Tehdäänpä tämä ensitreffien tarjoamisetiketti nyt kerta kaikkiaan kerralla selväksi gallupin avulla.
Ei mitään selityksiä: pelkästään valinta, kenen kuuluu maksaa.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Se tarjoaa joka pyytää treffeille.
Tämä. Se joka pyytää valmistautuu tarjoamaan, mutta ei rupea kinaamaan jos toinen haluaa maksaa osuutensa. Itse naisena olen myös pari kertaa antanut periksi, jos mies on varta vasten halunnut maksaa kaiken - se tuntuu olevan joillekin miehille suorastaan kunnia-asia. Ylipäätään kinaamaan ei kannata ruveta, menee vain tunnelma pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkea takapajuista touhua tuodaan nyt Suomeen jostain amerikan kaltaisista kehitysmaista, ja vielä ajatellaan että se on hienoa kun mies maksaa ja nainen heittäytyy avuttomaksi olioksi. Hyi hitto.
Suomessa ihmiset kyllä on kohdanneet aiona toisensa ihan muulla tavoin kuin "treffeillä". En tiedä ketään joka kävisi "treffeillä" tai olisi kumppaniinsa tutustunut "treffeillä".
Ritu ja Reiska tutustuivat ilmaista ämpäriä jonottaessa. Jorma ja Mintsu tapasivat aurinkorannan happy hourissa. Että kyllä näitä paikkoja on.
Ja tämä on tietysti hipsterin mielestä noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkea takapajuista touhua tuodaan nyt Suomeen jostain amerikan kaltaisista kehitysmaista, ja vielä ajatellaan että se on hienoa kun mies maksaa ja nainen heittäytyy avuttomaksi olioksi. Hyi hitto.
Suomessa ihmiset kyllä on kohdanneet aiona toisensa ihan muulla tavoin kuin "treffeillä". En tiedä ketään joka kävisi "treffeillä" tai olisi kumppaniinsa tutustunut "treffeillä".
Ritu ja Reiska tutustuivat ilmaista ämpäriä jonottaessa. Jorma ja Mintsu tapasivat aurinkorannan happy hourissa. Että kyllä näitä paikkoja on.
Ja tämä on tietysti hipsterin mielestä noloa.
Onko yhtä noloa kuin "treffit"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu se oikea vaihtoehto: Kumpikin maksaa molemmat vuorotellen.
Esim. mies molempien leffaliput, nainen molempien viinilasilliset.
Surkea kysely.
No eikö toi nyt mee aikalailla sen "molemmat maksaa"-vaihtoehdon alle
Ei mene. Ero on romantiikan asteessa: jos kumpikin maksaa oman viinilasillisensa ja oman lippunsa, silloin korostuu erillisyys. Kun jompi kumpi maksaa vuorotellen molemmat, tulee yhteenkuuluvuuden tunne.
Pikku juttu, mutta treffeillä kun tutustutaan uuteen ihmiseen, pikku jutuilla on väliä.
Halutaanko olla samaa vai eri porukkaa, siitä on kyse.
Kyllä aikuiset toisilleen vielä vieraat ihmiset maksavat omat syömisensä.
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu se oikea vaihtoehto: Kumpikin maksaa molemmat vuorotellen.
Esim. mies molempien leffaliput, nainen molempien viinilasilliset.
Surkea kysely.
Ei mene. Ero on romantiikan asteessa: jos kumpikin maksaa oman viinilasillisensa ja oman lippunsa, silloin korostuu erillisyys. Kun jompi kumpi maksaa vuorotellen molemmat, tulee yhteenkuuluvuuden tunne.
Pikku juttu, mutta treffeillä kun tutustutaan uuteen ihmiseen, pikku jutuilla on väliä.
Halutaanko olla samaa vai eri porukkaa, siitä on kyse.
missä sunkaltasia lässyromantikkoja kasvaa? taidat olla aika sinisilmänen ihmisten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksoi ensi treffeillä 17 vuotta sitten ja niin on myös maksanut sen jälkeenkin.
Tuntuu varmaan kivalta olla maksullinen nainen.
Kummatkin maksavat omansa, varsinkin ensitreffeillä. Se on eri asia jos jo kunnon tutustumisen ja kiinnostuksen sytyttyä haluaa tarjota (kumpi tahansa). Silloin se on kohteliaisuus ja osoitus siitä kuinka arvostaa toisen seuraa. Täysin uuden tuttavuuden kanssa tulee olo, että toinen haluaa "ostaa aikaasi".
Vierailija kirjoitti:
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.N46
Aikamoisten moukkien kanssa kaveeraat ja olet vapaaehtoisesti käynyt treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Kai te tajuatte, että jos annatte miehen maksaa, se olettaa automaattisesti saavansa jälkiruuaksi kuumaa piirakkaa.N46
Riippuu varmaan miehestä. Joillakin se kuuluu vain periaatteeseen, että jos treffeille pyytää ulos syömään niin myös tarjoaa. Itsellä ainakin näin. Ihan sama mulle olettaako joku jotain muita taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Millon hitossa Suomessa on harrastettu "treffejä"????????
