat vaikka vesimelonia, luonteella ei ole väliä.
Kylläpä ihmiset pyörii omituisissa porukoissa. Itse en ole treffaillut kuin tavallisia mukavia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että monella on tuollainen mielikuva kaikista miehistä.
Ihan normaalia keski-ikäisen naisen elämää. Ei tässä mitään surullista ole.
Sinä tapailet varmasti vielä sinisilmäisiä miehiin uskovia nuoria naisia, joten sinulla ei ole ongelmaa realisteista ja kyynikoista.N46
Kyllä tuo miehenä on melko surullista, jos naisilla on ennakko-oletus tuo. Melko hiljaista niiden tapailujen suhteen..
Miehenä tarjoudun maksamaan ja jos nainen haluaa maksaa omansa niin se on ok. Joskus olen tarjonnut kahvit ja nainen ostanut meille jäätelöt puistossa 🙂 Alle 10€ on pieni panostus mutta sillä voi olla suuri positiivinen vaikutus 👍
M31
81 jatkaa, voi olla, että, ja armaan onkin, että *rehvit* sana on myös ennen ollut käännös Ruotsin sanasta *träffas*.
Moni muukin sana oli ennen osin perua ruotsinkielistä.
Mutta yhtä kaikki, tuttu sana ja tapa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset sen aika äkkiä oppivat, ihan nuorena sitä vain on vielä niin naiivi, että ajattelee miesten rakastavan sinua ihmisenä... ja että paneminen kertoo suuresta rakkaudesta sinua kohtaan..buahaha..
Vanhempana ymmärtää, että miehet panevat vaikka vesimelonia, luonteella ei ole väliä.
Juuri näin,.
Aito rakkaus on kyseessä vasta sitten miehen puolelta, kun sellanen hengailee naisen kanssa josta ei tule ensimmäisenä seksi mieleen.
Kaikki panemiseen viittaava on kaukana rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä pikkukaupungissa mitään treffejä harrasteta, ihmisiä vaan nähtiin missä nähtiin ainakin mun nuoruudessa, esim baarissa tai teininä vaan jossain ulkona istuskelemalla. Ei kukaan niitä treffeiksi kutsunut.
Ihanaa kuinka hippiä! Mitä luonnonlapsia! Ei ajatustakaan pilata tilaisuutta tutustua mahdolliseen kumppaniehdokkaaseen jossain kapitalistisessa ympäristössä markkinoiden ehdoilla!
Millon baareissa ei ole tarvinnut maksaa juomista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä pikkukaupungissa mitään treffejä harrasteta, ihmisiä vaan nähtiin missä nähtiin ainakin mun nuoruudessa, esim baarissa tai teininä vaan jossain ulkona istuskelemalla. Ei kukaan niitä treffeiksi kutsunut.
Ihanaa kuinka hippiä! Mitä luonnonlapsia! Ei ajatustakaan pilata tilaisuutta tutustua mahdolliseen kumppaniehdokkaaseen jossain kapitalistisessa ympäristössä markkinoiden ehdoilla!
Millon baareissa ei ole tarvinnut maksaa juomista?
Ovat varmaan juoneet niin etteivät ole olleet treffeillä
Kyllä se antaa hyvän kuvan jos mies maksaa, tätä en kuitenkaan odota. Tosin, jää hieman nihkeä fiilis jos mies ei maksa ensimmäistä juomaa.
Vastasin, että mies tarjoaa kaiken, koska jos tämä on miehelle kynnyskysymys, niin suhtautumisemme rahaan on liian erilainen. Halusin ensitreffeillä yleensä vain kävelylle, ja jos sen jälkeen mentiin kahville niin kyllä minä odotin miehen tarjoavan. Jos kahden euron kahvikupillinen on ongelma niin emme sovi yhteen.
Käytännössä ensitreffit puolisoni kanssa menivät niin, että kävimme kävelyllä ja sen jälkeen minä tarjosin teetä ja croissanteja luonani, mutta kun kyselyssä ei annettu kuin mustavalkoisia vaihtoehtoja niin vastasin, että miehen tulee maksaa. Päivällisiä tai illallisia tai leffa-, konsertti- tms lippuja en ensitreffeillä edes haluaisi maksavan enkä tunne ihmisiä, jotka ensitreffeillä edes odottaisivat jotain illanviettoa pitkän kaavan mukaan.
Naiset eivät halua tasa-arvoa, vaan he haluavat poimia kirsikat kakusta.
