Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette meidän häämenusta?

Vierailija
31.05.2018 |

Juhlat ovat talvella. Tämä on vasta jotain alkuluonnostelmaa. Yksi kasvissyöjä on, ei siis vegaani. Muuten kaikilla on normaali ruokavalio.

Alkuruoka:
Lämminsavulohta
Fetasalaattia, oliivit ja fetajuusto erikseen joten käy myös perussalaattina
Kana-caesar salaattia
Tomaatti-mozzarellasalaatti

Lämmin ruoka:
Paistettua porsaanfileetä
Lihapullia
Kermaista pippurikastiketta
Uunijuureksia
Kermaperunat

Jälkiruoka:
Minttusuklaahyydykekakku
Lusikkaleivät
Jotain muuta?

Kommentit (270)

Vierailija
241/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlat ovat talvella. Tämä on vasta jotain alkuluonnostelmaa. Yksi kasvissyöjä on, ei siis vegaani. Muuten kaikilla on normaali ruokavalio.

Alkuruoka:

Lämminsavulohta

Kana-caesar salaattia

Lämmin ruoka:

Lihapullia

Uunijuureksia

Kermaperunat

Jälkiruoka:

Minttusuklaahyydykekakku

Lusikkaleivät

Jotain muuta?

Muuten kuulostaa hyvältä, mutta pääruokaan itse vieraana toivoisin jotain kevyempää, porsaanfile, kermainen kastike ja kermaperunat on kaikki sellaisia, että pystyn kuvittelemaan kitalakeen tarraavan rasvakalvon. Perunat vaihtaisin ainakin keitinperunoiksi.

Vierailija
242/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön yleensä juhlissa vain alkuruoan ja kalaa jos sattuu olemaan. Olen siis ihan peruslihansyöjä. Runsas salaattipöytä pitää minut ainakin tyytyväisenä. 

Ruokalista on ihan hyvä. Aina on joku joka ei tykkää jostain, mutta ei kaikkia voi miellyttää. Minun häissäni oli just sellainen hääkakku josta itse tykkäsimme. Jos joku ei tykännyt, sai olla ihan vapaasti syömättä. Meillä tais olla peräti kaksi erilaista kakkua, toinen hyydytetty ja toinen ihan normi kermakakku. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuruoka:

Lämminsavulohta

Kana-caesar salaattia

Lämmin ruoka:

Lihapullia

Uunijuureksia

Kermaperunat

Jälkiruoka:

Minttusuklaahyydykekakku

Lusikkaleivät

Jotain muuta?

Muuten kuulostaa hyvältä, mutta pääruokaan itse vieraana toivoisin jotain kevyempää, porsaanfile, kermainen kastike ja kermaperunat on kaikki sellaisia, että pystyn kuvittelemaan kitalakeen tarraavan rasvakalvon. Perunat vaihtaisin ainakin keitinperunoiksi.

Ja tylsästä porsaanfileestä saa juhlavamman, kun sen täyttää ja käärii rullaksi. Netistä löytyy monta hyvää reseptiä, itse olen kokeillut mm. aprikooseilla, yrteillä ja pekonilla täytettyä filettä. Maku on hyvä ja file mehevä.

Vierailija
244/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuruoka:

Lämminsavulohta

Kana-caesar salaattia

Lämmin ruoka:

Lihapullia

Uunijuureksia

Kermaperunat

Jälkiruoka:

Minttusuklaahyydykekakku

Lusikkaleivät

Jotain muuta?

Alkuruuista lämminsavulohi sekä tomaatti-mozzarella-salaatti ovat hyviä. Lisäksi ottaisin perusraikkaan salaatin ja tämän lisäksi olisi kiva esimerkiksi välimerellinen peruna-kapris-salaatti, joka sopisi hyvin sekä tomaatti-mozzarella salaatille että lämminsavulohelle. Tämän lisäksi sitten voisi olla ihan perussalaattia lisänä. 

(Jos salaattina on fetasalaatti, caesar-salaatti ja tomaattimozzarella niin maut riitelevät liikaa keskenään eikä mikään salaatti nouse esiin, mielummin 1 perussalaatti, 1 tukevampi salaatti ja 1 salaatintapainen, esimerkiksi perunasalaatti, linssisalaatti, tabouleh-salaatti, couscous-salaatti, punainen riisi-salaatti tms. jotta on variaatiota).

Pääruuat ovat aika tylsät, mutta varmasti maistuvat monelle. Itse jättäisin lihapullat pois. Niiden tilalle voisi ottaa esimerkiksi jonkun kasvisruuan, joka kävisi myös muille lisäkkeenä. Se voisi olla esimerkiksi täytettyjä munakoisoja/kesäkurpitsoja tai vaikka kasvislasagnea (yritin keksiä jotain mikä ei olisi liian villiä, koska upeita kasvisruokiahan on, mutta muu menu on niin simppeli, ettei siihen oikein ehkä sovi kovin erikoinen kasvisruokakaan).

