Mitä mieltä olette meidän häämenusta?
Juhlat ovat talvella. Tämä on vasta jotain alkuluonnostelmaa. Yksi kasvissyöjä on, ei siis vegaani. Muuten kaikilla on normaali ruokavalio.
Alkuruoka:
Lämminsavulohta
Fetasalaattia, oliivit ja fetajuusto erikseen joten käy myös perussalaattina
Kana-caesar salaattia
Tomaatti-mozzarellasalaatti
Lämmin ruoka:
Paistettua porsaanfileetä
Lihapullia
Kermaista pippurikastiketta
Uunijuureksia
Kermaperunat
Jälkiruoka:
Minttusuklaahyydykekakku
Lusikkaleivät
Jotain muuta?
Kommentit (270)
Suklaakakku ei oikein ole hääkakku, koitin googlettaa jotain edes sinne päin mutta kaikki ruskeat kakut ovat vaatimattomia, masentavia ja vaikka maistuvat varmaan oikein hyvältä niin näyttävät anteeksi nyt vain - paskalta.
Jossain jenkkikakussa oli kukkia/mansikoita koristeena ja vedetty kerroskakku metallinvärisellä hohtavalla raidalla mutta paska on paskaa vaikka kiillottaa. Suklaakakusta saattaa tulla tahatonta komiikkaa häihin.
Vaihda kakku tai ota ainakin päällyste valkoisella. Tai joku lakkakakku ja yllärinä jee lapsenomaiset mokkapalat tai suklaacupcaket pinkillä kuorrutteella ja sokerihelmillä.
Miksi juhlia häitä?
Oon 50v ja melkein kaikki on toisella kierroksella?
Onko ilmaiset viinat..vai ootteko
a.köyhiä?
b. uskossa
c. absolutisteja?
voitte työntää pyörykät pe.rseeseenne.
Suomalaista kiinnostaa vain ilmainen alkoholi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä malli hyväksi havaitusta pitopalvelun tarjoilusta.
Alkupalapöytään pieniä kuorittuja perunoita, graavikalaa ja silliä tai silakkaa, lihaleikettä ja viikunoita, mummonkurkkuja sekä kasvisterriiniä.
Pääruokana paahtopaistia tonnokastikkeella, kalamureketta hollandaisekastikkeella, perunasosekohokas sekä lämmin kasvislisäke.
Jälkiruokana lämmintä vuohenbriejuustoa hedelmien kanssa ja marjapavlova.
Ei maksa ruoka paljoa, mutta on juhlava ja saanut aina kehuja.
Aika järkyttävä ehdotus. Olisi varmasti todella harvalle mieleinen. Sinänsä mielenkiintoinen menu kyllä, mutta...silli jo yksinään on sellainen jutu, että se pitää olla lisäksi kaikelle muulle, ei vaihtoehtona.
Tää on jotenkin todella outo ehdotus "hyväksi havaitusta tarjoilusta", koska suuri osa ns. tavallisista ihmisestä ei oikeen tosta montaa mieleistä löytäisi ja ottaisi tosi paljon paahtopaistia esim. ja lisäksi älyttömän kallis
Ei ole kallis menu. Päinvastoin kaikki tarjottavat ovat edullisia - ainoastaan viikunat ovat kalliita. Kalapöytä on halpa, paahtopaistia saa vähän yli kympin kilo.
Jos luit aloituksen, morsian sanoi, että budjetti on pieni ja ymmärsin, että tekee kaikki itse. Kyllä tuo menusi saattaa hienosti toimia hienostelevissa 10 hengen bileissä, mutta 90 ihmisen ruokkiminen juhlissa, jotka kestävät noin klo 12.00-23.00 (vähintään) se on aivan surkea.
Lisäksi tietysti inhoan itse paisti/tonnikalakastike-yhdistelmää, hyi yök varsin kun Suomessa sitä ei todellakaan tehdä mistään tuoreen tonnikalan viipaleista, vaan purkista siitä vaan.
Graavikala ja sillit jakavat porukkaa suuresti. Lisäksi molemmat ovat raakaa kalaa, joten esim. lapset ei niihin juurikaan koske - enkä muuten minäkään.
Sinulla on kyllä vilkas mielikuvitus, jos väität "lihaleikkeen" (mitä sillä tarkoitatkaan) ja paistin olevan halpaa.
Ap, älä vaan anna näiden sekoittaa ajatuksia, sulla on hyvä menu, josta syö lapset ja aikuiset! Sillä lapsetkin pitää muistaa.
Nuutunut morsian jakaa ruokaa buffetista ja sukulaiset oottaa pääsevänsä pois
ihan kökkö..ootteko juntteja vai köyhiä?
veikkaan molempia
Nyt vuokraatte sen italiassa olevan palazzon jossa Kiira Korpi vihittiin:)
Henkilökunta huolehtii ja voitte nauttia toisistanne
Helsingistä saa nykyään Vangin hääpukuja.
Vierailija kirjoitti:
Juhlat ovat talvella. Tämä on vasta jotain alkuluonnostelmaa. Yksi kasvissyöjä on, ei siis vegaani. Muuten kaikilla on normaali ruokavalio.