Yhtälainen palkka kaikille, mutta silti olisi toivottavaa että mies tarjoaa treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempana ymmärtää, että miehet panevat vaikka vesimelonia, luonteella ei ole väliä.Juuri näin,.
Aito rakkaus on kyseessä vasta sitten miehen puolelta, kun sellanen hengailee naisen kanssa josta ei tule ensimmäisenä seksi mieleen.
Kaikki panemiseen viittaava on kaukana rakkaudesta.
Kyllä mä tiesin eka kertaa mieheni nähdessäni, että ton kanssa kyllä panisin. Häveliäästi alkuun vain tapailtiin, mutta kyllä siinä aika pian tosi toimiin ryhdyttiin. Kai sen kumppanin pitää myös seksimielessä kiinnostaa.
Tässä äänestyksessä mäemme mammojen käsityksen tasa-arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitää mennä ensitreffeillä syömään? Eihän siinä tiedä vielä lainkaan, viihtyykö ihmisen seurassa? Itselleni on nettitreffeillä tullut vastaan sellaisia öttömönkiäisiä, että olen ollut todella helpottunut tietäessäni, että on sovittu vain kävelylenkistä tai kahvikupillisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä äänestyksessä mäemme mammojen käsityksen tasa-arvosta.
Eihän tässä tasa-arvosta ole kysymys vaan käytöstavoista ja vaikutuksen tekemisestä siihen treffattavaan. Mikä siinä on niin vaikeaa? Jos et halua tarjota, sovi sellaiset treffit joissa ei rahaa kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ekatreffeille mihinkään loistoravintolaan mennään.
Ehkä kahville, lasilliselle tai normiravintolaan tms.
Se joka kutsuu maksaa ja on myös varautunut siihen.
Mun tapauksessa varmaan sitten se miespuolinen, koska en ole treffeille muistaakseni itse ketään kutsunut.Kutsun esitteessään silloin voi myös valmiiksi määritellä paikan, jonka tasoiseen kutsujalla on varaa.
Silloin ei tule yllätystä rahan suhteen.Naurattaa kun joku sanoi, että treffeille ei mennä tekemään vaikutusta.
No, haluat tai et, treffeille meno jo itsessään on testi millaisen vaikutuksen teet toiseen tai molempiin.
Sen perusteella päätetään jatkuuko tapailu vai ei.
Ainakin minun kohdallani, jos mies tekee *huonon* vaikutuksen tai kemiat ja ajatukset ei kohtaa tapailu melko usein loppuu siihen.
Tai päinvastoin.
Joskus myös molemmat toteavat, että kiitos treffeistä, mutta ei ei sen enempää.Miksi ihmeessä sinne treffeille sitten ylipäätään on menty?
Jännä runo. Vai miksi lyöt rivinvaihdon joka virkkeen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarjoaa joka pyytää treffeille.
Tämä. Se joka pyytää valmistautuu tarjoamaan, mutta ei rupea kinaamaan jos toinen haluaa maksaa osuutensa. Itse naisena olen myös pari kertaa antanut periksi, jos mies on varta vasten halunnut maksaa kaiken - se tuntuu olevan joillekin miehille suorastaan kunnia-asia. Ylipäätään kinaamaan ei kannata ruveta, menee vain tunnelma pilalle.
Oletko (tai oletteko) koskaan seurannut ihmisten tutustumista, siis tällä vuosituhannella?
Esimerkiksi Tinderissähän naiset eivät vaan yksinkertaisesti tee aloitetta ja sama kaava pää oikeastaan vielä vahvemmin treffisivustoihin.
Käytännössä mies siis pyytää treffeille, ja arvon palstamammojen mukaan tämä johtaa siihen että miehen tulee maksaa kaikki.
Ei siinä mitään, kai se sopii mutta on se vaan jännä miten se itsenäinen naiseus juoksee jonnekin piiloon kun treffeistä puhutaan. Ei vaan voi ymmärtää.
Selitä minulle, miksi et voi ehdottaa ensitreffeille kävelyä puistossa, galleriakäyntiä tai jotain muuta ilmaista? Tai korkeintaan sen päälle kahvi- tai teekupillista?
Ihmettelen kovin, kun ihmiset eivät muka tunne treffit-sanaa.
Itse olen syntynyt 50-luvulla ja jo silloin kun olin nuori käytiin *rehveillä*. Murteella siis näin meilläpäin.
Asuin maalla ja englantia ei monikaan puhunut. Tai edes kuullut puhuttavan.
*Mulla on tänään rehvit, se pyysi mua rehveille* jne,
Käsittääkseni sana oli vääntänyt juuri sanasta treffit?