Jälkiruokana ottaisin mielummin 2 erilaista kakkua, esimerkiksi 1 marjainen kakku, joka olisi keveämpi ja raikkaampi ja toinen tuhdimpi, esimerkiksi tämä minttusuklaakakku mitä olette suunnitelleet. Hyvä olisi jos jompikumpi kakku olisi vielä gluteeniton. Lusikkaleivät jättäisin pois, koska ne ovat turhia ja hyvin harva välittää kekseistä. 

Vierailija
245/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa oikein hyvältä. En ole lukenut kaikkia vastauksia, mutta tuli mieleen pari ehdotusta. Salaattien vieressä voisi fetan ja oliivien lisäksi olla esim. hillottua punasipulia ja siemensekoitus salaatin päälle ripoteltavaksi. 

Jälkiruoan ja kahvin lisäksi voisi olla vadillinen hyviä suklaakonvehteja ja kahvin lisäksi pieni valikoima erilaisia teelaatuja.  

Vierailija
246/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ei tomaatti-mozzarellasalaatti ole parhaimmillaan jos tomaatit ovat kovia ja mauttomia. Usein itse paahdan talvella terttutomaatteja vähän uunissa, niin niihin tulee syvempi maku. Hyvä mozzarellakin maksaa, joten varmista etteivät siivuta mitään pizzamozzarellaa salaattiin - olen senkin nähnyt.

Vierailija
247/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi tarjota juhlissa tai ylipäätään missään sianlihaa.

Vierailija
248/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ilmaiset viinat..vai ootteko

a.köyhiä?

b. uskossa

c. absolutisteja?

voitte työntää pyörykät pe.rseeseenne.

Suomalaista kiinnostaa vain ilmainen alkoholi

Kyllä on ilmaiset viinat, vaikka kummankaan suku ei olekaan mitään viinan läträäjiä. Lähinnä nuorempi väki, etenkin kaverit, varmaan ottaa jotain.

Ei olla suoranaisesti köyhiä, mutta ei rikkaitakaan.

Huhheijaa mitä kommentteja :D Varsin viihdyttävää.

Ap

viihdyttävää on kysellä kouluruokailu tyyppisesta ruokalistasta.

Kyllä se juntti kavereillesi kelpaa.

Oletko läski? Onko tatuointeja

Kerro nyt?

En muista että minun koulussani olisi koskaan ollut ruokana caecar-salaattia tai possun fileetä, saati sitten lämminsavulohta tai kakkua.

Olen normaalipainoinen ja minulla ei ole tatuointeja.

Minulla on varmaan liian tylsää kun jaksan vastailla palstahullulle.. :( Onneksi kohta pääsee töihin

absolutistilla on ongelma alkoholin käytön kanssa

Sinulla on todella paha ongelma

Et uskalla järjestää viinattomia juhlia, koska pelkäät että vieraat häipyy heti vihkimisen jälkeen.

Sääliksi käy...

Haha :D

Kieltämättä olisi aika kurjaa jos vieraat häipyvät, paras juottaa heti alussa änkyrään niin ei tarvitse pelätä että vieraat karkaavat ainakaan autolla. Jos pystyisi itse pysymään selvänä, voisi sitten kiiruhtaa aina kävelijöiden ja taksilla menijöiden perään ja rukoilla heitä jäämään edes sattumalta arvotun parin, Paavo-sedän ja pikkuisen Mirjaliisan, tiputanssiin saakka. Kuoharia, kaljaa, siideriä ja olutta vaan nassuun! Nam nam

Olin kerran häissä, joiden päätteeksi sulhanen oli niin kännissä että hän sammui vuokramökin pihaan :D siinähän olisi hyvä tavoite.

Ps. Minä ole absolutisti :( Ajattelin itsekin ottaa pari rentouttavaa mieheni kanssa. Kännejä ei vedetä, semmoinen ei ole tapana.

Ap

miksi valehtelet?

olet jo mininnut ettet juo...

se että sanoo että ei juo ei tarkoita:juon muutaman

Vierailija
249/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle näköjään tärkeintä on, että tarjoilut on halvat, mutta kellekään ei saa jäädä nälkä. Eli mättöä, laadusta viis. No, se on hänen asiansa. Kun kerran kysytään, niin minä en hyväksyisi lämminruokavaihtoehdoista mitään, eikö kuitenkin juhlissa olisi kiva tarjota muuta kuin kotona maanantaisin.

Tomaatti-mozzarellasta luopuisin, koska talvella ei minkään maalaisia hyviä tomaatteja, todella ankeita pahville maistuvia kaikki. Siis, jos maulla on mitään väliä.

