Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette meidän häämenusta?

Vierailija
31.05.2018 |

Juhlat ovat talvella. Tämä on vasta jotain alkuluonnostelmaa. Yksi kasvissyöjä on, ei siis vegaani. Muuten kaikilla on normaali ruokavalio.

Alkuruoka:
Lämminsavulohta
Fetasalaattia, oliivit ja fetajuusto erikseen joten käy myös perussalaattina
Kana-caesar salaattia
Tomaatti-mozzarellasalaatti

Lämmin ruoka:
Paistettua porsaanfileetä
Lihapullia
Kermaista pippurikastiketta
Uunijuureksia
Kermaperunat

Jälkiruoka:
Minttusuklaahyydykekakku
Lusikkaleivät
Jotain muuta?

Kommentit (270)

Vierailija
261/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule koko häihin, jollei tarjolla ole makarylliä, kalapuikkoja ja pointikkaa. Nih!

Ookkona Viheraho?

Vierailija
262/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sekasyöjä, mutta kaipaisin silti kasviksia enemmän. Nuo salaatit ovat kovin raskaita makuuni. Mua noin rasvainen närästää ja voisin vain maistella vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjälle joku oma jälkiruoka, sillä noissa hyydykekakuissa on aina liivatetta,

Kyllähän kasvissyöjä voi liivatteita sisältäviä ruokia syödä. Sen sijaan vegaanit eivät.

No ei kyllä kasvissyöjäkään syö liivatetta. Eikä myöskään juoksutetta, jota on esim monissa juustoissa.

Vierailija
264/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla pääsette kun tarjoitelette kaikille uunijuureksia ja perunaa, kai nyt jokainen pärjää yhden päivän noinkin. Tiukassa tuntuu olevan näkemys että kasvissyöjille "riittää" uunijuurekset perunoilla, siinä missä sekasyöjille on tarjolla lihaa poikineen. Osta vaikka valmis pihvejä, tms. nykyaikana on äärimmäisen helppoa löytää valmista/puolivalmistakin ruokaa lihattomana, vaikka niitä vieraita olisi vain se yksi. Näytä, että arvostat myös hänen läsnäoloaan häissänne siinä missä sekasyöjienkin. 

Etkö lukenut keskustelua lainkaan? AP lisäsi kasvispullat menuun ja kysyi kaverilta riittävätkö ne. Kuulemma riittävät.

Kasviasyöjät ovat jälleen ainoita jotka nillittävät ruuasta.

Kasvissyöjät ovat ainoita joille yritetään tarjota pääruoaksi salaattia ja uunijuureksia. Mitäpä jos yrittäisit tätä häissä koko porukalle ja katsotaan onko kasvissyöjät ainoita jotka nillittää.

Lue koko ketju ja tule sitten vasta valittamaan. Ap ilmoitti heti toisella sivulla lisäävänsä kasvissyöjälle pääruoan, ja kysyi häneltä vielä henkilökohtaisesti että kelpaako.

Ärsyttävää kun ihmiset säntäävät näppis sauhuten inisemään että yyy kasvissyöjä joutuu syömään juureksia ennen kuin edes on luettu paria sivua keskustelusta...

Kasviasyöjät ovat selkeästi laiskoja nillittäjiä.

Vierailija
265/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sekasyöjä, mutta kaipaisin silti kasviksia enemmän. Nuo salaatit ovat kovin raskaita makuuni. Mua noin rasvainen närästää ja voisin vain maistella vähän.

Tavallinen salaatti, uunijuurekset, lohkoperunat ja kasvispullat ei kelpaa? Kuinka montaa sortimenttiä rouva närästys henkilökohtaisesti oikein kaipaa?

Vierailija
266/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka raskas on salaatti, tomaatti, kurkku, paprika ja punasipuli jos jätät fetan ja kastikkeen pois? Vai oliko sinulla "mielipide". Älä ota myöskään kana-ceasar salaattia kunnon niin raskasta. Sinulle ehkä lautaselle keitetty kukkakaali niin loppuu valitus. Kun ei ole tarpeeksi kasviksia. Minusta tällä ap:n menulla pursuaa kasvikset jo korvista ulos.