Mitä ihmettä se edes tarkottaa???
Ai että esim netissä toisensa tavanneet kohtaavat jossain hienossa raviontolassa? Niin kaukana mun elämästä tollanen, että en voi vastata. Mulle ei ainakaan tulis mieleen mennä leikkimään jotain maksettua naista ravintolaan, että siinä' joku lipevä ukko tilaisi minulle ruokaa ja maksaisi sen. Kyllä mulla on tapana maksaa omat ruokani, ellei kyse sitten ole perheenjäsenestä tai ystävästä joka tarjoaa.
Meillä oli juuri näin, että tiesimme toisemme ulkonäöltä, mutta sitten ircissä jutustelun myötä syntyi kiinnostus ja mies pyysi treffeille. Ja kyllä, menimme juuri hienoon ravintolaan, missä syötiin alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka. Ja taisi mies ottaa jotain naukkuakin. Etukäteen ei ollut mitään puhetta siitä, kuka maksaa, mutta olin kovin otettu kun mies maksoi.
Nyt kun meidän lapsi on jo seurusteluiässä, on ollut mielenkiintoista seurata hänen ja seurustelukumppanin rahakuvioita. Alussa molemmat olivat lukiolaisia eikä rahaa juuri mennyt, kun tapasivat toisiaan koulussa ja vapaa-ajalla eikä kuvioihin juuri kuulunut sellaista, että mennään jonnekin Heseen tai vastaavaan syömään. Sitten poika kirjoitti ylioppilaaksi ja päätyikin töihin jo ensimmäisen opiskelusyksyn alkupuolella ja hänellä alkoi olla enemmän rahaa käytössään. Hän halusi tarjota tyttärelle syntymäpäivälahjaksi reissun Haikon kartanoon (mikä minusta tuntui kovin suureelliselta) ja tytär puolestaan halusi pitää kulut minimissä ja valitsi kaikkein halvimman huoneen. Bussilla he menivät sinne ja takaisinpäin tullessa kävelivät neljä kilometriä bussipysäkille, että pääsivät pois. Ravintolassa olivat syöneet kahteen kertaan toiseksi halvimman annoksen, aaminen sisältyi hintaan. Minusta oli jotenkin suloista, että poika halusi tarjota näin ison lahjan, ja toisaalta myös se, ettei tytär halunnut liiaksi käyttää pojan rahoja vaan piti omilla valinnoillaan kulut mahdollisimman pieninä.
Nyt tänä kesänä tytär sai kesätöitä ja vähän enemmän rahaa käyttöönsä ja sen myötä on päässyt maksamaan vähän enemmän noita yhteisiä kuluja, kun käyvät jossain ravintolassa tai elokuvissa välillä. Kumpikaan ei pidä liian tiukasti ja itsekkäästi kiinni omista rahoistaan vaan on valmis jakamaan omastaan tai auttamaan toista tiukassa tilanteessa, mikä on minusta hyvä. Tärkeintä kai on, että jokainen pari löytää sellaisen tavan käyttää rahaa (olipa ne rahat sitten yhteisiä tai kummallakin omansa) joka sopii molemmille ja tuntuu riittävän oikeudenmukaiselta.
Itse miellän tuon ensimmäisillä treffeillä tarjoamisen enempi kohteliaisuusjuttuna kuin rahakysymyksenä. Se on vähän niin kuin oven avaaminen tai auttaminen takin kanssa. Fiksu tarjoilija osaa tuoda laskun siinä kohtaa kun jälkiruoka on syöty ja nainen käy wc:ssä. Näin se saadaan hoidettua pois kuvioista naisen poissaollessa eikä siitä tarvitse tehdä numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Se tarjoaa joka pyytää treffeille.
Höpö!
Vaikka nainen hakee tanssiin, mies vie.
Sama treffeillä - mies tarjoaa.
Turha vinkua naisten epänaisellisuutta, kun miehet on lässyjä epämiehekkäitä niuhoja, jotka ei osaa treffikäyttäytymisen alkeitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastausvaihtoehdot ovat aika huonot. Lähtökohtaisesti mies tarjoaa, mutta mielestäni on ihan tasapuolista jos on syöty ja mennään vaikka lasillisellä sen jälkeen niin nainenkin voi ehdottaa tarjoavansa. Toinen juttu on sitten se, että se maksaa joka pyytää ja varaa paikan. Eli eihän niin voi toimia että varaa pöydän michelin ravintolasta ja olettaa toisen maksavan.
Mies
Vedähän kellosi 500 vuotta eteenpäin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää, mitä treffit-sana tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millon hitossa Suomessa on harrastettu "treffejä"????????
Mitä ihmettä se edes tarkottaa???
