Tehdäänpä tämä ensitreffien tarjoamisetiketti nyt kerta kaikkiaan kerralla selväksi gallupin avulla.
Ei mitään selityksiä: pelkästään valinta, kenen kuuluu maksaa.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat maksaa omansa, mutta pakko myöntää, että tarjoaminen tekee kyllä erityisvaikutuksen.
Naisen tarjoamana varsinkin! Melkein parempaa kuin seksi.
Tapailuvaiheessa mun mies oli oudon innoissaan kun hänen tarjoamien leffalippujen jälkeen tarjosin hänelle pizzan ja juoman.
Periaatteessa molemmat maksaa omansa, mutta se että toinen edes tarjoutuu tarjoamaan on ehdoton plussa. Jos tapaillaan pitempään niin maksetaan vuorotellen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tehdään nyt kerta kaikkiaan selväksi, sadatta kertaa, että mitään yhtenäistä kaikkien hyväksymää tarjoamisetikettiä ei ole.
Jankkaamisen voi lopettaa, kiitos.
Treffailu ei kuulu suomalaiseen "etikettiin" ensinkään.
Ei amerikkalaisetkaan osaa saunoa, eikä tarvitsekaan.
Kertokaapa te treffeillä käyneet, asutteko isossa kaupungissa? Siltä ainakin kuulostaa. Leffalippuja ja hienoja ravintoloita.. Ei tollanen ihan tavalliselle pulliaiselle tulisi mieleenkään täällä kehäkolmosen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa te treffeillä käyneet, asutteko isossa kaupungissa? Siltä ainakin kuulostaa. Leffalippuja ja hienoja ravintoloita.. Ei tollanen ihan tavalliselle pulliaiselle tulisi mieleenkään täällä kehäkolmosen ulkopuolella.
No, miten te siellä maalla käytte treffeillä?
Ensitreffeillä roskisdyykkausta, niin kummankaan ei tarvi maksaa mitään. Tadaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkea takapajuista touhua tuodaan nyt Suomeen jostain amerikan kaltaisista kehitysmaista, ja vielä ajatellaan että se on hienoa kun mies maksaa ja nainen heittäytyy avuttomaksi olioksi. Hyi hitto.
Suomessa ihmiset kyllä on kohdanneet aiona toisensa ihan muulla tavoin kuin "treffeillä". En tiedä ketään joka kävisi "treffeillä" tai olisi kumppaniinsa tutustunut "treffeillä".
Et taida ymmärtää, mitä treffit-sana tarkoittaa.
En todellakaan, ei kuulu suomalaiseen sanavarastoon.
Nettikin on varmasti vieras sana. Terviset sinne tynnyriin, missä asut ja kasvoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarjoaa joka pyytää treffeille.
Tämä. Se joka pyytää valmistautuu tarjoamaan, mutta ei rupea kinaamaan jos toinen haluaa maksaa osuutensa. Itse naisena olen myös pari kertaa antanut periksi, jos mies on varta vasten halunnut maksaa kaiken - se tuntuu olevan joillekin miehille suorastaan kunnia-asia. Ylipäätään kinaamaan ei kannata ruveta, menee vain tunnelma pilalle.
Oletko (tai oletteko) koskaan seurannut ihmisten tutustumista, siis tällä vuosituhannella?
Esimerkiksi Tinderissähän naiset eivät vaan yksinkertaisesti tee aloitetta ja sama kaava pää oikeastaan vielä vahvemmin treffisivustoihin.
Käytännössä mies siis pyytää treffeille, ja arvon palstamammojen mukaan tämä johtaa siihen että miehen tulee maksaa kaikki.
Ei siinä mitään, kai se sopii mutta on se vaan jännä miten se itsenäinen naiseus juoksee jonnekin piiloon kun treffeistä puhutaan. Ei vaan voi ymmärtää.
Mies saa ihan rauhassa odottaa eka treffien jälkeen kuumaa tai kylmää piirakkaa, ihan mitä tahansa.
Jos mies ihan selkeästi ja kiilto silmissään piirakkatoiveensa minulle esittää, niin hyvää jatkoa vaan jonkun toisen kanssa.
Ihan riippumatta siitä kuka on treffien kahvikupin maksanut.
Koska piirakkamiehet tuskin muuta tarjoilua uskaltavat ehdottaa kun niin kovin pelkäävät jäävänsä ilman ja ovat menettämässä pari euroa *turhiin treffeihin*.
Anna mun kaikki kestää, mistä aina löytyy noita älykääpiöitä, jotka alkavat jankuttaa vaatimuksiaan piirakoista, pipareista, tuheroista jne.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun mielestä iso kaupunki? Tokio tai Moskova juu. Suomessa ei ole isoja kaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuiset toisilleen vielä vieraat ihmiset maksavat omat syömisensä.
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.N46
Riippuu varmaan miehestä. Joillakin se kuuluu vain periaatteeseen, että jos treffeille pyytää ulos syömään niin myös tarjoaa. Itsellä ainakin näin. Ihan sama mulle olettaako joku jotain muita taka-ajatuksia.
Kaikilla miehillä on taka-ajatuksia.