Fetasalaattia, oliivit ja fetajuusto erikseen joten käy myös perussalaattina. Tähän tulee siis salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja punasipulia. Ei salaatinkastiketta.

Kana-caesar salaattia

Kasvispullia, Uunijuurekset ja lohkoperunat

Vierailija
267/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla pääsette kun tarjoitelette kaikille uunijuureksia ja perunaa, kai nyt jokainen pärjää yhden päivän noinkin. Tiukassa tuntuu olevan näkemys että kasvissyöjille "riittää" uunijuurekset perunoilla, siinä missä sekasyöjille on tarjolla lihaa poikineen. Osta vaikka valmis pihvejä, tms. nykyaikana on äärimmäisen helppoa löytää valmista/puolivalmistakin ruokaa lihattomana, vaikka niitä vieraita olisi vain se yksi. Näytä, että arvostat myös hänen läsnäoloaan häissänne siinä missä sekasyöjienkin. 

Etkö lukenut keskustelua lainkaan? AP lisäsi kasvispullat menuun ja kysyi kaverilta riittävätkö ne. Kuulemma riittävät.

Kasviasyöjät ovat jälleen ainoita jotka nillittävät ruuasta.

Kasvissyöjät ovat ainoita joille yritetään tarjota pääruoaksi salaattia ja uunijuureksia. Mitäpä jos yrittäisit tätä häissä koko porukalle ja katsotaan onko kasvissyöjät ainoita jotka nillittää.

Ketjussa ap sanoi varaavansa kasvissyöjille pääruuan. Minusta jo kasvispullat riittäisivät. Tuossa menussa on yllinkyllin rehuja.

Vierailija
268/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut aivan koko ketjua kahlata, mutta ensimmäisenä tuli mieleen, että montako viikkoa tätäkin "luonnosta" on hinkattu ja saatu aikaiseksi tavallisimmista tavallisin lista? Useimmat kuvittelevat, että juuri heidän häänsä ovat jotain tosi erikoista ja omaperäistä ja sitten kuitenkin juhlat ovat niin tavalliset, ettei niistä jää mitään mieleen. Joten aivan turhaa vatvomista. 

En minä ainakaan muista yksistäkään häistä minkälaista ruokaa on ollut. Luultavasti juuri siksi, että kaikissa on ollut tämmöinen tuikitavallinen menu.

Vierailija
269/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä 👍

Itse vaihtaisin kermaperunat ihan keitettyihin perunoihin, koska on jo kermakastike.

Myös kasvispullat on hyvä lisä niin kuin joku jo ehdotti.

Jälkiruokana voisi olla lisäksi esim. hedelmäsalaattia.

Vierailija
270/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut aivan koko ketjua kahlata, mutta ensimmäisenä tuli mieleen, että montako viikkoa tätäkin "luonnosta" on hinkattu ja saatu aikaiseksi tavallisimmista tavallisin lista? Useimmat kuvittelevat, että juuri heidän häänsä ovat jotain tosi erikoista ja omaperäistä ja sitten kuitenkin juhlat ovat niin tavalliset, ettei niistä jää mitään mieleen. Joten aivan turhaa vatvomista. 

En minä ainakaan muista yksistäkään häistä minkälaista ruokaa on ollut. Luultavasti juuri siksi, että kaikissa on ollut tämmöinen tuikitavallinen menu.

Tuskin kukaan nyt viikkokaupalla ruokalistaa suunnittelee? Päivässä tai parissa saa ihan hyvän kokonaisuuden hahmoteltua.

Parempi ettei jää ruoka mieleen koska se on niin tavallista hääsapuskaa kuin se, että muistaa kuinka nälkäiseksi jäi kun oli niin outoja ja hienoja ruokia.

Hyvä menu on minusta. Kaikille löytyy varmasti jotakin, myös lapsille mikä on minusta tärkeää. Nälästä kitisevät lapset ovat todella ärsyttäviä juhlissa.