Alkuruoka:
Lämminsavulohta
Fetasalaattia, oliivit ja fetajuusto erikseen joten käy myös perussalaattina
Kana-caesar salaattia
Tomaatti-mozzarellasalaattiLämmin ruoka:
Paistettua porsaanfileetä
Lihapullia
Kermaista pippurikastiketta
Uunijuureksia
KermaperunatJälkiruoka:
Minttusuklaahyydykekakku
Lusikkaleivät
Jotain muuta?
Järjestäkää häät ruotsinlaivalla:)
Vierailija kirjoitti:
a.köyhiä?
b. uskossa
c. absolutisteja?
a.köyhiä
Vierailija kirjoitti:
a.köyhiä?
b. uskossa
c. absolutisteja?
veikkaan A
No niin, olihan siellä sitä kotikaljaa! Siinä on varma maakuntahäiden merkki. Tosin itsekin olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin, eikä sielläkään juhlissa ole kotikaljaa näkynyt sitten 80-luvun... Mutta ehkä se menee samaan kategoriaan kuin lihapullat, että "kaikkihan siitä tykkää" ja "se loppuu aina ensin".
Teettekö tarjoilut itse vai pitopalvelu? Oltiin häissä, missä morsiammen ja sulhasen äidit ja muu suku teki ruoat. Maittavia oli, mutta muutama huomio. Osa tekee viimeisteltyä, tasalaatuista ja vieras syö silmilläänkin. Osa tekee ronskisti esim salaatti revitty isoihin paloihin, tomaatit pilkottu kantoineen, viimeistelyyn ei ole panostettu. Nämä erot huomaa pöydässä ja sieltä hyppää silmille nämä viimeistelemättömät. Toki tarjoilut menee sekaiseen näköiseksi kun kymmenet käy ottamassa ja pöytäliinalle tippuu osa jne.
Astiat oli ilmeisisti omia eikä isoihin juhliin tarkoitettuja isoja tarjoiluastioita. Epäkäytännöllistä kun pikkuleivät koottu pienehkölle lautaselle torniksi ja osa tippuu alas ja taas epäsiistin näköistä ja lisäksi pieniä astioita pitää täydentää koko ajan. Ehdoton ei salaattipohjalle ja lisukkeet pikkukippoihin. Jonoa kertyy kun vieraat lappaa lisukkeita, osa menee pöydälle ja ei ole oikein juhlavaa pieni piiperrys.
Vierailija kirjoitti:
No niin, olihan siellä sitä kotikaljaa! Siinä on varma maakuntahäiden merkki. Tosin itsekin olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin, eikä sielläkään juhlissa ole kotikaljaa näkynyt sitten 80-luvun... Mutta ehkä se menee samaan kategoriaan kuin lihapullat, että "kaikkihan siitä tykkää" ja "se loppuu aina ensin".
Pitopalvelulta tulee vesi, kotikalja ja menu. Kaikki nuo kuuluivat ruokien hintaan, joten sama kai se on tuo kalja ottaa josko vanhempi väki pitää siitä. Itse en juo.
Mitkä ihmeen maakuntahäät? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
a.köyhiä?
b. uskossa
c. absolutisteja?
AP ON ABSOLUTISTI!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a.köyhiä?
b. uskossa
c. absolutisteja?
AP ON ABSOLUTISTI!!!!!!
Pitopalvelulta tulee vesi, kotikalja ja menu. Kaikki nuo kuuluivat ruokien hintaan, joten sama kai se on tuo kalja ottaa josko vanhempi väki pitää siitä. Itse en juo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
a.köyhiä?
b. uskossa
c. absolutisteja?
Kyllä on ilmaiset viinat, vaikka kummankaan suku ei olekaan mitään viinan läträäjiä. Lähinnä nuorempi väki, etenkin kaverit, varmaan ottaa jotain.
Ei olla suoranaisesti köyhiä, mutta ei rikkaitakaan.
Huhheijaa mitä kommentteja :D Varsin viihdyttävää.
Ap
Tarjoa vaikka hernekeittoa..paikalla on vaan vanhuksia ja vanhempasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a.köyhiä?
b. uskossa
c. absolutisteja?
Kyllä on ilmaiset viinat, vaikka kummankaan suku ei olekaan mitään viinan läträäjiä. Lähinnä nuorempi väki, etenkin kaverit, varmaan ottaa jotain.
Ei olla suoranaisesti köyhiä, mutta ei rikkaitakaan.
Huhheijaa mitä kommentteja :D Varsin viihdyttävää.
Ap
Morsian sitten kyttää selvinpäin kun muut dokaa?
Vai poistutko paikalta klo 16?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jossain Satuhäissä olen tainnut nähdä kotikaljaa tarjoiltavan, livenä en pariinkymmeneen vuoteen :D Tavallaan sympaattista, että sitä vielä jossain tarjotaan.
Keksipäs sinä trollaileva viestien kopioija parempaa tekemistä, mene vaikka ulkoilemaan.
Ap
Ihan kiva sulle. Mutta jos itse ei kalasta, haukien ja siikojen metsästys ja makselu tulee aika kalliiksi. Tuoreena ei tarvitse toivoakaan, joten kiitos mieluummin ne lihapullat.