Mutta jos haluaa leikkiä "pretty womania", se on naisen ongelma. Itse en ole tuollaiseen alentunut nuorenakaan, karvani nousevat pystyyn lipevistä "tarjoavista" miehistä.
Nykyään onneksi on jo ikä suojana, etteivät tuollaset lähesty, enkä enää käy paikoissa mihin sellaisiin törmäisi. Treffeillä en ole ollut koskaan, ne ovat tuttuja vain elokuvista.N46
Sä et ole koskaan ollut treffeillä, mutta treffeillä tarjoavat miehet on sun mielestä aina lipeviä? Saattaisko olla, että sun mielikuva ei olis ihan totuuden mukainen kun se ei perustu kokemukseen tai todellisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä asuu jos ei paikkakunnalla ole leffateatteria ja jotain kebab-pitseriaa parempaa ravintolaa? Asun 14000 asukkaan kunnassa jossa molemmat löytyy.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.N46
Riippuu varmaan miehestä. Joillakin se kuuluu vain periaatteeseen, että jos treffeille pyytää ulos syömään niin myös tarjoaa. Itsellä ainakin näin. Ihan sama mulle olettaako joku jotain muita taka-ajatuksia.
Mutta jos haluaa leikkiä "pretty womania", se on naisen ongelma. Itse en ole tuollaiseen alentunut nuorenakaan, karvani nousevat pystyyn lipevistä "tarjoavista" miehistä.
Nykyään onneksi on jo ikä suojana, etteivät tuollaset lähesty, enkä enää käy paikoissa mihin sellaisiin törmäisi. Treffeillä en ole ollut koskaan, ne ovat tuttuja vain elokuvista.N46
Pientä miesvihaa havaittavissa, mutta eipä tuo multa ole pois, että näet kaikessa jotain taka-ajatuksia. Mahtaa olla vaikeaa elämää kun aina pitää miettiä mitä taka-ajatuksia kelläkin on.
Gallupin mukaan Suomella on vielä matkaa tasa-arvoon.
Nainen tarjoaa kaiken ja sen jälkeen voinkin sanoa, että mua alkoikin väsyttää ja meen himppeen pelaan pleikkaa.
Olen seurustellut natkun miehen kanssa: alku oli enteellinen. Mies pyysi kahvilaan, mutta rahat ei "sattumalta" riittäneetkään kahveihin ja jätskiin. Mies pyysi multa lainaa, jotta pystyi tarjoamaan!
Sama jatkui sen ajan kun seurusteltiin. Kundilla oli kyllä rahaa, mutta hän oli itsekäs kitupiikki. Se otti luontevasti lahjoja vastaan ja seurasi ahneena saldoaan. Muille se ei lahjoittanut eikä tarjonnut mitään.
Nykyään lähden ulos miesten kanssa, jotka haluavat, että viihdyn. Että juuri mulla on kiva ilta, eikä siihen kuulu pennien laskeminen.
Sarjadeittailijat ei kiinnosta.
Härkä on ahnein merkki: sekä naiset että miehet. Ankeaa seuraa.
Minä maksan ensitreffeillä aina omani. En tahdo kokea olevani toiselle velkaa mitään palveluksia vastineeksi tarjotusta illasta. Myöhemmin, tutuksi tullessa, voidaan alkaa tarjoamaan puolin ja toisin.
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä miesvihaa havaittavissa, mutta eipä tuo multa ole pois, että näet kaikessa jotain taka-ajatuksia. Mahtaa olla vaikeaa elämää kun aina pitää miettiä mitä taka-ajatuksia kelläkin on.
Pelkkää realismia, veli hyvä.
Sinulla tuskin miehenä on kokemuksia lipevistä kuolaa valuvista miehistä?
N46
Riippuu tilanteen nyansseista.
Kun mies pyytää treffeille, niin kuuluu asiaan, että hän tarjoutuu maksamaan. Jos minä koen hänet kiinnostavaksi, annan hänen maksaa ja kiitän. Voin tarjota ensi kerralla.
MUTTA jos tämä treffikumppani on pettymys (täysin erilainen kuin kuvittelin), niin en tosiaankaan halua jäädä hänelle mistään kiitollisuudenvelkaan ja ehdottomasti haluan maksaa oman osuuteni itse. Haluan pitää mahdollisuuden häipyä paikalta ilman mitään "sä oot mulle velkaa" -draamoja.
Kokemusta nimittäin on sellaisistakin miehistä, jotka reteinä kovaan ääneen tarjoavat, mutta sitten hiplataan reittä ja vihjailllaan törkeästi, että mun pitäisi tarjota vastalahjaksi leffalipusta sille hönölle itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miten te siellä maalla käytte treffeillä?
Esson baarissa tai abcllä? No yleensä täällä nuorempi väki mener lähimpään kaupunkiin muutenkin viihteelle.
Nykyään onneksi on jo ikä suojana, etteivät tuollaset lähesty, enkä enää käy paikoissa mihin sellaisiin törmäisi. Treffeillä en ole ollut koskaan, ne ovat tuttuja vain elokuvista.
N46