Ai että esim netissä toisensa tavanneet kohtaavat jossain hienossa raviontolassa? Niin kaukana mun elämästä tollanen, että en voi vastata. Mulle ei ainakaan tulis mieleen mennä leikkimään jotain maksettua naista ravintolaan, että siinä' joku lipevä ukko tilaisi minulle ruokaa ja maksaisi sen. Kyllä mulla on tapana maksaa omat ruokani, ellei kyse sitten ole perheenjäsenestä tai ystävästä joka tarjoaa.Meillä oli juuri näin, että tiesimme toisemme ulkonäöltä, mutta sitten ircissä jutustelun myötä syntyi kiinnostus ja mies pyysi treffeille. Ja kyllä, menimme juuri hienoon ravintolaan, missä syötiin alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka. Ja taisi mies ottaa jotain naukkuakin. Etukäteen ei ollut mitään puhetta siitä, kuka maksaa, mutta olin kovin otettu kun mies maksoi.
Nyt kun meidän lapsi on jo seurusteluiässä, on ollut mielenkiintoista seurata hänen ja seurustelukumppanin rahakuvioita. Alussa molemmat olivat lukiolaisia eikä rahaa juuri mennyt, kun tapasivat toisiaan koulussa ja vapaa-ajalla eikä kuvioihin juuri kuulunut sellaista, että mennään jonnekin Heseen tai vastaavaan syömään. Sitten poika kirjoitti ylioppilaaksi ja päätyikin töihin jo ensimmäisen opiskelusyksyn alkupuolella ja hänellä alkoi olla enemmän rahaa käytössään. Hän halusi tarjota tyttärelle syntymäpäivälahjaksi reissun Haikon kartanoon (mikä minusta tuntui kovin suureelliselta) ja tytär puolestaan halusi pitää kulut minimissä ja valitsi kaikkein halvimman huoneen. Bussilla he menivät sinne ja takaisinpäin tullessa kävelivät neljä kilometriä bussipysäkille, että pääsivät pois. Ravintolassa olivat syöneet kahteen kertaan toiseksi halvimman annoksen, aaminen sisältyi hintaan. Minusta oli jotenkin suloista, että poika halusi tarjota näin ison lahjan, ja toisaalta myös se, ettei tytär halunnut liiaksi käyttää pojan rahoja vaan piti omilla valinnoillaan kulut mahdollisimman pieninä.
Nyt tänä kesänä tytär sai kesätöitä ja vähän enemmän rahaa käyttöönsä ja sen myötä on päässyt maksamaan vähän enemmän noita yhteisiä kuluja, kun käyvät jossain ravintolassa tai elokuvissa välillä. Kumpikaan ei pidä liian tiukasti ja itsekkäästi kiinni omista rahoistaan vaan on valmis jakamaan omastaan tai auttamaan toista tiukassa tilanteessa, mikä on minusta hyvä. Tärkeintä kai on, että jokainen pari löytää sellaisen tavan käyttää rahaa (olipa ne rahat sitten yhteisiä tai kummallakin omansa) joka sopii molemmille ja tuntuu riittävän oikeudenmukaiselta.
Itse miellän tuon ensimmäisillä treffeillä tarjoamisen enempi kohteliaisuusjuttuna kuin rahakysymyksenä. Se on vähän niin kuin oven avaaminen tai auttaminen takin kanssa. Fiksu tarjoilija osaa tuoda laskun siinä kohtaa kun jälkiruoka on syöty ja nainen käy wc:ssä. Näin se saadaan hoidettua pois kuvioista naisen poissaollessa eikä siitä tarvitse tehdä numeroa.
Opettele tiivistämään, kukaan ei jaksa lukea perheesi historiikkiä, en minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää, mitä treffit-sana tarkoittaa.
En todellakaan, ei kuulu suomalaiseen sanavarastoon.
Tuskin ekatreffeille mihinkään loistoravintolaan mennään.
Ehkä kahville, lasilliselle tai normiravintolaan tms.
Se joka kutsuu maksaa ja on myös varautunut siihen.
Mun tapauksessa varmaan sitten se miespuolinen, koska en ole treffeille muistaakseni itse ketään kutsunut.
Kutsun esitteessään silloin voi myös valmiiksi määritellä paikan, jonka tasoiseen kutsujalla on varaa.
Silloin ei tule yllätystä rahan suhteen.
Naurattaa kun joku sanoi, että treffeille ei mennä tekemään vaikutusta.
No, haluat tai et, treffeille meno jo itsessään on testi millaisen vaikutuksen teet toiseen tai molempiin.
Sen perusteella päätetään jatkuuko tapailu vai ei.
Ainakin minun kohdallani, jos mies tekee *huonon* vaikutuksen tai kemiat ja ajatukset ei kohtaa tapailu melko usein loppuu siihen.
Tai päinvastoin.
Joskus myös molemmat toteavat, että kiitos treffeistä, mutta ei ei sen enempää.
Miksi ihmeessä sinne treffeille sitten ylipäätään on menty?
Se maksaa kummalla on sillä hetkellä rahaa.
Näin toimittiin miehen kanssa alusta asti ja edelleen pelittää.
Ja otetaan huomioon että meidän ekat treffit olivat ulkona istuskelua kaljalavan kanssa, eli halvalla pääsin :)
Tässä tehdään nyt kerta kaikkiaan selväksi, sadatta kertaa, että mitään yhtenäistä kaikkien hyväksymää tarjoamisetikettiä ei ole.
Jankkaamisen voi lopettaa, kiitos.