Ap on sikaläski

vie noutopöydän rippeet hotellille ja mussuttaa siellä TV:n ääressä

Vierailija
250/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko juustokakku hyvä lisä, mun mielestä on oikein jees

Vierailija
251/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmalla pääsette kun tarjoitelette kaikille uunijuureksia ja perunaa, kai nyt jokainen pärjää yhden päivän noinkin. Tiukassa tuntuu olevan näkemys että kasvissyöjille "riittää" uunijuurekset perunoilla, siinä missä sekasyöjille on tarjolla lihaa poikineen. Osta vaikka valmis pihvejä, tms. nykyaikana on äärimmäisen helppoa löytää valmista/puolivalmistakin ruokaa lihattomana, vaikka niitä vieraita olisi vain se yksi. Näytä, että arvostat myös hänen läsnäoloaan häissänne siinä missä sekasyöjienkin. 

Vierailija
252/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin hyvällä ruokahalulla.

Itse en ole häissä ruoan takia. Kivaa jos on maistuvaa ja löytyy jotain syömistä, mutta täytyy sanoa, että yksistäkään häistä, joissa olen ollut, ei ole jäänyt ruoka mieleen vaan ihan muut asiat. Eikä minusta ole ollenkaan huono asia, ettei ruoka ole ollut juhlissa pääasia. Niin eikä se sitten tarkoita sitä, että ruoka on ollut jotain kamalaa, hyvin varmasti ihan maistuvaa, mutta ei juhlien pääpointti.

Vierailija
253/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä makaroonilaatikko

Vierailija
254/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin ja söisin! Jälkkärit ei ehkä ihan mieluisimpia itselle. 

Vierailija
255/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla pääsette kun tarjoitelette kaikille uunijuureksia ja perunaa, kai nyt jokainen pärjää yhden päivän noinkin. Tiukassa tuntuu olevan näkemys että kasvissyöjille "riittää" uunijuurekset perunoilla, siinä missä sekasyöjille on tarjolla lihaa poikineen. Osta vaikka valmis pihvejä, tms. nykyaikana on äärimmäisen helppoa löytää valmista/puolivalmistakin ruokaa lihattomana, vaikka niitä vieraita olisi vain se yksi. Näytä, että arvostat myös hänen läsnäoloaan häissänne siinä missä sekasyöjienkin. 

Etkö lukenut keskustelua lainkaan? AP lisäsi kasvispullat menuun ja kysyi kaverilta riittävätkö ne. Kuulemma riittävät.

Kasviasyöjät ovat jälleen ainoita jotka nillittävät ruuasta.

Vierailija
256/270 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kun pääruoalla on vain punaista lihaa kun sitä en itse voi syödä (käy vatsaan jostain syystä), mutta söisin sitten vaan enemmän kalaa joten aika yhdentekevää lopulta. Ihan hyvä menu :)

Vierailija
257/270 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söisin hyvällä ruokahalulla.

Itse en ole häissä ruoan takia. Kivaa jos on maistuvaa ja löytyy jotain syömistä, mutta täytyy sanoa, että yksistäkään häistä, joissa olen ollut, ei ole jäänyt ruoka mieleen vaan ihan muut asiat. Eikä minusta ole ollenkaan huono asia, ettei ruoka ole ollut juhlissa pääasia. Niin eikä se sitten tarkoita sitä, että ruoka on ollut jotain kamalaa, hyvin varmasti ihan maistuvaa, mutta ei juhlien pääpointti.

Mä muistan kaikista häistä kaks asiaa:

1. Oliko siellä mukavaa

2. Oliko ruoka hyvää

Olen ehkä outo, mutta minulle juhlissa ja kaikessa muussakin elämässä ruoka on pääosassa.

Vierailija
258/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö lukenut keskustelua lainkaan? AP lisäsi kasvispullat menuun ja kysyi kaverilta riittävätkö ne. Kuulemma riittävät.

Kasviasyöjät ovat jälleen ainoita jotka nillittävät ruuasta.

Kasvissyöjät ovat ainoita joille yritetään tarjota pääruoaksi salaattia ja uunijuureksia. Mitäpä jos yrittäisit tätä häissä koko porukalle ja katsotaan onko kasvissyöjät ainoita jotka nillittää.

Vierailija
259/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä kuulostaa. Tosin minä omalla kohdallani vaihtaisin fileen kassleriin, enkä välittäisi tippaakaan vinkujista.

Ja vaikka lihansyöjä olenkin, niin saattaisin hyvinkin syödä kasvisruokaa, kuten vaikka niitä pyöryköitä.

Vierailija
260/270 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lämpimissä ruoissa on vain lihavaihtoehdot? Minulle jäisi tuosta nälkä, koska en syö lihaa. Kalaa ja kanaa kyllä,

Eli syöt lihaa. Vai mitä ajattelit että kala ja kana on?